FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: kamis w Maj 12, 2019, 09:24:13 am
-
Jak wiadomo jest wiele opcji przewozu rowerów. Np. na dachu, na klapie bagażnika, na haku. Jaka Waszym zdaniem jest najlepsza opcja dla XF? Nie mam u siebie haka. Widziałem, że są w sprzedaży dostępnie bagażniki na tylną klapę. Nigdy nie widziałem takiego bagażnika i jakoś nie przekonuje mnie. Bagażnika dachowego też nie mam, ale ładowanie czterech rowerów na dach wydaje mi się kłopotliwe.
Zatem jakie są Wasze doświadczenia w tym zakresie?
-
W przypadku bagażnika na klapę w xf i tak będziesz potrzebował dodatkowe oświetlenie bo rowery zasłonią nie tylko tablice ale tez światła- wiec tak czy i naszej potrzebujesz instalacje elektryczna taka jak do haka). Dodatkowo mając taki bagażnik w którymś z poprzednich aut wydawał mi się niezbyt pewnym sposobem transportu rowerów a do tego rysował klapę ( zawsze się jakiś piasek dostanie pomiędzy bagażnik a lakier).
Najwygodniejszym wyjściem wydaje się bagażnik na hak z uwagi na utrudniony montaż rowerów na dachu...
-
Ok, czyli na hak.
Hak jakiś szczególny?
Np. taki: https://www.hakihol.pl/gdw-hak-holowniczy-wypinany-wraz-z-zestawem-elektrycznym-13biegunowy-adapter-159542-06720-2.html
Te haki generalnie są plug&play, czy potrzebna jest jakaś szczególna rzeźba, w szczególności spawanie, albo drutowanie przewodów?
-
Niestety jaki to juz nie podpowiem - z tego co sie orientuje to w Polsce sa w miare rygorystyczne przepisy i jak bedzie cos nie tak to hak nie przejdzie przegladu (potrzebne sa m.in. srudy o wysokiej twardosci itp.)
-
Np. taki: https://www.hakihol.pl/gdw-hak-holowniczy-wypinany-wraz-z-zestawem-elektrycznym-13biegunowy-adapter-159542-06720-2.html
Te haki generalnie są plug&play, czy potrzebna jest jakaś szczególna rzeźba, w szczególności spawanie, albo drutowanie przewodów?
Masz tam na dole instrukcję. Chyba drutowania i spawania nie ma, za to rozbiórka zderzaka owszem. I piszą, że nie pasuje do benzynowych.