Autor Wątek: Rozkminiam swojego kocura  (Przeczytany 5699 razy)

hobbysta

  • Gość
Rozkminiam swojego kocura
« dnia: Wrzesień 16, 2014, 19:41:18 pm »
Witam!

Stalem sie niedawno nowym posiadaczem XF-a Luxury 3.0d.
Na odpowiedz, czy posiadaczem szczesliwym czy nieszczesliwym przyjdzie jeszcze zapewne czas. Narazie jest radosc...
Poki co mam pare pytan do starszych stazem, jesli mozna.
Mianowicie:

1) W menu wyswietlacza jest opcja wlaczenia wallpaper'a. Odhaczylem, aby sie wlaczal. Tymczasem w czasie jazdy wciaz mam uparcie ikone menu glownego, zamiast widoku kociaka w wyskoku. Moge nacisnac przycisk wylaczajacy i wowczas zamiast menu pojawia sie rzeczony kocur, ale chcialbym wiedziec czy daloby sie spowodowac automatyczne przelaczanie z menu glownego na sylwetke jaguara, bez mojej interwencji za kazdym razem?

2) Do jakich, najwyzszych obrotow ciagniecie silnik przy manualnej zmianie biegow? Innymi slowy, co jest dla niego bezpieczne? Czy ma elektroniczne odciecie powyzej okreslonego pulapu?

3) Jaki olej silnikowy radzicie uzywac?

4) Czy w podstawowej wersji wyposazenia po liftingu, producent instalowal woofer-y na slupkach?

5) Czy macie jakies problemy z przyczepnoscia na felgach 17 calowych?

6) Czy macie w wyposazeniu podnosnik w bagazniku?

Pewnie na kolejne pytania przyjdzie czas, ale jak ktos ma sie ochote wypowiedziec, bede zobowiazany!



Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 16, 2014, 19:48:05 pm »
Luxury jest najuboższą wersją więc głośników w słupkach nie było z tego co pamiętam.
Olej powinien mieć parametry 5W-30. Jaguar rekomenduje Castrola.
Masz w swoim felgi 17" czy chcesz takie założyć? Z tego co wiem to 17" raczej nie wejdą do tego modelu gdyż masz średnicę tarcz 355mm. 18" to minimum. 17" były w starszych wersjach gdzie tarcza miała 326mm średnicy.
Jeśli masz dojazdówkę to i musi być podnośnik, ręką raczej Jaga nie podniesiesz  ;)

hobbysta

  • Gość
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 16, 2014, 19:59:07 pm »
Dzieki!
Dojazdowki nie ma i podnosnika rowniez.
Samochod ma 17' od nowosci, a ja sie zastanawiam czy wymieniac.
Na slupkach sa maskownice na woofer-y i wydaje sie, ze slysze z nich wysokie tony. Wiadomo High End to nie jest, ale i tak w serii gra duzo lepiej, niz wszystkie moje trzy poprzednie BMW (rowniez z naglosnieniem podstawowym).

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 16, 2014, 20:04:05 pm »
To widocznie masz zamiast dojazdówki (lub powinieneś mieć) uszczelniacz w sprayu - taki zestaw naprawczy.
Co do felg to trochę jestem zdziwiony bo miałem w S typie tarcze 326mm i felgi 17" de fakto z XF i tarcza bardzo szczelnie wypełniała felgę. W XF felgi 18" wyglądają średnio więc na 17" musi wyglądać dość słabo. Lepiej zmień.

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 16, 2014, 20:04:59 pm »
Witam!

Stalem sie niedawno nowym posiadaczem XF-a Luxury 3.0d.
Na odpowiedz, czy posiadaczem szczesliwym czy nieszczesliwym przyjdzie jeszcze zapewne czas. Narazie jest radosc...
Poki co mam pare pytan do starszych stazem, jesli mozna.
Mianowicie:

1) W menu wyswietlacza jest opcja wlaczenia wallpaper'a. Odhaczylem, aby sie wlaczal. Tymczasem w czasie jazdy wciaz mam uparcie ikone menu glownego, zamiast widoku kociaka w wyskoku. Moge nacisnac przycisk wylaczajacy i wowczas zamiast menu pojawia sie rzeczony kocur, ale chcialbym wiedziec czy daloby sie spowodowac automatyczne przelaczanie z menu glownego na sylwetke jaguara, bez mojej interwencji za kazdym razem?
T
2) Do jakich, najwyzszych obrotow ciagniecie silnik przy manualnej zmianie biegow? Innymi slowy, co jest dla niego bezpieczne? Czy ma elektroniczne odciecie

Kazdy silnik w dzisiejszych czasach ma odciecie- dodatkowo w trybie manualnym przy zbyt wysokich obrotach numer wybranego biegu bedzie swiecil na czerwono na wyswietlaczu. Najlepiej zobaczyc na wykres z hamowni i wtedy bedziesz wiedzial gdzie Ci sie moment konczy- przed remapem zmienialem przy okolo 4.5 rpm bo bylo juz czuc ze nie ciagnie, teraz krece wyzej bo na dupohamowni czuc ze ciagnie dalej.

5) Czy macie jakies problemy z przyczepnoscia na felgach 17 calowych?

Tak jak napisal kolega wczesniej - 17" nie wejda, (a raczej nie powinny) 18stki z odwaznikami maja kilka mm luzu do zacisku. Chociaz w sumie ja mam z przodu zaciski od 4.2.


6) Czy macie w wyposazeniu podnosnik w bagazniku?

Jesli nie masz zapasu (jest opcjonalny) to podnosnika tez nie bedzie - zapewne masz zestaw naprawczy z kompresorem+klejem) - osobiscie kupilem do swojego oryginalna aluminiowa dojazdowke jaguara za £70 na ebay i jakis uniwersalny lewarek z udzwigiem 3t.
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

hobbysta

  • Gość
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 16, 2014, 20:13:54 pm »
Samochod wyposazony jest w siedemnastki o nazwie bodaj URSA. Sa na nich kompletnie nowe 'Pirellki' , wiec nie pale sie do wymiany juz teraz.
 Poza tym komfort jest bajeczny w porownaniu do e60 czy e39, ktore mialem w przeszlosci. Z trzymaniem na zakretach tez nie mam narazie problemow, ale jako ze samochodu nie znam, to i nie przeginam z predkoscia w zakretach.

Offline wrojag

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.351
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 19, 2014, 20:56:44 pm »
Witam!

Stalem sie niedawno nowym posiadaczem XF-a Luxury 3.0d.
Na odpowiedz, czy posiadaczem szczesliwym czy nieszczesliwym przyjdzie jeszcze zapewne czas. Narazie jest radosc...
Poki co mam pare pytan do starszych stazem, jesli mozna.
Mianowicie:



3) Jaki olej silnikowy radzicie uzywac?

Uzytkuje podobny samochód już od 5 lat i osobiście polecam  olej 5 w 30 Millersa xf C1, przystępna cena, doskonała jakość i parametry, olej nie jest rozlewany u nas i spełnia wszystkie normy stawiane przez jaguara.
http://sklep.millersoils.pl/100-syntetyczne-oleje-longlife/207-millers-oils-xf-longlife-c1-5w30-1l.html
Pamiętaj że ten model ma DPF i funkcję autodestrukcji (zaciera się na panewkach korbowodowych) dopalaj DPF jak tylko się pojawia komunikat DPF full ...., sprawdzaj czy nie "przybywa" oleju (tak tak to nie pomyłka stan oleju czasami się podnosi) używaj oleju o symbolu C1 spełniającego normę przewidzianą dla XF-a    i wymieniaj olej co 12-15 000 km  lub po każdym zauważonym znaczącym podwyższeniu się poziomu oleju.

hobbysta

  • Gość
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 19, 2014, 21:42:54 pm »
Dzieki za kolejna odpowiedz!

Na korku wlewu paliwa jest wytloczone (nie naklejone) logo Castrola. Nie wiem czy faktycznie nie podejmuje jakiegos ryzyka zmieniajac producenta oleju, pomimo tych samych parametrow lepkosci.
Napisales o wymianie co 12-15k km. Brytyjska ksiazeczka serwisowa zaleca co 16k mil lub co rok, zalezy co wystapi wczesniej. Tez sie zastanawialem, bo BMW pozwala jezdzic na Castrolu Edge nawet i dwa lata.
Ponadto, czy to prawda, ze ten silnik nie ma bagnetu sprawdzania poziomu oleju?! Tak gdzies w internecie przeczytalem, a narazie u siebie jeszcze sie nie przygladalem. Fakt, ze jest elektroniczne wskazanie, ale wiadomo... chyba lepiej sprawdzic organoleptycznie jednak...
Co do wypalania DPF, podobno mozna to robic na postoju, jedynie trzymajac silnik na wysokich obrotach. Sam nie mialem jeszcze takiego komunikatu, wiec nie stawalem przed taka koniecznoscia. Co Wy robicie?

Offline wrojag

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.351
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 20, 2014, 09:11:48 am »
Dzieki za kolejna odpowiedz!

Na korku wlewu paliwa jest wytloczone (nie naklejone) logo Castrola. Nie wiem czy faktycznie nie podejmuje jakiegos ryzyka zmieniajac producenta oleju, pomimo tych samych parametrow lepkosci.
Napisales o wymianie co 12-15k km. Brytyjska ksiazeczka serwisowa zaleca co 16k mil lub co rok, zalezy co wystapi wczesniej. Tez sie zastanawialem, bo BMW pozwala jezdzic na Castrolu Edge nawet i dwa lata.
Ponadto, czy to prawda, ze ten silnik nie ma bagnetu sprawdzania poziomu oleju?! Tak gdzies w internecie przeczytalem, a narazie u siebie jeszcze sie nie przygladalem. Fakt, ze jest elektroniczne wskazanie, ale wiadomo... chyba lepiej sprawdzic organoleptycznie jednak...
Co do wypalania DPF, podobno mozna to robic na postoju, jedynie trzymajac silnik na wysokich obrotach. Sam nie mialem jeszcze takiego komunikatu, wiec nie stawalem przed taka koniecznoscia. Co Wy robicie?

Umowy marketingowe pomiędzy producentami powodują że na korku olejowym masz logo Castrola. Ja byłem zmuszony podjąć ryzyko stosowania oleju innego producenta bo w momencie wymiany oleju (4,5 roku temu) Castrol nie miał jeszcze w sprzedaży oleju C1 i jaguar warunkowo pozwalał na lanie C3.

Książka serwisowa zaleca wymianę oleju co roku lub po przejechaniu max 24000 km, jak wymienisz wcześniej nikt Ci głowy nie urwie koszt wymiany (300 pln) w porównaniu do kosztów zakupu i wymiany silnika to mały pikuś, a uwierz mi że w czasie kiedy miałem auto na gwarancji i serwisowałem w ASO  widziałem przynajmniej 2 jaguary w których na gwarancji wymieniano silniki (biorąc pod uwagę że sprzedali w tym czasie  pewnie ze 20 XF-ów  to sporo).
Poczytaj na forum wypowiedzi kilku osób które w swoich XF musiały wymienić motor. 
Na millersie zrobiłem ok 55 000 km i jest OK.

Bagnetu faktycznie nie ma !!! Też mam stare przyzwyczajenia (wychowałem się na maluchu i dużym fiacie), ale w tym przypadku innego wyjścia nie ma  :-trudno trzeba zawierzyć elektronice.

Zgodnie z instrukcją jak wyświetli się pomarańczowy komunikat DPF full .... wystarczy wyjechać na trasę i przejechać utrzymując równe obroty (ok 2000) kilka/kilkanaście kilometrów i kontrolka gaśnie DPF wypalony.  Problem pojawia się jeżeli auto jest eksploatowane tylko w mieście, jak  wyjedziesz na trasę przynajmniej  raz na 2 tygodnie problemu nie ma (DPF wypala się w trakcie jazdy na trasie).

O wypalaniu DPF na postoju nie słyszałem jeżeli jest taka możliwość bardzo chętnie spróbuje tylko jak to zrobić?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.078
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 20, 2014, 14:02:14 pm »
Procedurę wypalania można wywołać z poziomu komputera serwisowego.  :-W
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

hobbysta

  • Gość
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 21, 2014, 16:18:24 pm »
Drogi Wrojag,
po pierwsze dziekuje Ci za zaangazowanie w temat i liczne wskazowki.
Przestraszyles mnie z ta wymiana silnika. Skad czerpiesz informacje, ze geneza wymiany byl olej?
Z autopsji, przez ostatnie 7 lat jezdzilem 'bawarkami' i stosowalem wymiane Castrola nie wczesniej, niz wskazywala ksiazka serwisowa.
Nie mialem klopotow, ani z silnikami, ani z turbinami.
Mowisz, wymieniac czesciej? Czy silniki Jaguara sa bardziej podatne na komplikacje zwiazane z brakiem czestej wymiany oleju?
Slyszalem , ze taki Castrol Edge zachowuje doskonale wlasciwosci i duzo powyzej dwoch lat.

Offline pawelo

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 23, 2014, 22:03:03 pm »
A ja widziałem i remontowałem silniki po olejach typu long life. Z wkładu filtra oleju robi się harmonijka. Oleje typu long life to dla mnie jedna wielka bajka. A później się ludzie dziwią że auto po 150tys. jest wrakiem. Teraz wszystko MA się prędzej czy później popsuć. Pewnie wielu z Was słyszało różnicę w odgłosie jaki silnik wydawał przed i po wymianie oleju ;) Ja wymieniam co 10 tys. a w poprzednim aucie, które dostawało tęgie baty bo do tego służyło co 6-8 tys i silnik nie brał ani grama oleju chociaż miał 19 lat :) Reasumując koszt wymiany nie wielki a świety spokój i brak stresu kiedy trochę przegonimy kota prędkościami autostradowymi ;)

Offline wrojag

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.351
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 26, 2014, 19:34:03 pm »
Drogi Wrojag,
po pierwsze dziekuje Ci za zaangazowanie w temat i liczne wskazowki.
Przestraszyles mnie z ta wymiana silnika. Skad czerpiesz informacje, ze geneza wymiany byl olej?
Z autopsji, przez ostatnie 7 lat jezdzilem 'bawarkami' i stosowalem wymiane Castrola nie wczesniej, niz wskazywala ksiazka serwisowa.
Nie mialem klopotow, ani z silnikami, ani z turbinami.
Mowisz, wymieniac czesciej? Czy silniki Jaguara sa bardziej podatne na komplikacje zwiazane z brakiem czestej wymiany oleju?
Slyszalem , ze taki Castrol Edge zachowuje doskonale wlasciwosci i duzo powyzej dwoch lat.

Jak dokładniej prześledzisz forum znajdziesz tu wypowiedzi kilku osób które wymieniały silniki w XF-ach.
Ja też wcześniej jeżdziłem Volvo D5 lałem Castrola  Edga i było super, ale to było auto bez tego  pi pi pi DPF-a.
Teraz "ekolodzy" popsuli diesle i zrobiło się mniej przyjemnie.
Zrobisz jak będziesz uważał, ja wymieniam tak jak napisałem co 12 - 15 tyś km.

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 31, 2015, 23:16:18 pm »
Jestem po wymianie silnika 2,7 w s type syna,koszt potworny 20 tys. za silnik z wymianą z XF-a z 2009 r z przebiegiem ok. 100 tys km ,ukręcił się wałek turbiny i w kilka sekund wywaliło olej w wydech i silnik spuchł.Silnik tak drogi bo mnóstwo ich stoi zatartych zwłaszcza w rosji w LR i oni na pniu wykupują wszystko co jest na rynku w UK i D, ale do rzeczy w swoim XF 3,0 d 240 KM postanowiłem częściej zmieniać olej tj. po przebiegu 13 tys km /w połowie między przeglądami/ w ASO odwodzili mnie od tego ,że to nie potrzebne itp. no cóz to ich interes by naprawiać silniki/ po rozmowach wyczułem że oni nie za bardzo orientuja sie jaki olej wymaga jag do swoich silników /spec. M2C 934B/ leją po prostu Shella 5W30.Po krótkich poszukiwaniach w necie znalazłem Millersa XF C1 z tą specyfikacją 7 l za 270 pln do tego filtr za 60 pln i mój jag ma świeżutki olej w połowie między przeglądami.Nie wiem zresztą czy na przegląd za 13 tys km pojadę do ASO bo wątpię w ich znajomość rzeczy.I jeszcze jedno mam przeb. 87 tys km czy już czas na wymianę oleju i miski skrzyni biegów /8-ka/

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Rozkminiam swojego kocura
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 31, 2015, 23:29:54 pm »
Pierwsza wymiana w ZF 8HP jest przy 80 czy 90 tys km z tego co pamiętam
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8