Autor Wątek: Napęd 4x4 - szczegóły  (Przeczytany 210595 razy)

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #120 dnia: Wrzesień 11, 2017, 15:20:15 pm »
Oj nie wiem czy aby na pewno tam tarczki siedzą bo śladów po spawaniu nie ma a jedynie malutką kuleczkę do napełniania olejem. Moim zdanie to rozpędzony olej w momencie kiedy odpuszczamy gaz nie dopuszcza aby ta właśnie zewnętrzna bieżnia układu planetarnego za szybko straciła kontakt z satelitami

Offline Mike44

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #121 dnia: Październik 01, 2017, 21:09:32 pm »
Jest spawany ;)


Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #122 dnia: Październik 02, 2017, 00:51:05 am »
jak chcesz komplet łożysk do tego ustrojstwa to mam wszystkie oprócz jednego malutkiego. Jest typowym łożyskiem serwisowym i kosztowało fortunę więc nie kupowałem

Offline Mike44

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #123 dnia: Październik 02, 2017, 09:33:16 am »
Ja u siebie wymieniłem już komplet łącznie z uszczelniaczami w tamtyn roku

Wystaw może ktoś kupi z forum

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #124 dnia: Październik 10, 2017, 22:30:03 pm »
Mike44 dzięki za konkretne i chyba ostateczne wyjaśnienie kwestii rozdziału momentu obrotowego pomiędzy osiami naszych X-typów.
Ja jeszcze znalazłem coś takiego:
http://www.awdwiki.com/en/jaguar/
http://www.awdwiki.com/en/viscous+coupling/

Mike44 czy to sprzęgło wiskotyczne ma jakąkolwiek możliwość regeneracji lub wymiany oleju? Piszecie z ziutek567 o jakiś łożyskach, podejrzewam że chodzi o łożyska w skrzyni kątowej a nie w samym sprzęgle?
Pytam bo u mnie chyba jest jakiś problem z tą wiskozą. Na podnośniku niby kręcą się po jednym kole z każdej osi, ale w zeszłej zimy nie mogłem podjechać tyłem na podjazd. Kręciło się jedno koło osi tylnej i ani jedno przednie ... Ostatnio na badaniach technicznych facet zapomniał że mam 4x4 i wjechał na normalne rolki na test hamulców. Po chwili przerwał i pyta się mnie "czy to 4x4 bo coś ciężko idzie". Przednie koła kręciły się oba a tylne jednak nie obróciły się i nie wypchnęły samochodu z rolek. Idzie zima więc będzie okazja jeszcze po testować ale zbieram już informacje o tym wisko.

Pozdrawiam


Bedek

  • Gość
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #125 dnia: Październik 17, 2017, 22:37:46 pm »
Coś z tym cofaniem jest nie tak albo mamy ( a raczej ja miałem ) tak samo uszkodzone skrzynki - jak próbowałem wyjechać z zaspy do tyłu to ślizgało się tylko jedno koło na tylnej osi i auto nie ruszyło a jak załączyłem D i dałem gazu to ciągnął na cztery koła wypchał śnieg zderzakiem i pojechał dalej jak czołg. Czyżby w starszych modelach napęd na przednią oś był tylko podczas jazdy do przodu ?? dziwne trochę.

Offline Mike44

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #126 dnia: Listopad 05, 2017, 21:00:16 pm »
Mike44 czy to sprzęgło wiskotyczne ma jakąkolwiek możliwość regeneracji lub wymiany oleju? Piszecie z ziutek567 o jakiś łożyskach, podejrzewam że chodzi o łożyska w skrzyni kątowej a nie w samym sprzęgle?
Tak, łożyska w skrzyni. A czy wisko ma możliwość? Pewnie trzeba rozciąć - mam drugie wisko to może podziałam kiedyś z nim coś...
Cytat: KoloRZ
Pytam bo u mnie chyba jest jakiś problem z tą wiskozą. Na podnośniku niby kręcą się po jednym kole z każdej osi, ale w zeszłej zimy nie mogłem podjechać tyłem na podjazd. Kręciło się jedno koło osi tylnej i ani jedno przednie ...
a kontrola trakcji nie zadziałała?
Cytat: KoloRZ
Ostatnio na badaniach technicznych facet zapomniał że mam 4x4 i wjechał na normalne rolki na test hamulców. Po chwili przerwał i pyta się mnie "czy to 4x4 bo coś ciężko idzie". Przednie koła kręciły się oba a tylne jednak nie obróciły się i nie wypchnęły samochodu z rolek. Idzie zima więc będzie okazja jeszcze po testować ale zbieram już informacje o tym wisko.
Na przeglądzie normalnie się wjeżdża bo test hamulców jest do 5km/h (czy jakoś tak) i poniżej tej prędkości kontrola trakcji nie działa. Przy wyjeździe z rolek diagnosta powinien je blokować, bo napęd na jedną oś też ma potem problem z wyjazdem, aczkolwiek w X-Type te wiskozy już są powycierane i nie działają jak trzeba, dodatkowo nie działają od razu z pełną mocą...

Moją wiskozę sprawdzałem zdejmując wał i wyjeżdżając z garażu - mało gazu lub na samym sprzęgle (chyba, że masz automat) i przód ciągnął z lekkim uślizgiem wyjścia napędu na tył (obroty szły do góry jak na ślizgającym się sprzęgle)

Coś z tym cofaniem jest nie tak albo mamy ( a raczej ja miałem ) tak samo uszkodzone skrzynki - jak próbowałem wyjechać z zaspy do tyłu to ślizgało się tylko jedno koło na tylnej osi i auto nie ruszyło a jak załączyłem D i dałem gazu to ciągnął na cztery koła wypchał śnieg zderzakiem i pojechał dalej jak czołg. Czyżby w starszych modelach napęd na przednią oś był tylko podczas jazdy do przodu ?? dziwne trochę.
Napęd jest stały na 4 koła. Oprócz powycieranych wiskoz nie ma tutaj żadnych blokad ani szper, więc wszystko działa na otwartych dyfrach, czyli może się kręcić 1 koło z 4. To nie quattro, że zawsze ciągnie równo 4 koła. Na śniegu jak się ruszy porzadnie to ciągną wszystkie równo. Trzeba pomyśleć jak zregenerować wiskozę to już będzie jakiś sukces, na tył przydała by się szpera...
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2017, 21:04:51 pm wysłana przez Mike44 »

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #127 dnia: Styczeń 29, 2018, 18:16:43 pm »
Czy jest jakakolwiek różnica jaki kolor oleju powinien być do 4x4 tak jak chociażby w układach wspomagania (zielony i czerwony) ? Jakieś inne normy czy po prostu takie widzimisię producenta? Właśnie wymieniałem olej w moście i dyfrze, zalewałem Motula Gear Competition 75W140, który jest niebieskawy, natomiast olej który zlałem był czerwony i trochę mnie to nurtuje... Wolę się upewnić zawczasu :)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2018, 18:21:26 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Mike44

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #128 dnia: Styczeń 29, 2018, 19:22:43 pm »
ja zalewałem ciemny żółty dwa razy, pierwszym razem był to CASTROL SYNTRAX SAF XJ 75W140 LS, chociaż nie powinno lać się olei pod limited slip, bo wisko jak ktoś ma i tak jest zamknięte hermetycznie

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #129 dnia: Styczeń 30, 2018, 07:54:45 am »
U mnie Motul Gear Competition. Chyba niebieski, na pewno strasznie cuchnie  :-chyt
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #130 dnia: Marzec 07, 2018, 15:17:54 pm »
ja zalewałem ciemny żółty dwa razy, pierwszym razem był to CASTROL SYNTRAX SAF XJ 75W140 LS, chociaż nie powinno lać się olei pod limited slip, bo wisko jak ktoś ma i tak jest zamknięte hermetycznie

Czyli z tego co zrozumiałem do tych z wisko też zalewa się 75W140 LS ? Bo chyba obecnie 75W140 są tylko LS.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #131 dnia: Kwiecień 03, 2018, 19:46:56 pm »
dobra to lista łożysk do dyferencjału:
1szt.  NTN M802048 + NTN M802011
1szt.  NTN M88048 + NTN M 88010
2szt.  FAG 528942


A teraz lista łożysk do kontóweczki, tylko brakuje jednego, bo nie mogłem pudełeczka znaleźć:
NTN 32204
NTN HK4516
NTN HK3516C
NTN AXK1109
NTN 32911
NTN 32912XA
NTN HM88542 + HM88510
NTN HM88547 + HM88510

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #132 dnia: Kwiecień 25, 2018, 10:46:09 am »
Brakujące łożysko to prawdopodobnie:
NTN CR-0499
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #133 dnia: Maj 13, 2018, 11:55:59 am »
Jeśli chodzi o dyfer to czy ktoś wymieniał w nim łożyska? Jak ze skomplikowaniem wymiany? Z jednej strony używki są tanie i można dostać je za grosze, ale z drugiej - nowe łożyska to nowe łożyska, a ich cena jest tylko trochę większa niż używany dyferencjał w nieznanym stanie.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #134 dnia: Maj 13, 2018, 20:36:58 pm »
uwaga uwaga! podaje oznaczenie łożysk to dyfra :)
FAG 528942   2szt. (bo oryginalne NTN nie istnieją na chwile obecną)
NTN M802048 + M802011
NTN M88044 + M88010
Bądźcie przygotowani na dobranie podkładki dystansowej pod łożysko ataku