Autor Wątek: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?  (Przeczytany 17738 razy)

zadek07

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 30, 2011, 20:11:43 pm »
Wchodzi w taki bialy plastik ale w srodku tego plastiku jest guma, ale cos mi sie przypomina ze ja tez chyba sikalem od strony silnika. Ale jak to bylo to nie pamietam juz, w kazdym badz razie wiem ze tak nagle to nie przeszlo, troche musialem pojezdzic zanim dzwiek znikl

ktr

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 30, 2011, 21:13:52 pm »
Ja psikałem wyłącznie z kabiny, z wewnątrz. A jak sikałeś od strony silnika? Miałeś wyjęty silnik, czy co?:) A może od spodu z kanału coś sikałeś?

Kto wie, może za kilka dni i u mnie przestanie piszczeć... na razie od wczorajszego psikania nic się nie zmieniło i cały czas popiskuje.

ktr

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 01, 2011, 15:10:09 pm »
U mnie to nic nie dało. Byłem u mechanika, gadałem o tej sprawie i on przystawił ucho tam na dole przy pedałach, blisko krzyżaka, ja ruszałem kierownicą i on potwierdził, że to jednak dochodzi z góry a nie z dołu więc też obstawia taśmę / wiązkę bezstykową w kierownicy. Fakt, że moje psikanie nie pomogło zdaje się potwierdzać tę diagnozę. Jeśli to taśma to zastanawiam się, czy jest sens kupować używaną - ktoś na forum chwalił się, że ma do sprzedania taśmę. Bo jaka jest gwarancja, że używana taśma nie będzie tak samo piszczała jak ta moja?

Jak ktoś ma taśmę to zaprszam do rozmów na priva.

zadek07

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 01, 2011, 17:59:31 pm »
Zrob test, wyciagnij poduche odkrec kierownice, wyjmij tasme , zaloz kierownice bez poduszki i zobacz czy bedzie skrzeczec.

ktr

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 02, 2011, 15:14:25 pm »
Sam oczywiście nie będę się bawił w wyciąganie poduchy, wyjmowanie taśmy, i tego typu historie. A jechać z tym do warsztatu trochę też dziwnie, bo to później płacenie podwójnie za robotę w przypadku, gdy okaże się to taśma. Skoro to nie tam na dole to co innego jak nie taśma??? Pytanie tylko, czy warto kupić używaną, czy jednak tylko i wyłącznie nową?

sienek86

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 02, 2011, 21:08:58 pm »
U mnie też piszczy;) W sobotę się za to zabiorę, mam parę specyfików w sprayu i mniej więcej wiem gdzie psikać.
Myślałem, że to mocowania amortyzatorów ale kupiłem nowe mocowania i nowe łożyska więc to odpada.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2011, 21:16:54 pm wysłana przez sienek86 »

zadek07

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 03, 2011, 07:28:25 am »
Sam oczywiście nie będę się bawił w wyciąganie poduchy, wyjmowanie taśmy, i tego typu historie. A jechać z tym do warsztatu trochę też dziwnie, bo to później płacenie podwójnie za robotę w przypadku, gdy okaże się to taśma. Skoro to nie tam na dole to co innego jak nie taśma??? Pytanie tylko, czy warto kupić używaną, czy jednak tylko i wyłącznie nową?

Przeciez to 10 minut roboty trzeba 3 srubki odkrecic

ktr

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 03, 2011, 09:33:40 am »
Jeśli przeprowadzenie takiego testu (wyjmowanie poduchy i taśmy) to 10 minut i można to zrobić samemu to w imieniu swoim własnym i innych męczących się z tym forumowiczów proszę Cię o napisanie łopatologicznej - najlepiej w punktach - precyzyjnej instrukcji. Gdzie co odkręcać, w jakiej kolejności, co i jak robić by nie zrobić sobie krzywdy, przecież to poducha więc sprawa ważna i delikatna. Będę wdzięczny. Im więcej precyzyjnych i szczegółowych informacji tym lepiej. Fotki też mile widziane.

zadek07

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 03, 2011, 23:54:26 pm »
Przez weekend napisze lopatologicznie z fotkami.

ktr

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 07, 2011, 14:02:30 pm »
Czekamy na łopatologię i fotki :)

zadek07

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 07, 2011, 16:42:01 pm »
Nie mialem kompletnie czasu, lecz opisze co i jak. Potrzebujemy srubokret torx 30, musi byc w formie srubokreta nie moze byc zadna przedluzka, musi byc srubokret torx 30 bo nie wejdziemy. W kierownicy od tylu sa dwie dziurki, wkladamy tam wlasnie nasz srubokret torx30 i odkrecamy poduche. Wyciagmy wtyczki od poduszki maja takie plastikowe zabezpieczenie, trzeba je przesunac w dol i motem mozna wyciagnac. Nastepnie odpniamy dwie wtyczki od tempomatu i sterowania radiem. Wszystko jest latwo dostepne, nastpienie odkrecamy cala kierownice, potrzebny jest torx chyba 55 albo 50 i odkrecamy. Sciagmy tasme, trzyma sie ona na takich dwoch duzych zatrzaskach po bokach trudno ich nie zauwazyc. Odpiamy wtyczke i juz mozemy zalozyc kierownice, bez tasmy. Dla bezpieczenstwa mozna odpiac akumulator zeby poducha nie wystrzelila choc i tak nie ma prawa wystrzelic no ale wiadomo.

UWAGA!!!!
Gdy sciagmy kierownice kola radze dac na wprost, zeby potem bylo latwiej ustawic kierownice, trzpien jest w formie szesciakta wiec nie da sie nic pomylic. PRZED ZALOZENIEM TASMY NALEZY KONIECZNIE POLICZYC OBROTY TASMY W LEWO JAK I W PRAWO. NALEZY TASME WYSRODKOWAC TAK ZEBY SIE DALO ZROBIC DWA PELNE OBROTY W LEWO JAK I W PRAWO. JESLI TEGO NIE ZROBIMY PRZY SKREKACNIU KOLA ZERWIEMY TASME !!!

ktr

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 08, 2011, 15:17:48 pm »
Dzięki za instrukcję, szkoda tylko że bez fotek. Zastanawiam się, czy opisujesz kierownicę od 2004 roku, czy sprzed 2004, bo jest różnica i to nie tylko wizualna. Ja mam kierownicę 2001.

Czym grozi uszkodzenie teaśmy? Czym ona steruje, do czego jest?

zadek07

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 08, 2011, 16:26:28 pm »
To jest instrukcja do 2004 ja tez mam 2001.

Tasma odpowiada za poduszke kierowcy, tempomat, sterowanie radia i klakson. Wiadomo jak sie zerwie to raczej nic z tych rzeczy nie bedzie dzialac.

A tak wyglada

ktr

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 13, 2011, 16:23:52 pm »
Zabrałem się dziś za kierownicę, chciałem wyjąć taśmę. Przy tej okazji przedstawiam instrukcję po lekkim tuningu, w punktach (krokach). Ja poległem na kroku 6 – nie umiałem odczepić taśmy. Nie widziałem żadnych 2 dużych zatrzasków po bokach. Jak odpiąć taśmę?

Krok 1: Prostujemy koła, to ważne aby były ustawione na wprost. Następnie, dla celów bezpieczeństwa odłączamy akumulator.

Krok 2: Po bokach kierownicy, mniej więcej na wysokości przełączników od kierunkowskazów i po drugiej stronie (przełącznik od wycieraczek) są śruby. Odkręcamy te 2 śruby, dzięki temu odkręcimy poduchę i można ją wyjąć. Kolejność czy to z prawej czy z lewej strony bez znaczenia. Używamy do tego torx 30.

Krok 3: Odłączamy od poduchy 2 wtyczki: szarą i czarną. Żeby je odłączyć trzeba przesunąć taki żółty plastik będący zabezpieczeniem - trzeba go przesunąć do pozycji kiedy będziemy mogli wcisnąć taki mały "pipsztyk" z boku wtyczki (ten "pipsztyk" jest po obu stronach każdej wtyczki). Gdy odbezpieczyliśmy żółty plastik to wciskając "pipsztyki" możemy odczepić wtyczki od poduchy (ciągniemy od poduchy, a nie tak jakby w stronę przewodów wychodzących z wtyczek).

Krok 4: Odpinamy wtyczkę od sterowania radiem po lewej stronie i wtyczkę od tempomatu po prawej stronie. Te 2 wtyczki są dosyć małe i trzeba robić to ostrożnie, ale bez problemy dają się wyciągnąć.

Krok 5: Odkręcamy całą kierownicę - centralnie jest taka 1 największa śruba (torx 50). Po odkręceniu tej śruby zdejmując kierownicę nie zgubmy sprężyny, która wyskoczy, ale jest bardzo duża więc nie powinna się zgubić. Żeby wyjąć kierownicę trzeba jeszcze odpiąć jedną wtyczkę podłączoną do taśmy, tę największą spośród trzech wtyczek (środkową). Wtedy ostrożnie zdejmie się kierownicę. 2 wtyczki, które wcześniej odpięliśmy od poduchy przejdą nam ładnie przez otwór w kierownicy i będą sobie wisiały podłączone do taśmy.

Krok 6: Teraz, gdy poducha jest zdemontowana a kierownica odkręcona widzimy taśmę. Kolega twierdzi, że taśma trzyma się na 2 dużych zatrzaskach po bokach i że trudno ich nie zauważyć. Ja jednak nie zauważyłem i nie potrafiłem ściągnąć tej taśmy.

Krok 7: Tu kolega opisuje, że wyciągamy wtyczkę i już możemy założyć kierownicę bez taśmy. Ja do tego punktu nie dotarłem, więc nie wiem.

Krok 8: Przed założeniem kierownicy, pamiętajmy, by wypośrodkować taśmę. Jest na niej narysowana strzałka, która powinna być ustawiona w kierunku północnym, wtedy przez wycięte pole widzimy czerwony znak (kawałek plastiku) świadczący o tym, że jest w dobrej pozycji. Ale to nie wszystko, taśmę musimy być w stanie skręcić około 2.5 razy zarówno w lewo, jak i w prawą stronę – wtedy wiemy, że jest wypośrodkowana.

zadek07

  • Gość
Odp: piszczenie w kolumnie kierowniczej: czy to wiązka stykowa?
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 13, 2011, 17:47:55 pm »
Tu sa zatrzaski zaznacylem na zdjeciu na czerwono.