Autor Wątek: kilka pytań przed konwersją zawieszenia.  (Przeczytany 2217 razy)

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
kilka pytań przed konwersją zawieszenia.
« dnia: Maj 17, 2015, 20:20:04 pm »
Pod koniec tygodnia zamierzam zabrać się za konwersję zawieszenia.
Do temu podchodzę całościowo tzn. wywalam elektor zawory, pompę nivo a stary zbiorniczek na olej zastępuję tym z rocznika wyżej tak aby wychodziły tylko dwa przewody (jedne do chłodnicy, drugi do pompy wspomagania).
Jednak mam kilka pytań:
1. W zestawie (amortyzatory sprężyny itd) są dwie gumowe podkładki które nie bardzo wiem w którym miejscu mam je dać.
2. Na końcach amortyzatorów jest podkładka metalowa, dwa gumowe krążki, podkładka metalowa co z tym zrobić jak to zamontować?
3. Teraz pytanie z pod maski, wymyśliłem sobie że tam zrobię wszystko tak:
  1.     Opróżnić układ hydrauliczny przez magłownice
  2.     Wykręcić / odpiąć przewody hydrauliczne
  3.     Wykręcić pompę do nivo
  4.     Zaślepić miejsce po pompie do nivo
  5.     Odpiąć i zaizolować kostkę od zespołu zaworów
  6.     Zdemontować zespól zaworów
  7.     Zdemontować zbiornik na płyn
  8.     Zamontować nowy zbiornik na płyn
  9.     Połączyć zbiornik z pompą wspomagania układu kierowniczego
  10.   Wlać płyn
  11.   Zdemontować amortyzatory, sprężyny i potencjometr
  12.   Zdemontować rurki z pod auta 

Coś jeszcze trzeba zrobić?? Czy po wykonaniu powyższych operacji trzeba jeszcze rozłączyć wtyczkę w bagażniku ??

Z góry dzięki za pomoc
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

ribu

  • Gość
Odp: kilka pytań przed konwersją zawieszenia.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 17, 2015, 21:56:48 pm »
Czarne gumowe pierścienie idą w górne gniazda sprężyn. Te od nivo mają większą średnicę otworów pod oś amortyzatora. Co do montażu poszczególnych elementów to idzie następująco : patrząc od dołu- 1.ośka amortyzatora 2.podkładka metalowa, 3.poduszka , 4. gumowy pierścień( właśnie ten czarny), 5.gniazdo mocowania amortyzatora, 6. poduszka, 7 metalowa podkładka, 8 nakrętka..
Co do zamiany zbiorniczków itp- to nie pomogę....mam układ z oddzielnymi zbiorniczkami ;)

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: kilka pytań przed konwersją zawieszenia.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 17, 2015, 22:12:30 pm »
Dzięki za info. Jeszcze jedno pytanie, na ośce amortyzatora jest jeszcze metalowa tuleja co z nią? Jest wyłożona w pierwszą poduszkę?
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

Offline katar83

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 998

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: kilka pytań przed konwersją zawieszenia.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 20, 2015, 07:25:05 am »
Dzięki za link.
Czy element 3 i 5 znajduje się obecnie w nivo czy trzeba je dokupić osobno?
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

Offline katar83

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 998
Odp: kilka pytań przed konwersją zawieszenia.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 20, 2015, 21:37:37 pm »
Raczej na pewno jest(lub byl). Z tego co kojaze te duze 'spring isolator' dezitegruja sie z czasem kompletnie, ale ktos kto wyciagal juz to wczesniej powinien lepiej ci podpowiedziec.

Offline Ojciec

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: kilka pytań przed konwersją zawieszenia.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 23, 2015, 12:28:30 pm »
no i po konwersji. Wszystko poszło dość szybko 3 godziny z minutami. Izolatory sprężyn były w stanie idealnym.
Po konwersji trzeba robić geometrię?
1992r - Jaguar XJR6 4.0
1988r - Jaguar XJS 5.3 V12

Offline katar83

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 998
Odp: kilka pytań przed konwersją zawieszenia.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 28, 2015, 07:54:37 am »
W manualu bodajze pisza ze tak.