FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Lukasz82 w Październik 20, 2020, 11:44:37 am
-
Witam serdecznie szanowne grono nietuzinkowych pojazdow ☺
Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem jaguara xf s 3.0V6 275km. z przebiegiem 125000km (udokumentowane). Jeszcze niewiele o nim wiem dlatego co chwile nasluchuje niepokojacych odglosow i różnych szmerow☺
Teraz pytanie do posiadaczy modelu z tym silnikiem. Czy w waszych samochodach, podczas gwaltownego przyspieszania słychać taki delikatny odglos cykania z silnika? Brzmi to tak jak by zawory cykaly. Najbardzie odczuwalne podczas ruszania np spod świateł. Moze to normalne, a ja jestem przewrazliwiony?
Z gory dziękuję wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam.
-
U mnie nic nie cyka, przeprowadzać sobie pełną diagnostykę komputerową może coś ci wyjdzie.
-
Tak, 3.0V6, 275KM - życzę szczęścia, dużo szczęścia, będzie Ci potrzebne.
-
Kamis może się rozwiniesz coś doradzisz koledze ? :) Bo twoja myśl nie jest zrozumiała ;D
-
Jak to zwylke na forach, konstruktywna i pomocna odpowiedź. Zadałem proste pytanie, nie potrzebuję docinek. Oczekuję odpowiedzi od osób, ktore mają właśnie ten silnik.
Pozdrawiam
-
Szczegóły masz na priv.
Jako wisienkę na torcie dodam, że Altamira (znany warsztat - spec od Jaguarów) w ogóle nie chce dotykać się tych silników.
-
Mimo wszystko chetnie wysłuchałem innych szczęśliwców, bądź nie...
Czy może się ktoś jeszcze wypowiedzieć o swoim kocie??
-
275 KM 130 tkm olej co 8 tkm nie narzekam, przy przyspieszeniu od zawsze- nowości mruczał tzn nie wiem o co Ci dokładnie chodzi ale słychać takie mruczenie przy dodawaniu gazu ale jw. zawsze tak mruczał. Te wszystkie negatywne opinie biorą się przez zajebiście długie interwały olejów i do tego użytkowanie auta w mieście gdzie jest zapychany dpf olej rozrzedzany przez ropę i potem jest skrzynia na sport obroty do 4 tys obr/ min i but. Potem panewki dostają w dupe robią się luzy i wały pękają.
-
Nordyk, na jakim oleju jeździsz? Ciagle zastanawiam się co mi tak tyka, delikatnie ale jednak. Tylko przy gwałtownym przyspieszaniu.
-
Witam, ja leje co 8 tkm Millersa c1 longlife 5w 30 lub jak nie ma millersa LM 4500 toptec c1
-
Właśnie zamierzam przejść na ten olej. Gdzieś na forum czytałem, że po wylaniu castrola silnik lepiej pracował. Warto sprawdzić 😉
-
Raz zalałem w niemcowni Motula bo nic innego nie mieli i byłem niezadowolony, - silnik głośniej pracował i łapał wyższą temperaturę. Millersa lub Liqui Molly mogę polecić bo trzymają temperaturę i silnik gładziej pracuje. Z olei 5w30 to te dwa no chyba że masz dojście do Rock Oil to ten olej jest już superpółka. Myślałem żeby zmienić olej na 5w40 ale one są mediumsaps i dpf się może szybciej zatkać zacznie wypalać ropa spłynie do oleju i będzie zonk - także błędne koło. Koledzy w de leją do tych silników LM i też chwalą. Castrol zapomnij jest po nim dużo syfu w silniku. Najważniejsze jest aby olej często zmieniać.
-
Zrobię płukankę i zmienię na Millersa.
Dzięki👍