FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Unitronic w Lipiec 01, 2018, 16:05:58 pm

Tytuł: centrowanie
Wiadomość wysłana przez: Unitronic w Lipiec 01, 2018, 16:05:58 pm
Czy któryś z Was posiada w Jagu szprychy? Jeśli tak to gdzie je centrujecie?
Tytuł: Odp: centrowanie
Wiadomość wysłana przez: trabant66r w Lipiec 04, 2018, 12:28:50 pm
Ja posiadam szprychy. Niestety z tego co się dowiadywałem tych kół się nie centruje a przynajmniej konstrukcja koła jest taka że po skrzywieniu nadaje się niestety na złom. Pytałem u jednego człowieka który centruje koła motocyklowe i powiedział że może się podjąć wycentrowania. Koszt 250-400zł/szt. Zewnętrzna część felgi jest walcowana na zimno i nie bardzo poddaje się szprychom a do tego końcówki szprych są zalane gumą-silikonem żeby koło było szczelne i nie uchodziło powietrze. Także raczej ciężki temat. Jak znajdziesz kogoś kto się podejmie i zrobi to dobrze to napisz na forum żeby było dla potomnych ;-).
Wrzuć fotkę swoich kół jak możesz.
 
Tytuł: Odp: centrowanie
Wiadomość wysłana przez: Demo w Lipiec 04, 2018, 13:04:58 pm
Wlasnie wrzuccie fotki swoich kol szprychowych, kiedys myslalem zeby takie zalozyc do xj40 ale po rozmowie z kilkoma osobami ktore takie kola posiadaly jednak zrezygnowalem z tego pomyslu. Wiecej problemow niz pozytku ale przyznac trzeba ze wygladaja super. Zalezy jaki wzor oczywsicie :)
Tytuł: Odp: centrowanie
Wiadomość wysłana przez: trabant66r w Lipiec 10, 2018, 20:17:13 pm
Jeżeli jeździsz nim na co dzień to jest to problem krawężniki nie wspominając o czyszczeniu, ale jak jest to auto na weekendowe przejażdżki to polecam. 40tka wygląda na nich super. Gdzie się nie zatrzymam to każdy ogląda samego Jaguara i felgi:-) na zwykłych felgach nie był by taki wyjątkowy i nie wyróżniał by się w tłumie innych samochodów. Także jak masz to zakładaj :-)
Tytuł: Odp: centrowanie
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Lipiec 14, 2018, 09:59:37 am
 To co trabant66r pisze .   Jakie problemy!
 Raz ze koła więcej ważą niż aluminiowe. , dwa  niby mają uszczelnienie ale lepiej dętki wsadzać .
 czyszczenie  nie jest tak straszne , ja kupuje specjalny płyn do czyszczenia takich kół,  jakiś kwas rozcieńczony i wyczyści każdą szprychę za pierwszym razem.
 Teraz  ważna jakie szprychowe koła masz czyli jakiej firmy .  Jest sporo firm  . Kiedyś kupiłem komplet na złomowisku  niby z Anglii firmy MWS.  te koła były na xjs z 1986   Chyba ta firma wtedy zaczynała robić koła szprychowe? Oczywiście nie w Anglii tylko w Indiach . Potrzebowałem 5 szprych  o rożnych długościach wysłałem wymiary  #  fabryczny kół  i d..a . zapłaciłem ponad 100 funtów i przysłali   z kół nowszych nie pasujących do tych moich .  Kazali odesłać żeby wymienić Koszt z USA  większy niz kupno kola. Wywaliłem koło na złom a  trzy sprzedalem na e-bay pojedynczo  .
 Tutaj  te koła na złomowiskach chodzą tanio  bo są stalowe    . Jak dostaniesz ładny komplet to około 100 dolców Aluminiowe około 60+ za felgę i to zależy jeszcze od wielkości . Problem żeby znaleźć DAYTON  i do tego szprychy nierdzewne (pomarzyć dobrze)   Wiele osób czeka tylko na złomie na te koła . Płaca 100 a na eBay sprzedają  za 500+.
 Koła jak pisałem ładnie wyglądają, ale nie do wszystkich Jaguarów
Tytuł: Odp: centrowanie
Wiadomość wysłana przez: Unitronic w Lipiec 17, 2018, 10:58:17 am
Moje szprychy to 18 cali, opona 235/45 . Jaką detke proponujecie?