Autor Wątek: Jaguar xj40 do jazdy na codzień  (Przeczytany 16854 razy)

Ghazghull

  • Gość
Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« dnia: Sierpień 04, 2013, 18:34:03 pm »
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów:)
Przymierzam się do zakupu kotka, najlepiej w wersji 4.0 R6 lub też 3.2. Czy moglibyście mi powiedzieć, czy takie autko nadaje się do jazdy na codzień? Ile potrafi kosztować miesięczne użytkowanie takiego jaguarka, na co mam zwrócić szczególną uwagę przy zakupie itp.

Jasna sprawa, że wiele zależy od stanu, w jakim będzie zakupiona przeze mnie maszyna, ale chodzi mi o generalną zasadę. Rocznie robię około 32k km.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

romek

  • Gość
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 04, 2013, 18:48:33 pm »
XJ40 jak najbardziej się nadaje o ile rachunki za paliwo nie odstraszają. Kup model po 1990 i zdecydowanie lepiej z silnikiem 4.0, pali tyle samo a jest więcej frajda.

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 993
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 04, 2013, 19:45:19 pm »
Potwierdzam , ja jeżdże swoim codziennie 5 dni w tygodniu do roboty i problemów brak , mam gaz , więc miesiecznie wydaje tylko 400 zł na paliwo , i co 2,5 miesiaca musze zatankowac PB za 200 zł ( PB uzywam przewaznie na odpalanie ) . Dynamika jazdy na LPG jest prawie identyczna jak na PB , więc niema sie czego bać , trzeba miec tylko dobrej klasy instalacje i mozna smiało jeździć . Przy zakupie jaguara musisz zwrócic uwage na rdze ( najbardziej odporne na korozje były ostatnie roczniki 93-94 ) . Jesli chodzi o silniki , to w 4.0 masz nowsza skrzynie , która ma juz diagnostyka 4hp24 ( ale płyta sterujaca kiedys moze paść i wtedy nicic z jazdy ) , za to silnik 3.2 dostał skrzynie 4hp22 bez elektroniki  , w pełni mechaniczno-hydrauliczną , która przetrwa wiele lat , jesli tylko zadbasz o olej . Roczniki młodsze maja również wnetrze któro znajduje sie w modelu wyzszym ( X300 ) , razem z wnetrzem XJ40 dostał nowe nagłosnienie , któro jest o niebo lepsze od tego przed liftem . Także jak chcesz kupic XJ40 , to zobacz jak sie da całe nadwozie i podwozie ( w poszukiwaniu korozji ) , zerknij  pod dywaniki , czy nie jest tam przypadkiem wilgotno . Sprawdź , czy skrzynia poprawnie przełacza przełozenia , i czy blokada na P ( parking ) działa . No i oczywiście posprawdzaj wszystkie mozliwe przyciski ( szyby , klima , lusterka i cała reszte ) .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline Chawka

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 103
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 04, 2013, 19:54:00 pm »
Mam dwie sztuki, w zasadzie jeżdżę nimi na codzień. 4.0 automat i 3.2 manual. Zacząłem od automatu, i przy kupnie manuala bylem pozytywnie zaskoczony. Na papierze może i jest wolniejszy, ale odczucia są bardzo podobne przynajmniej do 110-120 km/h. Automat niestety jest trochę zamulony szczególnie w normalnym trybie, na sporcie całkiem ładnie sobie radzi kickdown szybko reaguje. Dopiero przy prędkościach wyższych niż podane wcześniej zaczyna się przewaga 4.0.
 Jeżeli chodzi o mechanikę w obu sztukach miałem problem z cieknącą maglownica ale tu raczej nie ma co się dziwić po 20 latach, oraz w jednym padły nawiewy (klątwa modelu). Generalnie jestem bardzo zadowolony z tej kwestii. W zasadzie w tym czasie wymieniałem tarcze klocki i łożysko.

 Zauważyłem to u siebie i natknąłem się też na to w necie, że 4.0 mają krótsze sprężyny. Generalnie większość krawęzników jest po za moim zasięgiem, przy stromych podjazdach np parkingi trzeba uważać na przedni hokej, generalnie łatwo jest zahaczyć podwoziem. Do jazdy na codzień nie polecam bawić się w zmiany felg na większe niż oryginał etc, chyba, że lubisz toczyć się z prędkością patrolową po mieście.

Spalanie 1-3 litrów mniej na rzecz ręcznej skrzyni. Na trasie ~10-12, natomiast nie polecam do poruszania się w dużych korkach na krótkich dystansach. 20 litrów nie jest żadnym problemem w obu przypadkach

Jeżeli chodzi o części (tarcze, klocki etc) w sklepach trzeba wcześniej rezerwować/zamawiać, bardzo rzadko coś dostępne jest od ręki przynajmniej w Krakowie. Niestety wiedza sprzedawców ograniczą się w większości tylko do katalogów.

Przy zakupie imo oczywiście blacha, oraz elektryka. Warto też patrzeć na zawieszenie bo kompleksowy remont może na dzień dobry wynieść spokojnie 1/4 wartości samochodu. Unikać modeli z samopoziomującym się zawieszeniem.

Osobiście polecam, zadbane egzemplarze na drodze wywołują pozytywne reakcje, jeszcze nigdy nie miałem problemu, żeby ktoś nie chciał mnie wpuścić przed siebie, nie miałem jeszcze żadnej kontroli policyjnej od zakupu. Bmw zatrzymywał mi co 2 patrol. Ludzie chętnie zagadują w sprawie auta. Na trasę bajka.


Jaguar xj6 - co do nagłośnienia sprzeczał bym się w tej kwestii, po lifcie nie ma głośników basowych pod tylna kanapą, co prawda w drzwiach są 13cm  zamiast 10, ale u mnie w wersji przed liftem gra to wszystko o niebo lepiej. Osobiście mnie bocki przed liftingiem bardziej się podobają człowiek czuje się bardziej obudowany w samochodzie.

Co do wilgoci się zgodzę, warto na to spojrzeć. Powodem najczęściej jest zapchany odpływ przedniej szyby (zbiera sie tam straszny syf). Woda dostaje się do silników nawiewów oraz potrafi zalać komputer od skrzyni. U mnie dywan był wilgotny po dużych ulewach, przedmuchałem odpływ i jak ręką odjął, teraz mogę lać ze szlaufa na podszybie pol dnia i w środku sucho.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2013, 20:01:49 pm wysłana przez Chawka »

Offline DB_36

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
  • ..:: Jaguar XJ40 ::..
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 04, 2013, 22:10:32 pm »
No nie wiem panowie czy silnikiem 4.0 można zejść tak jak 3.2 do spalania 9 litrów w trasie... Być może... Silnik 3.2 jest 24-zaworowy, a 4.0 były chyba tylko 12 zaworowe  ?????? Jeśli tak to raczej ten pierwszy powinien być trochę bardziej ekonomiczny, w dodatku ma mniejszą pojemność co też powinno robić swoje.

maras

  • Gość
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 05, 2013, 12:21:14 pm »
Jeśli chcesz używać go na co dzień to jak najbardziej będziesz zadowolony. Jest to auto jak każde inne z tego segmentu czyli dopracowane i bezawaryjne ( jeśli o nie dbasz).
Spalanie wiadomo wysokie a le jeśli założysz gaz to jest tak jak passat 1.9 tdi :) co do dostępności części to w internetowych sklepach jest każda śrubka a części takie jak klocki, tarcze, tuleje , amory są dużo tańsze niż bmw, mercedes,  audi. mechanicy się troszkę boją marki a nie silnika. Przecież to zwykła stara rzędowa szóstka. To jest ogólnie auto technicznie dość zacofane w stosunku do Niemców więc z naprawami nie ma problemów.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.276
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 06, 2013, 13:55:13 pm »
Nie zauważyłem istotnej różnicy w spalaniu między 3.2 i 4.0 Raczej 4.0 spala mniej. Po prostu nie trzeba go tak "cisnąć", żeby rozpędzić samochód. 10-11 w trasie i 14-17 w mieście.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Jaguar XJ6 NOWY

  • Gość
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 09, 2013, 13:27:06 pm »
Witam, mam Jaga xj 6 3,2l 94r i mam problem z radiem wycieraczkami i światłami z tyłu.  Jak działają wycieraczki to w tym czasie światła z tyłu tez ... więc coś w tym wspólnego musi być. Super jak by ktos wiedział gdzie szukać usterki.

Sarin

  • Gość
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 10, 2013, 22:28:13 pm »
Witam, mam Jaga xj 6 3,2l 94r i mam problem z radiem wycieraczkami i światłami z tyłu.  Jak działają wycieraczki to w tym czasie światła z tyłu tez ... więc coś w tym wspólnego musi być. Super jak by ktos wiedział gdzie szukać usterki.


Temat nie do tego działu - to po pierwsze. Po drugie, taka to uroda jagów  - jako panaceum polecam 3 browary, garaż i przegląd elektryki ( wszystkie kostki, skrzyni bezpieczników, kable w miejscach narażonych  i najważniejsze    !!!!!!!!!!!!!MASA!!!!!!!!! )
Układ jest tak banalny, że po konserwacji nie będzie problemu.


Co do jazdy jagiem  za codziennie. Jestem klinicznym przykładem tego, że można. W roku zrobiłem ok 25 tys. bez problemów i awarii. Części tanie i dostępne, auto bezawaryjne, z pewnością nie za wygodne ( wysiadanie, wsiadanie brrr ).

Na miasto po bułki się nie nadaje - jeśli ktoś gardzi jak ja gazem lub na mało zasobny portfel. Z drugiej strony na dystansie 7 tyś km - głównie miasto ale delikatnie, średnie na poziomie 13,30 ( nie kasowany licznik i komp  ) - tragedii nie ma.

Modele jakimi się poruszałem.
 
x300 - 4.0  automat   - szczególnie polecam
x300 - 3.2  automat   - pali nawet więcej niż 3.2
xj40  - 3.2  manual     - raczej symbolicznie jeździłem bo jest w odbudowie 

Offline pika

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 03, 2019, 11:36:55 am »
Serwus,
Odgrzeję trochę ten temat, gdyż mam duży dylemat i chętnie zasięgnę opinii znawców i wielbicieli marki.
Otóż obecnie jeżdżę BMW e39 530d (3.0 diesel) w sedanie, jednak pojawiła się opcja zamiany na Jaguara XJ40 4.0 z 1991 r. Samochód ten byłby używany do jazdy na co dzień, wożenie dzieci do przedszkoli, wyjazdy na wakacje, etc. Rocznie robię około 10-12k km, więc nie jest do dużo, aczkolwiek rozważałbym wstawienie instalacji gazowej do Jaga.
Po przeczytaniu tego wątku widzę, że bez większych problemów użytkujecie swoje XJ-ty w cyklu codziennym? Czy kiedykolwiek was zawiodły? Jak jest z jazdą w zimowych warunkach? Mocno tyłem zarzuca, czy jeżdżąc rozsądnie nie będzie problemów? Do tylnego napędu jestem przyzwyczajony, w końcu mam swoją beemkę już 8 rok :)

Jak jest z serwisowaniem takiego samochodu? Czy nie ma problemu z dostępnością części? Czy typowo eksploatacyjne elementy do Jaguara są dużo droższe od analogicznych do BMW czy Audi?

Muszę mierzyć siły na zamiary toteż dziękuję za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam,
Karol

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 993
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 03, 2019, 11:54:22 am »
Cenowo XJ40 wypadnie podobnie do Twojej BM-ki , ale na pewne będzie ciaśniejszy i bardzie kłopotliwy przy wsiadaniu/wysiadaniu . Jak egzemplarz trafisz zadbany , to nie powinien sprawiać problemów . Moja 40stka miała ponad 400 tys nalatane i jeździła ciągle dobrze i wszystko działało . Problemem w starych jagach jest rdza , o ile możesz dbać o wnętrze , usuwać jakieś drobne awarie na bieżąco , o tyle z rdzą nie wygrasz , a prędzej , czy później przyjdzie Ci się z nią zmierzyć w tym aucie . Ja bym odradzał XJ40 jako auto dla rodziny , za niskie , za ciasne , i za dużo pali ( nawet gazu ) . Jaguar XJ40 , to klasyczny XJ , gdzie ponad ergonomie postawiono wygląd i nawiązanie do poprzednich generacji . Jako XJ-ta na co dzień mogę Ci natomiast polecić X350 , wygodniej się wsiada , ma system ISOFIX do mocowania fotelików i o wiele więcej miejsca z przodu jak i  tyłu , no i wersja 4,2 L pali mniej jak 3,2L w XJ40 , ale koszty utrzymania 3x większe  i  wygląd X-typa na sterydach  .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 764
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 03, 2019, 21:53:33 pm »
Jak najbardziej nadaje sie do uzytkowania na co dzien, mam 3 auta z roznych rocznikow i jagiem jezdzi sie normalnie tak jak kazdym innym a nawet lepiej bo nie ma tylu bajerow elektronicznych co w dzisiejszych samochodach wiec jest mniej podatny na nieoczekiwane awarie. Ogolnie autko bezawaryjne, silnik i skrzynia pancerne, czasem cos tam w elektryce do poprawienia ale to pierdoly, najgorzej jest z rdza wiec najlepiej by bylo gdybys na zime mial inne auto bo inaczej szybko rudzielec Ci go zje.
Jesli jednak masz zamiar nim jezdzic zima to tez nie problem, przynajmniej mi starsze tylnonapedowki nie sprawialy zadnych klopotow a i boczkiem fajnie bylo w zakret wejsc :) na pewno zakonserwuj porzadnie spod i wpusc wszedzie gdzie sie da preparaty konserwujace aby wydluzyc jego zywotnosc pod tym wzgledem. LPG rowniez jak najbardziej sie do niego nadaje i nie sprawia zadnych problemow takze droga otwarta.
Spalanie w trasie najmniej 10l, jazda 140-160 okolo 14l, miasto umiarkowane korki 14-16, duze korki 20+
Co do wsiadania i wysiadania no jesli ktos czesto to robi to moze to byc troche meczace :D
Serwis nie jest przesadnie drogi, filtry, oleje to raczej grosze, tarcze, klocki maja normalne ceny, zdarzaja sie czesci ktore kosztuja sporo ale tez psuja sie rzadko.
Ogolnie serwis wyjdzie o wiele taniej niz nowoczesnego auta ale najwiekszy problem jest z mechanikami, widza jaga - widza dolary, przerabialem ten temat takze wiem co pisze, czasami rece opadaja. Jesli serwisujesz sam to wielki plus jesli zlecasz komus to musi byc to ktos kto ogarnia te tematy i nie podlatuje od razu z kompem do auta tylko... nazwyczajniej w swiecie mysli.

No i najwazniejsze - kupic w miare zadbany egzemplarz. Nie ideal bo bedzie szkoda, nie szrota bo nie wytrzymasz nerwowo, tylko wlasnie tak posrednio.
Taka mala rada odemnie, najlepiej bedzie jak wrzucisz zdjecia tego kota i Ci od razu podpowiemy czy warto czy nie i czy wszystko sie w nim zgadza zgodnie z rocznikiem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2019, 21:59:54 pm wysłana przez Demo »

Offline pika

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 04, 2019, 10:07:52 am »
Dzięki za tak pełne i rzeczowe odpowiedzi. Miło się czyta takie wpisy na forach :)

Generalnie samochód jest w fajnym stanie. Kupił bym go od kuzyna, który nie ma czasu nim jeździć :)
Link poniżej (cena dla rodzinny oczywiście niższa będzie :) ):

https://www.olx.pl/oferta/jaguar-xj-40-CID5-IDvifFD.html#a791ee26b4

Na zdjęciach mało co widać ale samochód na żywo robi dużo większe wrażenie. Z serwisem też nie będzie problemu, bo właśnie kuzyn jest mechanikiem, lubi stare samochody, więc będzie pod jego opieką. Na obecną chwilę do Jaguarów podchodziłem w sposób stereotypowy - samochód rzadki, więc drogi w utrzymaniu ;) ale po waszych wypowiedziach widzę, że nie ma się czego bać. Koszty eksploatacji nie powinny być większe niż w mojej Beemce.

Jedynie co mi jeszcze trochę z tyłu głowy siedzi to aspekty bezpieczeństwa (poduszki, kontrole trakcji, ABSy, strefy zgniotu, itp.) Wiadomo, że nowe samochody w tej kwestii są nie do pobicia, aczkolwiek nie mają tego uroku i klasy co starsze :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2019, 10:13:30 am wysłana przez pika »

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 993
  • Niedrzwica Duża/Lublin
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 04, 2019, 13:16:42 pm »
I tu w kwestii bezpieczeństwa się mylisz , bo XJ40 , to rudy 102 przy zwykłym aucie . Co do poduszek , to roczniki 93/94 mają dla kierowcy i pasażera , ale nie one robią robotę podczas wypadku , tylko blacha która ma w przednim pasie 1,5 mm a całe autko ma 1 mm pancerz . Na forum masz w galerii moja 40-stkę , możesz zobaczyć zdjęcia po wypadku i sam rozsadzić , czy ten model jest wytrzymały , czy nie . Podsumowując to w co 40-stka jest wyposażona :

- poduszki kierowcy i pasażera
- ABS
- strefy zgniotu + separatory w zderzakach 

Jaguar XJ6 1994r. 3.2L był
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesiąca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline pika

  • Aspirant
  • Wiadomości: 5
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar xj40 do jazdy na codzień
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 04, 2019, 14:29:48 pm »
Znowu stereotypowe myślenie mi się włączyło. Faktycznie jak na tak ścięty słup to Twój Jaguar źle nie wyglądał, szkoda tylko, że nie udało się go odratować.

Z każdym przeczytanym tu postem coraz bardziej przekonuję się do tego samochodu :) Jednak jeśli się na niego zdecyduję to z pewnością instalacja LPG się pojawi. Butla trochę bagażnika zajmie, ale chyba na wakacje z rodziną (2+2) uda mi się spakować (wózki i wanienki są już za mną :) )?
Z tego co czytałem to przebieg rzędu 120k km to pryszcz dla motoru 4.0?