FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: robarco w Listopad 26, 2019, 02:16:17 am
-
Witam
Czy ktoś pomoże w rozwiązaniu problemu.
Niestety w moim kocie.
Nowy akumulator , wszystko było OK po wymianie i po 3 dniowym postoju pojawił się komunikat o zablokowanej kolumnie.
Po kilku razach zamknięcia i otwarcia zaskoczyło. Odblokowało kierownicę i odpalił.
Przejechałem parę km i po 20min postoju problem tan sam.
Nic nie dało zamykanie otwieranie itp.
Z buta do domu. Przyjechałem laweta po auto wsiadam , przycisk start i auto odpaliło.
Wskaźnik akumulatora 12.4V i po odpaleniu 14.9V
Dotarłem do domu
Akumulator 12.5V po 2godz postoju , niestety problem wrócił.
Teraz pokazuje zablokowana kolumne pomimo że nie jest zablokowana. Można kręcic kierownicą.
Jak rozwiązać ten dylemat ??
Zmiany akumulatora nie pomogły, bezpieczniki OK, nie widać żadnych uszkodzeń kabli itp.
Bateria w kluczu też wymieniona.
Wszelkia pomoc mile widziana.
-
Wymienione oba akumulatory,
Po otwarciu pilotem słychać było chyba solenoid w blokadzie. Odpalił normalnie.
20 min popracował i odpalał normalnie, za każdym razem.
postój 2 godz i znowu to samo. Teraz nic nie pomaga.
Czy naprawde nikt nic nie wie jak się zabrać do tego problemu ??
-
Nowy zamek podpiety i nic nie pomogło. Komunikat o zablokowanej kolumnie nadal na ekranie.
Może jest jakaś opcja odblokowania programowo i dezaktywacji blokady.
Czy naprawde nikt nic nie wie ?? Jak się z tym uporać.
-
Poszukaj na angielskich forach, np.:
https://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=107059
Próbowałeś dokować kluczyk?
-
Wszystkie boxy z bezpiecznikami przedmuchane.
Styki czyszczone (SuperContact) w spreju.
Większość kostek połączeniowych również
Klucz sprawdzony-baterja nowa.
Testowany w aucie, poza, w doku. (Niestety mam tylko jeden )
Akumulatory 2 nowe naładowane (regularnie podłączam do ładowania , przez te wszystkie kombinacje ))
Zamek kolumny nowy wymieniony.
Stary się nie otwierał ani nie zamykał.
Nowy jest w pozycji zamkniętej więc kierownica zablokowana.
Brak sygnału odblokowania.
Bezpieczniki sprawdzone i wszystkie są OK
Niestety wizyta w salonie i serwisie Jaguara skończy sie pewnie kosztami więcej jak połowa wartości auta
zatem, pozostaje mi jedynie własne próby znalezienia usterki.
Nie wymagam od nikogo darmowej porady czy pomocy jeśli ktoś może pomudz to się na pewno dogadamy.
niestety tylko okolice Londynu
Jeśłi chodzi o forum UK już sprawdziłem prawie wszystkie sugestie.
Akumulator, kluczyk, boxy, kable,
Auto wybebeszyłem prawie całe. I nadal nic.
Kupiłem soft z kablem zobaczymy co powie.
Jutro zadziałam i zobaczymy.
-
Raczej to wygląda jakby twój Jag nie widział klucza więc i nie odblokuje kierownicy. Problem raczej na linii odbiornik sygnału klucza - immobiliser.
-
A w tak "nowych" autach nie powinno sie kodować akumulatora? Móże sie nie znam ale w samochodach lekko z wyższej półki to norma
-
Kilka dni temu wyskoczył komunikat że klucz nie jest w zasięgu nawet jak był w środku.
Wymieniłem baterje i się uspokoił.
Teraz zamek czy alarm działa normalnie ale ze 2 razy pokazał się właśnie komunikat o braku klucza.
Raz nawet jak klucz był w slocie ??
Czyli sugerujesz że powinienem szukac przyczyny w kluczyku ??
Co mozna zdziałać w tym temacie.
Dodatkowy klucz w servisie to koszt Ł190 +programowanie do tego jeszcze aktualizacja starego.
wyjdzie podobnie jak kupic programator. za Ł340
Tyle że czekać 3 tygodnie to masakra. A nie wiadomo czy to ten problem.
Już zamek kosztował mnie Ł165
A kot dalej obrażony i nie pali.
Czytałem różne posty z zagranicy i zgadzało by się że jest to mozliwy powód niestety jak to zwykle bywa klucz mam tylko 1.
Podłącze go jutro pod kompa i zobacze jakie ma błedy itd.
Mam nadzieję że powinno to gdzieś być że coś jest nie tak z kluczem czy systemem alarmu itp...
????
A w tak "nowych" autach nie powinno sie kodować akumulatora? Móże sie nie znam ale w samochodach lekko z wyższej półki to norma
Zgadzam się , baterja wymieniana w serwisie Jaguara
ale już raz po wymianie filtra paliwa, oleju itd
miałem niespodzianke że auto nie chciało ruszyć ze świateł.
Po reklamacji i wymianie filtra na nowy przy mnie problem znikł.
Zatem jak widac to nawet w servisie pracują super fachowcy, a mają wszystko głęboko.
Jutro sprawdze , baterja się ładuje więc po podłączeniu sprubuje samemu zakodować.
Dziękuje za wszelkie sugestie.
-
Niestety kolejny dzień walki i nadal nic. Wszystkie boxy sprawdziłem kolejny raz,
Przedmuchałem powietrzem gdyby się dostała woda czy coś..
Wtyczki wyciągnięte potraktowane spreyContact i powkładane.
Przewody na tyle co mogłem to sprawdziłem.
Klucz otwiera i zamyka zamek centralny , włącza alarm i dezaktywuje.
Niestety po naciśnięciu START pojawia się komunikat Kolumna zablokowana i tyle.
Niestety również zakupiony SDD i kabel nie dotarł dziś więc liczę na kontynuację jutro jak będę miał więcej możliwości.
-
Gdzie mieszkasz ? Teraz czytam twój post i raczej jak ktoś wyżej pisze to problem kluczyk "Stacyjkowo". Mam dobrego elektrotechnika co rozkminia takie coś
-
Niestety mieszkam w UK
Szukam gdzie kupic klucz ale nic nie można znaleść oprócz Chin,
Klucz ma chip PCF7953 ale w UK znalazłem tylko
(http://www.car-keys-online.com/userfiles/productimages/product_1362.jpg)
A obecnie posiadam :
(https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/333268197808_/New-Smart-Remote-Key-Fob-434MHz-5-Button.jpg)
chip pcf7953 wskazywał by na częstotliwość 315MHz a obudowa na 433MHz
Do tego jeszcze programowanie.
Nie wiem czy SDD 152.02 poradzi sobie z tym.
Znalazłem jakieś forum gdzioe poisano procedurę jak dodać kolejny klucz ale jak to wyjdzie w praktyce to nie mam pojecia.
Dziś powinien dotrzeć kabel z softem ,
Jak narazie wymieniłem zabek od kierownicy, i posprawdzałem wszystko co mogłem
Wybebeszyłem pół auta i składanie trochę zajmie.
W razie problemu zawsze pozostaje telefon do ubezpieczyciela i zobaczymy co powiedzą.
Sam już wykożystałem chyba wszytkie możliwości.
-
Klucz to tylko nadajnik, gdzieś musi bycodbionik sygnału z klucza i to tam szukalbym problemu.
-
Wszystkie błędy permanent
U2101-00 RFA Control module configuration incompatible
B1026-12 BCMB Steering column lock
U0167-00 PCM Lost communication with vehicle immobiliser control module
B100D-87 IPC Column lock authorisation
B1B33-64 IPC Target identification transfer
Jakieś sugestie ??
Czytnik w slocie właściwie nie używałem ale teraz po włożeniu pilota czasem pokazuje mi że nie widzi klucza.
ponowne programowanie klucza kończy sie powodzeniem.
Jednak zaraz pojawia sie komunikat o zablokowanej kierownicy.
Kalibracja zamka zrobiona, i nadal to samo.
Baterja naładowana 100% jednak znowu napięcie spada do 12.4 i nie mozna wykonać podstawowych testów bo się wyłącza , to jakiś koszmar.
-
Pierwszy błąd to pewnie efekt wymiany zamka kolumny.
Pozostałe wszystko kierują na immo, a właściwie komunikacje czytnik klucza-immo.
Obawiam się że bez serwisu nie poradzisz z tematem.
-
Control module configuration incompatible
jak sobie z tym poradzić ??
Pewnie dotyczy modułu z bagaznika ?
Ale nic nie tykane to z kąd ten bałagan teraz.
-
W dalszym ciągu nic nie wiadomo.
Okazuje się że w UK Breakdown Cover Insurance pokrywa usunięcie usterki elektrycznego systemu,
ale nie pokrywa napraw w warsztacie ?.
Absurd, moga mi wymienic akumulator lub przebitą oponę.
Niestety pozostaje znaleść autoryzowany serwis który się tym zajmie.
Znając lokalnych majstrów od kotów to będzie się działo.
Mam jeszcze kilka dni zanim zabiora kota więc jeśli jakiś magik ma pomysł to będę wdzięczny za info.
-
Ten moduł opanowany.
I teraz dotarłem chyba do sedna.
Po wizycie w servisie żeby zamówić date przeglądu,
technik od kota, potwierdził że problem pewnie jest w IMO
Ale mają termin na następny tydzień i oczywiście diagnostyka najpierw itd... czyli kasa.
Wróciłem i:
Po podłaczeniu kompa znalazłem w opcjach servisowych SDD
Konfiguracje Modułu Istniejącego-Imobilajzer(Kolumna zablokowana) więc "RUN"
Włącz zapłon, wyłącz itd...
Po 15 sek usłyszałem jak blokada się otwiera. LED pod szybą zgasła i auto odpaliło.
Komunikat imo skonfigurowane poprawnie.
Więc radość.
Problem z imobilajzerem.
Po 10min ,
baterja OK i wysiadka z auta zamykam, otwieram działa,
ALE
Siedze w aucie i START ---komunikat o kolumnie znowu jest.
LED pod szybą mruga.
Klucz do slotu i komunikat że nie widzi klucza.
Teraz więc pytania:
Czy możliwe że klucz jest uszkodzony czy musi być tylko jeszcze raz zaprogramowany ?
Czy programowanie lubnowy klucz rozwiąże problem ?
Czy to raczej problem z jakimś modułem w aucie odbiornikiem , i gdzie ten moduł wogóle jest ?
-
Czytam Twój wątek i pomimo, że nie wiem jak Ci pomóc, to trzymam kciuki, abyś rozwiązał problem ostatecznie.
Jaki komputer do XF sobie kupiłeś?
-
Panasonic cf53 + JLR IDS SDD v157.02 z kablem.
_________________________________________________________________________________________________________________
Może niektórym wyda się banalne ale mam pytanie w sprawie kluczy/pilota.
Czy mozna zakodować nowy klucz a własciwie transporder IMO kozystając z SDD.
Bo dodać klucz na pewno moge ale nie wiem jak to wygląda z transporderem czy synchronizowany jest automatycznie podczas dodawania pilota czy to oddzielny proces .
Czy konieczne jest szukanie fachowca z magicznym pudełkiem ??
Na marginesie
Wizyta serwisowa w Jaguar Service Centre / Croydon
Podłączenie pod komputer i ustalenie usterki Ł265 +VAT
Każda godzina pracy podczas szukania usterki Ł170
Po diagnozie :
Koszt części + robocizna.
(Średni koszt nowego kluczyka z zaprogramowaniem Ł260+Vat)
Czyli oceniam serwis na około Ł 800-1200 za nowy klucz i listę co jeszcze trzeba zdziałać
Zatem polecam Jaguara szczególnie w UK
To jeszcze nic w porównaniu z cena klucza do Range Rover® Evoque 2018 Cena od:Ł900
Konkurencja robi klucz do kota za Ł110-130 i RR za Ł200
Pozdrawiam.
-
Nie uzyskałem jak dotąd żadnej pozytywnej podpowiedzi i brak juz wskazówek co dalej.
Mam nadzieję że znajdzie się ktoś kto może coś napisze w temacie.
-
Problem spowodowany uszkodzeniem BCMB. Temat mozna uznać za zamknięty.
-
Ten moduł bcmb został uszkodzony przez odpięcie akumulatora ? Słyszałem że trzeba podpiąć zastępczy aku podczas wymiany lub spiąć obydwa i wymienić