FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: zachradek w Grudzień 10, 2018, 23:59:31 pm

Tytuł: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: zachradek w Grudzień 10, 2018, 23:59:31 pm
:-help :-help :-help :-help witam po zmianie silnika z 3,2 na 4,0 silnik nie wkręcą sie. słupek 4,0 osprzęt 3,2 . z 4,0 został tylko czujnik halla oraz czujniki temperatury wody. silnik na wolnych pracuje normalnie. po odpaleniu 1raz  się wkręci do około 3500 a później max do 2000.co słychać na filmiku  :-help :-help


https://www.youtube.com/watch?v=rjqTaAx7TmA
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Grudzień 11, 2018, 02:05:59 am
rozumiem że to nie jest żadna wersja z kompresorem tego 4.0? Bo jeśli nie jest i wszystko jest dobrze podłączone, całość pasuje plug and play to obstawiał bym winnym zły skład na sondzie lambda przez co ogranicza ci obroty. Rada podmień sondę na wersje od 4.0 ale to może mało zmienić bo pewnie winnym jest komp. Druga sprawa jeśli podaje mu błędne obroty względem tego co jest naprawdę to sie gubi i nie pozwala wkręcić wyżej
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: zachradek w Grudzień 11, 2018, 06:54:09 am
Podobno to wszystko ogarnia osprzęt z 3,2 .sugerowałem się tym przed tym nim zacząłem prace. Zresztą zapewniali mnie o tym ludzie z tego środowiska
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Grudzień 11, 2018, 08:08:48 am
osobiście nie ogarniam takich rzeczy, to najszybsze co mi do głowy przyszło. Nie zmienia to faktu że jakimś oscyloskopem sprawdził bym przebieg sondy i synchronizacje czujnika względem cewek
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: zachradek w Grudzień 11, 2018, 12:04:03 pm
Szkoda ze wszyscy ci którzy twierdzili ze robili taki swap nie napiszą co o tym sądzą  :-boks
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Grudzień 11, 2018, 15:27:01 pm
A może jakieś podciśnienie jest inaczej podłączone, lub sonda wychwytuje że lewe powietrze łapie i go przy 2000 odcina. Bo rozumiem że to x300 czyli V6 do około 1997 roku i nie ma żadnych kosmicznych technologii
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: piorek w Grudzień 11, 2018, 15:35:36 pm
Jeśli mogę doradzić, rozpoczął bym od spisania co pozostało z 3.2 i sprawdzenia w katalogu czy w 4.0 jest dokładnie to samo.
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: truten23 w Grudzień 12, 2018, 21:39:03 pm
Wygląda jakby Wtryski miały za małą wydajność.
Jaki miałeś kolor farbki na wtryskach w 3.2?
Na gazie próbowałeś go kręcić?
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: Michal_C w Grudzień 13, 2018, 08:20:57 am
Wcześniej działał dobrze? Czy od razu po swapie się buntuje?
Czy sprawdzałeś pompę paliwa?
Podpinałeś pod komputer?
Przyczyn może być sto, najpierw warto chociaż podstawową diagnostykę zrobić.

Ziutek, to jest R6, nie V6.
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: zachradek w Grudzień 13, 2018, 23:46:47 pm
Problem zdiagnozwny i usunięty. Czujnik halla straszył na zagrzanym silniku :-bry.mało w tym logiki no ale wymieniłem i już jest ok.pozdrawiam  :-tylko
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: Moonwalker_LW w Grudzień 14, 2018, 11:39:20 am
jak już pojeżdzisz tym 4.0 to daj znac, czy według Ciebie było warto zmienić z 3.2.

pozdrawiam, Łukasz
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Grudzień 14, 2018, 17:21:12 pm
Faktycznie napisałem v6, sorki to z rozpędu :P
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: zachradek w Styczeń 01, 2019, 19:45:19 pm
 ;D czy warto ?myślę ze tak . narazie próbuje jeszcze ogarnąć wysokie zużycie paliwa 16,5 i  wolne obroty 1500obr/min . myślę ze sonda padła . moc ... auto jest bardzo zrywne wydaje mi sie ze chodzi lepiej niż seryjne 4,0 bo jechałem dawcą  z którego pochodził silnik .  ;D ;D
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Styczeń 02, 2019, 14:51:58 pm
Sondy sprawdzisz pod OBD, obroty to juz zle ustawiony czujnik polozenia przepustnicy.
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: zachradek w Styczeń 02, 2019, 17:38:41 pm
Ale czujniki był z kolektorem i z przepustnca w komplecie z 3,2 i nie było to ruszane
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Styczeń 02, 2019, 18:08:16 pm
Co nie zmienia faktu, ze teraz cos sie nie zgadza miedzy przepustnica i czujnikiem a komputerem, moze linka naciagnieta bardziej, ktos ja rozregulowal? :)
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: zachradek w Styczeń 03, 2019, 10:10:22 am
Linka ma luz.przepustnca się zamyka😊
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Styczeń 03, 2019, 10:45:41 am
Skoro masz obroty 1500 przy zamkniętej przepustnicy to są tylko dwie opcje, wartość napięcia dla czujnika przepustnicy przy jej zamknięciu, zapisana w ECU, nie zgadza się z tą aktualną lub masz gdzieś lewe powietrze np niedziałający, otwarty silniczek krokowy :)
Nic innego raczej nie może mieć wpływu na obroty.
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: truten23 w Styczeń 03, 2019, 14:08:11 pm
Tym bardziej. To chodzi o to, żeby czujnik przepustnicy był ustawiony na taką rezystancję, jaką ma zapisaną sterownik silnika.
Jeśli masz silnik 4.0, a dałeś przepustnicę z 3.2, to ten czujnik musisz tak ustawić żeby obroty spadły do normalnego poziomu.
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: zachradek w Styczeń 12, 2019, 09:15:52 am
Ale sterownik jes z 3,2
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Styczeń 12, 2019, 16:27:10 pm
Nie ma znaczenia. Jeśli coś przestawiłeś nawet o setną część milimetra to już będą złe obroty. Musisz tak kręcić czujnikiem by obroty spadły do oczekiwanej przez  ciebie wartości. Był cały temat w którym jest to opisane. Poszukaj.
Tytuł: Odp: problem po swapie
Wiadomość wysłana przez: zachradek w Styczeń 14, 2019, 18:58:39 pm
Nic nie przestawialem .wywala błąd 1621