FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: marcinxps w Kwiecień 15, 2020, 16:24:36 pm
-
Hej, jak w temacie chodzi o vin. Czytałem wątki kolegów i wiem ze auto ma 2 viny, europejski i usa. Europejski znam, amerykańskiego nie. Jag jest w chwili obecnej w drodze morskiej do Polski. Drodzy koledzy czy na podstawie europejskiego numeru vin ustalimy rok produkcji ? w dokumentach jest 1991, lecz w Usa często był wpisywany rok modelowy lub pierwsza rejestracja. Jest to dla mnie kluczowe, bo jeśli udowodnie przy odprawie ze auto zostało wyprodukowane w 1990 roku odprawa celna bedzie bez cła, bez akcyzy a vat wyniesie 8 %. Vin SAJTW484XMC176845
-
Data produkcji wg VIN 04.10.1990
-
Potrzebna będzie Ci opinia rzeczoznawcy że to pojazd kolekcjonerski - robiłem ostatnio coś takiego na potrzeby Urzedu Cenego. Koszt w Gdańsku to 350 zł,
można po tym rejestrować zarówno na białe jak i żółte blachy
-
Dzięki Koledzy za odpowiedź. Tak o opinii rzeczoznawcy wiem. Ciekawe czy czy te 30 lat będą liczyc tylko od pełnych roczników czy miesiace i dni też bedą miały na to wpływ :)
Dzwoniąc do urzędu celnego, dowiedziałem się, że licząc 30 lat wpływ maja pełne roczniki, miesiące i dni nie maja znaczenia.
-
Jeszcze jedno pytanie czy na podstawie Vinu europejskiego ustalimy Vin amerykański ?
-
UC moze liczyć miesiące wiec na wszelki wypadek w opini NIE PODAWAJ miesiąca i dnia :)
kto nie ryzykuje szampana nie pije :) powodzenia
-
Ok, dzięki za info :) :)
-
SAJTW484XMC176845 - vin amerykański
SAJJTWDW4MP176845 - vin europejski - ten jest nabity na nadwoziu i powinien się znaleźć jako główny w dokumentach rejestracyjnych
-
Super, dziękuję za Viny, pytanie jeszcze czy w titlu powinien być jeden czy dwa Viny?
-
Na amerykańskim tytule masz tylko amerykański vin ten sam też masz za przednia szybą . Fabryczny europejski jak pisali jest na grodzi od strony silnika.
W USA nie liczy się data produkcji tylko data pierwszej rejestracji . Według USA to model 1991 . Według historii emisji testu w kalifornii tez to rok 1991 . Jednak w Polsce będą go zaliczyć jako 1990 rok produkcji . Z rokiem 1991 był problem w USA Nie mogła fabryka przejść testów nowego modelu po liftingu . Dlatego auta na rok 1991 były w 99% takie same jak w 1990 ale miały na bagażniku z prawej strony znaczek Classic Collection .
https://www.bar.ca.gov/pubwebquery/Vehicle/PubTstQry.aspx
-
Podłączam się do wątku.
Jak przejść rejestrację XJSa z USA.
Fakty:
- VIN (euro) na ścianie grodziowej jest inny niż na Certyfikacie, naklejce i tabliczce na podszybiu.
Jak powinienem podejść do tematu. Czym się podeprzeć, jakieś wytyczne prawne itp itd
Widzę że wiele Jagów z USA jest rejestrowanych na vinie USA.
Niestety na Cert.of Title oraz na wszystkich rachunkach i odprawie celnej jest naniesione VIN USA.
W Wydziale komunikacji wpadnę na mur osłupienia. Chciałbym się do tego przygotować aby nie tracić tam czasu.
-
Najlepiej skierować się do oficjalnego importera o wystawienie zaświadczenia, z którego będzie wynikać, że na rynek NAS były stosowane 2 numery VIN.