FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: tadelak w Czerwiec 30, 2020, 22:32:24 pm
-
Witam!
Czy ktoś może wie co to za kostka (dwa piny) na załączonym zdjęciu? Ona wychodzi z wiązki spod nadkola lewego przedniego koła w okolicach filtra paliwa. Jak kupiłem ten samochód to taka luźna już wisiała i nigdzie w pobliżu - ani w komorze silnika, ani w nadkolu, nie ma żadnego urządzenia do którego mogła by być podłączona. Może ktoś się spotkał z podobną sytuacją w Jaguarze S-Type z 2004 r. 3.0, V6. Pozdrawiam wszystkich serdecznie! Tadeusz.
-
Czujnik na kolumnie maglownicy.
-
No, faktycznie - długość wiązki potwierdzała by takie jej przeznaczenie, ale żadnego czujnika tam nie widać (?!). Do odczytu jakich parametrów potrzebny byłby czujnik na kolumnie kierowniczej? Bardzo interesujące - może coś bliżej Boodzio? Bardzo dziękuję za reakcje. Tadeusz.
-
Gdy dobrze rozejrzysz się po samochodzie, np bagażnik okolica zmieniarki i nawigacji, czy generalnie komora silnika znajdziesz dużo więcej luźnych wtyczek które nie mają żadnego podłączenia. Nie tylko w jaguarze ale i w innych markach.
-
Witam!!!
No i wyjaśniło się - po wizycie w serwisie - poprzedni właściciel zamienił maglownice (oryginalna może uległa poważnemu uszkodzeniu) na tańszą która nie jest dostosowana do zmiennej siły wspomagania układu kierowniczego. Ta kostka nie łączy się z czujnikiem tylko z, wbudowanym w przekładnię, elektrozaworem regulującym przepływ płynu wspomagania w zależności od prędkości samochodu. Kostkę zostawił wiszącą samą sobie. Teraz wspomaganie działa, ale jakby z ograniczoną skutecznością. Na razie może wystarczyć, ale będę szukał właściwej maglownicy. Nowa kosztuje krocie, ale może znajdzie się jakąś używkę zdatną do regeneracji. Pozdrawiam wszystkich serdecznie!!! Tadeusz.