FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) => Wątek zaczęty przez: Bartek1987 w Listopad 13, 2018, 10:44:39 am

Tytuł: Uszczelnienia V12 i R6, ogólna mechanika
Wiadomość wysłana przez: Bartek1987 w Listopad 13, 2018, 10:44:39 am
Cześć,

rozglądam się za XJS w wersji Coupe. Przeczytałem, że najrozsądniej wybrać wersję 4.0. Z kolei są też głosy za V12, że nie taki wilk straszny jak go malują :) w związku z tym mam kilka pytań, nie mogłem znaleźć odpowiedzi na forum:

1. jak wygląda sprawa kosztów newralgicznych punktów XJSA - chodzi mi o głównie uszczelnienie V12, wymianę świec, cewek, może są jakieś typowe rozwiązania dla Jaguara, które kosztują krocie i trzeba na nie zwrócić uwage? Jak porównywalnie wygląda to w przypadku 4.0?
2. czy jest w Warszawie mechanik/warsztat, który ogarnia naprawy XJSów, w tym silniki V12?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i sorki, jeśli gdzieś są odp na forum, a ja ich nie znalazłem :)
Tytuł: Odp: Uszczelnienia V12 i R6, ogólna mechanika
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Grudzień 20, 2018, 15:38:53 pm
Myślę, że dużo zależy od tego, czy myśląc o V12 masz na myśli 5.3 czy 6.0. To jednak dość istotna różnica - raczej na korzyść 6.0. O drobiazgach, czy mówimy o XJ-S czy XJS nie wspominam ;)

Niby V12 nie taki straszny ale w realnym życiu 4.0 zapewnia przyzwoite osiągi, lepsze brzmienie, znacznie niższe koszty utrzymania i mniej problemów.

Mój prywatny ranking w kategorii radość/koszty/problemy:

4.0
V12 6.0
V12 5.3
Tytuł: Odp: Uszczelnienia V12 i R6, ogólna mechanika
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Grudzień 22, 2018, 05:06:30 am
Podobnie jak Yoohas podchodzę do XJS . dodam ze jeszcze były 3.6  i  xjs z dowodzeniem zytka.
 Koszty wszystko zależy od tego czy naprawia się samemu czy oddaje do warsztatu.  Oczywiście ze V12 jest jakby dwie R6 . i to tez podnosi cenę zakupu części.
 Aktualnie  nie jest tak ciężko naprawiać te auta  jest internet  , You tube , fora.  Jedynie musza być chęci .
Moja lista xjs  które warto mieć :
 XJ-SC  R6 z skrzynia ręczną ,
 XJS z 1993-1994  R6 z reczną skrzynią
 XJ-SC V12 ,
XJR-S  tylko  6l.
XJ-S z roku 1980 ( ten model miał juz wtryski P typu  ale silnik jeszcze z E typa.)
 Przy zakupie tych aut warto zwrócić uwagę na aktualny przebieg , rdzę jak i na utrzymanie  wnętrza i silnika .
oststnie V12  coupe z 1995 .
Tytuł: Odp: Uszczelnienia V12 i R6, ogólna mechanika
Wiadomość wysłana przez: Yoohas w Grudzień 22, 2018, 16:43:56 pm
R6 manual marzy mi się od jakiegoś czasu.

Chociaż bardziej V12 manual ;)

Logika podpowiada 4.0, ale już mam w XJ-cie. Więc chyba trzeba sięgnąć wreszcie po V12.

Myślę, że to ostatnie chwile na zakup XJS-a 6.0 z ostatnich lat produkcji za normalne pieniądze.