Dział Techniczny > S-TYPE (1999-2007)

MP3 we wczesnych modelach 1999-2003 (radio Visteon 9000) poradnik krok po kroku

(1/10) > >>

kogutki:
MP3 we wczesnych modelach 1999-2003 (radio Visteon 9000) - poradnik krok po kroku

Repost tutorialu pisano przez divo zrekonstruowany na podstawie google cache 31.03.2010

Witam.

Po kilku próbach i testach różnych sprzętów do odtwarzania mp3 w s-typie z 1999 postanowiłem opisać czego ostatecznie użyłem i jak podłączyłem aby uzyskać zadowalającą jakość i funkcjonalność.

Radio jakie posiadam to "MODEL 9000 - EUROPE PREMIUM", ale myślę że wersja audiophile będzie równie dobrze współpracować.



Na początek co nam będzie potrzebne:

1. Emulator zmieniarki SONY marki nieznanej :] z kabelkiem do podączenia do adaptera. Kabelek łączy się z emulatorem złączem podobnym do kabla równoległego w komputerze a z drugiej strony kończy się 2 chinchami i okrągłym konektorkiem din jak zmieniarki SONY. Obsługuje karty SD, SDHC (moja 2GB), pendrive oraz ma wejście aux (minijack)



2. Adapter FORD marki Connects 2 z kabelkiem. Kabelek z jednej strony pasuje do gniazda widocznego na zdjęciu a z drugiej strony do radioodtwarzacza. Po przeciwnej stronie adapter ma 2 gniazda chinch i 1 okrągłe din do których podłączamy emulator.



Obydwa urządzenia wraz z kabelkami zostały zakupione na Allegro od użytkownika prince11 za około 399zł + 150zł

3. Klucz "8" nasadkowy, kawałek szmatki, oraz haczyk np ze spinacza (ja użyłem druta miedzianego)



Zaczynamy od.. zaparkowania auta na N i zaciągnięciu ręcznego  Wyciągamy kluczyk ze stacyjki i wyłączamy radio.

1. Wpychamy haczyk w szczelinę pomiędzy odtwarzacz a zaślepkę, obracamy o 90 stopni i powoli ciągniemy jednocześnie ochylając zaślepkę OD konsoli, ponieważ w zaślepce są 2 "kuleczki" (widoczna na zdjęciu) które trzymają ją na miejscu. To samo z drugiej strony i na dole



Jeśli mamy podgrzewane siedzenia, z dolnej zaślepki prawdopodobnie będziemy musieli odłączyć konektory od przycisków, ja nie musiałem.



2. Odkręcamy śruby



3. Kładziemy szmatkę na osłonie lewarka dźwigni biegów, aby się nie porysowała



4. Wysuwamy delikatnie konsolę



5. Robimy sobie miejce na wypięcie konektorów - najłatwiej się do nich dostać od strony kierowcy (LHD)



6. Odpinamy kolejno od radia zestaw 3 konektorów (1 i 3 mają zatrzaski),



link do zmieniarki (zatrzask),



antenę



Możliwe że radia audiophile mają jeszcze jeden konektor podobny do tego od zmieniarki.

7. Prawie na samym dole sterowanie klimatyzacją (oba z zatrzaskami) i pewnie - Ci co mają - nawigację (ja nie ;])



8. Wysuwamy do końca i wyciągamy konsolę

9. Przeciągamy kabelki jak na zdjęciu - adapter za konsolą, emulator w schowku, podłączamy kabelki





10. Podłączamy drugi kabelek do adaptera i umieszczamy go pomiędzy główną gałęzią wiązki a kanałami nawiewu (powinien idealnie pasować na lekki wcisk i nie będzie tyrkolił podczas jazdy po nierównościach). Zadbajmy aby kabelki które puszczamy też nie latały luźno.



11. Podłączamy konektory w odwrotnej kolejności (pamiętajmy o antenie), te z zatrzaskami powinny kliknąć. Wsuwamy konsolę i sprawdzamy wszystkie funkcje z konsoli czy chulają a w szczególności czy załącza się zmieniarka CD  Jeśli tak, to zakręcamy śruby i mocujemy zaslepki.









P.S. Jeśli nie macie karty pamięci polecam kupić zestaw neostrady - karta 2GB i czytnik kart pamięci do kompa za 19zł a umowy nie musicie podpisywać

Pozdrawiam i mam nadzieję, że komuś pomogłem  :)

TYGRYS3:
fajnie że to wróciło  :-V dobra robota  :-R

m10:
Fajnie, że są tacy specjaliści co w ten sposób wytłumaczą!

0tomek1:
Pierwszy raz widze tak porzadnie zrobiony poradnik. Nawet malpa by zrozumiala.  :-clap

marcin_lca:
a czy mamy dalej możliwość korzystania ze zmieniarki? czy już nie bardzo?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej