FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: maly1103 w Wrzesień 16, 2020, 19:25:45 pm

Tytuł: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: maly1103 w Wrzesień 16, 2020, 19:25:45 pm
Witam. Dzisiaj zapalił mi się DPF i check engine i brak mocy. Przejechałem około 100 km i nadal nie zgasł komunikat DPF . Co mam zrobić, dać do czyszczenia, kupić regenerowany czy nowy ale zamiennik? Co radzicie. Czy może jeszcze przegonić  pomimo braku mocy ? Jest szansa że się wypali i zgaśnie czy lepiej tak nie robić?
Tytuł: Odp: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: japa06 w Wrzesień 16, 2020, 21:44:32 pm
Ja osobiście jak mi zaświeci DPF jadę od razu na Autostradę i przeganiam go tak ok. 20 z szybkością 150 - 160 km/godz. Po ok 20 km przejechanych PDF gaśnie i mam spokój na dłuższy czas. Co do spadku mocy tego nie wiem co jest powodem może zatkany PDF, ale może to być inna przyczyna, trzeba podłączyć samochód pod komputer i zbadać jakie występują w samochodzie usterki.
Tytuł: Odp: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: brawet w Wrzesień 16, 2020, 22:55:39 pm
Cześć, możesz podać więcej szczegółów, tzn. jaki masz silnik, przebieg, rok auta, głównie jeździsz po mieście czy trasy, jaki jest średni dzienny przebieg?
Tytuł: Odp: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: maly1103 w Wrzesień 17, 2020, 08:39:02 am
Jaguar XF rok 2010 3.0D 175 kw przebieg 207 tyś. cały czas miasto około 20 km dziennie
Tytuł: Odp: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Wrzesień 17, 2020, 11:30:29 am

Te silniki są na trasy, w mieście nie mają racji bytu że wzgl na filtr dpf
O dziwo dotrwał do 207 tkm  :-V
Tytuł: Odp: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: maly1103 w Wrzesień 19, 2020, 12:22:16 pm
Może ktoś podpowie co zrobić próbować jeszcze pojeździć
Tytuł: Odp: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: zielins w Wrzesień 19, 2020, 21:38:35 pm
Przede wszystkim warto sprawdzić czy rzeczywiście problem jest z filtrem a nie np. z czujnikiem. Więc na początek warto przeczytać kody błędów. Jeśli aktywna regeneracja filtra nie przynosi rezultatów należałoby filtr wyczyścić (zregenerować). Jednak zanim zdecydujesz się na demontaż może wypróbowałbyś spray do czyszczenia DPF, który ma za zadanie rozpuszczać zanieczyszczenia - należy zaaplikować go przez rurkę wysokiego ciśnienia czujnika różnicy ciśnień filtra. Psikasz, czekasz a później prowokujesz aktywną regenerację (softem lub jazdą 70-120km/h). Jeśli to nie pomoże to tylko demontaż i albo czyścisz sam albo oddajesz do zakładu który się tym zajmuje. Moim zdaniem kupno nowego/używanego nie ma sensu.

Ja osobiście jak mi zaświeci DPF jadę od razu na Autostradę i przeganiam go tak ok. 20 z szybkością 150 - 160 km/godz.
Wydaje mi się, że jest to zbyt duża prędkość. Aktywna regeneracja w tym silniku odbywa się poprzez zmianę dawkowania paliwa, ograniczenie przepływu powietrza, otwarcie turbosprężarki oraz zamknięcie EGR. Zwiększenie zapotrzebowania na moc zaburza lub przerywa całkowicie ten proces. Warto trzymać się zalecanej prędkości około 100km/h.
Tytuł: Odp: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: maly1103 w Wrzesień 20, 2020, 09:53:14 am
Dziękuje za odpowiedz
Tytuł: Odp: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: nordyk w Wrzesień 20, 2020, 21:41:44 pm
100-110 kmh i w trybie sport trzymamy obroty w przedziale 2,5-3.0 tys
Jeśli ktos jeździ tylko po autostradach wypalania w ogóle nie czuć
Tytuł: Odp: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: Pawel12 w Październik 02, 2020, 19:54:41 pm
Ja kupilem 2.2  dwa lata temu. Dalem dpf do czyszczenia. Wykręcili i płikali wadą z ultradźwiękami. Przez 2 lata ani razu sie nie zapaliła kontrolka.
Tytuł: Odp: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: PeterX w Październik 02, 2020, 21:29:55 pm
Jedź do pralni DPF, w miarę możliwości wyszukaj taką, która używa do czyszczenia chemii, a nie samej wody i robi przed i po usłudze odczyty ciśnień. Po praniu, ciśnienie przed DPF musi być b. zbliżone do nominalnego. Usługa z demontażem wynosi ok. 700 PLN /za 1 DPF, 400 PLN bez demontażu, tj. jak dostarczysz zdemontowany, tylko potem sam martwisz się adaptacjami/ trwa ok. 6 godzin, ale tak realnie trochę więcej, DPFy wymagają suszenia. Po praniu trzeba wykonać adaptacje, aby zakończyć tryb awaryjny. Nie wiem dokładnie jak to jest w XFie, musisz doczytać co trzeba zrobić, zapewne podobnie jak w Fordzie: wymiana DPF, serwis olejowy, adaptacja czujnika róźnicy ciśnień. Of kors nie zaszkodzi potem realna wymiana oleju z filtrem. Możesz od razu dostarczyć usługodawcy nowy czujnik do zaadaptowania, jest więcej niż pewne, że DPF się zagnoił przez błędne odczyty czujnika. Ich żywotność to ok. 150 tkm. Podczas adaptacji odczyt czujnika na biegu jałowym musi być bliski nominalnemu i stabilny, masz wtedy pewność, że DPF jest dobrze wyprany. DPFa nie można prać w nieskońćzoność, zmianiaj olej co 10 tkm i nie zamulaj na 1500 ob/min.
Tytuł: Odp: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 02, 2020, 21:48:48 pm
Po czyszczeniu chemicznym DPF nie trzeba wymieniać oleju i czujnika różnicy jeśli jest sprawny. Tylko i wyłącznie wyzerowanie  wartości czujnika tj. poziom sadzy, ilość wypaleń itp.
W każdym lepszym diagnoskopie taka operacja to dosłownie chwilka roboty.

Olej się zmienia po wypalaniu wymuszonym na aucie, gdzie auto utrzymuje przez 10-15 min obroty rzędu 3-4 tys obr i jest podawana duża dawka paliwa, która to znowu dostaje się do oleju
Tytuł: Odp: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: PeterX w Październik 02, 2020, 21:56:35 pm
Skoro doszło do zapchania DPFa to bym ten olej wymienił i tyle, a co do czujnika, to jeśli wskazuje poprawnie i stabilnie to można go zostawić, ale to trochę tak jak z paskiem z nalotem, niby wygląda dobrze ale nigdy nie wiadomo kiedy walnie, aha i w pralnia nie da gwarancji na usługę bez wymiany tego czujnika /o ile taka gwarancja jest coś warta/.
Tytuł: Odp: DPF problem
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Październik 02, 2020, 23:23:03 pm
Nie ma nigdzie zapisu o wymianie czujnika. A czyszczę średnio 2-3 miesięcznie.
Kolejna sprawa że jeśli wyskakuje czerwony komunikat o DPF to sterownik nie włączy wypalania bo to już krytyczne zapchanie