Autor Wątek: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.  (Przeczytany 16190 razy)

Offline Lampek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • XF-S '09
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 09, 2014, 19:03:03 pm »
Ja teraz wkur***** chodzę, bo nie mogę w ogóle korzystać z mojego potwora. Cały czas mi wysypuje "Restricted Performance" (nie przez tuning, ma tą bolączkę od początku). Był w naprawie blacharskiej 11 dni w JLR centrum i kurczę... niby wszystko pięknie, umyty na zewnątrz i wewnątrz, ale zaraz po odbiorze świst spod maski i wywala co chwile błędy... jest szansa, że mi specjalnie coś spieprzyli?... yh.

Gdzie serwisujesz swojego kocura?

Malfoy

  • Gość
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 09, 2014, 22:54:12 pm »
Lampek hamowales go w koncu na innych rolkach ?
Daj znaka co z tym sypaniem bledow brzmi to znajomo gdy ktos soft rusza gotowcem , kurcze nie dobrze to wyglada  ??????

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 10, 2014, 06:56:25 am »
Ja teraz wkur***** chodzę, bo nie mogę w ogóle korzystać z mojego potwora. Cały czas mi wysypuje "Restricted Performance" (nie przez tuning, ma tą bolączkę od początku). Był w naprawie blacharskiej 11 dni w JLR centrum i kurczę... niby wszystko pięknie, umyty na zewnątrz i wewnątrz, ale zaraz po odbiorze świst spod maski i wywala co chwile błędy... jest szansa, że mi specjalnie coś spieprzyli?... yh.

Gdzie serwisujesz swojego kocura?

Jak gwizdze to moze problem z dolotem. Posprawdzaj wszystkie rury, przewody podcisnienia itp. Moze to wlasnie jest problem. Jakie bledy wywala?
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

Były:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Amator ze hey

  • Gość
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 19, 2014, 10:03:02 am »
Ja teraz wkur***** chodzę, bo nie mogę w ogóle korzystać z mojego potwora. Cały czas mi wysypuje "Restricted Performance" (nie przez tuning, ma tą bolączkę od początku). Był w naprawie blacharskiej 11 dni w JLR centrum i kurczę... niby wszystko pięknie, umyty na zewnątrz i wewnątrz, ale zaraz po odbiorze świst spod maski i wywala co chwile błędy... jest szansa, że mi specjalnie coś spieprzyli?... yh.

Specjalnie to raczej nie, ale przez przypadek - kto wie.
Przed wstawieniem do serwisu obserwowanego zjawiska nie było a teraz jest - wniosek ... chyba oczywisty, ale mogę się mylić

Gdzie serwisujesz swojego kocura?

Nie korzystam z usług stacji dilerskich - z założenia bo nie i już - oczywiście stacje bardzo gorliwie na to zapracowały i mam swoje powody, ale nie o tym...

Serwisuję wszystkie swoje pociski u "sprawdzonego w boju" mechanika - jest dociekliwy i rzetelny, a to w tych czasach nieczęste zjawisko

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 21, 2015, 00:44:06 am »
Jesteś zadowolony z kreatora mocy czy jednak dali gotowca?
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

Amator ze hey

  • Gość
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 25, 2015, 00:45:55 am »
Zadowolony jestem - kotek pomyka jak należy- odpukać w niemalowane. Ładnie się zbiera, żadnych błędów itd.

Czy wygrali gotoweca? - nawet nie wiem jak to sprawdzić, ale przeglądania ich stronę i co jakiś czas pojawia się nowy kocur. Za każdym razem wychodzi inaczej, więc może coś taśm dłubią samodzielnie???

Offline Lampek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • XF-S '09
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 30, 2015, 10:35:14 am »
Raczej robią na zamówienie, to bodajże najbardziej renomowana firma w Wawie, chyba by im się taniochy nie opłacało robić - kręcą też Bentleye i inne uber-drogie bryki. No ale świat już tak jest pokręcony, zę sam nie wiem.

Nadal jestem zadowolony - u mnie bez problemów związanych z chiptuningiem.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 30, 2015, 13:17:44 pm »
Porządny tuner nigdy nie wsadzi power box'a tylko przeprogramuje sterownik silnika indywidualnie.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 29, 2015, 12:26:03 pm »
Żeby nie zakładać osobnego wątku podzielę się swoim jeszcze ciepłym wykresem z hamowni;


Panowie pozytywnie zaskoczeni, że mój XF pomimo softowego stłamszenia wyszedł ponad 220km (seria 211) i dlatego była opcja do wejścia  w zakres magicznego 3XX. I tyle wypluł. Cóż pierwsze wrażenie, inny samochód. Na każdym biegu wciska konkretnie w fotel, płynne przechodzenie z biegu na bieg. Jedyne co testowałem to po Warszawie. Niedługo kopsnę się na autostradę i zobaczę najbardziej interesujace mnie przyspieszenie, czyli od 140 do 240 ;)

2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

Offline Dominik_XF

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 58
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 14, 2015, 21:19:44 pm »
Chłopaki podzielcie się wrażeniami jak samochody i czy rolowaliście je na innych hamowniach.
Jakie wrażenia z kilku miesięcy użytkowania zawirusowanych aut i czy ktoś z Was wywalął DPFa

Offline Janek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 18, 2015, 23:14:41 pm »
Chłopaki podzielcie się wrażeniami jak samochody i czy rolowaliście je na innych hamowniach.
Jakie wrażenia z kilku miesięcy użytkowania zawirusowanych aut i czy ktoś z Was wywalął DPFa

Zrobiłem 16.600km i jedyne co mogę powiedzieć to na trasie obładowany 4 osobami + bagaże lekko becia 7 dawała radę mnie dogonić. Zmieniam regularnie olej co 15k km i leję paliwo. Chodzi jak żylta. DPF-a nie wymontowałem by przy przeglądzie nie mieć problemów z emisją spalin (Hauptuntersuchung). Poza tym chłopaki powiedzieli, że jak się będzie regularnie na trasie jeździ to się nie opłaca, poza tym może brzydko dymić a przecież nie wypada.

Spalanie wzrosło przy agresywnej jeździe o 2l i do 220km/h bierze 10-11 a powyżej 13-14. Przy spokojnej zmalało i przy 90km/h mam 3.8l, 110km/h 5.5 a 140km/h 6.7l. Prędkość max u mnie to 270km/h po płaskiej autostradzie (udokumentowane w innym wątku), raz z lekkiej górki pocisnął 303km/h (mierzone na gps-ie) ;D

Z tyłu powinienem zrobić sobie wielki napis, że to ropniak  :-tylko
2014 XF-S 3.0 zajumany // 2010 XF 3.0D 301bhp // 2013 XF-S 3.0

Offline Lampek

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 71
  • XF-S '09
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 08, 2016, 11:47:41 am »
Ja do chwili obecnej zrobiłem już po wirusie jakieś 50k kilometrów. Cisza, spokój, nic się nie dzieje, nic nie zużywa. Dobrze jest, Kreatora polecam ;)

Czary_Mary

  • Gość
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 26, 2016, 22:52:49 pm »
Panowie, a tak z czystej ciekawości (i nie tylko), nie namawiam do próby - przy jakich obrotach odcina wtrysk po tuningu. Od razu jeszcze raz napiszę, żeby nie próbować na siłę - słyszałem o obracających się panewkach w 3.0D - oczywiście nie z powodu poniesienia mocy. Włożyłem ten silnik do S-Type i chciałem się trochę pobawić. Nie do końca wyszło. Z tego co pamiętam HF ma obrotomierz wyskalowany do 6kRPM a automat zminia bieg przy 4,6kRPM.

Offline marti

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 213
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 27, 2016, 23:11:25 pm »
Muszę powiedzieć że bardzo fajnie sie jeździ samochodem po wirusie, niezależnie od marki, to zawsze jest już inny samochód, jednak jak każda przyjemność, ma swoje konsekwencje, mój na wirusie wytrzymał 110k, i tak, po przejechaniu 65k padł dwumas i sprzęgło, po 87k popychacze, i przy 110k wtryski, i to był ten moment, kiedy doszedłem do wniosku, że będzie już tylko gorzej, i trzeba sie pożegnać z samochodem, nie ma się co nawet łudzić, takie lub podobne konsekwencje będą występowały, to jest tylko kwestia czasu, a raczej przebiegu, i trzeba sobie indywidualnie odpowiedzieć na pytanie, czy warto, ja nie żałuje, ale mój kolega miał mniej szczęścia, i negatywne skutki odczuwał przy dużo mniejszych przebiegach, i on ma już to tego tematu zupełnie odmienne zdanie, jemu padła skrzynia ;D
Co do wytrzymałości podzespołów na przeciążenia, to podawane wartości dotyczą części nowych, a z biegiem czasu, co za tym idzie eksploatowania, wytrzymałość na przeciążenia, zwłaszcza tak duże drastycznie się zmniejsza, czego myśle nikt nie bierze tutaj pod uwagę, w każdym bądź razie, ja używanego samochodu po chipie nigdy bym nie kupił, niezależnie przez kogo by nie był robiony

Czary_Mary

  • Gość
Odp: XF - mocy, przybywaj! Diesel "S" po tuningu - raport z pola walki.
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 27, 2016, 23:18:03 pm »
A dla mnie to nie jest takie oczywiste. Generalnie te wszystkie rzeczy mogły paść i bez chipa. Owszem, jeśli używasz nowej mocy non stop trwałość dorastanie spada. Niemniej przy rozsądnej jeździe nie powinno być tak źle. Ja mam doświadczanie tylko z inna marką - Volvo D5 , ale tam podniosłem moc o 101%! Ze 126PS zrobiłem 253PS. Oczywiście sprzęgło padło po 30KKM ale założone od R-ki działała już prawie 100 tys. Od chipa zrobiłem 240tys km i wszystko jeździ OK...