FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: p123 w Luty 28, 2019, 12:31:25 pm
-
Cześć,
Czy macie jakieś doświadczenia z wymianą EGR-ów w 2.7 ?
Mam Peugeota 607 2.7 HDI i chcąc przyoszczędzić wymieniłem pozacinane EGR-y na tanie nówki z Intercarsu ( Engitech )
Działa to fatalnie i bez przerwy mam jazdy z pomiarem przepływów i zapalony Check Engine.
W sumie to nie wiem gdzie zadać to pytanie, tu czy w dziale X350 ...
Będę wdzięczny za wszelkie informacje
Piotr
-
Tanie zamienniki są tanie i na tym kończą się ich zalety. Kup Valeo.
-
No wiem, to był kosztowny błąd. Koszt wymiany to w moim przypadku 250 PLN za sztukę. Te z Intercarsu mogę reklamować ale żeby to zrobić muszę je wymontować czyli znów zapłacić no i unieruchomić auto na 2 tygodnie w oczekiwaniu na odpowiedź. Dlatego pytam czy ktoś ma jakiś pomysł na uzdrowienie tych nieszczęsnych zamienników. Poza tym jak zainwestuję w Valeo i ich instalację to będą one stanowić 1/6 wartości mojego auta :)
Piotr
-
Rozumiem że wyskakuje ci coś w stylu zbyt niski przepływ recyrkulacji spalin. Powiem ci że to nie koniecznie wina zaworu EGR a raczej rurki do kolektora która potrafi sie zawalić syfem, a to wszystko znaczy że albo spoko powstało to z wiekiem, albo masz coś ze spalinami
-
Objaw jest dokładnie taki jak piszesz. Jak wypnę wtyczki EGR-ów to się przepływy normują ale wiadomo, od razu wali błędem. Przez chwilę jeździłem z zaślepkami, pełnymi i również z takimi z otworkiem 3mm. Przepływy były ok ale silnik brzmiał jakoś tak twardo i nieprzyjemnie.
Piotr
-
Zleć może odkręcenie tych rurek bo z tego co pamiętam to idą wierzchem po silniku i sprawdźcie czy nie są zawalone, bo im dalej od zaworu tym spaliny robią sie chłodniejsze i osadzają sie na ściankach. To jak z kominem ;)
-
Mówisz o rurkach od zaworu do dolotu czy o rurkach od wydechu do zaworu ?
Te pierwsze faktycznie idą w miarę sensownie, znaczy dobiorę się do nich bez większych ceregieli. natomiast te drugie są raczej trudno dostępne.
Piotr
-
O tych wchodzących do kolektora bo są cieniutkie. Druga sprawa jak turbinka wali olejem w kolektor i ci z rurki spalinami dmucha to na końcu robi sie zawsze ciasno
-
Mam ten sam problem, ale po weekendzie biorę się za wymianę obu egr( oryginał używka) oraz wymianę prawej turbiny( też używka z 08r.od xf) niestety ale leje się olej aż kapie pod samochodem. Jak ogarnę temat to dam znać
-
EGR x2 czyste i działające ( lepsze niż kupione) problem był w nastawniku turbiny ( zmienna geometria) Błąd z początku był egr a finał .. Nadmierna prędkość turbiny bank A ( prawa) wydech czysty, głowica również, a interculer do połowy wypełniony olejem ( wcześniej jazda na castrolu)
-
Dobrze ze nie połknął tego Icka bo byś miał świece dymną ze znaczkiem jaguara
-
Jeszcze jedna ciekawostka😏 rurka ściekowa oleju od turbiny była przy pchana i olej zamiast do miski wypływał do interculera 😐 Pierwszy raz takie coś widzę.
-
To teraz już wiecie czemu panewki w tych silnikach lecą, bo jak ten gruz trafia do miski to później płynie dalej :-thumpdown
-
Panewki padają przez rozrzedzenie oleju w trakcie wypalania DPF , jak już trzeba wypalić sądzę to lepiej najpierw wymienić olej na nowy😎 Na szczęście w moim kociaku nie ma DPF 😊
-
co zrobiłeś z tym nastawnikiem?
-
co zrobiłeś z tym nastawnikiem?
Kupiłem wraz z turbiną od xf 2,7
-
I druga sprawa nie jeździć na Castrolu
-
Wolcik - to podsumujmy co ostatecznie zrobiłeś bo się pogubiłem :)
Jesteś chyba pierwszym na trzech znanych mi forach gdzie są omawiane silniki 2.7 komu udało się zwalczyć nierówne przepływy. Większość zaślepia EGR-y.
O potencjalnych problemach ze zmienną geometrią turbin wspominał mój mechanik ale na myśl o ich wyciąganiu z Peugeota 607 skóra cierpnie. Uszkodzony jest sterownik czy zacięte są łopatki kierownicy ? Czyli czy da się to naprawić czy od razu szukać używki ?
Piotr
-
p123 jest jeszcze na etapie składania i usuwania usterek, czekam jeszcze na sprzęgło klimy. Czy problem się rozwiązał w 100%😐!? Nie wiem ale jeszcze dodam że w przepustnicy tam gdzie dochodzą rurki od egr miałem kupę nagaru czyli czyszczenie i montaż mnie jeszcze czeka. Jak odpalę kota to dam znać jak to wygląda . Fotki mam tylko muszę zmienić rozmiar bo nie chce się tutaj dodać. Na spokojnie zrobię fotorelację co i jak 😎
-
Super, czekamy ...
W przepustnicy i dalej w dolotach jest straszna maź - wiem to na podstawie zdemontowanych kolektorów ze starego silnika. Trochę strach to ruszać na silniku bo jak coś większego odpadnie to może bałaganu narobić. Chyba że będziesz zdejmował kolektory.
Piotr
-
Kolektory to chyba pokrywy zaworów? Bo jeszcze do tego etapu nie doszedłem
-
Przepustnica
-
Kolektory
-
to jak ostatecznie jest z tym nastawnikiem?co mu było?
-
Dźwigienka się zacięła i turbina miała zbyt dużą prędkość
-
Jeszcze to z mam do wymiany 😉
-
dźwigienka nastawnika czy turbiny?sprawdzałeś?
-
Między nimi
-
a co to za pająk co go masz wymienić ? Nie rozpoznaję tego u mnie ...
Ta dźwigienka o której piszesz była zacięta na amen czy ruszała się ale w niepełnym zakresie ?
Pytam bo u mnie podobno widać jak się ta dźwigienka rusza ale nie wiadomo czy się gdzieś raz na jakiś czas nie zawiesza.
-
Pająk na zdjęciu to odma, a dźwigienka się właśnie zacinała w skrajnych położeniach podejrzewam że od nadmiaru nagaru, bo jeszcze starej turbiny nie rozbierałem.
-
Wybacz że dręczę , ale dlaczego wymieniasz odmę i jak zdiagnozowałeś tą potrzebę ?
Do głowy by mi nie przyszło by interesować się tym elementem.
Piotr
-
Piotr jest chyba zatkana nagarem jeszcze jej nie wyjąłem i nie wiem dokładnie czy da się wyczyścić czy jest do wymiany . Jacek
-
Cześć,
Jakieś postępy ? Sukcesy ? nowe wieści ?
jakoś temat ucichł ...
Piotr
-
Kociak śmiga, teraz czeka mnie wymiana skrzyni automatycznej, po wymianie oleju nic jej nie pomogło więc ... Narazie muszę poczekać na przypływy gotówki.
-
cześć
A co z tymi nierównymi przepływami ? winne są EGR-y , turbina czy jakaś inna przypadłość ?
Ja wyrównałem je metodą kilku prób z ilością otworów 5 mm w zaślepce jednego z zaworów. Czyli nie zaślepiłem a jedynie zmniejszyłem przepływ jednego tak by oba mniej więcej chodziły równo. W zaślepce mam 3 otwory a drugi zawór jest bez niczego. Nie wiem czy to dobre czy złe ale check przestał wyskakiwać i nie ma tego twardego brzmienia silnika.
I jeszcze jedno, jaki olej zalałeś ? Ja dziś wlałem Total Quartz 5w30 INEO ECS - dźwięk silnika jest jakby bardziej miękki ale może to autosugestia.
Piotr
-
cześć
A co z tymi nierównymi przepływami ? winne są EGR-y , turbina czy jakaś inna przypadłość ?
Ja wyrównałem je metodą kilku prób z ilością otworów 5 mm w zaślepce jednego z zaworów. Czyli nie zaślepiłem a jedynie zmniejszyłem przepływ jednego tak by oba mniej więcej chodziły równo. W zaślepce mam 3 otwory a drugi zawór jest bez niczego. Nie wiem czy to dobre czy złe ale check przestał wyskakiwać i nie ma tego twardego brzmienia silnika.
I jeszcze jedno, jaki olej zalałeś ? Ja dziś wlałem Total Quartz 5w30 INEO ECS - dźwięk silnika jest jakby bardziej miękki ale może to autosugestia.
Piotr
Ja w swoim wymieniłem oba egry kompletne, bo raz że elektromagnesy się zacinały to jeszcze kupa nagaru była w wymienniku. Oliwia też Total Qwartz z tym że 05/W40
-
Kociak śmiga, teraz czeka mnie wymiana skrzyni automatycznej, po wymianie oleju nic jej nie pomogło więc ... Narazie muszę poczekać na przypływy gotówki.
Mam sprawną skrzynię zdemontowaną z Anglika z potwierdzonym przebiegiem 155 tysięcy.
Skrzynia chodziła, nie szarpała.
Jeżeli byłbyś zainteresowany to daj znać, leży mi to i zajmuje miejsce.