Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
Listopad 01, 2014, 11:04:53
Strona główna Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja

www.jagstore.de// Kliknij baner aby odwiedzić stronę. ew5.earlweb.com/search.php?site=8//

JAGUAR FORUM POLAND  |  Dział techniczny  |  S-TYPE (1999-2007)  |  Wątek: Kontrolki jak lampki na choince... S-type 2003. 0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek. « poprzedni następny »
Strony: [1] Do dołu Drukuj
Autor Wątek: Kontrolki jak lampki na choince... S-type 2003.  (Przeczytany 813 razy)
antipathiQue
Starszy Forumowicz
***
Offline Offline

Wiadomości: 61



« : Styczeń 02, 2014, 20:46:52 »

Witam po dość długiej przerwie Uśmiech

Dzisiaj, jak zwykle co 2-3 dni pojechałem na myjnie bezdotykowa - nie lubie jeździć brudnym samochodem.
Wymyłem kocura pięknie po czym odpalając silnik mym oczom ukazała się choinka błędów na desce.
Zaczynając od silnika, kontroli trakcji po ręczny i abs.. do tego wskazówka prędkości leży i komputer nie podaje danych o spalaniu itd. Dodam, że chyba zbyt głęboko wkładałem lance myjki w nadkola...
Już miałem taki przypadek jak w ulewe zapierdzielałem na autostradzie... wtedy też było podobnie.

Ktoś podpowie co zalałem? Gdzie się zamoczyło i co suszyć?
Tamtym razem było lato, 25 stopni co przyśpieszyło "schnięcie" ale teraz jest 5 stopni...

Więc?

Pozdrawiam,
Jakub.

EDIT:
Był już poruszany ten temat... http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=21631.0
Mnie też nieco trudniej kręcić kierownicą ale wszystkie płyny w normie. Przy gazie w podłoge nie działa kontrola trakcji, ręczny sie nie zaciąga elektrycznie i przy wyjęciu kluczyka piszczy...

Gdzie szukać tej zalanej wtyczki? Uśmiech


Zapisane

S-Type 3.0 V6 High 2003
filar12
Forumowicz Sovereign
*****
Offline Offline

Wiadomości: 643


« Odpowiedz #1 : Styczeń 02, 2014, 21:20:05 »

Wiązka jak pamiętam idzie w  prawej podłużnicy i często łamią się tam przewody oraz izolacja się potrafi połamać i poprzecierać.
Zapisane

S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-)
marcin_lca
Forumowicz Executive
****
Offline Offline

Wiadomości: 253


Jeżdżę taniej :)


WWW
« Odpowiedz #2 : Styczeń 02, 2014, 22:25:38 »

potwierdzam, większa część przewodów idzie prawą podłużnicą nad nadkolem. Zdejmij nadkole i obejrzyj, ja właśnie tam miałem uszkodzony kabelek co powodowało podobne zachowanie z tym, że auto nawet nie odpalało. Inną ewentualnością jest wtyczka komputer silnika. Jest pod filtrem kabinowym
Zapisane

Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl
ryba-1
Forumowicz
**
Offline Offline

Wiadomości: 41



« Odpowiedz #3 : Styczeń 04, 2014, 16:25:45 »

W poprzednim aucie (BMW E39) tez tak miałem. winny był czujnik abs który wariowal jak dostal za dużo wody, a był odpowiedzialny tez za wskazania predkosciomierza. jak wyschło wszystko to wracalo do normy. może podobnie jest w jagu?
Zapisane
antipathiQue
Starszy Forumowicz
***
Offline Offline

Wiadomości: 61



« Odpowiedz #4 : Styczeń 04, 2014, 19:48:54 »

Nie zaczyna się zdania od "więc" ale nie moge inaczej...

Więc tak...

Ściągnąłem nadkole, kabelki zdrowe, nie było tam wody. Oczywiście odsłonięte miejsca wilgotne ale cała wiązka w porządku.

Podłączyłem kocura pod kompa, wyskakuje błąd ABS - P1637 CAN Link ECM/ABS Control Module Circuit/Network.
Kolego Ryba-1 i pozostali czytający - gdzie ten czujnik? Który to? Wydre skurczybyka i pod suszare a później go jakoś zabezpiecze.... Dzisiaj się narobiłem ze 2 godziny a przyznam się, dupa ze mnie a nie majster poza tym wcale mnie to nie bawi...

W sumie świeci się ABS - a to ma też wpływ na kontrole trakcji, prawda? No i do tego elektryczny ręczny, też się chyba pod to łapie? Mniej więcej by to pasowało...


To gdzie ten czujnik?  Zły help
Zapisane

S-Type 3.0 V6 High 2003
filar12
Forumowicz Sovereign
*****
Offline Offline

Wiadomości: 643


« Odpowiedz #5 : Styczeń 04, 2014, 23:10:01 »

Od błędu ABS
powinien być problem z
ABS
Kontrolą trakcji
Wspomaganiem kierownicy

Ale ręczny??

Z tego co piszesz to raczej coś w wiązce lub module nie w czujniku.

Z przodu 2 czujniki są w piastach

Z tyłu zobaczysz są tam czujniki plus pierścień zdawczy.
Zapisane

S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-)
ryba-1
Forumowicz
**
Offline Offline

Wiadomości: 41



« Odpowiedz #6 : Styczeń 05, 2014, 14:04:37 »

W BMW był to prawy tyl. jak siadal inny to tylko nie było absu i kontroli t. a jak ten to dodadkowo predkosciomierz ( i z automatu wskazania komputera, czas pracy wycieraczek i wszystko inne co jest związane z odczytem predkosci pojazdu)  bo z niego były zczytywane dane. ale czy tak jest tez w jagu to nie wiem, bo mój S jeszcze się nie popsul od roku Uśmiech
Zapisane
antipathiQue
Starszy Forumowicz
***
Offline Offline

Wiadomości: 61



« Odpowiedz #7 : Styczeń 05, 2014, 17:07:23 »

Piekna niedziela, 14 stopni na plusie Uśmiech
Wziąłem lewarek, klucze i do boju... poodkręcałem koła, posprawdzałem wszystkie wtyczki od czujników ABS i pomierzyłem wszystkie czujniki - wygląda że gitara. Oporności w porządku, przewodzenie jest.
Ponownie posprawdzałem czy pod nadkolami nie jest gdzieś coś podlane ale niczego niepokojącego nie zauważyłem.
Fakt - nie sprawdziłem wtyczki od pompy ABS (ktoś tu coś o tym wspominał).

Na moim komputerze pokazuje się tylko ten jeden błąd P1637.
We wtorek podaje na jakiś większy komp, żeby poznać szczegóły.
Takie pierdoły i zaczynam się irytować kocurem...

Pozdrawiam,
Jakub.
Zapisane

S-Type 3.0 V6 High 2003
British
Forumowicz Executive
****
Offline Offline

Wiadomości: 163


« Odpowiedz #8 : Styczeń 05, 2014, 17:11:12 »

P1637-LINK ECM/ABSCM Obwód oprogramowania - linia otwarta
Zapisane

antipathiQue
Starszy Forumowicz
***
Offline Offline

Wiadomości: 61



« Odpowiedz #9 : Styczeń 05, 2014, 20:32:20 »

I co dalej z tym?
Gdzie szukać? Co rozkopać?
Troche to utrudnia życie... nie działa hamulec postojowy, nie działa ABS, kontrola trakcji...
I do tego ten irytujący pipkający dźwięk hamulca ręcznego po wyjęciu kluczyka ze stacyjki...

Podpowiedzcie co mam szukać.
Weźcie też proszę pod uwagę, że dupa ze mnie a nie mechanik, nie znam się na tym...

Gdzie szukać?
Zapisane

S-Type 3.0 V6 High 2003
marcin_lca
Forumowicz Executive
****
Offline Offline

Wiadomości: 253


Jeżdżę taniej :)


WWW
« Odpowiedz #10 : Styczeń 06, 2014, 16:34:53 »

Kolego, spróbuj tak (o ile główny komputer masz w tym samym miejscu co ja. Ja mam 3.0 v6 2002 rok):
odłącz akumulator, odkręć wycieraczki, zdejmij plastikowe podszybie, pod nim masz filtr powietrza, ściągasz jjego i jego obudowy, pod spodem masz wtyczkę komputera Odepnij, sprawdź czy nie jest wilgotna, popsikaj sprayem to złączy elektrycznych i podłącz. U mnie to też pomogło kiedyś.
pozdrawiam
Zapisane

Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl
ryba-1
Forumowicz
**
Offline Offline

Wiadomości: 41



« Odpowiedz #11 : Styczeń 06, 2014, 17:39:27 »

ja bym sie jeszcze sprawdzil kota kompem podczas jazdy tj. jakie wartosci pokazuja poszczegolne czujniki abs. bo moga dzialac, ale poza zakresem.
Zapisane
antipathiQue
Starszy Forumowicz
***
Offline Offline

Wiadomości: 61



« Odpowiedz #12 : Styczeń 06, 2014, 19:53:54 »


Witajcie ponownie,

Marcin, dzięki za sugestie - jutro jak znajde chwile czasu to tak zrobie. Mam spray "Kontakt", zaglądne do tych wtyczek i przy okazji zerknę na filtr... może przy okazji wymienię jak dam radę kupić u mnie w Rybniku.

Ryba, chciałbym to sprawdzić ale mam tak podstawowy komputer, że widzę tylko kody błędu ale żadnych konkretów więcej.
Polecasz jakiś kabel, oprogramowanie albo sposób dzięki któremu za niewielkie pieniądze mogę sobie takie rzeczy sprawdzać?

Bardzo Wam dziękuje za sugestie.
Mam jeszcze pomysł, żeby wjechać do kogoś kto ma komputer stricte do Jaga, wtedy może będe wiedział więcej i bardziej szczegółowo.

Dam znać oczywiście co z tego wszystkiego wyszło, może na przyszłość się komuś przyda.

Pozdrawiam,
Jakub.

Zapisane

S-Type 3.0 V6 High 2003
marcin_lca
Forumowicz Executive
****
Offline Offline

Wiadomości: 253


Jeżdżę taniej :)


WWW
« Odpowiedz #13 : Styczeń 06, 2014, 22:25:39 »

szukaj kogoś z IDSem. On ma o wiele szersze możliwości niż zwykły skaner.
Zapisane

Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl
antipathiQue
Starszy Forumowicz
***
Offline Offline

Wiadomości: 61



« Odpowiedz #14 : Styczeń 07, 2014, 17:31:29 »

Pół dnia spędziłem na grzebaniu przy samochodzie...

Zdemontowałem podszybie, filtr kabinowy, osłonę tego filtra aż dostałem się do wtyczek komputera które sugerowaliście...
Suchutkie, czyściutkie i do tego ta popierdzielona śruba na przedziwny klucz...
Ogólnie wszystko tam w porządku.

Dzięki wszystkim, poznałem trochę budowę Jaguara ale problem nadal został trudno
Sam już nic nie będę grzebał choćby były następne pomysły  Duży uśmiech oddaje do serwisu

Pozdrawiam,
Jakub.
Zapisane

S-Type 3.0 V6 High 2003
Strony: [1] Do góry Drukuj 
JAGUAR FORUM POLAND  |  Dział techniczny  |  S-TYPE (1999-2007)  |  Wątek: Kontrolki jak lampki na choince... S-type 2003. « poprzedni następny »
Skocz do:  


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Englishcars.pl

JaguarParts




Polityka Cookies

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!