FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ Seria I do III (1968-92) => Wątek zaczęty przez: daimler v12 w Kwiecień 09, 2018, 16:40:56 pm

Tytuł: prawidłowe ciśnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: daimler v12 w Kwiecień 09, 2018, 16:40:56 pm
Witam Panowie! jakie powinnobyc prawidlowe cisnienie oleju mam daimlera v12 89r  bo mnie mechanik nastraszył ze mam za niskie i zachwile zarzne silnik , a ja do tej pory nie widze zeby sie cos dzialo auto normalnie jezdzi a cisnienie mam chyba 3
Tytuł: Odp: prawidłowe ciśnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Kwiecień 09, 2018, 21:15:34 pm
 jaguar V12 jak jest silnik gorący to ciśnienie spada do 7 PSI . czyli jest wskazówka na dole  zegara. 
 Jaguara pompa ma małe ciśnienie ale duży przepływ . Poza tym w V12 masz daw czujniki  jeden do zegarów ten wiekszy i obok ten mniejszy to wyświetlania czerwonego światła.
  sprawdz jak  wskazówka pokazuje gdy masz 3000 obrotów ?
 sprawa druga ze  wadziłem jak rurki doprowadzające olej do głowicy i czujników sa zapchane i wtedy  raz ze wszystko sie pali  lampka i wskaźnik jest na O ale tez słychać ze silnik olej potrzebuje do zaworów.
Tytuł: Odp: prawidłowe ciśnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: daimler v12 w Kwiecień 12, 2018, 13:04:25 pm
a powiedz mi jakie ma byc cisnienie przy 3000?  i czy jak dodajesz gazu to wskazowka rosnie? bo mi za batrdzo nie chce, pozdrawiam i dzieki za pomoc
Tytuł: Odp: prawidłowe ciśnienie oleju
Wiadomość wysłana przez: jarek-jerryjag w Kwiecień 12, 2018, 23:47:55 pm
 Wszystko zależy jak ciepły jest silnik .  przy 3000 obrotów  na zimnym silniku powinno dojśc do 40PSI +- gdy jest goracy to powinno pokazywać 15 PSI .
 jaki olej ozywasz?  Ja używam 20/50 ale tutaj jest gorący klimat. W polsce powinno teraz stosować się min 10/40.
 Inna sprawa ze te auta miały zegary  nie bardzo dobrze pokazujące. Widzalem jak mechanicy naginali wskazówkę  temp wody czy oleju.
 Czy pali tobie sie czerwona żarówka Olej? Jeśli tak to warto zmierzyć ciśnienie mechanicznym miernikiem  wkręcając zamiast małego czujnika oleju.