Autor Wątek: x-type wymiana oleju silnikowego  (Przeczytany 33594 razy)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 25, 2015, 23:48:46 pm »
Sponio styknie 5W40. Lej coś z półki Motula, Millersa, Valvo. Ewentualnie coś zza bardzo daleka czyli z Australii olej Penrite. Pomijam hamerykańskie firmy bo cennik mają zabójczy i nie przesadzajmy - to diesel w końcu.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

kurak22

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 26, 2015, 09:32:40 am »
No właśnie nie wiem czy zmiana na 5w50 coś pomoże, bo na moją jazdę wystarczy 5w40(kilka mocnych wyprzedzeń w trasie plus przeloty w okolicach 110-140km/h) a lejąc 5w50 osiągne większe opory i cięższe smarowanie podczas normalnej jazdy. Więc czy warto próbować zmniejszać picie oleju? 5l na prawie 11k km nie jest chyba złym wynikiem  :-trudno Swoją drogą ciekawe na czym mi tak tego oleju ubywa :-gwizd

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 27, 2015, 01:24:15 am »
Nie chcę się wtrącać, ale ja wymieniam co 10k i nie dolewam w tym czasie ani kropli.
A teraz dwa "dżołki"...
Właściwie jak lejesz 5l na 10k to może w ogóle zrezygnuj z wymiany bo pojemność układu to 5,8l więc można przyjąć, że po takim przebiegu cały olej jest już nowy :)))

Mam też pomysł, aby zamontować kontrolkę rezerwę oleju lub nawet cały wskaźnik poziomu tak jak od zbiornika paliwa :)))


A tak na serio to moim zdaniem są to  koszmarnie duże ubytki oleju
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

kurak22

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 27, 2015, 12:11:58 pm »
koszmarność  to to nie jest, dokładnie wyszło 4.2l na 11 tyś km (bo miałem 10l oliwy)  :-gwizd zależy od stylu jazdy, a dla takiej pierdoły nie będę rozbierał auta bo nawet przy przepalaniu auta nie widać żadnego dymu z wydechu. Jak będzie tracił moc to wtedy się go wyremontuje.
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2015, 12:27:02 pm wysłana przez kurak22 »

eMWuGSM

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 27, 2015, 21:27:44 pm »
Po co remontować ten silnik?
Goły słupek kupisz i za 300zł  :-X

kurak22

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 28, 2015, 08:58:03 am »
Jakiś takie przyzwyczajenie... Pozostałość po enduro.
Teraz zaleję maxlife 5w40 i zobaczę czy to da jakiś spadek zużycia.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 31, 2015, 14:46:36 pm »
kurak, Ty masz benzynę, to wlej Mobil 1 5W50 Peak Life (czy jakoś tak) a jak masz takie zużycie oleju wlej mu Castrol 10W60 EDGE (synth). Ja cały czas Dieselem latam, w jednym 2.5V6 lałem 5W40 ale tamten silnik był IDEALNY (cała reszta była tragiczna), koledze w 2.5V6 leje 5W50 ten mobila i jest OK. U Ciebie jak tak bierze to 10W60 bym wlał, sądze ze pierścienie olejowe poszły, na mocy możesz tego nie zauważyć tak od razu (ostatnio poszły mi właśnie w Starlinerze :( i musialem robić w Miercedesowskim V8)

kurak22

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 04, 2015, 11:28:41 am »
kurak, Ty masz benzynę, to wlej Mobil 1 5W50 Peak Life (czy jakoś tak)

Po przejechanym jednym tysiaku, nie zauważyłem zmiany poziomu oleju na bagnecie, a na końcówkach nie zbiera się nagar, elegancko  :-super
Dzięki za poradę  :-K

Offline Sebko

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 07, 2015, 12:55:56 pm »
Ile wchodzi oleju do 2.2d?

Offline Vincent

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 144
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 23, 2015, 19:37:59 pm »
Według posiadanej instrukcji obsługi w moim X-Type 2.0 D powinien być użyty olej zgodny z normą WSS-M2C-913B w lepkości SAE 5W-30.
Obecnie rozważam dwa oleje - oryginalny Forda z normą WSS-M2C913-C lub Castrola Magnateca z normą WSS -M2C913-D. Sprzedawcy piszą, że zastępują one wcześniejsze normy z końcówkami A i B.
Zastanawia mnie tylko czemu Jaguar w instrukcji obsługi zachowuje wyraźny podział:
WSS -M2C913-A - silniki benzynowe
WSS -M2C913-B - silniki Diesla
Ma ktoś z Was wiedzę w tym zakresie?

A tak na marginesie co do olejów i ich postrzegania to trzeba wziąć pod uwagę, że obecnie na potęgę oleje są fałszowane, co dotyczy szczególnie drogich i pożądanych marek takich jak Motul czy Liqui Moly. Chińczycy preparują opakowania gdzie wyprodukują wszystko co klient chce a potem do tych opakować wlewa się z grubsza oczyszczone zlewki olejów używanych. Tak więc z kupowaniem szczególnie najtańszych ofert na portalach aukcyjnych niesie za sobą dodatkową dawkę ryzyka.
... i to by było na tyle...
Vincent

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 23, 2015, 20:48:23 pm »
M2C913-A/B/C/D to jedno i to samo. Kolejne literki to rozwinięcie norm. Czyli zmiana zawartości popiołu, siarki itp. Normy te tyczą się silnika 2.0d jak i benzyn 2.1/2.5/3.0. Jedynie 2.7d ma inną normę z tego co pamiętam
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Sebko

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 23, 2015, 23:49:31 pm »
Obecnie rozważam dwa oleje - oryginalny Forda z normą WSS-M2C913-C lub Castrola Magnateca
Jeden i drugi to straszny badziew. To nawet nie są oleje w pełni syntetyczne. To są oleje HC (hydrokrakowane). Jak chcesz coś naprawdę dobrego zalać, to polecam Amsoil Premium Diesel DEO 5W40 (baza w pełni syntetyczna PAO) lub Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 (pełny syntetyk PAO). Jeśli cena za wysoka, to niezły jest też Gulf Tec Plus 5W40 (PAO + minerał).

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 24, 2015, 09:47:46 am »
Gulf Tec Plus to wyłącznie zwykły półsyntetyk, żadnych tam PAO nie uświadczysz. No i żodyn z wymienionych nie spełnia normy do tego silnika.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Artih

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 24, 2015, 19:22:44 pm »
No i żodyn z wymienionych nie spełnia normy do tego silnika.
No tak, normy ... aprobaty ... dziwne, że KAŻDY parametr oba te oleje mają wyższy niż jakikolwiek z normą/aprobatą - nie zastanawia Cię to ?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 24, 2015, 20:40:45 pm »
No ma inny parametr bo jest inna lepkość - proste. Dziwne, żeby 5W30 miał takie same parametry jak 5W40. Jednak jeśli silnik był od podstaw tworzony pod 5W30 to nie wiadomo jak wpływa na niego 5W40. Przy 40 stopniach oliwy jest to często różnica nawet 40-50 cSt przy parametrze lepkości, a to mało nie jest.

Fakt faktem im większa lepkość tym lepsza ochrona ale rozchodzi się też o kanały olejowe, co za tym idzie szybkość rozchodzenia się oliwy po zimnym silniku.

Jedynym olejem 5W40 jaki dostał aprobatę Forda jest Penrite HPR 5W40. Czyli biorąc ten fakt pod uwagę jest teoretyczna możliwość stosowania oleju o takiej lepkości w tych silnikach (oraz benzynowych)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8