Autor Wątek: Jaguar S-Type pożera prąd  (Przeczytany 15798 razy)

jurek35

  • Gość
Odp: Jaguar S-Type pożera prąd
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 09, 2013, 20:49:04 pm »
To czym osobiście jeżdżę nie ma tu żadnego znaczenia (ale jak już tak bardzo kolega chce wiedzieć jeżdżę BMW E60 w trzy litrowym dieslu 2006r) to co napisałem nie wynika z obserwacji jednego egzemplarza danego modelu prowadzę od ponad 20lat serwis samochodowy  wiec co nie co już w tym temacie mogę powiedzieć ,ten konkretny przypadek o którym pisałem to auto pierwszego właściciela z 2005r z przebiegiem 56400km i wartość napraw przez ten czas tj ok7lat  sięgła prawie trzydziestu tysięcy nie wliczam w to przeglądów takim ciekawym elementem który ostatnio był w nim wymieniany  było serwo wspomagania hamulcy  właściciel nie biedak wiec zamówił oryginalne w serwisie za 5800 pln naprawa trwała ok trzech miesięcy bo oczywiście sprowadzono do wersji angielskiej i trzeba było je wymieniać  wymieniany by7ł sterownik parktronika o czujnikach nie wspomnę  więcej nie wypisuje bo szkoda mi czasu i tyle drugi stype przebieg 42000 silnik 2,7 diesel zatarla sie rolka paska rozrządu naprawa prawie 9000 tysiecy  ale może sie nie znam ważne że już klamot prądu nie bierze i sobie po dwóch tygodniach walki pojechał

Lojzek

  • Gość
Odp: Jaguar S-Type pożera prąd
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 10, 2013, 06:39:12 am »
To czym osobiście jeżdżę nie ma tu żadnego znaczenia (ale jak już tak bardzo kolega chce wiedzieć jeżdżę BMW E60 w trzy litrowym dieslu 2006r) to co napisałem nie wynika z obserwacji jednego egzemplarza danego modelu prowadzę od ponad 20lat serwis samochodowy  wiec co nie co już w tym temacie mogę powiedzieć ,ten konkretny przypadek o którym pisałem to auto pierwszego właściciela z 2005r z przebiegiem 56400km i wartość napraw przez ten czas tj ok7lat  sięgła prawie trzydziestu tysięcy nie wliczam w to przeglądów takim ciekawym elementem który ostatnio był w nim wymieniany  było serwo wspomagania hamulcy  właściciel nie biedak wiec zamówił oryginalne w serwisie za 5800 pln naprawa trwała ok trzech miesięcy bo oczywiście sprowadzono do wersji angielskiej i trzeba było je wymieniać  wymieniany by7ł sterownik parktronika o czujnikach nie wspomnę  więcej nie wypisuje bo szkoda mi czasu i tyle drugi stype przebieg 42000 silnik 2,7 diesel zatarla sie rolka paska rozrządu naprawa prawie 9000 tysiecy  ale może sie nie znam ważne że już klamot prądu nie bierze i sobie po dwóch tygodniach walki pojechał
czy ktoś z szanownych kolegów w tym, delikatnie mówiąc - bełkocie, znalazł informację dotyczącą usunięcia usterki na podstawie której powstał cały ten wątek? Chyba to jednak JEST Wielki Sekret. Poza tym kolega stworzył najdłuższe zdanie świata używając tylko jednego przecinka, więc nie dziwota, że nic z tego nie wiadomo. Tak, czy inaczej dobrze, że naprawił.

Offline Dzikus

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.300
  • Piękno w najczystszej postaci
Odp: Jaguar S-Type pożera prąd
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 10, 2013, 11:01:45 am »
Panowie.
Zgadzam się z kol. Red October. Nikt do końca nie wie jak użytkowany był Kot przez poprzednika. To, że nie był bity nie oznacza,  że dbano o niego. Mógł być przegrzany, nie pilnowane były płyny, Oleje, przeglądy. Jak nie dbał o płyn Hamulcowy - bo nie trzeba go wymieniać  :-chyt , to miał problemy z układem Hamulcowym, jak nie dbał o paski i inny osprzęt, to miał problemy o osprzętem itp. itd.  :- pojecia Każdy samochód idzie zajechać, a szczególnie te marki, gdzie właściciele przeważnie nie zaglądają pod maskę, bo chodzą w "Białych Koszulach" i jak jeździe to znaczy, że wszystko jest dobrze. Taka właśnie jest marka Jaguar. Więc czy mechanik czy polski użytkownik będzie się wypowiadał na te tematy, to musi wziąć pod uwagą ten aspekt sprawy. Znam osobiście (Autopsja) BMW i wiem, że nawalają jak każde inne i nie są wyjątkami, tak jak Laguny np. 1,9TDI i ich sprężarki. Kto miał ten wie o co chodzi.
/ XJ-40 Daimler /4,0/90r.
/ XJS he coupe/ 5,3/86r.
/AUDI A8/4,2 TwinTurbo/2012

Galeria ze Zlotu w Kępnie

mysiek

  • Gość
Odp: Jaguar S-Type pożera prąd
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 10, 2013, 21:45:01 pm »
Panowie.
Zgadzam się z kol. Red October. Nikt do końca nie wie jak użytkowany był Kot przez poprzednika. To, że nie był bity nie oznacza,  że dbano o niego. Mógł być przegrzany, nie pilnowane były płyny, Oleje, przeglądy. Jak nie dbał o płyn Hamulcowy - bo nie trzeba go wymieniać  :-chyt , to miał problemy z układem Hamulcowym, jak nie dbał o paski i inny osprzęt, to miał problemy o osprzętem itp. itd.  :- pojecia Każdy samochód idzie zajechać, a szczególnie te marki, gdzie właściciele przeważnie nie zaglądają pod maskę, bo chodzą w "Białych Koszulach" i jak jeździe to znaczy, że wszystko jest dobrze. Taka właśnie jest marka Jaguar. Więc czy mechanik czy polski użytkownik będzie się wypowiadał na te tematy, to musi wziąć pod uwagą ten aspekt sprawy. Znam osobiście (Autopsja) BMW i wiem, że nawalają jak każde inne i nie są wyjątkami, tak jak Laguny np. 1,9TDI i ich sprężarki. Kto miał ten wie o co chodzi.
Popieram w 100% :-clap

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type pożera prąd
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 19, 2016, 14:30:44 pm »
Witam.

Chciałbym odświeżyć ten wątek ponieważ mam problem z "kradzieżą" prądu w moim s-type ( 2004r. 3.0 ).
Problem jest niemal identyczny jak przedstawiał kilka lat temu jurek35, a mianowicie: Po zamknięciu auta mam pobór ok. 2,6 A. Później spada, ale do 2,1 A. Mam cały czas wysterowane cztery przekaźniki  (R2,R4,R5 i R11) w skrzynce bezpieczników w bagażniku sterowane przez moduł FEM. Do modułu FEM wchodzi 5 wtyczek (jedna z boku i 4 z dołu). Jak odepnę od modułu 3 wtyczki od dołu to prądu już nie kradnie (pobór wynosi wówczas 0,014 A).

Jurek35 napisał w tym temacie, że sprawę rozwiązał, ale nie napisał w jaki sposób. Czy ktoś, coś wie w tym temacie? Co może być przyczyną?

Poniżej cytuję pierwszy wpis w tym wątku, który opisuje problem jurka35

Witam, mam taki problem może ktoś coś podobnego już przerabiał pacjent to S-Type  2.7 diesel z 2005r problem polega na tym że cały czas klamot rozładowuje mi akumulator , po zamknięciu samochodu przez jakieś dwadzieścia minut mam pobór prądu ok 1.2A później spada ale i tak jest bardzo duże  0.8A. mam cały czas wysterowane cztery przekaźniki  w skrzynce bezpieczników w bagażniku nazywane jako przekaźniki głównych obwodów zapłonowych przekaźniki te są sterowane przez moduł FEM z przodu i tylny Rec  oba te moduły już wymieniłem w wartościach zmierzonych wszystkie drzwi i klapy mam pozamykane ale coś nie pozwala sie tym modułom uśpić , może ktoś już walczył z czymś takim

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Jaguar S-Type pożera prąd
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 06, 2016, 12:53:24 pm »
Problem z pożeraniem prądu rozwiązany. Okazuje się, że jest to wada fabryczna, a producent na przełomie 1999 i 2000 roku wydał w tej sprawie notę serwisową (dokument dostępny TUTAJ - http://tiny.pl/gwmrg ) dla modeli aut w przedziale VIN L00001-L70801. Dlaczego zatem z tą samą usterką borykają się nowsze auta, poliftingowe? Nie wiem, ale poniżej, krok po kroku postaram się opisać jak to naprawić.

Jeśli Twój S-type (bez znaczenia jest rok produkcji) rozładowuje Ci akumulator, to w pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy przekaźniki R2, R4, R5 i R11 (Rys. dla auta z 2004 r. TUTAJ - http://prnt.sc/cer75i ), które znajdują się w bagażniku pozostają wysterowane dłużej niż 65 minut. Jeśli tak, to czytaj dalej …

Jak sprawdzić „domowym sposobem” czy przekaźniki są wysterowane?

Krok 1. Pozamykać w aucie wszystkie drzwi i maskę, klapę bagażnika zostawić otwartą (abyśmy mieli dostęp do boxa’a z bezpiecznikami), ale zasymulować jej zamknięcie, czyli jakimś śrubokrętem zatrzasnąć zamek oraz wcisnąć włącznik oświetlenia w bagażniku (ja używałem do tego zacisku stolarskiego).
Krok 2. Zamknąć pilotem lub kluczykiem auto. Tak samo jak robicie to np. pod sklepem, co by nie ukradli Wam kota  ;D
Krok 3. Po upływie 65 minut po zamknięciu auta (najlepiej ze stoperem w ręku) wyciągnąć przekaźnik R2, R4, R5 lub R11 i włożyć go ponownie. Przy tym zabiegu trzeba nasłuchiwać, czy przekaźnik „klika”, czyli załącza się przy próbie wyjmowania i wkładania (załączony przekaźnik będzie również ciepły). Jeśli po tym czacie od zamknięcia auta przekaźnik R2, R4, R5 lub R11 (a najprawdopodobniej wszystkie jednocześnie) pozostają wysterowane (czyli klikają), oznacza to, że przedni moduł elektroniczny (oznaczony jako GECM w przedliftach i FEM w politach) nie „usypia się”.

Należy przy tym zaznaczyć, że GECM/FEM będzie próbował wyłączyć przekaźniki już po 30 minutach (w poliftach) i po pk. 40 minutach (w przedliftach). Prawdopodobnie będzie temu towarzyszyło mignięcie świateł. Światła w Twoim S-typie mogą także mrugać co 60 minut od zamknięcia auta (dlatego najlepiej zrobić ten test dla pewności po upływie 65 minut). To właśnie te mrugnięcie powoduje, że moduł elektroniczny zamiast się usypiać, to od początku rozpoczyna proces rozłączania prądu na kolejnych elementach.

UWAGA! Czasami może się zdarzyć, że po zamknięciu auta moduł elektroniczny zadziała poprawnie. „Uśpi się”, rozłączy przekaźniki i kot nie będzie pobierał prądu. Oznacza to, że usterka (tak jak w moim przypadku) sama znikała przy 1 na 9 takich prób.

Jak usunąć usterkę?

Krok 1. Rozłącz akumulator.
Krok 2. Wypnij kostkę FH 59 z GECM/FEM (znajduje się za plastikiem, obok lewej nogi kierowcy) Rys. dla auta z 2004 r. TUTAJ - http://prnt.sc/cer5mn
Krok 3. Wypnij kostkę FH 7 z puszki bezpieczników w kabinie tzw. primary junction box (znajduje się za plastikiem, obok prawej nogi pasażera na przednim fotelu) Rys. dla auta z 2004 r. TUTAJ - http://prnt.sc/cer69h
Krok 4. Jedną końcówką przewodu elektrycznego wepnij się do pinu nr 6 w kostce FH 59, a drugą końcówką do pinu nr 2 w kostce FH 7. Zastosuj przewód o odpowiednich parametrach, ma to być przewód stosowany w wiązkach samochodowych, a nie ucięty kabel od mikrofalówki.
Krok 5. W tym momencie usterka jest już usunięta, ale dla pewności podłącz akumulator i wykonaj test z zamknięciem auta i wysterowaniem przekaźników. Najlepiej jeśli posiadasz miernik cęgowy - będziesz mógł sprawdzać na bieżąco pobór prądu z akumulatora po zamknięciu auta. Jeśli test wyjdzie pozytywnie, to rozepnij swój bypass (obejście) i zamontuj go na stałe, najlepiej puścić kabel pod konsolą sterowania, zwróć uwagę aby nie wisiał gdzieś luźno. Można puścić go pod dywanem i matą wygłuszająca, wzdłuż fabrycznej wiązki, która się tam znajduje.

UWAGA! W zależności od roku produkcji pojazdu, kolory przewodów (w pinie 6 w kostce FH 59 oraz w pinie 2 w kostce FH 7) różnią się, ale nie ma to żadnego znaczenia dla montażu bypassu „obejścia”. Najlepiej ustalić swój model pojazdu i w odpowiednim dla niego schemacie elektrycznym (schematy dostępne TUTAJ - http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,31608.0.html ) ustalić jakie kolory kabla w pinie 6 w kostce FH 59 oraz w pinie 2 w kostce FH 7 znajdują się w Twoim pojeździe.

W razie pytań i wątpliwości proszę pisać, a efekt zastosowania BYPASSU zgodnie z zaleceniem serwisowym TUTAJ - http://prnt.sc/cer84h


Offline maron

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 622
  • S-typ 2.7D
Odp: Jaguar S-Type pożera prąd
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 06, 2016, 16:45:45 pm »
No to daję ci plusa!

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Jaguar S-Type pożera prąd
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 10, 2017, 11:42:41 am »
To podobne manewry czekają mnie jutro . Plan jest taki, najpierw cęgi na akumulator i wstępny pomiar ,później odłączenie przewodu prądowego od rozrusznika i pomiar ,oraz alternatora i pomiar. Następie przegląd przekaźników.Oby nie padało.

Dodano:

Więc od początku, pierwsze pomiary wykazały ładowanie na poziomie 13,5V ( auto stało od grudnia nie odpalane , aku był rozładowany możliwe że nastąpiło zasiarczenie) zarówno na klemie jak i na wyjściu alternatora , stad wniosek że przewód główny prądowy jest ok. Kolejny krok to podmienić akumulator na sprawdzony oraz ponownie dokonać pomiarów ,przy powtórce alternator ląduje na warsztat.
Kolejna sprawa to obwód sterowania kolumną kierownicy. Zgodnie ze schematem za zasilanie modułu odpowiada kilka bezpieczników w skrzynce przy prawe nodze pasażera, mam na myśli głownie bezpiecznik nr.19 ,ale w tym samym obwodzie wystepują jeszcze bezpieczniki 4-7-13-20-30.Zmiany ustawienia przełącznika w obudowie kolumny powoduje ze na wyświetlaczy deski pojawiają się odpowiednie komunikaty ale reakcji kolumny brak. Zamierzam sprawdzić działanie samych silników przez bezpośrednie podanie zasilania ( przy odłączonej wtyczce od sterowania). Ale mam pytanie ,mam rozumieć że sygnał roboczy i sterujący przechodzi przez licznik. ?.
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2017, 16:34:57 pm wysłana przez Choina »
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Jaguar S-Type pożera prąd
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 20, 2017, 22:58:46 pm »
Więc tak ,przegląd kilku kostek i już mamy ładowanie 14,4 v ,więc całkiem ok. Teraz czas na drugie podejście do regulacji kolumny kierowniczej.

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline sjco

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Jaguar S-Type pożera prąd
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 10, 2018, 13:39:06 pm »
Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją i nic się nie zmieniło Jaguar s-type 3.0 v6 1999 r. Proszę o informację czy jest jeszcze jakaś inna przyczyna przez którą jag pożera prąd z akumulatora . Pozdrawiam serdecznie

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Jaguar S-Type pożera prąd
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 10, 2018, 16:22:05 pm »
Sprawdź jeszcze stan głównego przewodu który idzie z aku do komory silnika . Pod prawym nadkolem jest ciekawostka która często koroduje i śniedzieje.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2018, 23:15:29 pm wysłana przez MicGin »
Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 203
Odp: Jaguar S-Type pożera prąd
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 11, 2018, 17:04:42 pm »
Prawym przednim ?
Było; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

Offline Boodzio2

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.072
Odp: Jaguar S-Type pożera prąd
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 11, 2018, 17:51:53 pm »
Tak oczywiście z zew koło i nadkole do demontażu.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Konstruktywna dyskusja  ,kluczem do rozwiązania złożonych problemów.
Aktualnie bez Jaguara.