FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Unitronic w Luty 10, 2019, 16:46:44 pm
-
Witam . Mam dosyć męczący problem ze swoim kotem. Więc drzwi bez problemu się zamykają kluczykiem ale żeby otworzyć auto muszę złapać klucz dwoma rękoma i ruszać góra dół. Jest możliwa naprawa zamka ?. Jest to dla mnie problematyczne bo nie korzystam z pilota odkąd mam jaga. A zamek w drzwiach kierowcy to jedyna opcja na otwieranie i zamykanie auta.
-
Ja mam w sumie 3 klucze, i jednym z nich mogę zamykać i otwierać auto od strony przedniego pasażera.
-
Zamek od pasazera nie działa. Nawet klucz nie wchodzi
-
który rok produkcji auta . do 1990 były inne klucze potem w 1990 mielismy problem z zamkami Tibbe , a później z wytartymi kluczami.
-
Rocznik 1993
-
Każdym kluczem Tibbe mozna zamknąć auto . dlatego czasami mechanicy przez pomyłkę zamykają auta z kluczami w stacyjce.
W tych modelach klucz tibbe ma 8 miejsc z trzema nacięciami .
http://www.ebaystores.com/Triple-C-Motor-Accessories-LLC/Jaguar-Tibbe-Keys-Code-Reading.html
jesli kluch jest wytarty zaczyna nie otwierać drzwi przy okazji niszczy blaszki w cylindrze zamka .
najlepiej dobrze obejrzeć klucz czy w miejscach nie ciętych nie jest zaokrąglony ( b-no cuts , jak na załączniku) i dorobić drugi . jesli nie masz pilota to podstawa jest drugi klucz.
co do przebudowania cylindra -zamka to jest to możliwe ale jak wiem wielu za to próbował to robić i bez rezultatu. W latach 1990 Jaguar nawet zrobił kit do przebudowywania tych cylindrów jednak mało komu to się udało złożyć .
Spróbuj najpierw naoliwić cylinder olejem grafitowym .
dobrze ze masz jeszcze cylinder od pasażera strony .Po 1996 tylko jest od kierowcy .Jaguar zaoszczędził na mocowaniu cylindra.