Autor Wątek: Nie odpala  (Przeczytany 8606 razy)

Barman

  • Gość
Nie odpala
« dnia: Kwiecień 20, 2015, 14:02:24 pm »
Witam. Jestem nawym użytkownikiem. Jakis czas temu znalazłem w Belgii Jaguara Sovereign z 1995 roku i postanowiłem uratować go przed wpadnieciem w niepowołane rece   :) Jak tylko w niego wsiadłem to się zakochałem i jest tak do dzisiaj. Stal on w komisie u jakiegoś turasa i praktyczne na pierwsza jazde probna pojechaliśmy na oparach paliwa. Sprowadzilem go na lawecie do kraju i zalałem paliwa i był początkowo problem z odpaleniem, ale wlaczylem kilka razy zapłon i jakos się udało. Po około miesiącu stania już nie odpalil, silnik ladnie kreci, ako jest nowe, mysle ze to mogą być nadal problemy z paliwem ale nie wiem gdzie mogę szukac problemu i bardzo proszę o pomoc.  Z góry dziekuje za wszelkie wskazówki  :) Sorry umiescilem ta wiadomość w złym dziale i nawet nie wiem jak ja usunąć.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2015, 14:14:32 pm wysłana przez Barman »

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 20, 2015, 14:21:23 pm »
Zazwyczaj odpalenie blokuje alarm po wymianie akumulatora.
Zamknij auto wciskając 2 razy przycisk zamykania na pilocie (syrena piknie), otwórz auto drugim przyciskiem i spróbuj odpalić.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Barman

  • Gość
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 20, 2015, 15:44:08 pm »
Wlasnie przed chwilka zrobiłem jak radziles ale nadal nic, a jest wlasnie takie wrazenie jak by nie dostawal paliwa  :( Masz może jeszcze jakiś pomysl? Dziekuje ze szybko odpowiedz i pozdrawiam

Barman

  • Gość
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 21, 2015, 13:25:48 pm »
Troche szukałem jeszcze na forum podobnych problemów. Odkrecilem korek wlewowy paliwa przekrecilem zapłon i nie było slychac zadnaj pracy pompki. Czy to może znaczyc ze padla mi ona? Czy jest jakiś sposób by sprawdzić czy podaje paliwo do silnika?

Offline Kabalek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 22, 2015, 20:24:38 pm »
Do zbiornika można się dostać od bagażnika i trzeba by posłuchać przy otwartym bagażniku czy pompka daje oznaki życia.
X308 / 3.2 / 2001

Barman

  • Gość
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 23, 2015, 10:45:37 am »
Wlasnie zrobiłem jak pisales, dostałem się do zbiornika i okazało się ze pompka jednak chodzi, trwa to ok sekundy ale z tego co czytałem to normalny czas pracy. Autko zachowuje się wlasnie tak jak by paliwo nie docieralo do silnika. Masz może jeszcze jakiś pomysl? Dziekuje za pomoc  :-thank

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 993
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 23, 2015, 10:57:44 am »
Możesz odłączyć wężyk od listwy wtryskowej i sprawdzić czy leci paliwo jak kręcisz silnikiem ( wężyk włóż do kubeczka , żeby nie zachlapało przy kręceniu silnika benzyną ) . Jak z wężyka nic nie poleci , to będzie oznaczać , że masz jakiś zator pomiędzy pompą a listwą wtryskową ( kolejny podejrzany to zapchany filtr paliwa ) .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Barman

  • Gość
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 23, 2015, 12:22:39 pm »
Już sprawdzone. Paliwo dochodzi i jest spore ciśnienie wiec można wykluczyć sporo rzeczy. Przy okazji znalazłem wyciek w listwie paliwa, za przewodem paliwowym w listwie jest maly pionowy kranik, nie wiem czy można go zaizolowaw czy mam szukac nowej listwy. Co mogę sprawdzić w następnej kolejności? Dziekuje za pomoc.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 23, 2015, 21:42:11 pm »
czy jest iskra na świecach dasz rade bez pomocy mechanika
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Barman

  • Gość
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 23, 2015, 22:35:13 pm »
Dzisiaj zamowilem nowa listwe paliwowa bo z tamtej już konkretnie leciało, jak tylko ja zamontuje to sprawdze ta iskre  :) Dziekuje za kazda rade :)

Barman

  • Gość
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 28, 2015, 14:55:26 pm »
Dziekuje koledzy za pomoc  :) Zamontowalem ta listwe paliwowa i Jag przemowil  :) Dodam tylko ze paliwo które wyleciało ze starej listwy było mega syfne. Teraz mogę zajac się kolejnymi problemami ale tego już poszukam na forum  :) Jeszcze raz bardzo dziekuje i pozdrawiam  ;)

Offline Zapek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 742
  • DAIMLER LONG 4.0 1996
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 28, 2015, 15:33:26 pm »
 :-clap :-clap :-clap

Barman

  • Gość
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 28, 2015, 17:20:39 pm »
A jeszcze jednak dalej pociagne tamat  :) Autko wcześniej nie palilo na wszystkie gary, i zachowywalo się podobnie po wynianie listwy paliwowej z tym ze teraz musze trzymać je na wysokich obrotach by nie zgasło. Postanowilem zajrzeć do swiec a tam 2 z 6ciu tonely w oleju, zdjolem pokrywe zaworowa i sa tam uszczelniacze które pewnie musze teraz wymienić  :) Jutro pojade po nowe swiece i uszczelniacze. Myslicie ze może być to przyczyna nie równej pracy silnika?

miaziol

  • Gość
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 28, 2015, 18:10:48 pm »
w zasadzie to sobie odpowiedziałeś :D Jeśli świece toną w oleju to iskra zamiast pojawić się na końcu świecy wali gdzieś w głowicę, tam musi być sucho z naciskiem na musi :D
 

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Nie odpala
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 28, 2015, 18:49:15 pm »
Mam takie pytanie. Czy przed wykręceniem świec wyciągnąłeś olej, którego jak napisałeś było bardzo dużo. Jeżeli nie i cały olej wpłynął do cylindrów to bardzo źle i grozi ci wymiana silnika jeżeli nie będziesz miał szczęścia.