FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: M737 w Lipiec 27, 2020, 22:17:37 pm
-
wklejam bo sporo osób pyta o to:
mam wyłączony od 3 lat, żadnych błędów nie powoduje
jak to zrobić:
zapłon wyłączony, nie trzeba odpinać aku
rysunek 1
zdejmij klapę za którą są bezpieczniki po stronie prawej w bagażniku
interesuje nas moduł zaznaczony na niebiesko (nr 1 na rys 1)
rysunek 2
moduł jest nieco nad skrzynką bezpieczników (zaznaczyłem na żółto mniej więcej jego pozycję)
rysunek 3
ze wspomnianego modułu odpinamy czarną wtyczkę, szara zostaje wpięta
rysunek 4
tak wygląda odpięta czarna wtyczka
koniec roboty, start/stop wyłączony na stałe :)
mi było ciężko wypiąć tą wtyczkę i pomogłem sobie tak że odkręciłem na chwilę śrubki mocujące ten moduł
ale są tacy którym udaje się wypiąć bez odkręcania
jakby ktoś chciał przywrócić start/stop - wpinamy wtyczkę
-
Witam wszystkich, w Jagu 2015 diesel odpięcie tej wtyczki powoduje że nie można odpalić auta, wyświetlacz ikony, przycisk start wszystko wygaszone.
-
mój błąd w opisie, na module są 3 wtyczki - duża szara, duża czarna i mała czarna - należy odpiąć małą czarną
nie odpinamy wtyczek z grubymi przewodami, odpinamy wtyczkę z cienkimi przewodami
w sumie na zdjęciu w pierwszym poście widać cienkie przewody przy odpiętej wtyczce
ale pomimo tego bije się w pierś - opis nie był precyzyjny a na rys 3 zaznaczyłem złą wtyczkę b z grubymi przewodami
odepnij i ciesz się brakiem start/stop, ja mam odpięty od 3 lat :)
-
Dziękuję M 737, teraz jest O.K :-super
-
bardzo się cieszę, Twoje auto też będzie zadowolone :-A
-
:-clap
-
Hmm odłączyłem tę wtyczkę a i tak mi się 2x wyłączył. Po puszczeniu hamulca włączył. To w ciągu 2 dni :-K
Mam najnowsze oprogramowanie wgrane w serwisie miesiąc temu.
-
może w nowym sofcie coś wykombinowali przeciwko naszemu rozwiązaniu :-A
-
jeszcze zdjęcie - odpinamy wtyczkę od zaznaczonego na czerwono gniazda:
-
Jest jeszcze prostszy sposób ;D
ot- tak
wystarczy odpiąć wtyczkę od modułu HPLA przy klemie akumulatora 8)
-
Witam w xf też pójdzie? Już byłem u 3 gości i polegli przez kompa się nie da wyłączyć. Dzięki za info
-
W X260 tak.
w x250 nie ma VQM.
-
Potwierdzam, że odłącznie tej wtyczki wskazanej przez kolegę M737 (z modułu VQM) nic NIE zmieniło, start stop działa i nie chce odpuścić za wygraną...
Próbowałem również drugiego sposobu podanego przez kolegę mikeferrero, poprzez odłączenie wtyczki od modułu HPLA przy klemie akumulatora ii również NIE pomogło.
Czy udało się Wam rozwiązać ten problem?? Jakieś inne hacki?
-
U mnie instrukcja zadzialala prawidlowo, sprawdz dla pewnosci czy dobra wtyczke wypiales. Ponoc jak jest slaby akumulator to startstop przestaje dzialac wiec na pewno kiedys doswiadczysz radosci z braku dzialania tego systemu.
-
Ponoc jak jest slaby akumulator to start/stop przestaje dzialac ...
Funkcja start/stop działa pod pewnymi warunkami, które muszą być spełnione.
Jedną z nich jest naładowany i sprawny akumulator. Odpięcie kontroli akumulatora może pomóc w wyłączeniu funkcji start/stop, ale też wyłącza diagnostykę akumulatora. Może się więc okazać, że pozbawimy się możliwości ostrzegania o dogorywającym akumulatorze.
Ja wyrobiłem sobie odruch, wyłączania start/stop zaraz gdy zdejmuję palec z przycisku start - automatyzm, jak przy nerwicy natręctw ;D ;D ;D
-
Ja niestety też wyrobiłem sobie taki nawyk, szukanie fachowca znudziło mi się. Szlak mnie trafia że ktoś za mnie decyduje o funkcjach samochodu.
-
Ta funkcja to m.in. pokłosie narzuconych emisji CO2. Testy, w których je się bada, zakładają zatrzymywanie samochodu i postój (symulacja zatrzymania na światłach). Dzięki funkcji start/stop znacząco zmniejsza się wydzielania CO2 i łatwiej utrzymać się w limitach.
Niestety, ma to konsekwencje dla kupującego - np. w wyższej cenie rozrusznika, który musi wytrzymać więcej cykli uruchamiania i w cenie akumulatora, który dla samochodów ze start/stop potrafi kosztować dwa razy drożej, choć nie musi się to przełożyć na dwa razy dłuższą żywotność. Tyle tylko, że zastosowanie klasycznego akumulatora i używanie funkcji start/stop z przewagą jady w mieście, potrafi wykończyć taki akumulator w rok.
-
Załóżmy że ciśniemy auto przez 3h na manualnej skrzyni cisnąc obroty do maksimum. Nagle światła start stop włączony. Przecież to dla turbiny jest zabójcze. Czy jest to jakoś zabezpieczone przez producenta?
-
Znalazłem coś takiego, trzeba będzie sprawdzić.
https://www.youtube.com/watch?v=KVeCWBmnk2I&feature=emb_title
-
mikeferrero juz wczesniej wstawil fotke z tego filmu.Widac jak gosc odpina te wtyczke.
-
Film zawsze więcej pokaże, fotkę wcześniej też widziałem.
-
Jako ciekawostke podam,ze na forum Jaga w Niemczech sa podobne tematy i problemy.
Jesli chodzi o system start stop,to lepiej nie ingerowac w elektronike.
Wystarczy ,ze sprawdza auto i zabieraja dowod.Nie przechodzi TUV.
Tlumacza sie tym,ze po to to jest by auto spelnialo normy spalin.Jesli nie dziala to oszukujesz i moze zaplacisz kare.W kazdym razie wyzszy podatek drogowy bo juz nie spelnia Euro 6.
Z pierwszym bym sie zgodzil,ze moze TUV nie przejsc bo wiem jak tu sprawdzaja.
Ale jesli auto samo wylaczylo start stop w wyniku np.niskiego napiecia w aku?To co mam zrobic?Kare placic?
Raczej glupie.
-
Fakt, trochę to głupie. Zmuszą cię do wymiany aku jak na tym jeszcze auto funkcjonuje?
-
U mnie wylaczal sie start stop przez slabe aku.Po pechowej wymianie rowniez inne systemy padaly.
Teraz,po ostatniej wizycie w innym serwisie,jeszcze wszystko dziala.Oczywiscie start stop tez i to przez chwile ,bo odrazu wylaczam ;D
-
U mnie od kiedy klima zaczęła pracować mocniej bo zrobiło się cieplej też start/stop nie działa. Aku jeszcze oryginał czyli już słaby.
-
Czy ktoś pomyślał by zastosować takie rozwiązanie ?
https://allegro.pl/oferta/wylaczenie-dezaktywacja-emulator-modul-start-stop-9038880058
Zapamiętuje ustawienia pozycji, po zamknięciu auta i ponownym rozbrojeniu alarmu i odpaleniu silnika, moduł pamięta w jakiej pozycji był ustawiony.
-
pytanie po co?
nie wiemy jak to się sprawdzi w Jagu, nie wiemy czy czegoś nie popsuje jak samo się zepsuje...
niemal od 4 lat mam odpiętą wtyczkę i brak start-stop :-A
-
Bo widzisz tobie pasuje wypinanie wtyczek.
Mi pasuje bardziej inteligentne rozwiązanie modułu pamięci, Bez urazy dla twojego rozwiązania.
jak sam powiedziałeś ( pytanie po co?
nie wiemy jak to się sprawdzi w Jagu, nie wiemy czy czegoś nie popsuje jak samo się zepsuje...)
Tez mam swoje teorie, wyjęta wtyczka powoduje za każdym razem gdy komputer chce wyłączyć silnik, kolejną linijkę w dzienniku błędów.
Pamiętaj że dziennik błędów nie jest z gumy.
To taka teoria jak i twoja :)
-
A od czego jest ta wtyczka, którą proponuje wypiąć M737?? Bo chyba nie tylko od systemu start stop.
-
U mnie permanentnie jest wyłączony - wyrobiłem sobie odruch naciskania guzika do wyłączania zaraz po uruchomieniu silnika - nawet tego nie zauważam. Dokładnie tak samo, jak wciśnięcie pedału hamulca w celu odpalenia silnika. Raz w miesiącu sprawdzam, czy działa - pozwala mi to określić żywotność akumulatora. Wprawdzie został wymieniony niedługo po zakupie w ramach gwarancji na nowy, ale "badanie kontrolne" nie zaszkodzi. Tak samo regularnie sprawdzam płyny, a żarówki codziennie - zamontowałem lustro w garażu, dzięki czemu przy każdym wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu widzę, czy wszystko działa.