Autor Wątek: Engine coolant low  (Przeczytany 6918 razy)

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Engine coolant low
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 28, 2016, 23:09:17 pm »
wodę destylawaną, lub przegotowaną, bez kamienia kotłowego, i najlepiej na zimnym silniku, na gorącym, z czajnika zagotowaną, tylko się nie poparz przy odkręcaniu.  ;D
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Engine coolant low
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 28, 2016, 23:41:11 pm »
Lub najtańszą z biedry ;D
:)

s-type 4.0 2000r

matexj8 x308 4.0

  • Gość
Odp: Engine coolant low
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 28, 2016, 23:43:25 pm »
cześć, tak się chyba dzieje we wszystkich z tego co widze , mi sie tak zdarzyło ze 3 razy dolałem dosłownie może ze setke i kontrolka znikneła...mała różnica poziomu i juz może być lampeczka

Offline stachu071

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 28
Odp: Engine coolant low
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 29, 2016, 09:02:09 am »
Co do kolorów płynu. Kolory w założeniu były po to, żeby ich ze sobą nie mieszać, jednak zdarzają się przypadki, że płyny chłodnicze tego samego koloru mają różne, wchodzące ze sobą w reakcje składy chemiczne.

Najlepiej kupić taki, który nie reaguje z innymi. Według mnie nie ma  tutaj aż takiego znaczenia jak przy oleju, czy płyn chłodniczy był zalecany przez jaguara czy nie.

Co do wody, dobre rozwiązanie chwilowe do testu, jednak w przypadku sklerozy zimą może kosztować to baaaardzo dużo :D

Offline Skiciu

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 574
Odp: Engine coolant low
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 29, 2016, 11:52:02 am »
ogólnie kontrola czerwona mi się nie pali cały czas. Wczoraj jak uruchomiłem silnik się zapaliła i od razu zgasła ale, to już sygnał, że może troszkę brakować. Jutro sprawdzę do jakiej temperatury mam płyn w samochodzie i jak się okaże ze powyżej -30 stopni, to zrobię dolewkę wody destylowanej. Myślę, że pomoże :)
XE Portfolio 25d AWD 18'
X308 4.0 Sovereign 00'
X-Type 2.0d 07'
-----------------------
Why drive any other car when you can drive a Jaguar?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Engine coolant low
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 29, 2016, 15:22:43 pm »
Wody nie lej bo na zime Ci opadnie poziom zamarzania i sie zdziwisz później. Jak nie wymieniles za swojej kadencji to po prostu wymień płyn. Ja od siebie polecam Valvoline max life coolant coś tam. Jest uniwersalny, do chłodnic aluminiowych i stalowych i spełnia aprobaty większości producentów.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Engine coolant low
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 30, 2016, 05:26:19 am »
Ja bym zrobił dolewke a z początkiem jesieni wymienił cały jak nie wiadomo co lane wcześniej i kiedy. A kolory można mieszać ale w składzie musi być ten sam glikol( są dwa etylowy i propylenowy) jak pomieszamy to zrobi się Kisiel i zasyfimy cały układ  :-thumpdown
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Odp: Engine coolant low
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 30, 2016, 08:07:06 am »
Zazwyczaj już jest głównie monoetylenowy :)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

brys

  • Gość
Odp: Engine coolant low
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 01, 2016, 13:53:03 pm »
Jak już temat się pojawił, to pozwolę sobie podzielić się swoimi wątpliwościami.

1. Jaki jest prawidłowy poziom płynu chłodniczego w X308 na zimno? Jak wiemy, zbiorniczek nie jest przezroczysty. Pływak od czujnika poziomu zaś ma swój maks gdzieś w połowie zbiorniczka. Mam wrażenie, że jak zalewam powyżej połowy (np. pod korek) to stopniowo płynu ubywa..

2. Czy to normalne, że przy odkręcaniu korka zbiorniczka płynu (na zimnym silniku) praktycznie za każdym razem słyszę, jak płyn się przelewa na lewą stronę samochodu? Mam wrażenie, że po prostu jest jakieś podciśnienie w układzie i w momencie jak odkręcam korek, to część płynu obecna w rurce wlewa się do tego zbiorniczka zlokalizowanego przy lewym kole ??????