Autor Wątek: LPG Jaguar XF  (Przeczytany 17057 razy)

tet

  • Gość
LPG Jaguar XF
« dnia: Wrzesień 24, 2014, 06:35:40 am »
Po wielu rozmyśleniach, analizach przekonałem się do zamontowania instalacji LPG w Jagu XF 2008 3.0
Miesięcznie robię tym autem 2000km to zaważyło o LPG
Wszystko pięknie i łanie wygląda w teorii ale w praktyce wywala błąd CHECK
Gość coś wspominał o emulatorze ciśnienia bo ten CHECK właśnie od ciśnienia ale później wspomniał że jednak zrobi jakieś bajpasy zamiast tego emulatora.
Nie za bardzo mu już ufam może ktoś z obecnych tutaj forumowiczów coś doradzi.

Instalacja to BRC SEQUENT PLUG & DRIVE
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2014, 06:50:04 am wysłana przez tet »

Roobs

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2014, 09:21:12 am »
Możliwe że będę Ci mógł pomóc ponieważ mam kolegę który na PL jest  jakimś specjalistą BRC ( taką mam informację) Z wieczora postaram się o służbowy  nr telefonu do niego.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2014, 17:26:24 pm »
Kolega Malfoy ma LPG w XF 3.0 ma DUUUŻE doświadczenie w instalacjach, odezwij się do niego na pewno coś podpowie  :-V
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Malfoy

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 26, 2014, 14:04:52 pm »
Jasne :-) z tym duzym to bym nie przesadzal ... Ale jak zaimplentowano u Ciebie Kolego w XF przelew paliwa ?
Poprzez emulator czy przelew ?

Doczytalem poprzez bajpasy hmmm dosc ciekawe okreslenie , zapewne masz je po prawej stronie silnika stojac przodem to auta . Wrzuc fotke bedzie o wiele latwiej .

Napisz prosze gdzie mieszkasz .
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2014, 14:09:19 pm wysłana przez Malfoy »

tet

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 27, 2014, 23:05:05 pm »
Jasne :-) z tym duzym to bym nie przesadzal ... Ale jak zaimplentowano u Ciebie Kolego w XF przelew paliwa ?
Poprzez emulator czy przelew ?

Doczytalem poprzez bajpasy hmmm dosc ciekawe okreslenie , zapewne masz je po prawej stronie silnika stojac przodem to auta . Wrzuc fotke bedzie o wiele latwiej .

Napisz prosze gdzie mieszkasz .

Dzisiaj zrobię zdjęcia instalacji i wrzucę na forum.

tet

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 29, 2014, 05:04:43 am »
Czy listwa z wtryskiwaczami może być zamontowana tylko na przewodach bez żadnego przykręcenia/przymocowania ?





Nie umieszczamy zdjęć jako załączniki. Zdjęcia umieszczamy na zewnętrznych serwerach.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2014, 06:00:09 am wysłana przez Choina »

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 29, 2014, 10:03:30 am »
Niestety, ale... padaka.
Różne długości wężyków wtryskiwacz- kolektor, nawierty w aluminiowym kolektorze - kilometr przed wtryskami benzynowymi, wydaje mi się, że przewód z butli to faro 6mm, zdecydowanie za małe dla tej mocy. Wtryskiwacze gazu do góry nogami - szybko padną, będą pracować nierówno i nieprzewidywanie. Do tego nie rozumiem, czemu przewód faro idzie w podszybie, o trytytkach na przewodach robiących za opaski nie wspomnę. Listwa wtryskowa gazu zasilona z jednej strony bez kompensacji - wtryskiwacz nr 1 i nr 6 mają zupełnie inne ciśnienia gazu więc nie może to chodzić równo na każdym cylindrze.
Ogólnie słabo...
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Malfoy

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 29, 2014, 15:42:05 pm »
Marcin nie wiem skad Twoja diagnoza odnosnie nawiertow i dlugosci wezykow ? Na zdjeciach tego nie widac   :-R za wzrok , do konca a to co widac jest moim skromnym zdaniem poprawne .
Ale mniejsza o to , wykonanie instalacji nie powala na kolana , setup rowniez .
Na pocieszenie da sie to ogarnac , tylko kumaty Gazzownik musi dostac w swoje rece .
Nie wiem gdzie mieszkasz , jesli sie pochwalisz ? podpowiem Ci wtedy gdzie mozesz podjechac na poprawki itd.
Tutaj masz moje auto
http://lpg-forum.pl/post429996.html?hilit=Jaguar%20xf#p429996


tet

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 29, 2014, 18:05:15 pm »
Aktualnie mieszkam w Świdnicy.
Odnośnie instalacji wszystko działa jak należy tylko ta kontrolka CHECK i gdy przełączam na postoju na benzynę auto gaśnie można ponownie uruchomić i wtedy wszystko jest dobrze. Czemu setup kiepski ? Z tego co wiem to najwyższa seria BRC
Jak się u was zachowuje wskaźnik poziomu gazu ? U mnie nieraz jest tak ze pokazuje 3 kreski potem 1 i następnie wraca znowu na 3 kreski z grubsza wskazuje nawet poprawnie z tym że nieraz wariuje.

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 29, 2014, 18:34:31 pm »
Marcin nie wiem skad Twoja diagnoza odnosnie nawiertow i dlugosci wezykow ? Na zdjeciach tego nie widac   :-R za wzrok , do konca a to co widac jest moim skromnym zdaniem poprawne .
Ale mniejsza o to , wykonanie instalacji nie powala na kolana , setup rowniez .
Na pocieszenie da sie to ogarnac , tylko kumaty Gazzownik musi dostac w swoje rece .
Nie wiem gdzie mieszkasz , jesli sie pochwalisz ? podpowiem Ci wtedy gdzie mozesz podjechac na poprawki itd.
Tutaj masz moje auto
http://lpg-forum.pl/post429996.html?hilit=Jaguar%20xf#p429996



kolego, pierwsze zdjęcie gdzie widać listwę wtryskową. Widać że nawiercone bezczelnie w kolektor aluminiowy zamiast w plastikowe adaptery pod nim. Tak samo długość wężyków, skoro jedne idą prosto do rzędu cylindrów przy listwie, drugie do tych bardziej odległych to nie ma opcji żeby były równej długości.
To co widać jest dalekie od poprawności i ja w życiu bym takiego auta z warsztatu do klienta nie wypuścił bo bym się najzwyczajniej wstydził. Stawiam czteropak piwa, że nawet do montażu kolektora nie ściągali... Gdyby ściągali właściciel by o tym wiedział bo należy założyć nowe uszczelki pod kolektor, aby zrobić zgodnie ze sztuką, bo Jaguar wskazuje te uszczelki jako jednorazowego użytku. Ale... ja się nie znam, ja tylko montuję LPG  :-bry
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Malfoy

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 29, 2014, 21:10:03 pm »
Aktualnie mieszkam w Świdnicy.
Odnośnie instalacji wszystko działa jak należy tylko ta kontrolka CHECK i gdy przełączam na postoju na benzynę auto gaśnie można ponownie uruchomić i wtedy wszystko jest dobrze. Czemu setup kiepski ? Z tego co wiem to najwyższa seria BRC
Jak się u was zachowuje wskaźnik poziomu gazu ? U mnie nieraz jest tak ze pokazuje 3 kreski potem 1 i następnie wraca znowu na 3 kreski z grubsza wskazuje nawet poprawnie z tym że nieraz wariuje.

Wskaznikiem sie nie przejmuj to najmniejszy problem , jesli chesz to ogarnac sensownie zadzwon do Pawla z Vgaz , On lubi takie wyzwania i leczy ciezkie przypadki druciarstwa po monterch lpg  :-thank
Marcin nie wiem skad Twoja diagnoza odnosnie nawiertow i dlugosci wezykow ? Na zdjeciach tego nie widac   :-R za wzrok , do konca a to co widac jest moim skromnym zdaniem poprawne .
Ale mniejsza o to , wykonanie instalacji nie powala na kolana , setup rowniez .
Na pocieszenie da sie to ogarnac , tylko kumaty Gazzownik musi dostac w swoje rece .
Nie wiem gdzie mieszkasz , jesli sie pochwalisz ? podpowiem Ci wtedy gdzie mozesz podjechac na poprawki itd.
Tutaj masz moje auto
http://lpg-forum.pl/post429996.html?hilit=Jaguar%20xf



kolego, pierwsze zdjęcie gdzie widać listwę wtryskową. Widać że nawiercone bezczelnie w kolektor aluminiowy zamiast w plastikowe adaptery pod nim. Tak samo długość wężyków, skoro jedne idą prosto do rzędu cylindrów przy listwie, drugie do tych bardziej odległych to nie ma opcji żeby były równej długości.
To co widać jest dalekie od poprawności i ja w życiu bym takiego auta z warsztatu do klienta nie wypuścił bo bym się najzwyczajniej wstydził. Stawiam czteropak piwa, że nawet do montażu kolektora nie ściągali... Gdyby ściągali właściciel by o tym wiedział bo należy założyć nowe uszczelki pod kolektor, aby zrobić zgodnie ze sztuką, bo Jaguar wskazuje te uszczelki jako jednorazowego użytku. Ale... ja się nie znam, ja tylko montuję LPG  :-bry

Marcin uzywaj prosze duzej litery przynajmniej jesli chodzi o Kolego , mnie to razi :-(
Ale wracajac do tematu , nie wiem czy montowales lpg w  XF w 3.0 jesli tak to poprosze o fotki i dalsza dyskusja bedzie zasadna , jesli nie ? nie zamierzam sobie i Tobie tu nieczego udowadniac ... Mam lepsze zajecia .

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2014, 00:21:18 am wysłana przez Choina »

Amator ze hey

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 29, 2014, 22:15:18 pm »
Montaż w tym przypadku jest ogólnie rzecz ujmując słaby.

Największe błędy już zostały wskazane - i nie były to złośliwe uwagi, a więc po kolei:
1 - listwa zamontowana "w powietrzu"
2 - wtryski do góry nogami - szybko się zakleją
3 - przy silnikach typu V lepiej zrobić montaż na dwóch listwach - 1:1 z blokiem silnika i koniecznie z kompensacją ciśnienia - tu ewidentnie widać że jeden blok jest na dłuższych wężykach - nawierty to już inna historia  
4 - zasilanie fazą ciekłą na cieniutkim przewodzie jest ok, ale przy b.delikatnym traktowaniu pedału gazu - w moim poprzednim pocisku w210 2.0 kompresor 186 KM, 6mm było na styk - tu przy większej pojemności i mocy osobiście nie zgodziłbym się na takie rozwiązanie.
5 - ciekawe jak zamontowana butla - do jazdy do przodu czy do tyłu i z jakim wielozaworem?

Po wybranym setupie widać, że nie miało być tanio, przynajmniej co do ceny, a wyszło jak wyszło :( - szkoda.

 
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2014, 22:22:54 pm wysłana przez Amator ze hey »

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 29, 2014, 22:57:21 pm »
Przepraszam, nie chciałem Cię Kolego urazić.
W XF jeszcze nie, ale montowałem w naprawdę sporej ilości s-type`ów 3.0 V6, a to niemal ten sam silnik, niemal ten sam osprzęt więc i LPG to samo.
Fotki? Mówisz - masz, tak powinno to wyglądać w tym silniku:
S-type polift (wtryskiwacze gazu 6xHana bezpośrednio przy wkrętkach dysz w plastikowe adaptery kolektora na wężykach dł ok 5cm - metalowy kolektor je zasłania, na zewnątrz widać tylko rozdzielacze):


i przy okazji mój pomysł na centralkę:


o tych adapterach mówię, tu powinny być nawierty:


Też nie zamierzam nic nikomu udowadniać, po prostu chciałem wyrazić swoje zdanie i pomóc drugiemu człowiekowi. Cieszę się, że masz lepsze zdjęcia - szkoda, że ich nie pokażesz...
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

tet

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 30, 2014, 01:32:43 am »
A tak poza tematem Malfoy masz osłonę na silnik w swoim XF ? Z tego co na forum czytałem wersja XF 3.0 V6 w benzynie nie ma osłony na silnik trochę to dziwne skoro w S-Type taka osłona występuje a silnik ten sam. Strasznie mało pali twój XF mi pali ok 18-20 litrów LPG na 100km ale na benzynie palił ok 15 więc wychodzi że tak być powinno.

Malfoy

  • Gość
Odp: LPG Jaguar XF
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 30, 2014, 13:34:37 pm »
Marcin jest luzzz może przewrażliwiony jestem na tym punkcie  :-wstyd

Wiele osób myśli że to niby ten sam silnik , kolektor , cewki itd ...a tak nie jest ... lepiej to wytłumaczy Kolega Pablo ja na mechanice nie dorównam mu  :-hehe
Hanki bo jak widać je masz to tak trochę się popsuły , ale skoro u Ciebie latają to git , widzę że masz AC czerwonego , zobacz jak przy bucie czy cutoffie ciśnienie spada , a termika taka sobie . Fakt masz ładnie pochowane , ale ja pod maska nie siedzę , bardziej mi zależało na bezawaryjnych wtryskach o dużej wydajności , stabilnym termicznie i ciśnieniowo reduktorze i sterowniku z marsa .

Zdjęcia mam , zlinkowałem  mój temat z lpg-forum .