Autor Wątek: Napęd 4x4 - szczegóły  (Przeczytany 210814 razy)

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #135 dnia: Maj 14, 2018, 15:18:28 pm »
Mam pytanko czy ktoś z was sie orientuje jakie są numery łożysk dyferencjału automatycznej skrzyni biegów w 3.0 x type?

Offline pavlox

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Jaguar Power
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #136 dnia: Lipiec 11, 2018, 20:01:49 pm »
Witam, ja wymieniałem podporę wału Jagur X-type 3.0 bez cięcia wału, przy tylnym moście należy tylko sciągnąć ala krzyżak z wału i ciągnąc łozysko przez wał , średnica jest dalej mniejsza więc łatwo schodzi , wymiana 60 PLN, pozdrawiam i powodzenia, a po spawaniu trzeba wał wyważyć
Jaguar X-Type ño 1

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #137 dnia: Lipiec 12, 2018, 20:47:19 pm »
to się przegub nazywa

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #138 dnia: Lipiec 25, 2018, 21:05:37 pm »
Witam, ja wymieniałem podporę wału Jagur X-type 3.0 bez cięcia wału, przy tylnym moście należy tylko sciągnąć ala krzyżak z wału i ciągnąc łozysko przez wał , średnica jest dalej mniejsza więc łatwo schodzi , wymiana 60 PLN, pozdrawiam i powodzenia, a po spawaniu trzeba wał wyważyć

Mit z cięciem wału został już dawno obalony, aczkolwiek moim zdaniem przy wymianie podpory wału i tak należałoby wał wyważyć. Zabieg nie jest drogi a firm robiących takie coś wcale nie ma aż tak mało. U mnie koszt wymiany podpory wraz z wyważeniem wyniósł 150zł plus podpora, czyli jak na Nasze iksy to pryszcz, a przy wyważaniu sporo się można dowiedzieć o jego stanie.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline paszczak5

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
  • Kocham to forum
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #139 dnia: Październik 23, 2018, 15:22:36 pm »
Jeszcze nie mam Jaguara. Ciekawi mnie jak jest zbudowane zawieszenie tylne przy 4x4. Czy nadal są tam elementy wspólne z Mondeo?

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #140 dnia: Październik 23, 2018, 18:09:47 pm »
tuleje są

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #141 dnia: Październik 23, 2018, 22:23:28 pm »
Wahacze też są wspólne. Ten największy, wzdłużny, różni się miejscem mocowania czujnika, ale jest to do ogarnięcia.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline kleber

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #142 dnia: Październik 26, 2018, 11:46:33 am »
nie wszystkie tuleje sa takie same np. mondeo nie ma tulei pływającej

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #143 dnia: Październik 29, 2018, 16:13:36 pm »
To ja jeszcze tutaj to zostawię:
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #144 dnia: Październik 30, 2018, 21:11:03 pm »
Ktoś wie, jak jest przenoszony napęd ze skrzyni do transferboxa? Po co są dwa wielokliny?
Jak dobrze widzę, to półosie przednie wchodzą bezpośrednio do skrzyni i w niej jest realizowany przedni mechanizm różnicowy?

I jeszcze jedna rzecz - wyjmując całą prawą przednią półoś wylewa się olej ze skrzyni? Bo w moim wątku z katalizatorem napisałem, że wylewa się olej z transferboxa, ale jak powąchałem ten olej, to zdecydowanie kojarzy mi się z ATFem :)

Ktoś próbował wymieniać olej w transferboxie zgodnie z serwisówką - poprzez wykręcenie flanszy wyjściowej na tylny wał?
Widziałem też w internecie patenty na dorobienie korka spustowego - próbował ktoś tego?
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #145 dnia: Październik 30, 2018, 22:09:22 pm »
Te dwa wałki są właśnie do przenoszenia momentu do kontóweczki, jakby to było wykonane poprzez półoś to miałbyś sytuacje jak w golfie mk2 country gdzie niby był napęd na 4 koła, ale po podniesieniu koła jednak go nie było. Olej sie wylewa i będzie sie wylewał bo to olej z automatu, kontówka ma w sobie simmeringi na tę ewentualność. Do wymiany oleju jest korek spustowy na dole i wlewowy na górze. Jak sobie wyjąłeś kontóweczke to wylej z niej oliwe, nalej benzyny ekstrakcyjnej, przepłucz, pokręć wałkiem, wylej i zostaw do odparowania, potem zalej przez korek 0,7 Finlandii i umiejętnie wkładaj ;)

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 876
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #146 dnia: Październik 31, 2018, 05:39:18 am »
Tak, wiem, że gdyby był napęd tyłu z półosi, to byłby mało skuteczny. Zastanawiałem się tylko, czemu dwa wielokliny, ale to chyba trzeba by przeanalizować co się dzieje w kątówce.

Dzięki za potwierdzenie, że to był olej ze skrzyni biegów. Wymiana w niej nie jest kłopotliwa, więc to zrobię (wiadomo - trzeba wiedzieć czym kręcić, żeby wsteczny przetrwał :-)).

Czytałem też coś, na temat simmerringu na łączeniu skrzyni z kątówką. Faktycznie jest tam coś na co trzeba uważać? Bo chyba faktycznie najlepszy sposób na wymianę oleju w kątówce to jej wyjęcie.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #147 dnia: Październik 31, 2018, 09:19:58 am »
Na styku kontówki ze skrzynią jest O-ring dosyć sporej średnicy, już nawet nie pamiętam jakiej, ale jak masz dirko z elringa czy innego Reinza, to po posmarowaniu też uszczelni. Simmeringi są w kontówce ale w środku i żeby je wymienić trzeba kontówke rozpruć. Ze wkładaniem dużej filozofii nie ma bo te wałki przy zazębianiu będą cie prowadzić, tylko skręcać należało by równomiernie żeby przez przypadek aluminium nie skrobnąć

Offline greenhunter911

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Kocham to forum
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #148 dnia: Marzec 30, 2019, 16:15:28 pm »
Możecie mi powiedzieć czy mając rocznik 2001 i napęd 4x4, który już "stuka", mogę założyć skrzynkę rozdzielczą od rocznika 2006 i będzie ok?

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #149 dnia: Marzec 31, 2019, 11:53:26 am »
W późniejszym Xksie napęd był korygowany za pomocą ESP