FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: p123 w Styczeń 14, 2021, 13:26:18 pm
-
Cześć
czy lejecie jakieś dodatki do benzyny ? - chodzi o czyszczenie/profilaktykę wtryskiwaczy.
Czy przy 200.000 km warto te wtryski oddać do przeglądu, da to cokolwiek czy szkoda kasy ?
Piotr
-
Wlewam coś od czasu do czasu w stylu STP, bardziej pod kątem, żeby wiązało wode. Co do wtrysków, to nie ma sensu ich ruszać, jeśli nie dają żadnych symptomów, miałoby to ewentualnie sens przy bezpośrednim, bo końcówki się wtedy nagarują.
-
Wlałem ostatnio Liquy Moly i po przejechaniu 150 kilometrów wywaliło mi błąd "restricted performance", auto weszło w tryb awaryjny, po kilku minutach wszystko wróciło do normy. Wlałem to profilaktycznie i już nigdy nie wleję.
-
Właśnie LM chciałem nalać ...
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-do-benzyny/11
a nawet ten
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Pro-Line-Regenerator-wtryskow-benzyna/428
Piotr
-
Ja osobiście mam dobre zdanie o Liquy Moly, do Jaga nie lałem , ale kiedyś w Nissanie Patrolu GR ( diesel ) miałem problem ze mi słabł i wchodził w tryb awaryjny i wszystko wskazywało na problem z układem zasilania, po wlaniu preparatu - własnie LM - ( bezpośrednio w filtr paliwa) problem znikł i juz od 4 lat odpukać wszystko jest ok. Nie moge tez wykluczyć ze winny był filtr paliwa bo wymieniłem go jednoczesnie :)
-
Ja też mam dobre zdanie o liqui moly, większość handlarzy leje to do trupów diesli.
Do benzyny możesz nalać, sam lałem dla spokoju sumienia napewno nie zaszkodzi ale różnicy na plus też pewnie nie zobaczysz.
Wyjmowanie wtrysków na przegląd też raczej strata pieniędzy. Masz jakiś problem z autem, że o tym myślisz?
-
Miałem mnóstwo wtrysków z AJ16 i AJ6 na biurku i w większości zestawów zawsze trafi się jeden która albo się leje albo 'spray pattern' jest zły. Jak wypadają zapłony, chociażby bardzo delikatnie, to zawsze warto sprawdzić/oddać do regeneracji wtryski zaraz za wymiana wszystkich cewek.
-
Mam taki problem, a nawet dwa, że mam wrażenie że auto mi delikatnie drży i jeszcze w Nowy Rok palił się alarm o czujniku spalania stukowego. Teraz alarm zniknął - co ciekawe lampka się nie paliła i nie było złowrogich komunikatów na wyświetlaczu ale jak podpiąłem się OBD_II to pokazał się ten błąd. Skasowałem go i na razie nie wraca. Wcześniej był błąd w OBD i przy tym świecił bursztynowy alarm. Kupiłem nowy czujnik i już go miałem zakładać jak przestał się świecić check. I teraz nie wiem co robić. Ok 3-4 miesięcy temu miałem wymieniany rozrząd u "nie_jaguarowca" i teraz każda rzecz związana z silnikiem przyprawia mnie o drżenie. Silnik pracuje gładko i cicho ale mam wrażenie jakby raz na jakiś czas coś tam mu się delikatnie przytykało - być może się po prostu czepiam zamiast cieszyć się jazdą.
Piotr
-
Witajcie!
Do XJR X300 stosowałem forte, z dużym powodzeniem i natychmiastowymi efektami:
https://www.forte-nwe.pl/
Na typowe dolegliwości XJR - zbierający się nagar - xado.
Ostatnio stosuję https://archoil.pl/ , w pozostałych autach, ale przy najbliższej wymianie oleju w Jaguarze na pewno zastosuję.