Autor Wątek: Przeróbka XJ8 4.0 (284 KM) na XJR (363 KM) - czy jest możliwa, czego wymaga?  (Przeczytany 2286 razy)

Goly313

  • Gość

Witam Szanownych  :-bry

Właściwie chciałem zapytać dokładnie o to co jest w temacie postu.

Jak dobrze zrozumiałem/wyczytałem różnica pomiędzy XJ8 4.0 (284 KM) a XJR (363 KM) polega na turbodoładowaniu. Blok silnika zostaje ten sam.
Czy możliwy jest zatem tuning silnika polegający na dołożeniu [o, i tu właśnie pytanie czego konkretnie]? kompresora, układu wydechowego - co tak naprawdę?
Lamer ze mnie w tym temacie zupełny  :- pojecia

Czy ktoś z szanownych przeprowadzał już taki zabieg?
Czy jest on w jakikolwiek sposób szkodliwy? (ponad to, co szkodzi fabrycznym XJR - bo wiadomo, że każde turbodoładowanie będzie szybciej niszczyć silnik).
Czy zabieg jest odwracalny (jeśli zachowam obecne części)?
Czy jest to legalne, czy trzeba zmienić dowód rejestracyjny? Nowa homologacja czy tylko ważny przegląd? Czy w ogóle cicho sza... nic nie było majstrowane, bo i tak nikt na przeglądzie nie pozna?
Oczywiście mówię (raczej) o użyciu oryginalnych cześci - pewnie z jakiegoś okaleczonego kota.

Oświadczam wszem i wobec, że można się na mnie bezlitośnie powyżywać za lamerstwo w temacie - ale tylko, jeżeli coś z tego wyniosę...

Pozdrawiam serdecznie i czekam na Wasze doświadczenia w tym temacie,
Krzyś

 

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Przeróbka XJ8 4.0 (284 KM) na XJR (363 KM) - czy jest możliwa, czego wymaga?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 27, 2012, 12:03:28 pm »
Temat byl juz kiedys poruszany (chyba przed "resetem" forum) ale w odniesieniu do XK.
Z tego co wiem, to oprocz kompresora z oprzyrzadowaniem (inna przepustnica etc) to dochodzi druga pompa paliwa. Do tego inne ECU. Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle.
Ze strony formalnej - tu tez pewien nie jestem, ale XJR pewnie ma inny poziom emisji, stad tez ktos sie chyba kapnie, ze samochod przerabiany. :-V

Tu byl temat z x300, ale powinno Ci to dac do myslenia;)
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,15339.0.html
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Przeróbka XJ8 4.0 (284 KM) na XJR (363 KM) - czy jest możliwa, czego wymaga?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2012, 12:25:06 pm »
Skrzynia z tego co pamietam też jest inna. Co do tylnego mostu to niepamiętam.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Goly313

  • Gość
Odp: Przeróbka XJ8 4.0 (284 KM) na XJR (363 KM) - czy jest możliwa, czego wymaga?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2012, 16:39:09 pm »

Dzięki Michal_C za linka. Tak jak tam ktoś słusznie zauważył:
"A nie jeszcze prościej sprzedać tego i kupić sobie wymarzonego XJR-a"
Teraz rozumiem, że nie ma sensu kombinować.
Pozdrowienia!

lolek100

  • Gość
Odp: Przeróbka XJ8 4.0 (284 KM) na XJR (363 KM) - czy jest możliwa, czego wymaga?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 31, 2012, 00:00:17 am »
zależy w jakim stopniu chcesz przerobić auto,bo zrobić się da wszystko mając odpowiednie części, czas i wiedzę
Po pierwsze różnice:
Sam silnik w xjr ma niższy stopień sprężania (inne tłoki) oraz z tego co wiem mocniejsze korbowody, inne kolektory ssące bo ma sprężarkę napędzaną paskiem, inne katalizatory oraz środkowe wydechy.
Dalej jest zupełnie inna skrzynia biegów, znacznie większa, chyba z mercedesa.
tylny dyfer ma inne przełożenie oraz szperę. Inny komputer silnika i skrzyni, instalacja silnika oraz skrzyni, dodatkowa chłodnica płynu, pompka płynu itp., może jeszcze by się znalazły inne drobne różnice
Jeśli chcesz przerobić auto bez większych zmian to możesz pozostawić stary silnik (będzie nawet mocniejszy, ale może za długo nie wytrzymać) wydech mogą zostać, skrzynia (też raczej długo nie wytrzyma) i tylny dyfer też może zostać. Mechanicznie zamontować sprężarkę niema problemu, jednak problem będzie z instalacja elektryczna i komputerami, dalej immobilizer i tak dalej.

Osobiście nie brał bym się za taką przeróbkę bez drugiego auta xjr dawcy, a o xjr nawet anglika jest ciężko.
Chyba najlepiej było by sprzedać swoja x308 i kupić gotową wersje xjr, na pewno wyjdzie taniej i bez większych problemów.

Jeśli jednak będziesz chciał nadal przerobić zwykła x308 na xjr to mam klika potrzebnych części, ale nie wszystkie.
pozdrawiam Karol