FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: sebek1111 w Maj 17, 2020, 20:07:31 pm
-
Próbuje uruchomić alarm i pilota w swoim kocie. Dla aut z Niemiec nie jest nigdzie podana częstotliwość pilota. To pierwszy problem.
Po wejściu w tryb programowania pilota moje auto prawdopodobnie zachowuje się dziwnie (miga oświetlenie wnętrza, kierunki i pika syrena)
Tak jak na moim filmie (nie słychać pikania syreny bo była odłączona).
https://www.youtube.com/watch?v=cqDxCAxqEL8&feature=youtu.be
Jeśli ktoś z Was posiada kota z Niemiec (musi być z Niemiec bo każde państwo miało właściwie montowany inny moduł alarmu), to prosiłbym o:
1. wejście w tryb programowania pilota i sprawdzenie czy oświetlenie wnętrza powinno migać (oczywiście powiem jak to zrobić).
2. Jeżeli ktoś w takim aucie posiada sprawnego działającego pilota radiowego (nie podczerwień) to prosił bym o zdjęcie wnętrza pilota (płytki) co pozwoli mi ustalić właściwą częstotliwość pracy dla aut pochodzących z Niemiec.
-
Zgaduje ze musi to byc 318mhz, z uwagi na to ze nie bylo wiele tych czestotliwosci plus pozniejszy x300 w niemczech jest 315mhz.
-
Po fotografii płytki nie ustalisz nic. Tam jest napisany zasięg 318-433MHz. W Twoim filmie samochód nie wydaje dźwięków, a powinien, może masz odłączoną syrenę lub system jest niesprawny. Żeby ustalić jaką masz częstotliwość systemu alarmowego musisz znać numer modułu. Znajdziesz go nad lewym tylnym nadkolem. Dostęp od strony bagażnika.
-
Ustalę po fotografii płytki, nie boj się. Wiem na co patrzeć:) Numer modułu nic nie pomoże bo czestotliwość dla Niemiec nie jest podana w katalogach.(wymontowywałem go już oczywiście). Syrena była celowo odłączona pisałem o tym, ale jest już podłączona. Pytanie jest czy lampka wnetrza powinna tak migac czy nie. Czy jest to normalne czy jest to zglaszanie bledu. Syrena pika w rytm lampki.
Katar nie jestem pewien czy jest to 318. Wlasnie z tego powodu ze w X300 z kolei jest 315.
Moduły na 318 maja numery DPP1057
na 418 DPP1058
433 DPP1059
a niemieckie DPP1060
Cos mi sie wydaje, ze te moduły są na kompletnie inna czestotliwosc albo i zupełnie inne. W JDHT nic nie wiedzą na ten temat. Firma, która produkowała te moduły nie istnieje, jest to firma SCS/Frigette z USA.
Gdy poznam czestotliwosc pracy tego dziadostwa, to jestem w stanie przestroic pilota ktorego posiadam (433MHZ) na wlasciwa czestotliwosc. No chyba, ze uda mi sie znalesc moduł na 433 to wtedy go poprostu wymienie. Jednak ciekawi mnie co siedzi w koncu w tych tajemniczych modulach niemieckich.
To co ? Są jacyś ochotnicy rocznik 93 Germany? :D
-
Dawno dawno to bylo ale cos mi sie przypomina, ze u mnie lampka tez migala przy programowaniu. Jesli masz mozliwosc 'przestrojenia' to moze zwyczajnie sprobuj najpierw 318?
-
Przestrajanie pilota na pałę mija się z celem, co będzie jeśli okaże się, ze niemieckie XJ40 tez miały 315 MHZ? Tym bardziej, że nie mam pewności, iż to światełko migać powinno. Dlatego szukam kogoś z niemieckim kotem, aby sprawdził czy w trybie programowania światło miga a syrena cyklicznie pika, oraz aby użyczył zdjęcie pilota dzięki, któremu z dużym prawdopodobieństwem ustalę częstotliwość pracy.
-
Ja mam 93 z niemiec.
-
A masz przycisk security w podłokietniku? Masz pilota radiowego? Oraz wiesz jak wejść w tryb programowania pilota?
-
Tryb programowania masz tu : https://youtu.be/EAZlhd7evVE
-
Mam przycisk Security. Nie używałem.
-
Dałbyś radę sprawdzić czy w trybie programowania miga światełko wnętrza oraz pika cyklicznie syrena (bez naciskania pilota) ?
-
Dobra temat ogarnięty.
Wiem już wszystko na temat pilotów i modułów.
Jestem w stanie dorobić pilota do każdego XJ40 (pilot w zamienniku oczywiście). Może być gotowy za 7 dni. Prototypy zrobione, uruchomione i działające.
Cena myślę bedzie 200 +wysyłka.
Działają wszystkie funkcje, tak jak w oryginalnym pilocie:
https://www.youtube.com/watch?v=u-_LqOmWOdI&feature=youtu.be
-
Jestem w stanie dorobić pilota do każdego XJ40 (pilot w zamienniku oczywiście). Może być gotowy za 7 dni. Prototypy zrobione, uruchomione i działające.
myślę, że nie do każdego xj40 ;D, piloty roczników od 86-92 były na optyce :P
-
Wiadomo, że chodzi o piloty RF czyli radiowe.
Co do pilotów na podczerwień (które nazywasz optycznymi) IR to też jestem je w stanie po pierwsze parować z centralkami, a docelowo wyprodukować. Mimo, że wszyscy twierdzą, że piloty na podczerwień stanowią komplet z centralka, to ja twierdzę, że mogę to zmienić 😁 Potrzebuje tylko pilota IR do testów a nie posiadam. Ktoś ma na zbyciu?
-
Aha i jeszcze powiem Wam jaka w końcu częstotliwość mają centralki Dpp1060 "niemieckie". Żadna, poprostu nie mają obsługi RF. A samochody z nimi nigdy nie posiadały pilota RF. Miały nadal IR w podsufitce i to on włączał alarm.
Dlatego auto mi dziwnie się zachowywało podczas próby parowania pilota, bo ten moduł całkowicie tego nie obsługuje, mimo że auto ma alarm ma przycisk security itp.