Autor Wątek: LPG Jaguar XF  (Przeczytany 17066 razy)

Malfoy

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 30, 2014, 13:39:03 pm »
Tet , nie mam osłony i wątpię aby takowa była w ogóle .
Spalanie , to dość niemiarodajne porównanie . Na trasie do 140 mogę mieć nawet 9,5 l benzyny , mogę mieć i 14 l ( pisze o benzynie )
Co do lpg , trasa 14-15 no max 16 , miasto nie mierzę bo po co  :-super

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 30, 2014, 15:28:14 pm »
Reduktor testowany przy mocnym butowaniu i jest ok,  ale to dzięki miejscu gdzie siedzi i jest mu baaaardzo cieplutko;) hana jest dobra pod warunkiem że to hana a nie europegas ;) mnie u ciebie tylko razi wrzucony sterownik ;) mi na estetyce zależy jak komuś gaz zakładam bo auto auto z wyższej półki musi być też estetycznie zrobione ;)
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Malfoy

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 30, 2014, 15:36:37 pm »
No w podszybie bym go nie dał za chiny , na pewno nie w tym aucie  ;D

Malfoy

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 30, 2014, 15:38:17 pm »

Idę o czteropak , ze Twój pada o 0,2 bara przy bucie do odcinki  :-hehe

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 01, 2014, 10:07:48 am »
No w podszybie bym go nie dał za chiny , na pewno nie w tym aucie  ;D

a można wiedzieć czemu? moim zdaniem bardzo fajne miejsce bo nie przeszkadza pod maską, nic na niego nie dmucha itd...

co do spadków, mam do wymiany u siebie filtry i będę chciał podłączyć pod kompa (podzespoły mam te same: HANA+acr01+300-6premium, to zgram osc i mogę pokazać :)

a nawet na minimalne spadki GDYBY były to premium po korektach benzynowych sam się dostroi więc tematu nie ma :)
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Malfoy

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 01, 2014, 18:21:14 pm »
Acek kleka nie ma sily , a jak pokrecisz srubka to juz w ogole jest do d...
Dlaczego nie w podszybie ? W XF rzeka tam plynie :-)
Marcin , kiedys hmm tak 2007 tez bylem zaslepiony Stagiem ale juz przetarlem oczy ... Nie przeceniaj go .

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 01, 2014, 21:40:10 pm »
robi się straszny offtopic, ale napiszę jeszcze dwa zdania.

Z tego co wiem, nie jesteś montażystą, a jedynie użytkownikiem LPG, który ma kontakt z tym tematem przy okazji swojego auta i for na których pozyskuje informacje (co nie zmienia faktu, że wiedzę masz sporą jak na zwykłego zjadacza chleba).

Ja jednak jestem montażystą, który już dziesiąt instalacji założył i miał kontakt z różnymi firmami. To, że współpracuję tylko ze stagiem/AC nie znaczy, że nie znam innych firm. U ojca w Mercu ML-u lata tech z dragonami i goldem, w poprzednim Jagu latał u mnie gold, a 400konnym fiacie miałem scorpiony gt, robiłem ostatnio prawie całą instalację od nowa w aucie z optimą i też od nich mam jakiś sterownik do testów. Stroiłem też nie jedno BRC i zakładałem vialle (ciekły wtrysk). Mówiłem to wiele razy i powiem jeszcze raz. AC nie jest święte, ma swoje wpadki jak każdy inny producent. Ale... ma naprawdę dobre i porządne instalacje. Elektronika moim zdaniem jak nie najlepsza to jedna z lepszych, reduktory moim zdaniem najlepsze na rynku (nie ma żadnych innych tak stabilnych termicznie i ciśnieniowo, szczególnie na dłuższą metę - a jako instalator dbam o to, żeby podzespoły nie rozlatywały się po roku). Listwy 4 cyl to już w ogóle rewelacja. Przede wszystkim AC ma wieloletnie doświadczenie  w tej branży, ich produkty są bardzo długo na rynku i widać ich eksploatację po upływie x lat. Do tego w pełni polska firma, a powinniśmy wspierać co rodzime. Oczywiście, ile osób tyle opinii i każdą szanuję.
Uważam jednak, że wiele złych opinii o AC bierze się z tego, że są nieco drożsi niż tech czy optima, a tańsi niż BRC. Na forach dużo opinii wydają ludzie związani z poszczególnymi markami i to tworzy również opinię.
Myślisz, że masz u siebie tech-a? Spoko, ale spójrzmy prawdzie w oczy, jest to zwykła 300 staga w odświeżonej wersji, z nowymi funkcjami i innym algorytmem sterowania wtryskami gazu. Czy lepsza wersja? Może i tak, nie kwestionuję, choć za mało się jeszcze bawiłem Mercem ojca. Jednak 300 przez AC nie jest rozwijana już od min 3-4 lat, na rzecz nowej generacji cyfrowych sterowników.
Nie ma co się kłócić i spierać bo to nie temat do tego. Każda instalacja jest dobra, pod warunkiem, że auto jeździ jak powinno. Tak samo uważam że każdą instalację można spieprzyć kijowym montażem, jak i najgorszą można założyć przyzwoicie - i na tym skończę off-topic.

Wracając do tematu. Niech Kolega pochwali się jak zakończyła się sprawa, czy problem rozwiązany itd. Ma nasze porady w kwestii montażu i może neich z nimi pójdzie do tych, co zakładali i każe usunąć RAŻĄCE uchybienia w poprawnym montażu?

Sugestia do adminów. Mamy markę, cechującą się sporymi silnikami, w Polsce instalacje LPG są dosyć popularne więc sporo z nas ma u siebie podtlenek LPG pod maską. Może by tak jakiś dział poświęcony LPG? Jest tu parę osób mających pojęcie w tym temacie, które z pewnością chętnie pomogą.
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Malfoy

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 01, 2014, 22:01:21 pm »


Z tego co wiem, nie jesteś montażystą, a jedynie użytkownikiem LPG, który ma kontakt z tym tematem przy okazji swojego auta i for na których pozyskuje informacje (co nie zmienia faktu, że wiedzę masz sporą jak na zwykłego zjadacza chleba).

Ja jednak jestem montażystą, który już dziesiąt instalacji założył i miał kontakt z różnymi firmami. To, że współpracuję tylko ze stagiem/AC nie znaczy, że nie znam innych firm. U ojca w Mercu ML-u lata tech z dragonami i goldem, w poprzednim Jagu latał u mnie gold, a 400konnym fiacie miałem scorpiony gt, robiłem ostatnio prawie całą instalację od nowa w aucie z optimą i też od nich mam jakiś sterownik do testów. Stroiłem też nie jedno BRC i zakładałem vialle (ciekły wtrysk). Mówiłem to wiele razy i powiem jeszcze raz. AC nie jest święte, ma swoje wpadki jak każdy inny producent. Ale... ma naprawdę dobre i porządne instalacje. Elektronika moim zdaniem jak nie najlepsza to jedna z lepszych, reduktory moim zdaniem najlepsze na rynku (nie ma żadnych innych tak stabilnych termicznie i ciśnieniowo, szczególnie na dłuższą metę - a jako instalator dbam o to, żeby podzespoły nie rozlatywały się po roku). Listwy 4 cyl to już w ogóle rewelacja. Przede wszystkim AC ma wieloletnie doświadczenie  w tej branży, ich produkty są bardzo długo na rynku i widać ich eksploatację po upływie x lat. Do tego w pełni polska firma, a powinniśmy wspierać co rodzime. Oczywiście, ile osób tyle opinii i każdą szanuję.
Uważam jednak, że wiele złych opinii o AC bierze się z tego, że są nieco drożsi niż tech czy optima, a tańsi niż BRC. Na forach dużo opinii wydają ludzie związani z poszczególnymi markami i to tworzy również opinię.
Myślisz, że masz u siebie tech-a? Spoko, ale spójrzmy prawdzie w oczy, jest to zwykła 300 staga w odświeżonej wersji, z nowymi funkcjami i innym algorytmem sterowania wtryskami gazu.

Marcin ale ja sie kloce ... Zle mnie czytasz ...
Co do mojej osoby i lpg hmm ... nie chce Cię urazic , ale zweryfikowal bym choc troche temat zamin bym cokolwiek napisal .
Odnosnie staga , moze nie znasz ich histroii do poczatku , tych alasek do 150 KM ktore defacto przygniatalo zaledwie 90 KM - pisalismy do staga o tym ale co tam Panowie jeszcze 3 lata to badziewie cisneli w rynek szkolac autoryzowane serwisy iz te moc ogarniaja z zapasem , tych raili 3 omowych - nie chce mi sie dalej pisac bo to nie czas i nie miejsce ...
Odnosnie techa , napisales dokladnie to co ja bym napisal, tak te ,, drobne " szczegoly czynia przepasc oczywiscie dla mnie tak na marginesie .Mysle ,iz skoro jestes w lpg od x lat to wiesz kto ma techa i gdzie wczesniej pisal algorytmy ?
Z mojej strony EOT
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2014, 22:06:44 pm wysłana przez Malfoy »

tet

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 02, 2014, 02:24:04 am »
A więc należy poprawić

1 - listwa zamontowana "w powietrzu"
2 - wtryski do góry nogami - szybko się zakleją
3 - przy silnikach typu V lepiej zrobić montaż na dwóch listwach - 1:1 z blokiem silnika i koniecznie z kompensacją ciśnienia -  jeden blok jest na dłuższych wężykach - nawierty to już inna historia 
4 - wymienić przewód 6mm na większy

O co chodzi z tymi nawiertami ?

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 02, 2014, 08:30:49 am »
nawierty są wykonane w górnej części kolektora zamiast bezpośrednio przy wtryskach, a co za tym idzie, miejsca wpuszczania gazu w kolektor jest bardzo odległe od wtryskiwaczy benzynowych, a zasada jest taka, aby wtrysk gazu miał miejsce jak najbliżej wtrysku benzyny z zachowaniem podobnego kąta itd.
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 02, 2014, 11:37:38 am »
"Z tego co wiem, nie jesteś montażystą, a jedynie użytkownikiem LPG, który ma kontakt z tym tematem przy okazji swojego auta i for na których pozyskuje informacje (co nie zmienia faktu, że wiedzę masz sporą jak na zwykłego zjadacza chleba)."
Oj czasem można się zdziwić... z kim się piszę.
Jeżeli chodzi o silnik użyty w XF (3.0 benzyna) to są różnice w osprzęcie użytym w stosunku do S-type'a i X-type'a. Troszkę inny sterownik, troszkę inny komputer, inne cewki, alternator i pewnie jeszcze jakieś elementy o których nie wiem. Całościowo silnik ma nieco wyższą kulturę pracy, inaczej potrafi zmieniać biegi ogólnie rzecz ujmując wszystko na plus w stosunku do poprzednich wersji. Ma to przełożenie na różnice w montażu LPG. Miałem okazję przejechać się parę razy XF-em Kolegi Malfoy'a i w moim przypadku spalanie było 2 litry mniejsze niż u niego.. :-V Ale to jak wiadomo od nogi, moja jest zdecydowanie lżejsza  :-hehe
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

tet

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 02, 2014, 15:54:54 pm »
nawierty są wykonane w górnej części kolektora zamiast bezpośrednio przy wtryskach, a co za tym idzie, miejsca wpuszczania gazu w kolektor jest bardzo odległe od wtryskiwaczy benzynowych, a zasada jest taka, aby wtrysk gazu miał miejsce jak najbliżej wtrysku benzyny z zachowaniem podobnego kąta itd.

Czy z tym coś jeszcze można zrobić skoro nawierty zostały już wykonane ?

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 02, 2014, 23:12:27 pm »
Tak, ja takie babole poprawiam wykręcając dyszę gazu i wkręcając śrubkę o tym samym gwincie na klej do gwintów, po czym obcinam łepek i całość jeszcze raz smaruję klejem do gwintów. Jest to szczelne.
Potem - nowe nawierty.
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

tet

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 24, 2014, 23:48:57 pm »
Został zainstalowany emulator lub jakiś kasownik błędu i nie ma już błędu CHECK. Ale jest nowy błąd mianowicie podczas przełączania na skrzyni biegów z jazdy "D" na bieg jałowy czyli "N" przez ok 4-5 sek falują obroty na jałowym. Ponadto coś mi gwiżdże w tylnej części auta słychać to w wewnątrz samochodu i na zewnątrz nie wiem czy problem związany z LPG czy z tłumikiem tak czy inaczej gwizd/świst jest po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, ostatnio jak przełączyłem z LPG na benzynę gwizd ustał.
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2014, 00:38:57 am wysłana przez tet »

Malfoy

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 25, 2014, 12:49:17 pm »
Klopoty z falowaniem obrotow kawalifikuja instalacje do ponownego strojenia .
Jedz do Kogos ogarnietego na poprawki , bo z tego co widac to nie jest leczenie tylko pudrowanie syfa tak aby go zamaskowac ...