Autor Wątek: Żółte tablice  (Przeczytany 10319 razy)

Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarządu JCPF
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 30, 2014, 06:39:01 am »
No i dojechałem Kotek się spisał wyśmienicie 980km za nami, teraz chwile snu i lece się dowiedzieć szczegółów odnośnie unikatowego wozu w Urzędzie Celnym, bo w wydziale komunikacji nic o tym nie wiedzą.
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne

kret.pz

  • Gość
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 30, 2014, 17:56:37 pm »
gratuluje zakupu .

tu masz link do ustawy o barku obowiązku uiszczania opłaty recyklingowej ( wklej to całe w google )
Brak obowiązku opłaty dotyczącej recyklingu pojazdów - na podst. art. 2 ust. 2 - ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji


Sprowadzamy auto z UE i spoza UE-informacje,dokumenty

Postprzez zajac » Cz cze 04, 2009 22:23
W tym temacie są i będą umieszczane informacje na tematy związane ze sprowadzaniem aut, ich rejestracją (również aut kupionych w Polsce) oraz kosztach z tym związanych.
Etapy i formalności związane ze sprowadzeniem auta z konkretnego kraju znajduja sie pod informacjami ogólnymi

kalkulator kosztów http://www.v10.pl/prawo/Sprowadzanie,sa ... a,200.html

1. Dokumenty potrzebne do zarejestrowania samochodu

Samochody nowe (z kraju i zagranicy)
•Faktura zakupu pojazdu, w przypadku aut kategorii M1 i N1 (samochody osobowe i dostawcze o DMC do 3,5 t włącznie) z oświadczeniem sprzedawcy, że podlega obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów, o którym mowa w art. 14 ust. 4 Ustawy o recyklingu pojazdów z 20.01.2005 r. (w przypadku nowych aut sprowadzonych z zagranicy przez osoby fizyczne lub firmy nie zapewniające sieci - dowód uiszczenia przez nie opłaty recyklingowej na konto BGK III Oddział w Warszawie, nr 65 1130 1062 0000 0109 9520 0014)
•Wyciąg ze świadectwa homologacji
•Karta pojazdu (diler dostarcza ją kupującemu auto)
•W przypadku auta z zagranicy w imporcie prywatnym: dowód zapłacenia akcyzy lub dokument SAD, potwierdzający dokonanie odprawy celnej

Samochody używane kupione w kraju
•Umowa kupna-sprzedaży zarejestrowana w urzędzie skarbowym (dotyczy samochodów kupionych na giełdzie lub z ogłoszenia)
•Faktura zakupu lub dowód przyjęcia auta w komis (dotyczy samochodów kupionych w komisie)
•Dotychczasowy dowód rejestracyjny pojazdu

Samochody używane kupione za granicą
•Faktura (lub rachunek) zakupu albo umowa kupna-sprzedaży
•Dokument identyfikacyjny pojazdu
•Wyciąg ze świadectwa homologacji lub dowód rejestracyjny, ewentualnie także potwierdzenie wyrejestrowania w kraju zakupu
•Potwierdzenie zapłaty należnej akcyzy
•[font=Verdana]W przypadku aut kategorii M1 i N1: potwierdzenie uiszczenia tzw. opłaty recyklingowej (auta sprowadzone przez osoby fizyczne lub firmy sprowadzające do 1.000 aut rocznie i nie tworzące sieci zbierania pojazdów) lub oświadczenie sprzedawcy, że podlega obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów, o którym mowa w art. 14 ust. 4 Ustawy o recyklingu pojazdów z 20.01.2005 r. (może być na fakturze). Wyjątek stanowią pojazdy zabytkowe, czyli co najmniej 25-latki, których model nie jeodukowany od co najmniej 15 lat. Rzeczoznawca samochodowy musi uznać auto za unikatowe lub mające szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji. Aby uniknąć opłaty recyklingowej, należy przedstawić za?wiadczenie rzeczoznawcy w wydziale komunikacji przy rejestracji pojazdu.[/font]
•Potwierdzenie z urzędu skarbowego o uregulowaniu VAT-u lub o braku takiego obowiązku
•W przypadku aut spoza UE: potwierdzenie dokonania odprawy celnej
•Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badań technicznych
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2014, 18:16:30 pm wysłana przez Choina »

Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarządu JCPF
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 02, 2014, 23:03:41 pm »
Akcyzy natomiast się nie zapłaci jak autko ma powyżej 30lat,
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne

Ciamek

  • Gość
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 21, 2015, 21:36:02 pm »
Witam. Myślę nad zółtymi tablicami dla mojego daimlera double six. Auto kupiłem w Holandii i jeszcze nic nie zrobiłem z papierami. Czy ktoś może mi napisać od czego zacząć,  żeby je uzyskać? Chodzi mi o celny i wydział  komunikacji, bo od 1 stycznia nie trzeba chodzić do skarbowego

Offline Error

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
    • Jaguar XJ6
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 25, 2015, 16:52:47 pm »
Przemyśl 10 razy, zanim się na to zdecydujesz. Ja po trzech latach posiadania Jaguara widze, że bym żałował tego. Nie wiem jaki masz cel dla Jaguara, co chcesz z nim zrobić czy to tylko chwilowa przygoda. W każdym bądź razie, ciężko jest potem być "kreatywnym" właścicielem Jaga i bardzo to utrudni Ci życie, jeżeli chciałbyś legalnie na nim zarabiać i rozwijać się w tej branży.

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 264
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 25, 2015, 18:16:58 pm »
A niby co jest złego w żółtych tablicach? Przegląd wieczysty? Niższe OC?
Wpis do ewidencji (nie mylić z rejestrem) zawsze można cofnąć na uzasadniony wniosek, np. w razie wypadku. Z wyjazdami za granicę nie ma problemu (auto nie ma jeszcze 50 lat). Remontować można bez problemu (dla świętego spokoju można o tym zawiadomić konserwatora), drobne modyfikacje, takie jak zmiana koloru czy felg, też wchodzą w grę. No i można legalnie wozić pary młode do ślubu bez ryzykowania mandatu.

Jedyny minus jest taki, że nie możesz porzucić auta w krzakach. Tyle.

Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarządu JCPF
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 25, 2015, 20:45:43 pm »
Też mam na Żółtych i nie widze problemu nawet ze sprzedażą za granice - potrzeba tylgo zgody konserwatora - a z tym nigdy nie było problemu.
Też nie wiem dlaczego takie negatywne opinie na ten temat.
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne

Offline Error

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
    • Jaguar XJ6
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 27, 2015, 16:11:14 pm »
"Jedyny minus jest taki, że nie możesz porzucić auta w krzakach. Tyle." - hehe za prosto myślisz;)

W takim razie załatw sobie na niego dofinansowanie z UE i zarejestruj go jako auto firmowe.... powodzenia życze :] co z tego, że można wykonywac przewozy okazjonalne? jak wystawisz na to rachunek/fv? jak podpiszesz umowe o współprace z hotelem/domem weselnym itp? nie wszystko jest takie proste.

Ciamek

  • Gość
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 02, 2015, 20:19:04 pm »
Widzę, że jak w każdej dziedzinie są zalety i wady. Najpierw musiałbym się przebić przez opinię rzeczoznawcy, wpis konserwatora i dopiero urząd celny, który też niekoniecznie chce zrezygnować z podatku akcyzowego. Dzwoniłem do nich i zaczęli wymyślać, że pojazd musiałby mieć znaczną wartość, więc spytałem o jaką wartość chodzi? Urzędas powiedział, że o finansową, ale gdy spytałem, żeby mi powiedział, w którym miejscu przepisów jest to napisane, bo mam je przed sobą to zaczął się wykręcać.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 06, 2015, 18:37:03 pm »
Straszne pomieszanie z poplątaniem.

Ideą żółtych tablic jest swego rodzaju wyróżnienie. Jeśli główna motywacja to brak przeglądu i okresowe OC to naprawdę nie warto zawracać sobie głowy.

Podstawowa korzyść z posiadania żółtych tablic dla mnie to przede wszystkim ochrona w razie kolizji. Ktoś Ci rozwali auto, którego odbudowa kosztowała kilkadziesiąt tysięcy złotych i jest po sprawie. Zrobią szkodę całkowitą i wypłacą kilka groszy.

Jeśli masz żółte tablice, auto jest wpisane do ewidencji. Po kolizji ubezpieczyciel sprawcy jest zobowiązany sfinansować odbudowę auta bez względu na jej koszt - chyba, że auta nie da się naprawić. Naprawę należy wykonać stosując metody niezbędne do odtworzenia wartości auta.

A wątek dotyczący żółtych tablic i ślubowozów całkowicie dziwaczny. Nigdy bym nie wpadł na to, że żółte tablice to problem z umowami, fakturami itp. To ma być auto kolekcjonerskie a nie narzędzie pracy.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline Error

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
    • Jaguar XJ6
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 10, 2015, 19:41:03 pm »
"To ma być auto kolekcjonerskie a nie narzędzie pracy" - i co będziesz robił z tym samochodem? patrzył się na niego w garażu? Chwalił kolegom? jeździł bez celu po mieście? pojedziesz na jakiś zlot, gdzie Jagi będzie stał przez kilka dni? Wnioskuje, że jesteś osobą majętną, bo ja na przykład mam takie podejście do sprawy, że co zarobi Jaguar to wkładam od razu w niego, żeby to nie obciążało budżetu domowego. Nie robię tego dla pieniędzy dla siebie, tylko dla Jaguara. A że lubie się nim polansowac to już inna kwestia;)

w kwestie kolizji - żeby zapłacili tak jak piszesz to bez sądu się nie obejdzie, niestety.

Pozdrawiam

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.278
Odp: Żółte tablice
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 11, 2015, 19:29:05 pm »
Nie mam czasu ani ochoty wozić śluby Jaguarem dla paru złotych. To tylko moja opinia. Tak, to według mnie auto kolekcjonerskie. Kilkadziesiąt razy w roku ma wyjechać i dać frajdę. Poza tym ma cieszyć stojąc w garażu. I służy mi głównie do przejażdżek bez sensu albo do wypadu z Małżonką na ciastko i kawę w słoneczny dzień.

Co do kolizji - bez żółtych tablic w żadnym sądzie nie masz szans, bowiem nie będzie żadnego argumentu na rzecz wartości pojazdu. Zrobi się wycenę z katalogu i do widzenia.

Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.