FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: szpadel68 w Grudzień 03, 2019, 21:29:50 pm
-
Witam serdecznie. Nie wiem czy było bo jestem tu nowy i przekopać się przez to wszystko... Szukam interfejsu do ogarnięcia mojego X'a. Żadne ELM'y. Konkretne przewody/interfejsy diagnostyczne ale te którymi można kodować i np: https://allegro.pl/oferta/interfejs-ford-command-vcm-ids-mazda-jaguar-win10-7558439712?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_akcesoria_narzedzia_i_sprzet_warsztatowy_top_besty&ev_adgr=All&gclid=CjwKCAiArJjvBRACEiwA-Wiqq53Rd3mQrFHFQKlMvSNDEQVKxuwuXHZ9ZURYb5A9DAKX7ZXPmj3g0BoCSQ4QAvD_BwE
albo
https://allegro.pl/oferta/jaguar-jlr-sdd-interfejs-diagnostyczny-kabel-obdii-7620034074?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_akcesoria_narzedzia_i_sprzet_warsztatowy_top_besty&ev_adgr=All&gclid=CjwKCAiArJjvBRACEiwA-Wiqq_4GY8bsQru3eWXf3jMR_qrI1U7ph2NikLZCNEYA6kKnRMcMaqAHQxoC26gQAvD_BwE
Tylko bardzo proszę o konkrety a nie wróżenie z fusów :-thank
Pzdr.
-
Czyli po prostu chcesz mieć pełną funkcjonalność jak rozumiem. :) W ilu tysiącach złotych chciałbyś się zmieścić? :-gwizd
-
Nie wiem czy było bo jestem tu nowy i przekopać się przez to wszystko... Szukam interfejsu do ogarnięcia mojego X'a. Żadne ELM'y.
Skoro chcesz konkrety to jak by Ci się chciało przeczytać konkretnie, to wyczytał byś, że ten pierwszy można kupić za max 70zł i co nim da się zrobić. Ten, który wkleiłeś jest typową wersją dla naiwnych co im się nie chce i dostają ładne pudełko z polskim instalatorem, który to rozpakowuje kradziony program.
O drugim też jest napisane. Lepiej ale bez szału. To tylko brama do SDD.
Kolego to nie VAG, że interfacem za 150zł da się samochód ukraść.
Wiec bez wróżenia z fusów:
Jak chcesz kodować to albo SDD albo JWDS
-
Witam ponownie i bardzo dziękuję za sprowadzenie mnie na Ziemię. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego że za kilka cebul szału nie będzie ale coś tam zawsze z szajsu można wybrać najlepszego. O MONGOOSIE czytałem wiele dobrego, jak i złego bo to chiński klon jest, którego kiedyś chciałem kupić do swojego Saab'a. Mimo wszystko dziękuję za cenne wypowiedzi ;D
Pzdr.
-
Napisz też, co byś chciał osiągnąć - wtedy będzie łatwiej.
-
Hmmm, dobre pytanie ale...statyczne wypalanie DPF'a, programowanie wtrysków no i część np modułu komfortu z programowaniem/zmianami typu dodawanie funkcji.
Pzdr.
-
Kupiłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-ford-vcm-ids-jaguar-mazda-6798649051?snapshot=MjAxOS0xMi0xOFQxMDoxOToyMC44MDlaO2J1eWVyO2MwZDQ2MjQzN2QyYmQ5OWM2MjViNzZiM2Q1NGJlYTM4NWY3MzJiNjU3OTk0NTliNjY5YTQzMDQzODdmYjNhODg%3D
plus dodatkowe oprogramowanie. W weekend coś dłubnę i zobaczę jak się sprawuje.
Pzdr.
-
I jak? Faktycznie połączy się ze skrzynią i ABS tak jak jest napisane?
-
Nie miałem czasu do tej pory ale jutro podejdę z tematem...Mam FoCOM'a, SDD i IDS'a
Pzdr.
-
I tak, kabel bez włączonego silnika (tylko stacyjka na zapłonie) połączył się FoCOMem z: HID'ami, parktronikiem, NAVI, AIRbagami i kilkoma innymi bardziej nie z identyfikowanymi ponieważ pisał "literowo/cyfrowo" z jakimś oznaczeniem ISO... Co do reszty, czyli np ABS czy DSC nie wiem, muszę któregoś razu sprawdzić jak będzie po jakiejś jeździe, żeby na zimno i krótko nie odpalać. Sądzę że z resztą powinien też się połączyć bo sam ABS uruchamia diagnostykę dopiero po uruchomieniu silnika. Sprawdzę i dam znać.
Pzdr.
-
W wielu interfejsach właśnie ABS, Klima i skrzynia sprawiają najwięcej problemów. Z resztą poradzi sobie prawie każdy.
-
Focom
HID - standart Hella - CAN
PAM - standart VALEO - K-Line (I czyta X-a jako Aston Martin ;D)
SRS - standart Visteon lub TRW - K-Line
NAVI - standart CAN
GEM - standart J1850
Fotele - łączy po CAN
ECU - Diesel spoko, benzyny w trybie OBD
HVAC - nie chce się łączyć
IPC - nie łączy się
TCM - z dieselowskimi po 2006r się łączy
Focomem kodowań (poza wtryskami i wypalaniem DPF) nie zrobisz. Kodowanie GEM/PCM/ICP/TCM/RAD zapomnij.
SDD - gratulacje, że zainstalowałeś, teraz podłącz urządzenie J2534 jak się pokaże ikona od bramy (miniaturka urządzenia w prawym dolnym rogu), to połącz się przez AUTO VIN i zrób odczyt sterowników i zobacz co się pokaże z czym bedzie komunikacja i jakie info, czy w ogóle rozpozna twój VIN z bazy. Zrób co potrzebujesz, wyłącz sesję, wyłącz komputer i módl się żeby partycja była ;D;D;D
AAAaaa... i taki protip to to ryzowe sklonowane cuś które kupiłeś nie jest bramą J2534 (nie tworzy sieci). Jak chcesz J2534, to polecam oryg. Rotunde lub VCMII (i nie chinola bo to gorzej niż loteria). VCX Nano PONOĆ działa, ale nie testowałem. Mongoose bywa problematyczny. Mam klona i leży na półce. Jakkolwiek sporej części aut 2005r. SDD nie robi niestety.
Widzę, że masz 2005r. więc rozwiązania są dwa:
1) JWDS - https://archiwum.allegro.pl/oferta/jaguar-jwds-cd43-v05-diagnostyka-x400-x200-x350-xj-i7160353520.html
2) Autologic - https://archiwum.allegro.pl/oferta/autologic-jaguar-land-rover-bmw-mercedes-volvo-vag-i8100456146.html
-
Mhm. No wielkie dzięki za info, ino szkoda że akurat teraz choć SDD krzywdy żadnej nie wyrządził ale nie stestowałem go do końca...póki co nie narzekam choć VCX Nano zakupię drogą kupna i dam znać.
Pzdr.
P.S. O ELM'ie dawno zapomniałem więc przynajmniej z tym nie mam problemu :-yipee