FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Paki_GD w Czerwiec 13, 2018, 21:22:44 pm
-
No i pojawiło mi się dzisiaj coś takiego, jak w tytule. Czerwony komunikat i bursztynowy znak silnika na desce. XF 3.0 240koni 2013. Zauważyłem że ubyło mi dzisiaj trochę paliwa w szybkim czasie a dużo nie jeździłem. Nie było wcześniej żadnego komunikatu bursztynowego o wypalaniu czy coś. A może też przesłonił go bursztynowy komunikat o niskim stanie płynu do spryskiwaczy.
Pytanie czy pojeździć w nocy na niskim biegu i wysokich obrotach i problem się rozwiąże, czy też tylko serwis i 1000pln w plecy.
Ktoś miał coś takiego i sobie z tym poradził?
Czy tylko serwis?
-
Spróbować można. Jak nie pomoże to nie serwis tylko ktoś kto ma dobrego kompa i włączy procedurę wypalania. Aha, przed procedura filtr i olej do wymiany.
-
U mnie nic się nie świeciło a DPF był zapchany - silnik zatarty i do wymiany (jaki ładny rym!)
Lepiej wydać tysiąc na DPF-a niż Jaguar nieść na plecach! (rym + metafora ;)
Jeżeli przebieg masz koło 100 kkm to chyba już nie będzie co wypalać...
-
U mnie przebieg 180k. Zadzwonię chyba z rana do dilera na 25 czerwca byłem umówiony na servis, może da się przyspieszyć i wszystko zrobię za jednym przysiadem.
Sprawdziłem stan oleju. Napisane OK ale stan full (pełna kreska)
Dzisiaj pojeździłem ponad godzinę i bez efektu (może się nie zainicjowało wypalanie , paliwa miałem 1,5 kreski)
Jestem na Jersey Channel Island nie na Mainland UK więc pozostaje mi chyba tylko servis, żadnego asa z dobrym kompem tu nie znajdę.
-
Jedz do kogos i bez problemu ci wyczysci . Ja tak miałem 4 tygodnie temu . Sà 2 dpf w 3.0 tdv6 . Srodek do czyszczenia o nazwie k2 , polski produkt .
-
Juz kiedys pisalem na ten temat. Przegonilem go w nocy 6 razy po 5km do 200 na godz i ok.
-
Gdzie są te 2 dpf-y U mnie jest na pewno jeden za skrzynią i odchodzą od niego kable, ten drugi w którym miejscu ? 3.0 275 KM
-
Po lewej stronie . Anglik - wychodzi od strony pasazera - europejska wersja chyba po stronie kierowcy zaraz za turbinà
-
Jestem na Jersey Channel Island nie na Mainland UK więc pozostaje mi chyba tylko servis, żadnego asa z dobrym kompem tu nie znajdę.
Jeśli jesteś na Jersey to zapytaj tutaj:
9 Great Union Road
St. Helier, Jersey
m.me/Car.Care.Centre.Jersey
Zadzwoń +44 1534 721289
paul.ccc@hotmail.com
http://www.cccjersey.co.uk
-
To zaraz za turbiną (owalna puszka) w wersji eu po str kierowcy czyli lewej to katalizator. Jak mu przyp.... po garach po górkach na niemieckiej 4 to aż w kolano mnie parzy tunel. U mnie na podziałce oleju, olej jest równo z ostatnią kreską stanu paliwa - od prawej patrząc. Od wymiany nie rośnie, staramy się zawsze przedmuchać auto na autostradzie, po każdej miejskiej jezdzie. Na początku zalałem 2 razy środek k2 jadąc do polski i dobre paliwo tankuję na aralu ultimate przeważnie. Mówią, że powinno być bez problemu. Wydaje mi się, że takie auto na Polskę się nie nadaję..... Przynajmniej tam gdzie mieszkam w Pl radar na radarze i nie najedzie. Tylko benzyna. Kolega ma nowego mustanga eko i przy 52tkm filtr dpf mu się zatkał :-X więc zostaje rower....
-
Z tym przegonieniem kota to na Jersey ciężka sprawa, tutaj najdłuższa w miarę prosta droga ma 15km a prędkość maksymalna 40mil/h ok 70km/h. Nawet żeby przepalić kota na bursztynowym komunikacie to trzeba zrobić kilka nawrotów (tylko w nocy jak jest pusto na drogach).
Luckyy dzięki za info. Może podejdę tam w tygodniu popytam się o zakres usług i cennik, może na przyszłość będzie jak znalazł.
Póki co umówiłem się u Dealera JLR na poniedziałek na regenerację. Dwie roboczogodziny koszt ok 250GBP. Przyspieszyłem nieco serwis (olej i tak do wymiany) byłem umówiony na 25 czerwca. W poniedziałek zrobię wszystko za jednym przysiadem (mam nadzieję).
Do poniedziałku auta nie ruszam z miejsca.
Dziękuję wszystkim za pomocne informacje.
Też nie wiedziałem że w 3.0 są dwa DPF-y. Człowiek uczy się całe życie. :-)
-
Ale tych 15 km z prędkością 70 km/h nie można zrobić na niższym biegu? Bo chyba przy wypalaniu chodzi o obroty i stałą prędkość?
-
Tak właśnie zrobiłem tryb S , 3 bieg, (przy nawracaniu 2 bieg) , obroty około 3000. Godzina takiej jazdy nie pomogła.
Ogólnie to zapalił mi się ten komunikat pierwszy raz po 8 miesiącach, tyle że od razu na czerwono.
8 miesięcy temu gdy zapalił mi się na bursztynowo niecałe 20min takiej jazdy rozwiązało sprawę
-
K2 w spreju wpuścić do dpf przez czujnik temperatury kilka razy az do konca z przerwami po 5 s . Do obydwuch jeden sprej na dpf . A sà dwa . Zakrecic czujnik temperatury i odpalic silnik i tak ma chodzic . Az do skutku przez polowe dnia . Jak trzeba to uzyc nastepny sprej . Musi puscic . Inna opcja to wyciàgnàc dpfy i wysłac do mycia lub rozkroic i umyc kercherem .
-
Nie ma 2 dpf ów !!! Jeszcze raz piszę, kolega mi radził żeby zawsze po zatankowaniu do pełna przegonił kota 10 min 3 tys obr i tak co tankowanie.
-
Nordyk, wrecz przeciwnie, XF-y Maja dwa dpf-y. Moja Rada to przed serwisem mocno przegonic, jesli nie pomoze to serwis ale procedura wypalania dpfu na "sucho" moze uszkodzic silnk.
-
Jest jeden.
Jako ciekawostke dodalem screen z systemu ktory jest w nowym XF (X260) - gdzie katalizator jest zintegrowany z filtrem DPF... lepiej zeby sie to nie popsulo bo koszt bedzie dosc duzy ;)
-
Pytanie jeszcze. Z której strony podejść do kota aby mieć najlepszy dostęp do czujnika temperatury aby wpuścić tą pianę do czyszczenia DPF-a. Czy coś trzeba odkręcać , demontować? Jag XF 3.0 240hp Anglik
Ktoś wie jak w serwisie Jaga wypalają awaryjnie DPF-a? Jeśli autoryzowany serwis Jaguara uszkodzi silnik(przy tzw wypalaniu na sucho), to chyba go później bezinteresownie naprawią?
-
Dostep do czujnika bedzie najlepszy od spodu auta.
Zobacz temat z UK forum:
https://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=92755&page=2
-
U mnie sà dwa rocznik 2012 3.0 tdv6 240 kucy
-
Jestes pewien?
Jedyna zmiana jaka byla to w 13MY dodali wieksza oslone termiczna na DPF i ciepla czesc wydechu:
-
Nordyk, wrecz przeciwnie, XF-y Maja dwa dpf-y. Moja Rada to przed serwisem mocno przegonic, jesli nie pomoze to serwis ale procedura wypalania dpfu na "sucho" moze uszkodzic silnk.
Wręcz przeciwnie jest tylko jeden. Chyba niewielu z forum było pod spodem auta.
Filtr wypalać lepiej w czasie jazdy, mechanik fachura na prawym siedzeniu z laptopem inicjuje procedurę, A Ty jeździsz do skutku
-
Hej
dpf jest jeden ;)
w aso, o ile nie zostala przekroczona granica zapelnienia,
pojada na jazde probna i wypala,
jesli zostala przekroczona, zaproponuja wymiane na nowy za niezla sumke ;)
jestes z mazowieckiego, zapraszam ;)
Pozdro
-
Orientuje się może ktoś jaka jest żywotność DPF-u w Jaguarze. Kiedy już nie ma co regenerować i pozostaje tylko wymiana?
-
Zależy jak jeździsz gdzie jeździsz co lejesz, ta granica się wydłuża lub skraca. Słyszałem, że 160-180 tkm
-
Samochód stoi w serwisie Jaguara i czeka na nowy DPF, tak kończy się ta historia. Obecny przebieg mojego Jaga to 185tys km, w serwisie powiedzieli mi że nie jest już możliwa jego regeneracja. Koszt nowego to 1169 GBP + robocizna (z programowaniem) 119 GBP = 1352 GBP z Vatem. Na Jersey nic innego nie wymyślę nikt tu nie wycina DPF-ów + kodowanie ECU. Najbliżej Mainland UK ale wyjdzie mnie niewiele taniej jeśli policzyć podróż, wolne z pracy i koszt samego zabiegu.
Tak na marginesie czy ktoś z szanownych forumowiczów zna jakiś skaner diagnostyczny czy inne cudo techniki, dzięki któremu mógłbym ocenić stan zapełnienia DPF-u i samodzielnie zainicjować procedurę wypalania. ?
co myślicie o takim czymś
https://www.gendan.co.uk/product_FXNT520L.html
czy to zrobi robotę?
-
Dobrze myślisz z tym geretem, ale on nie ogarnie chyba tego. Będę w lipcu w pl zapytam się znajomego on ma szeroko pojętą wiedzę w tym zakresie.
-
Zapraszam ;)
-
Pod grzanie lusterka można wpiąć diodę, która będzie informować o tym, że dpf się wypala. W peguotach i innych podczas wypalania włączają się grzanie lusterek szyby świece żarowe itd. W jaguarze nie wiem. Mało jeździmy po mieście a żona jak jedzie to go ciśnie po autostradach.
-
Ja widze po spalaniu ;)
-
U mnie nie zauważyłem większego spalania, na trasie Frankfurt Tarnów wychodzi mi 7,3L/100. Gdy jadę nim landówkami przy niemieckich przepisach 6,5L
-
Kolejny problem.
Otrzymuję komunikat bursztynowy DPF FULL SEE HANDBOOK , próbuję go wypalić jazdą na wysokich obrotach jak zazwyczaj (zazwyczaj działało) . Jeżdżę tak trzymając RPM powyżej 3000 (2 i 3 bieg sport mode). Po około 50min takiej jazdy otrzymuję czerwony komunikat RESTRICTED PERFORMANCE.
Wyłączam silnik, około 1min później uruchamiam i nie ma żadnego komunikatu ostrzegawczego wszystko wygląda jak powinno. Takie coś wydarzyło mi się już dwukrotnie.
Problem w tym że tak naprawdę to słabo wypala DPF (jeśli wogóle), ostatnio komunikat bursztynowy powrócił mi po przejechaniu 60km , obecnie soot level 41,6g.
Forced regeneration uruchamiane ze skanera diagnostycznego daje odwrotny skutek do zamierzonego. To znaczy zwiększa soot level o jakiś 1g z hakiem (ok 20min jazdy w wymuszonej regeneracji). Normalnie zmniejszał o ok 2,5g.
CO ROBIĆ
Ktoś może wie co tam znowu nawaliło, w czym jest problem? DPF jest praktycznie nowy wymieniony jakieś 4000km temu
Kody błędów
P2459-65 / Permanent -Diesel particulate filterregeneration frequency
P22D2-77 / Historic - Turbocharger turbine inlet valve stuck open
P22CF-71 / Historic - Turbocharger turbine inlet valve control circuit - Open
-
Wyczyść tym https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F201319464536
-
Spróbować można. Jak nie pomoże to nie serwis tylko ktoś kto ma dobrego kompa i włączy procedurę wypalania. Aha, przed procedura filtr i olej do wymiany.
Wypalanie na sucho, czyli podczas postoju jest niezdrowe dla jednostki z racji, że IC nie wyrabia z chłodzeniem silnika. Nawet gdy softowo odpalimy procedurę radzę robić to podczas szybszej jazdy.
-
Niestety piana z K2 , kolejny raz już nic nie dała. Ani nawet para nie poszła z wydechu, nic z tego co można by zobaczyć na filmach na youtube. Godzina jeżdżenia na 2 biegu powyżej 3000rpm nie spowodowała zniknięcia bursztynowego komunikatu DPF FULL
To już druga piana z K2 użyta na przestrzeni dwóch tygodni. Początkowo soot level spadł do 39g ( z 41g ), po czym po forced regeneration skoczył do 45g (przy 60g forced regeneration jest już niemożliwa).
Chyba czas przetestować niemiecką technologię
https://www.ebay.co.uk/itm/Wurth-Diesel-particulate-filter-cleaner-400ml-Can-Spray-Hose-DPF/371772793235
ponoć ta to dopiero daje chmurę z wydechu. Przetestuję to podzielę się informacjami czy coś to dało
póki co myślę o zakupie x-Type 2.0D do jazdy po wyspie, (żeby nie męczyć XF-a) czyli powrót do tego co było. Jag z 2006 57tys mil za 2tys GBP. Zlukam go na jeździe próbnej w poniedziałek.
-
Może to głupie pytanie ale ile miałeś paliwa jak jeździłeś przez ta godzinę?
-
Zarżnierz silnik jeżdżąc na 2 biegu godzinę z 3 tys/obr. Do wypalenia filtra trzeba mieć ponad 15 litrów w jagu. Może masz coś nie tak z układem wtryskowym/nieodpowiedni olej skoro po procedurze szajsu jest wiecej. Wyciągnij filtr i wpuść do niego płyn którym się myje kominki z naftą. Niech tak posiedzi przez noc i pod ciśnienie go.
-
Paliwa miałem prawie cały bak. Może 5litrów brakowało do pełna. Dodatkowo jeszcze do paliwa podczas ostatniego tankowania dodałem taki specyfik z K2 niby pomagający oczyszczać DPF 50ml.
Servis robiony w auroryzowanym punkcie ok 5tys km temu. Czy jest taka możliwość że wlali mi nieodpowiedni olej?
Jaki olej jest najlepszy do mojego XF 3.0D 240hp 8 biegów 2013r. Jakby co mogę jeszcze raz zmienić olej , tym razem już nie w autoryzowanym punkcie.
-
Olej o specyfikacji c1 patrz wątek jaki olej do xf 3.0 tdv6 Polecają motula
-
Millers xf longlife, Motul ecoclean + , liqui moly 4500 toptec wszystkie 5w30 c1. Ktoś poleca jeszcze castrola. Patrzyleś im na ręce jaki olej z jakiej beczki nalali ? Wszystko jest mozliwe.....
-
Ostatecznie winowajcą okazał się przycięty zawór EGR.
Przy okazji wyczyścili mi EGR, katalizator, posprawdzali wszystkie doloty i odloty kolektora, wszystko szczelne (nie popękane). EGR tylko wyczyszczony , stwierdzili że ogólnie wygląda dobrze , nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany.
Ostatecznie wymieniłem też olej (po niecałych 4tys kilometrów) z Totala (lanego przez serwis Jaguara na Jersey) na liqui moly 4500 toptec.
Ostatecznie też zakupiłem Jeździdło do poruszania się po wyspie w postaci Jag X-type 2005 2.0D, wersja z nawigacją z przebiegiem 58tys mil (1900GBP , zero rdzy, kilka pierdół do ogarnięcia). Po co się denerwować komunikatami w stylu DPF FULL.
Za jakieś dwa tygodnie bujnę się jakieś 5tys kilometrów południem Europy i mam nadzieję że bez przykrych przygód.