Autor Wątek: hamulce, bicie po kierownicy  (Przeczytany 4295 razy)

zazul_yo

  • Gość
hamulce, bicie po kierownicy
« dnia: Styczeń 05, 2015, 20:04:42 pm »
od poczatku, przed zakupem bicie kierownicy, sprzedawca wymienil klocki, bylo duzo lepiej, pozniej juz tylko gorzej, dwa tygodnie temu trasa do PL, 600 km od domu po przyspieszeniu do ponad 200 i zahamowaniu, trzesienie na calego, pomyslalem ze tarcze poszly sie walic, jakos dojechalem, w PL autoryzowany serwis jaguara Katowice --> diagnostyka - wszystkie tarcze klocki i czujniki scierania klockow do wymiany, koszt 4,500 zl, ladny prezent pod choinke,  po wymianie wszystko super, zero wibracji, tydzien pozniej trasa do UK, po 600 km zauwazam lekkie trzesienie kierownicy przy hamowaniu, pozniej coraz mocniej i mocniej, tyle kasy i znowu tarcze sie pokrzywily? do PL sie narazie nie wybieram, czy ktos wie jak wyglada sprawa reklamacji w innym kraju, niz zrobiona usluga?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2015, 20:43:56 pm wysłana przez Choina »

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2015, 20:10:23 pm »
Nie żebym z Ciebie blondynkę robił...ale...czy prosto z trasy nie pojechałeś auto myć ?  :-W :-gwizd Bo w ten sposób można każde tarcze załatwić jeśli nie są ceramiczne.

zazul_yo

  • Gość
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2015, 20:19:20 pm »
dobrze wiem ze nalezy hamulce oszczedzac przez pierwsze dwa tysiace km, bylem na myjni pare dni po wymianie ale na zimnych klockach a potem zaraz do domu bez gwaltownego hamowania, chyba orginalne czesci z jaga nie maja prawa sie tak zepsuć? bylem w gorach, temp w nocy -20 c, samochodu nie ruszalem dopoki nie bylo w plusie, przy kreceniu kierownica na sniegu czulem lekkie wibracje, ale tylko gdy auto stalo w miejscu...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2015, 20:44:34 pm wysłana przez Choina »

Malfoy

  • Gość
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2015, 01:59:06 am »
Sprawdz piasty .

Offline ferlin

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 53
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2015, 13:11:12 pm »
Może coś dzieje się z zaciskami i nie odpuszczają do końca?
To by powodowało nagrzewanie się tarcz i ich wykrzywianie...

zazul_yo

  • Gość
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2015, 19:12:35 pm »
mozliwe, ale zastanawia mnie ten luz na kierownicy przy kreceniu na sniegu gdy samochod stal lub wolno sie poruszal, na asfalcie tego nie ma, poczytalem troche o prawach konsumenta i wedlug prawa UE zakupione rzeczy i uslugi mozna reklamowac rowniez w innych krajach u producenta, czyli w tym wypadku autoryzowany serwis jaga...

Offline Hooyeman

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 83
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2015, 13:48:15 pm »
Sprawdz piasty .
podepnę się pod temat, jak się sprawdza te piasty czy są proste? jest jakieś narzędzie jeśli tak to jak się nazywa, byłem u kilku mechaników i rozkładali ręce. U siebie już przeleciałem całe zawieszenie, wymieniłem tarcze klocki, toczyłem tarcze, wywarzałem trzy komplety kół, pełna gemoetria i nadal bije.

Malfoy

  • Gość
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2015, 19:41:01 pm »
Mi sprawdzali w serwisie forda we Wroclawiu :-thank , tez mialem nowe tarcze OEM nowe klocki OEM i bilo na kierownicy, znalezienie przyczyny zajelo im rapterm 10 minut :-)
Tak maja do tego przyzad
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2015, 19:45:56 pm wysłana przez Malfoy »

Roobs

  • Gość
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 10, 2015, 10:08:35 am »
dobrze wiem ze nalezy hamulce oszczedzac przez pierwsze dwa tysiace km, bylem na myjni pare dni po wymianie ale na zimnych klockach a potem zaraz do domu bez gwaltownego hamowania, chyba orginalne czesci z jaga nie maja prawa sie tak zepsuć? bylem w gorach, temp w nocy -20 c, samochodu nie ruszalem dopoki nie bylo w plusie

Jestem innego zdania, uważam ( nie tylko ja ) że zaleca się ostrożność zaraz po wymianie i to nie ze względu na jakieś docieranie a ewentualne ( co nie powinno się zdarzyć) błędy w montażu i to że element może nie mieć takiej skuteczności zaraz po wymianie. Co więcej, po wymianie klocków czy tarcz należy sprawdzic zdecydowanie czy rzecz dobrze się sprawuje. Hamulce to najważniejszy element bezpieczeństwa auta i zawsze ma byc skuteczny!!!! Nie dajcie sobie wmówić że trzeba przejechać jakieś 2 tyś km!!! :-thumpdown
Rozumię jakaś ostrożnośc 20 km ale tyle...jak jakiś serwis, warsztat tak "mówi" to radzę omijać szeroko to miejsce. 

zazul_yo

  • Gość
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 10, 2015, 11:19:19 am »
jak juz pisalem wczesniej nie mialem zadnych problemow przez pierwsze kilkaset km uzytkowania... za tydzien w sobote mam umowiona wizyte w jaguarze uk, napisze o rezultatach, dzieki wszystkim za pomoc

atyp1

  • Gość
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 30, 2015, 23:16:02 pm »
Witam. No i jak wyniki badania? Hamulce zrobione?
Pozdr. Adam

zazul_yo

  • Gość
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 14, 2015, 20:40:34 pm »
wlasnie sprawa dobiegla konca, po sprawdzeniu tarcz w serwisie w UK okazalo sie ze tarcze i klocki z przodu sa w bardzo zlym stanie, powstaly jakies wzlobienia w tarczach, prawdopodobnie zly montaz,  po mailu do serwisu w PL od razu kontra oczywiscie ze trzeba sprawdzic czy hamulce nie zostaly przegrzane, czy bede niedlugo w PL i czy moge podjechac do ich serwisu... od razu mnie wkurw... napisalem czy dobrze rozumiem ze doradca serwisowy w Jaguarze wymaga odemnie abym jechal przez cala EU z zepsutymi hamulcami? potem dopiero zaczelismy normalna konwersacje, chceli mi przyslac nowe tarcze z PL i laskawie dorzucic tez klocki po mojej interwencji, kompletnie bez sensu bo przeciez jezeli znowu sie to stanie to bede musial je reklamowac w PL a nie w UK. Naszczescie koszt wymiany w UK Jaguar to 1500 zl a w PL same tarcze i klocki kosztuja prawie 2000 zl, bez robocizny, takze udalo mi sie ich przekonac do zwrotu pieniedzy za fakture na 1500 zl. Po wymianie zapytano mnie w Jagu w UK czy te czesci byly napewno nowe bo wygladaja strasznie... niestety ani jedna ani druga strona nie chce mi wyjasnic co spowodowalo ta usterke, dlatego zalaczam zdjecia i czekam na Wasze opinie, tak wygladaja klocki i tarcze po miesiacu jezdzenia...
Dla zainteresowanych, calkowity koszt wymiany klockow, tarcz i czujnikow przod oraz tyl to w UK Jag 3250 zl, w PL to prawie 4900 zl, radze zwiedzic troche swiata i zrobic sobie wycieczke do Anglii w tej cenie zamiast placic astronomiczne ceny w Polsce:)))

https://drive.google.com/file/d/0B05ZdI5xJtwpYzdQNnpZVUFUaEk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B05ZdI5xJtwpZnNWOWRac3RWOWs/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B05ZdI5xJtwpUEZ4Y04wTklFRVk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B05ZdI5xJtwpdS1YdFVLVkktams/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B05ZdI5xJtwpMEY5WGpmNW9XMEk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B05ZdI5xJtwpZVd0dGhPeXFSMWs/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B05ZdI5xJtwpX1JobGgya2lENlU/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B05ZdI5xJtwpVzNubUJMNUt1Y1k/view?usp=sharing
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2015, 20:53:44 pm wysłana przez zazul_yo »

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 14, 2015, 21:00:10 pm »
No nieźle. Wyglądają jak ze złomu wyciągnięte. Tarcze tragedia. Klocki niby grube ale jakieś poszczerbione. W S typie mam nowe klocki a tarcze mają z 30tyś najechane ale całkiem dobre jeszcze...a i tak jakiś mędrzec oglądając auto stwierdził, że to złom i trzeba wymienić bo są od nowości w aucie...znawca k...a.
   Dodam, że mam trochę tarcz i klocków używanych z rozbiórki XFów i żaden komplet nie jest w takim stanie

zazul_yo

  • Gość
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 14, 2015, 21:11:49 pm »
Wiec co moglo byc powodem tych zniszczen? tymbardziej ze obydwie tarcze tak wygladaja, jedna gorzej, druga troche lepiej, klocki sie wrecz rozpadaja, czy to zly montaz?

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: hamulce, bicie po kierownicy
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 14, 2015, 21:18:53 pm »
To już bardziej dla rzeczoznawcy sprawa. Wygląda jakby coś było między klockami a tarczami bo niby skąd takie rowy. Chyba, że wada fabryczna klocków