Autor Wątek: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła  (Przeczytany 34866 razy)

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 08, 2016, 20:01:17 pm »
Tylna poduszka skrzyni biegów

metamind

  • Gość
Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 22, 2016, 21:38:41 pm »
może nie na temat, ale nie wytrzymam: niech mi ktoś wyjaśni, dlaczego pod każdym wątkeim dotyczącym układu napędowego pojawia się ktoś, kto twierdzi, że do zmiany podpory wału trzeba ten wał rozciąć. przecież jest to tak absurdalne stwierdzenie, że nie mogę wymyślić porównania, które by ten absur opisało.

inkk

  • Gość
Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 22, 2016, 21:47:11 pm »
a skąd pomysł odnośnie rozcinania ? mój wcześniejszy mechanik też twierdził że podpora wału nie jest wymienialna (mogę ewentualnie rozciąć i zaspawać wkładając nowe łożyska) a były na allegro same podpory, zmieniłem mechanika i teraz nie było problemu, tzn jak dobrze pamiętam podpora składa się ze zbijanej blachy w której są łożyska to tak trochę łopatologicznie- można zdemontować.
Opisze może dziś wieczorem odnośnie stukania bo częściowo udało mi się rozwiązać problem z tuleją.

Offline lukasz_slask

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
  • X-TYPE 2.5
Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 14, 2016, 09:06:26 am »
Witam, odświeżę trochę temat,
u mnie słychać stuknięcie przy zmianie biegu na wyższy, dodatkowo jak lekko próbuję poruszyć wał pod samochodem (idący do tylnego dyfra)  słychać to samo stuknięcie w skrzyni kątowej. Tutaj moje pytanie: czy może być to spowodowane przepracowanym olejem, i czy wymiana oleju może coś dać?
2.5 manualna skrzynia

Pozdrawiam

hidy

  • Gość
Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 18, 2016, 21:08:23 pm »
Witajcie!
Przerabiałem temat i stuki przenoszą się po wale co utrudnia lokalizację.
Stukanie jest z powodów i u mnie były wszytskie naraz:
-luz na wałku napędzającym wał w skrzyni kątowej (koła zębate)  -wymiana skrzynki
-luz na przegubach wału  - wymiana przegubów (pasują od BMW e39 ale wymagają nawiercenia wału bo są dłuższe)
-luz na wałku w dyfrze  - wymiana dyfra
-lun na przegubach wewnętrznych - wymiana przgubów najbardziej pomogła, bo przeniesienie napędu wykonuje najmniej obrotów
Zacznij od miejsca gdzie masz największy luz.
 Luz 1st. już jest b.dużym luzem wydającym dźwięki.
Wymiana oleju już nie pomoże.

PZDR


Offline lukasz_slask

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 84
  • X-TYPE 2.5
Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 18, 2016, 22:11:50 pm »
hm a ma znaczenie czy ten luz sprawdzam na biegu czy na luzie?
Sprawdzałem na luzie i to stuknięcie słychać w skrzyni kątowej.
Przy jakim przebiegu wymieniałeś skrzynie? :)

Pozdrawiam

hidy

  • Gość
Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 18, 2016, 22:49:01 pm »
Musisz sprawdzić rękami w kanale. samochód na biegu stoi na kołach. Złap za wał i szybko kręć  lewo-prawo( pewnie będzie miał małe luzy). Patrząc na skrzynkę i na dyfer ocenisz czy te luzy są tylko na wale czy przenoszą się dalej.
Złap za przeguby wewnętrzne przy dyfrze jeżeli samochód stoi na kołach nie możne w ogóle drgnąć. To samo z kołnierzem dyfra nie może dać się obrócić nawet o 0,5 mm patrząc na jasny plastykowy kołnierz wzgl obudowy.
Możesz również podnieść jedno tylne koło i jedna osoba powinna nim kręcić lewo i prawo - przejżeć całą drogę od dyfra do skrzynki.
Ciekawostka miałem również luz na przegubie wew osi przedniej prawej - masakra...

Moja skrzynka miała ok 200tyś. Sprawność zależy od stylu jazdy.  Jak ktoś nie umie puszczać sprzęgła lub jeździł ostro po dziurach to napęd dostaje luzów, niestety  nie ma gumowych absorberów na wale jak np. w BMW.
Napisz gdzie co było luźne.
Olej w skrzynce na pewno po 150tys trzeba wymienić trzeba samochód przechylić na 0,5 m próg-grunt i wtedy można zlać i wlać ponieważ korek jest z boku i wylew się z niego olej.

PS
podczas sprawdzania możesz znaleźć dość duży luz w skrzynce kątowej  (ale tylko na luzie i podczas kręcenia tylnym kolem), to nie jest luz generujący stuki to normalne, jak wymieniłem wszytskie powyższe to ten luz już nie genrował żadnych stuków, a wynika tylko z bardzo złożonej konstrukcji skrzynki i skrzyni w której zamknie się ten ruch obrotowy - tak myślę :-)
PZDR

Janusz Sa

  • Gość
Odp: Stukanie przy zmianie biegów po odpuszczeniu sprzęgła
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 05, 2016, 00:14:04 am »
Witam serdecznie
Nie wiem czy temat jest jeszcze aktualny, ja musiałem wymienić dyferencjał tylny (wyciekł mnie olej).