Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Instrukcja zdjęcia zderzaka i wyjęcia lampy krok po kroku

(1/5) > >>

zadek07:
W końcu to zrobiłem, męczyło mnie to już od dłuższego czasu lecz w końcu zrobiłem instrukcję zdjęcia zderzaka i wyjęcia lampy. Proponuje od razu przypiąć temat, bo przyda się na pewno wielu osobom.

1.Kroku polega on na całkowitym  zdjęciu płyty pod zderzakiem , trzeba odkręcić wszystkie śrubki zaznaczone na foto


2.Krok, trzeba odkręcić 3 śrubki od nadkola


3.Krok, trzeba odkręcić śrubkę za nadkole, jest ona w miejscu zaznaczonym na zdjęciu i jest na klucz 10mm


4.Krok, odkręcamy dwie śrubki z przodu zderzaka


5.Krok, trzeba ściągnać część zderzaka, w miejscu zaznaczonym na czerwono jest zatrzask. Czasami trzeba mocno szarpnąć żeby wyskoczył, ciągniemy do przodu samochodu inaczej nie wyjdzie.



6. Z drugiej strony robimy analogicznie to samo

7.Krok, aby wyjąć lampę trzeba odkręcić dwie śrubki zaznaczone na zdjęciu


8.Krok, należy wypiąć wtyczkę wbrew pozorom nie jest to takie łatwe. Trzeba bardzo mocno ścisnąć zabezpieczenie albo pomóc sobie śrubokrętem


Teraz mamy już lampę w ręku i robimy z nią co chcemy

koczis:
Dobra robota, na pewno sie przyda, dzieki :-thank

ktr:
Super, przyda się wielu osobom, prosto i z foto.

Jakbyś jeszcze zrobił taka instrukcję jak wyjąć taśmę z kierownicy to byłoby już niebiańsko.

zadek07:
Zdjecia zaporzyczylem z jakiegos hiszpanskiego forum :) Mam nadzieje ze koledzy z hiszpanii sie nie obrazą  :-clap

eMWuGSM:
Dodam coś od siebie

Zderzak 04-08 czyli "stary" z zaślepką na ucho do holowania pod lewą lampą wszystko zasadniczo jak opisał zadek07, tylko nie szarpcie go do przodu, delikatnie go wysuńcie do przodu odginając na zewnątrz tylne części (te narożniki przy nadkolach).

I uwaga na śrubu mocowań bocznych, są 3 koło siebie 1 i 3 kręcona od zewnątrz (pod zderzakiem) są od błotnika, a druga (po środku z łbem od wewnątrz) jest od zderzaka.


Tylni w kombi jakby ktoś pytał jest 14 śrub na klucz 10 i 4 wkręty na Torx 25.
1. Podnosisz pokrywę koła zapasowego i odkręcasz 4 Torxy listwy maskującej rygiel zamka
2. Ściągasz listwę, pod nią masz 4 nakrętki na klucz 10mm, najlepsza długa nasadka.
3. Ściągasz pokrywy bocznych schowków (tam gdzie jest napęd DVD Nawigacji i zmieniarka).
4. Przekręcasz zapinki boczków (monetą dowolną) i wyciągasz.
5. Odkrecasz śruby pod lampą (po jednej z każdej strony).
6. Na linii zderzaka we wnętrzu błotnika w stronę nadkola wewn. masz 2 śruby na klucz 10, z prawej strony zazwyczaj jest tylko jedna, bo drugą blokuje osłona wlewu paliwa, ktorej nie da się usunać).
7. Odkręcasz nadkole tylne od strony zderzaka i odginasz je, zeby dostać się do śrub na krańcu zderzaka (przy narożniku koła).
8. Od spodu masz jeszcze w środku dwie śruby na klucz 10mm mniej wiecej na środku zderzaka w kierunku koła, dojdziesz do niej wyłacznie małą grzechotką 10mm lub płasko-oczkową 10mm.

A ten, co wymyślil te blaszki trzymające nadkola, to powinien się własną pięścią na śmierć zatłuc.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej