Autor Wątek: XJ40 4.0 tryb awaryjny skrzyni, lokalizacja sterownika skrzyni i schemat elekt.  (Przeczytany 4254 razy)

e_gregor

  • Gość
Witam. Mój kotek ma problem ze skrzynką. Zrobiłem spokojnie trasę ~300km (jadąc ekonomicznie koło 100km/h). Potem jeszcze spokojnie kilkadziesiąt km po terenach podmiejskich. Pojechałem na kawę do rodzinki, wróciłem do auta, odpaliłem i zaświeciła się kontrolka trybu awaryjnego skrzyni. Nie zgasła już ani razu, nawet po odłączaniu aku. Zrobiłem w tym trybie kolejne 400km i mechanicznie wszystko działa ok (poza brakiem kickdowna i 4 biegu ale to normalne w trybie awaryjnym)

Obstawiam problem z czujnikami/elektroniką. Znam się nieco na tym. Proszę o pomoc w lokalizacji sterownika skrzyni oraz o schemat instalacji elektrycznej skrzyni.

Na angielskojęzycznych forach znalazłem info, że sterownik jest pod deską. Załączam fotkę plątaniny którą tam zastałem. Pomoże ktoś w lokalizacji kompa skrzyni?



Uploaded with ImageShack.us

Z góry dziękuję za pomoc!

daniel

  • Gość
Odp: XJ40 4.0 tryb awaryjny skrzyni, lokalizacja sterownika skrzyni i schemat elekt.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 05, 2011, 09:55:46 am »
Podaj maila to ci prześlę wszystkie schematy. Pdf ma 40MB, to nie włożę tutaj.

e_gregor

  • Gość
Odp: XJ40 4.0 tryb awaryjny skrzyni, lokalizacja sterownika skrzyni i schemat elekt.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 05, 2011, 10:49:17 am »
e_gregor@interia.pl

Z góry dzięki!

daniel

  • Gość
Odp: XJ40 4.0 tryb awaryjny skrzyni, lokalizacja sterownika skrzyni i schemat elekt.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 05, 2011, 11:19:38 am »
Poszło.

daniel

  • Gość
Odp: XJ40 4.0 tryb awaryjny skrzyni, lokalizacja sterownika skrzyni i schemat elekt.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 05, 2011, 11:38:42 am »
Tak nawiasem to polecam zaopatrzyć się w Heritage Trust w JHM1153 - tanie i jednocześnie bezcenne.

e_gregor

  • Gość
Odp: XJ40 4.0 tryb awaryjny skrzyni, lokalizacja sterownika skrzyni i schemat elekt.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 05, 2011, 12:03:05 pm »
Dzięki bardzo. Łudzę się, że to może być detektor położenia wybieraka. Kontrolka od Drive świeci się bardzo słabo a od Neutrala prawie nigdy. Więc coś gdzieś nie łączy lub jest zalane. Mam nadzieje, że sterownik przez to widzi nieprawidłowe sygnały położenia dźwigni i przechodzi w tryb awaryjny.

Sprawdziłem tez potencjometr przepustnicy. Na angielskojęzycznych stronach znalazłem info, że czasem on powoduje awarię pomimo braku błędu kompa silnika. Może tak być, gdyż czujnik TPS to tak na prawdę dwa potencjometry - jeden dla skrzyni a drugi dla silnika. Pomierzyłem potencjometry na złączce TPS i jest ok ale chcę się upewnić, że sygnał dochodzi do złącza kompa skrzyni. Wieczorem się za to zabiorę i napiszę czego się dowiedziałem.

e_gregor

  • Gość
Odp: XJ40 4.0 tryb awaryjny skrzyni, lokalizacja sterownika skrzyni i schemat elekt.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 05, 2011, 22:43:09 pm »
Problem rozwiązany. Wielkie dzięki za schematy. Niestety u mnie jest inny sterownik i instalacja mocno się różni.

Moduł dekodera to u mnie: DBC10025 - to akurat zgodne ze schematem
Moduł sterownika u mnie: DBC5598

Winny był... przekaźnik. Dawał 4,2V zamiast 12. Dziwna sprawa. Jak próbowałem zewrzeć stykami zasilacz labolatoryjny to płynęło tylko 200mA przy 12V na stykach.

Inna usterka to urwane luty w module dekodera - dlatego nie świeciła mi kontrolka N

Daimler six X300

  • Gość
Odp: XJ40 4.0 tryb awaryjny skrzyni, lokalizacja sterownika skrzyni i schemat elekt.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 25, 2014, 23:12:29 pm »
Witam wszystkich.Jestem szczesliwym posiadaczem Daimlera Six 4.0 Long 97rok i mam aktualny problem chyba ze skrzynia jedzie do 80km h i stop i tak sie kula chyba nie wchodzi 4bieg.Od startu np przy uzyciu kick down idzie zbiera sie do 120 km h potem stop i spada do 80km h i nic gaz w podloge nie jedzie.Kontrolka zadna sie nie pali odrazu pisze olej ok czysty z poziomem lecz nie wymieniany.Robilem reset odlaczylem na cala noc aku i nic inna opcje odlaczalem plus i minus a klemy razem stykalem na 15minut i nic.szukam rady pomocy.pozdrawiam Janusz