Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1
XF (2008 - obecnie) / Odp: tuning mechaniczny Jaguara XFR 5.0
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wentyl dnia Dzisiaj o 04:18:24 »
jako człowiek, który od lat jest związany ze sportem motorowym, uczestnik tygodniowego szkolenia GT na Nurburgring w grupie instruktorskiej też lubię szybką jazdę, a jakoś wypadków zero, punktów karnych też.

na marginesie, nie wiem skąd jesteś, ale w Polsce jest kilka fajnych torów, na których po pierwsze nauczysz sie kontrolować to co już masz (+ to co sobie zamarzysz), po drugie trafisz do grona kierowców sportowych, a nie idiotów, kretynów, debili, morderców itd (różne tu padały określenia)

Nie chcę tu robić autorowi off top, ale poruszyłeś wątek torowy to przy okazji zapytam. Chętnie skorzystałbym z kursu doskonalenia jazdy, m.in. na macie poślizgowej, pokonywanie zakrętów z dużą prędkością, reagowanie na niespodziewane przeszkody, itd. Możesz polecić coś wartościowego na południu Polski? (Dolny Śląsk, Opolszczyzna, Śląsk, ewentualnie Małopolska).


witaj

ludzie z

https://silesiaring.pl/

pozdrawiam
wentyl
2
XJ X300, X305, X308 (1994-2003) / Witam i Pozdrawiam
« Ostatnia wiadomość wysłana przez xjack dnia Wczoraj o 23:19:52 »
Witam Jaguarowiczow
Troche sie nudzilem i postanowilem sie zarejestrowac/przeprowadzic do was z anglojezycznych jaguarofilowych sfer
Wpadne tu od czasu do czasu dorzucic swoje 3 grosze, mam nadzieje ze sie wam przyda
Pozdrawiam i najlepszego
Jacek
3
X-TYPE (2001-2010) / X-TYPE 2.5, szarpanie przy na LPG
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zielokpl dnia Wczoraj o 23:02:49 »
Cześć,

Od roku mam gaz BRC  z lubryfikacją w moim X-TYPE 2.5 aut. 2005r, obecnie 89 tys. przebiegu. Po zakupie w (08.2019) wymieniłem świece na NGK i zrobiłem kompletny przegląd filtrowo olejowy wraz z wymianą na filtr powietrza K&N(nie stożek). Świece mają obecnie ok. 14 tys przebiegu. W związku z tym, że jeździłem głównie po mieście to nie zauważałem problemu, lecz odkąd zacząłem jeździć w trasie i poza terenem zabudowanym to zacząłem dostrzegać następujący problem:

Samochód szarpie na 4 i 5 biegu podczas przyśpieszania (bez kick down’a) w zakresie 1250-2200 RPM oraz ok. 2900-3300 RPM. Problem szczególnie nasila się, gdy w aucie jest komplet pasażerów lub podjeżdża się pod górę. Szarpanie nie występuje w żadnym zakresie obrotów na benzynie, lecz wyłącznie NA GAZIE.


Mój serwisant gazu, któremu wysłałem poniższe artykuły twierdzi, że problem dotyczy świec:

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,29161.15.html?PHPSESSID=34cced502fff6bc89bba25b5ac6e90fa
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=29660.0

,,Z obu art. Wynika jedno wymiana świec i zmniejszenie przerw na 0,9. Tak się stosuje jeśli świeca fabrycznie ma przerwę do 0,9 zmniejsza się ją do 0,7 natomiast jeśli ma powyżej 1 to zmniejszamy do 0,9.No i standard ford tylko dobrze chodzi na motokraftach. Jak dla mnie przy przyspieszaniu wypada zapłon."

Czy ma lub miał ktoś podobne doświadczenia i może mi doradzić?


Pozdrawiam,

Mateusz



4
XF (2008 - obecnie) / Odp: tuning mechaniczny Jaguara XFR 5.0
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bananix dnia Wczoraj o 22:50:16 »
Fajnie taki kurs prowadzi Akademia Bezpiecznej Jazdy w Łodzi, byłem i polecam.
5
XF (2008 - obecnie) / Odp: Jakie głośniki ?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wierciu dnia Wczoraj o 22:38:04 »
A które były w poliftach? B&W czy Meridian? Bo w X260 jest już tylko do wyboru Meridian Sound i Meridian Surround.
6
XF (2008 - obecnie) / Odp: Jaguar XF Wymiana drzwi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Endrju dnia Wczoraj o 21:34:03 »
Dzięki, błotnik też nadaje się do wymiany więc będzie w komplecie, ale o kolejności montażu rzeczywiście nie myślałem.
7
XF (2008 - obecnie) / Odp: Jakie głośniki ?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jakubbanan dnia Wczoraj o 20:43:18 »
Powyżej, coś się zdublowało
8
XF (2008 - obecnie) / Odp: Jakie głośniki ?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jakubbanan dnia Wczoraj o 20:40:48 »
A jak ktoś ma podstawowe to da się zamontować najwyższy model na zasadzie plug and play? Czy to jednak będzie wymagało przeróbek i jakiegoś programowania?
Na Alledrogo jest kilka zestawów najwyższych do kupienia z XF i się zastanawiam czy da się tak po prostu przełożyć.

Da się, czemu ma się nie dać. W meridian dochodzi wzmacniacz, a więc trzeba będzie go umieścić z tyłu i poogarniać okablowanie. Co do samego programowania, nie wypowiem się, bo nie mam pojęcia jak to w Jagach jest. A i same głośniki meridian nie dadzą za wiele. Wzmacniacz to podstawa w takim zestawie, dla porównania to tak jakbyś kupił silnik od GTR-a, bez turbosprężarek ;p Myślę, że zamontowanie wzmacniacza od zestawu Meridian do podstawy, dałoby mocnego kopa.
9
XF (2008 - obecnie) / Odp: Jaguar XF Wymiana drzwi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jakubbanan dnia Wczoraj o 20:38:35 »
Wielkie dzięki.
Co prawda nie przekładałem drzwi w Jaguarze, ale radziłem sobie z BMW, myślę, że sobie poradzę.
Bardziej obawiam się problemów po odłączeniu akumulatora i ewentualnego zablokowania kluczyka. Na tym forum czytałem o takich problemach, a rozwiązania problemu już nie znalazłem...

BMW to inna bajka, sam wcześniej przed XF-em miałem E90, gdzie też coś grzebałem z drzwiami, jest duża różnica, ale bez problemu ogarniesz.

Wcześniej ściągnij błotnik przed drzwiami, bo będziesz miał problem ze śrubami. Jak zamontujesz nowe drzwi, to także, przed założeniem błotnika je ustaw. Na końcu błotnik.
10
S-TYPE (1999-2007) / 4.2 V8 2002 - Restricted performance i kody błędów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ympk dnia Wczoraj o 20:27:23 »
Cześć,
Mój kotek zaczyna brzydko się zachowywać :(
Mam czasami wrażenie, że za wolno wchodzi na obroty.
Nie ma wg. mnie tyle mocy co powinien.

300 konne auto nie ma mocy żeby wyrwać z miejsca. Rusza jak zamulator :(
Zrobiłem trochę testów i np. nie da się moim s-typem spalić gumy - nie ma tak jakby od dołu na tyle mocy.

Już kilka razy zdarzyło się, że na trasie zapalił się check i restricted performance.

Błędy które miałem wcześniej :

Pierwsze kasowanie:
P0171 - mieszkanka rząd 1
P0420 - Sprawność katalizatora rząd 1
P0860 - Sterownik przełączenia biegu
P1582 - Przepustnica silnika

Po skasowaniu błędów trochę spokoju, głównie miasto. Dziś trasa 40 w jedną i 40 w drugą, w połowie drogi powrotnej check i restricted + błędy :
P0171 - system too lean (rząd 1)
P0420 - catalyst system efficency below treshold (bank1)

Załączam zrzuty z programu.

Podpowiecie co to może być? kataliza? pompa (jakie powinna dawać ciśnienie)?
czy s-type 4.2 wbija w fotel przy ruszaniu czy nie? (0-40)
czy mogę gdzieś sprawdzić jaki mam aktualnie bieg?

jak ktoś ma s-type 4.2 dałby radę mi nagrać swój start (takie 0-80 nagranie liczników)

+ znalazłem jeszcze coś takiego :
http://www.jagrepair.com/images/TSB/S-Type/S303-19%20Restricted%20Performance.pdf


kilka zrzutów z trasy, kilka z postoju z różnych programów - będę wdzięczny za każdą podpowiedź







































Strony: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10