FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: sztandi7 w Marzec 31, 2018, 12:12:04 pm

Tytuł: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Marzec 31, 2018, 12:12:04 pm
Jako, że na forum jest sporo różnych szczątkowych tematów dotyczących skrzyni kątowej to myślę, że fanie jakby zebrać to do kupy w jednym miejscu. W związku z tym mam do Was parę pytań, które nie są wcale takie oczywiste lub zdania na ich temat są podzielone:

1. Demontaż skrzyni kątowej i jego czasochłonność - jedni chcą wyjmować silnik i wyjeżdżać wózkiem, drudzy mówią, że wystarczy wymontować kawałek wydechu, McPhersona i półośkę. Jakie są Wasze doświadczenia na ten temat ?

2. Wymiana na używaną skrzynię kątową - którą wersję najlepiej ? Zakładając, że mamy auto przedliftowe z DSC Systemem, to pytanie czy każda nowsza wersja skrzyni kątowej bez wiskozy podejdzie Plug & Play ? Bo teoretycznie wersji skrzyń kątowych było chyba z 8 i każda była ulepszoną wersją poprzedniej.

3. Regeneracja/naprawa - niektórzy stoją przed dylematem typu -  kupić używkę za 1000 zł z hakiem a po pół roku rozsypie się ponownie ? A może regeneracja ?  Czy warto ? Może jakiś serwis, który ogarnia te sprawy ?

4. Łożyska skrzyni kątowej - czy ktoś dysponuje ich numerami? Jak z dostępnością ?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Kwiecień 01, 2018, 14:17:46 pm
4. mam komplet tych łożysk oryginałów z NTN oprócz jednego, które choć najmniejsze niestety jest drogie ale też moge je zdobyć i  kosztuje ponad 2 stówki.
1. poszukaj bo napewno jest jak wyrwać kątówke z jaguara bo sam to w skrócie opisałem.
3. Ja chcesz samemu regenerować to zaopatrz sie w mini dynamometr, tusz, i dobry zakład obróbki głowic żeby ci mogli dorobić w razie co dystans pod łożysko.
2. Nie wymieniałem skrzyni tylko łożyska zmieniłem i ustawiłem, bo kątóweczka którą wyjąłem z kota była już wymieniana a w środku pełno mułu i trawy ze szrotu, poprzedni właściciel prawdopodobnie wymieniał
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Kwiecień 01, 2018, 18:30:48 pm
Czy dałbyś radę wrzucić tu numery łożysk, o których posiadasz info oraz podać orientacyjne ceny ? Ewentualnie na PW ?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Kwiecień 01, 2018, 22:07:43 pm
wrzuce po świętach bo teraz mam w warsztacie
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Kwiecień 03, 2018, 08:11:16 am
Silnika na 100% wyciągać nie trzeba.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Kwiecień 03, 2018, 19:48:06 pm
dobra liste wrzuciłem do działu http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13915.120.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13915.120.html)
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Kwiecień 03, 2018, 22:43:08 pm
Na pewno się przyda niejednemu użytkownikowi. Dzięki ! :)
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Kwiecień 04, 2018, 08:07:21 am
dobra liste wrzuciłem do działu http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13915.120.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13915.120.html)

Super! Mam jeszcze tylko takie pytanie, to lista do skrzyni bez wiskozy?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Kwiecień 04, 2018, 08:32:49 am
to pasuje do wersji bez kontroli trakcji do przedliftów, ale powinny być identyczne
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Kwiecień 25, 2018, 06:38:27 am
U mnie niestety skrzynia kątowa powoduje drgania na kierownicy i wyje, a łapiąc za półosie przednie mam luzy po wewnętrznej stronie z obu stron właśnie tam gdzie wchodzą w reduktor. Jak wygląda wymiana łożysk z reduktorze ? W przypadku gdy nie są zarżnięte wszystkie łożyska i inne elementy, to warto go naprawiać i wymieniać części pojedynczo? Bo trochę mnie martwi, że kupię używkę za 1200-1400 zł i padnie po pół roku znowu...
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Kwiecień 25, 2018, 08:04:16 am
Jesteś pewien że nie masz uwalonych przegubów wewnętrznych na przednich półosiach?
Ja miałem oba.
Podobno często padają.

Padnięte przeguby wewnętrzne mogą powodować wibracje podczas jazdy. Możesz pogooglować.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Kwiecień 25, 2018, 08:59:45 am
do przegubów wewnętrznych można jeszcze kupić kamienie żeby je podratować, o ile nie rozbiły gniazda. Jeśli kielich wewnętrznego prawego przegubu ci lata to niestety tylko wymiana. Jeśli nigdy nie rozbierałeś żadnego dyfra czy skrzyni to odpuść sobie samodzielną naprawe i lepiej zleć to zakładowi który sie na tym zna. Nie wiem ile biorą za taką wymiane, ale z częściami myśle że sie spokojnie zmieścisz w tysiaku, no chyba że za usługe krzykną sobie ponad pięć stówek
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Kwiecień 25, 2018, 09:44:38 am
Jesteś pewien że nie masz uwalonych przegubów wewnętrznych na przednich półosiach?
Ja miałem oba.
Podobno często padają.
Padnięte przeguby wewnętrzne mogą powodować wibracje podczas jazdy. Możesz pogooglować.
Rozbiorę reduktor to się dowiem :) Kupowałeś nowe półośki czy używki ? Bo z tego co zauważyłem sam nowy przegub wewnętrzny jest nie do zdobycia.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Kwiecień 25, 2018, 10:39:47 am
Swoją drogą łożyska kątówki nie są wcale takie drogie jak kiedyś. Pytałem dystrybutora NTN to za te 8 szt. które wrzucił kolega Ziutek do tematu z 4x4 (czyli bez 1 szt. o nieznanych numerach) wyszło mi 503,00 zł. Najdroższe NTN 32912XA za 132zł a jeszcze jakiś czas temu pisali, że 330,- :P
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Kwiecień 25, 2018, 10:54:11 am
Rozbiorę reduktor to się dowiem :) Kupowałeś nowe półośki czy używki ? Bo z tego co zauważyłem sam nowy przegub wewnętrzny jest nie do zdobycia.

Kupiłem używki z zerowymi luzami. Jak się szuka źródła wibracji nie-wiadomo-skąd to trochę szkoda wydać z 10 tysięcy na nowe części żeby się przekonać że to nie to było :-hehe
Mam wymienione 3 półosie, 3 piasty i wał. I wibracji już nie ma.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Kwiecień 25, 2018, 10:57:17 am
Pojawiły się właśnie zamienniki nowe na Allegro firmy BRV za niecałe 500zł/szt. A do iksów bez 4x4 są tańsze koło 50zł.

To widzę, że wydatki na auto masz mniej więcej zbliżone do moich  :-R
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Kwiecień 25, 2018, 11:02:18 am
Jeszcze jedno - czy półosie do 2.5 i 3.0 są takie same do automatu jak i manuala ? Bo różnią się chyba jeśli chodzi o 2WD i AWD ? Dobrze myślę ?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Kwiecień 25, 2018, 11:07:07 am
Cóż tanio nie jest  :-nie

Nie wiem jak z 2WD/4WD, ale miedzy manualem a automatem są na 100% zamienne. Na 99% 2.5 i 3.0 ma te same bo tam wszytko chyba jest identyczne.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Kwiecień 25, 2018, 11:24:06 am
Właśnie wolę się upewnić bo pisano już na forum, że są zamienne a ktoś kupił i okazało się, że liczbą zębów się różniły.
Dzięki Sobrus !   :-K

Nikt nie zakładał, że Jaguar będzie tani :) Choć w głębi serca myślałem, że będzie trochę lepiej.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Kwiecień 25, 2018, 11:31:01 am
Ja mam manual a półosie mam z automatu, więc tu na pewno problemu nie ma.

Co do wydatków to wydaje mi się, że doprowadzić do stanu idealnego jakiekolwiek kilkunastoletnie auto - to nie będzie ani tanio ani szybko.
Chyba że ktoś lubi jeździć rozpadającym się trupem i wtedy faktycznie mówi że tylko leje paliwo i nie dokłada. Takie niezawodne ma auto w którym połowa rzeczy już nie działa jak trzeba.
Gdyby to nie były Jaguary to pewnie by już dawno leżały przerdzewiałe na złomie jak reszta aut których nie opłacało się ratować.



Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Kwiecień 25, 2018, 14:30:40 pm
Na fejsbuku ktoś sprzedaje skrzynię z nowymi łożyskami za 800zł.
Gwarancji niestety tylko 14 dni.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: Mski w Kwiecień 26, 2018, 08:23:49 am
Rozbiorę reduktor to się dowiem :) Kupowałeś nowe półośki czy używki ? Bo z tego co zauważyłem sam nowy przegub wewnętrzny jest nie do zdobycia.

Kupiłem używki z zerowymi luzami. Jak się szuka źródła wibracji nie-wiadomo-skąd to trochę szkoda wydać z 10 tysięcy na nowe części żeby się przekonać że to nie to było :-hehe
Mam wymienione 3 półosie, 3 piasty i wał. I wibracji już nie ma.

A po czym przestało Ci wibrowac ? :) Bo zakładam ze nie robiles wszystkiego na raz. Wczoraj zrobilem trase 700km. I nie byla przyjemna. Majac 2 pasy puste przez kilka km i nie moc jechac szybciej niz 140 to katorga :P
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Kwiecień 26, 2018, 09:10:06 am
Nie wiem niestety. Wszystko zaczęło się po wymianie podpory wału. Jechać się nie dało.
Do tej pory nie wiem dlaczego tak, wymieniona była tylko podpora, skończyło się jak się skończyło.
Auto ponad miesiąc przestało u mechaników. Nie wiadomo było co to. Już nawet miałem felgi nowe kupować.
Jedna tylna półoś była trochę jakby krzywa, przeguby wewnętrzne z przodu miały luzy. Piasty z tyłu do wymiany. Z przodu na łożysku luz.
Na koniec (już w tym roku) jeszcze doszła wymiana sprzęgła bo było w fatalnym stanie. Może fabryczne lol nie wiem działało dobrze a wyglądało jak po wojnie.

Po tylu zmianach nie pamiętam już ani jak auto jeździło przed zmianami, ani kiedy ustąpiły.
I skoro było tyle usterek dlaczego tego nie czułem.

Myślę że to może być wada X-Type. Że mimo usterek jeżdżą dobrze, bezobjawowo.
Świec też już nie miałem (może fabryczne?) a silnik działał równo nawet na LPG. Mechanik powiedział że tak zjechanych jeszcze nie widział.
Auto użytkowane przez kobietę  :-gwizd

PS. Moje wibracje były w przedziale 90-140, najgorzej przy 110. Także mogłem ekspresówką albo jechać jak żółw albo nieprzepisowo.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Kwiecień 26, 2018, 10:24:57 am
Nie wiem niestety. Wszystko zaczęło się po wymianie podpory wału. Jechać się nie dało.
Wypisz wymaluj mój Jaguar :) I także ten zakres prędkości. 90-130 katorga, potem problem zaczyna powoli ustępować. Może to wina lakieru SEC? Bo Ty masz taki sam jak ja haha  :-gwizd

Ja wczoraj znalazłem mały szrot, który akurat teraz ma tych Jaguarów kilka i stał właśnie uderzony anglik z uszkodzonym automatem (legendarna taśma od wstecznego), więc dziś ma mi facet wyjąć dwie półosie i reduktor. Półosie mi policzył po 120 a reduktor... 250zł ! Aż wysiedzieć w pracy nie mogę, bo czekam aż zadzwoni, żeby pojechać i zobaczyć czy wygrałem na loterii czy też nie :P

Mski weź auto na kanał i złap za półośki bliżej przegubu wewnętrznego - jak Ci będą latać albo mieć luzy to znaczy, że to one mogą być przyczyną. Osobiście jestem na 99% przekonany, że to właśnie problem półosi bo ... wymieniłem już wszystko inne co mogło powodować drgania :)
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: Mski w Kwiecień 26, 2018, 12:49:53 pm
U mnie to samo. Wymieniona podpora i zaczeło sie sypac. Z tym ze u mnie zaczyna drzec od 140 do 170.
Luzów na półosiach nie mam. Było sprawdzane. Wał tez mam drugi wsadzony.
Zastanawiam sie czy nie wymieniac po kolei polosi-bo rozumiem ze sa one polaczone z przegubem wewnetrznym...?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Kwiecień 26, 2018, 13:55:34 pm
X-Type często cierpiały na wibracje, ale właśnie w przedziale 90-130.

A z kołami wszytko w porządku? Może opona któraś?

Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: Mski w Kwiecień 26, 2018, 14:08:04 pm
Nie. To napewno nie wina opon. Nowe zimowe, zmieniane na letnie i ciagle tak samo. Zaczne od wymiany półosi z przodu.
Pytanie czy kupować uzywki czy zamienniki firmy Multiparts na v12 ? Jesli zamienniki-o co pytac sprzedawce, badz na co zwrocic uwage zeby sie nie władować na minę?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Kwiecień 26, 2018, 14:58:50 pm
To oczywiste, że najlepiej kupić nowe.
Pytanie tylko czy jesteś chętny wydać takie pieniądze, nie wiedząc nawet czy to pomoże.

Przy kupnie używki przez internet nie ma sensu pytać sprzedawcy chyba o nic. Półoś ma być sprawna. W dobrym stanie.
Widzi co sprzedaje, czy są luzy na przegubach itd.
Jeśli będzie chciał wysłać złom, to wyśle, niezależnie od tego o co zapytasz.

Zwróć uwagę czy daje gwarancję rozruchową i ile.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: Mski w Maj 06, 2018, 18:44:47 pm
Panowie a czy te huczenie/drgania rozniły sie gdy obciazenie auta było wieksze? Ewentualnie czy zauważyliście aby problem byl wiekszy gdy robiliscie dluzsza trase, powiedzmy ponad 300km?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 06, 2018, 21:20:59 pm
U mnie chyba nie. Jedynie co zauważyłem to, że jak już pojeździłem autem kilkanaście kilometrów to wycie reduktora występowało dużo rzadziej. Z tymi wibracjami to generalnie jest dziwnie, raz są, raz ich nie ma, a jeszcze innym razem są niewielkie a po kilku kilometrach się zwiększają, jakiejś zależności bynajmniej u mnie nie ma. W środę bądź czwartek będę wymieniał reduktor i półośki to jak zauważę coś ciekawego to dam znać.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 11, 2018, 21:02:44 pm
Jestem po wymianie reduktora i obu półosi ... Cóż moge napisać - jest trochę ciszej, drgania jednak przy 120-140 km/h są dalej wyczuwalne, wycia póki co nie ma choć przez moment miałem wrażenie, że coś się znowu odezwało. Za wiele kilometrów nim na razie nie zrobiłem, więc będę go dalej monitorował.  Wał jakieś 1,5 miesiąca temu był wyważany i wymieniana była podpora, teraz podobno ma niewielkie luzy na obu przugubach homokinetycznych. Zastanawiam się czy nie kupić drugiego wału do testów. Zauważyłem że ostatnio są one do kupienia za niewielką monetę. Bo w tym jak wymienię przeguby to potem się okaże, że to krzyżak, a za cenę dwóch przegubuch mam spokojnie używany wał w dobrym stanie i jeszcze zostanie ... Także wychodzi, że walka u mnie dalej trwa ...

Uświadomiło mnie to tylko, że nigdy więcej nie kupię już żądnego Jaguara  :-wstyd
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: Demo w Maj 12, 2018, 09:09:49 am
Po prostu kolega zle trafil, tak moze byc z kazda marka. Wiec nie jest to wina konkretnie Jaguara. Zazwyczaj ludzie dobrych aut nie sprzedaja albo sprzedaja za odpowiednia kwote.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Maj 12, 2018, 22:21:00 pm
Akurat X typy to badziew. Niestety muszę się z tym zgodzić. Wyższe serie są naprawdę bezawaryjne jak na angielska motoryzację
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Maj 12, 2018, 22:45:55 pm
A ja wam powiem co dzisiaj znalazłem. Otóż w piąteczek walnął mi alternator, to pomyślałem sobie sprawdzę o co chodzi i co znalazłem... simmering który uszczelniałem w skrzyni biegów na półosi kierowcy znowu cieknie, a czemu cieknie, bo K***a mać półoś lata jak szalona. Nigdy nie trafiłem na gorsze auto. W ciągu roku wsadziłem z 8 koła w to badziewie w same części bo robota moja, a to gówno tak mi sie odpłaca... Chociaż powiedzcie czym sie kierować przy wyborze skrzyni do x-typa z 2003 roku w 3.0 bo już mi ręce opadają. I sorry bo wiem że to nie temat o skrzyniach. A chciałbym swoją zrzucić i od razu wstawiać drugą żeby nie czekać na jakichś kurierów, albo odmiany
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: voitec w Maj 12, 2018, 23:33:10 pm
Uff, dobrze, że mój tego nie wie... i jeździ. Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać :D
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Maj 13, 2018, 01:51:32 am
Skąd te auta macie? Przebiegi realne wgl są - zapewne skręcone...
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 13, 2018, 09:24:15 am
Pokazałbym Ci sporo aut z przebiegiem powiedzmy 350tys. km a technicznie 3 razy bardziej sprawnych niż te z 200tys. km. Ja nie wiem czemu ludzie dalej sugerują się przebiegami ...
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Maj 13, 2018, 10:01:15 am
No to teraz pytanie ile Twój ma naprawdę najechane. Przyznam, że trochę tego nie rozumiem, bo z żadnym nie miałem takich problemów jak Wy, dlatego się dziwie i wnikam w przebieg i pochodzenie auta. Ludzie w tym ja zwracają uwagę na przebieg, ponieważ wolą znać prawdziwy niż cieszyć się przebiegiem rzędu 200 skręconego z 400, wystarczy prześledzić zagraniczne ogłoszenia i tam widać ile mają takie fury, a w Polsce nagle połowę mniej, dodatkowo nasuwa się pytanie jak poprzednicy serwisowali te auta. Kolejną kwestią, wspomniałeś o autach, które są w lepszym stanie po przebiegu 300 tysiaków, zapewne tak jest jak zostały naprawione i są serwisowane. Będę szczery wystarczy odpalić allegro i popatrzeć na jaguary tam praktycznie same śmieci są, których nawet po zdjęciach nie chciałbym żadnego pojechać i zobaczyć. Uważam, że jak doprowadzicie te auta do ładu, to problemu nie będzie.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Maj 13, 2018, 10:25:10 am
Jak dla mnie to jaguar jest strasznie delikatną marką. Lubie czasami polatać nim bokiem na skrzyżowaniach, ale to nie powód żeby zaraz sie rozpadał. Komplet zawieszenia przód i tył wymieniony, a po pół roku poleciały amory z przodu. Automacik dostał od razu świeży olej, to przez 20 tys km zdążyłem dolać ze 3 litry, wymienić simmering, i teraz znowu czeka mnie dolewka oleju jeśli to wyrobiony frez na półosi i wystarczy wywalić półoś, albo wymiana skrzyni jak sobie łożysko zrobiło więcej miejsca w skrzyni. To samo po robocie kontóweczki, gdzie łożysko było wywalone i półoś miała luz, tak właśnie teraz kielich przegubu wewnętrznego prawej strony chce mi uciec z auta bo sie usztywniło. Zrobie to wszystko łącznie z alternatorem i paskami i rolkami, to za tydzień lampy mi pewnie strzelą bo mają nowe regulatory. Kupa nie marka
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Maj 13, 2018, 11:19:50 am
W sumie to nie wiem jak odnieść się do Twojej wypowiedzi. Tak jak wspomniałem ja takich problemów nie mam, amortyzatory też wymieniałem na bilsteina z dwa lata temu dodam, że auto jeździ głównie po Wrocławiu i codziennie po odcinku drogi, która nie jest idealna, a amortyzatory mają taką samą sprawność jak w dniu ich założenia. Podsumowując mam całkowicie inne zdanie na temat tej marki i uważam, że jak kupi się zadbany egzemplarz i zrobi porządny serwis na markowych częściach, to problemu nie będzie. Ze swojej strony życzę powodzenia w naprawie.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: Mski w Maj 13, 2018, 13:23:01 pm
Kazde auto ma wady. Wieksze lub mniejsze. Nasze auta do nowych nie należą i trzeba liczyć sie z tym ze co jakis czas cos trzeba naprawic.

Ps. Kot i latanie bokiem ? :)
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 13, 2018, 17:26:07 pm
Wracając do tematu - czy wymieniał już ktoś łożyska w dyferencjale ? Jakieś miny na którę moge wpaść przy demontażu? Z tego co się orientowałem koszt takich łożysk nie jest zbyt duży. Wyjdzie trochę więcej niz używka, ale przynajmniej jest ta pewność, że się nie rozsypie.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Maj 13, 2018, 20:29:29 pm
Jedyny problem poza segerami zabezpieczającymi łożyska na półosiach, są same łożyska, bo nie istnieje taki ściągacz aby je zdemontować i trzeba od zewnątrz coś do nich przyspawać, aby móc je chwycić. No i jeszcze jak będziesz chciał rozebrać te malutkie zębatki w środku aby zobaczyć w jakim stanie są talerzyki, to jest takie malutkie zabezpieczenie rozporowe z którym trzeba sobie poradzić.
A jeśli chodzi o latanie bokiem to trzeba mieć swoje ulubione miejsca ze słabą przyczepnością, bo wiadomo tym autkom brakuje ze sto kucy, i oczywiście mega uważać na innych :)
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 14, 2018, 20:39:06 pm
Dyfer jednak będzie musiał poczekać... 2 dni temu szyba przednia postanowiła sobie pęknąć... Tak po prostu, na prywatnej posesji przy garażu :) 950zł idzie się pie****ić
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Maj 14, 2018, 20:53:50 pm
Akurat X typy to badziew. Niestety muszę się z tym zgodzić. Wyższe serie są naprawdę bezawaryjne jak na angielska motoryzację

Jak na angielską motoryzację ;) Jak czytam to forum to cieszę się że mam tylko X-Type, a nie XJ czy XF.
Oba mi się bardzo podobają i za nic nie kupię żadnego z nich.

Najwięcej w X-Type kosztowała mnie stłuczka i progi. Najbardziej denerwuje niekompetencja mechaników.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 14, 2018, 21:11:09 pm
Najbardziej denerwuje niekompetencja mechaników.
Oj zdecydowanie tak! Nigdy nie miałem problemu z mechanikami ale w tym aucie 30% kosztów z tych 7-8 tysięcy, które włożyłem przez ostatni rok generowała spaprana robota mechaniorów...
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Maj 14, 2018, 21:20:53 pm
A felgi  opony masz ok?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 14, 2018, 22:36:32 pm
Pierwsze co to chciałęm wykluczyć koła, bo to najtańsze było :P Felgi 17" były sprawdzane, prostowane i wyważane chyba w 3 wulkanizacjach, opony nowe. To samo dzieje się na oryginalnych, jaguarowskich 16" też z prawie nowymi oponami zimowymi.  Także opony i felgi nie są na liście podejrzanych. Za szumy jedyne co może na te chwilę odpowiadać to dyferencjał, za drgania kinetyki na wale. Wszystkie inne opcje czyli, łożyska/piasty w kołach, półosie przednie, podpora wału, wyważenie wału, no i koła zostały już przerobione :)
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Maj 15, 2018, 07:55:46 am
A na podnośniku jakieś wibracje da się zaobserwować?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 15, 2018, 10:25:31 am
Niestety tak i cholera wie co było przyczyną. Dalej się tym bawił będę za jakieś 2-3 tygodnie - po wypłacie. A zacznę od wymiany dyferencjału na inny.  A teraz robię sobie od tego dziada urlop :P
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Maj 15, 2018, 13:37:50 pm
sprawdź dokładnie przednią prawą półoś - postają luzy między kielichem a wałkiem który wychodzi z kontówki/skrzyni.

Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 15, 2018, 13:47:49 pm
Tyle, że niecały tydzień temu wymieniłem obie półosie i kątówkę - bez efektu. Dyferencjał to jedyne co mi zostało. Pisałem o tym wyżej... Noo i krzyżaki wału w sumie nie były ruszane. Reszta potencjalnych wyjców powymieniana.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Maj 15, 2018, 15:05:01 pm
A łożysko na wale jest dobrze osadzone?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 15, 2018, 17:16:14 pm
Profesjonalna firma od wałów to robiła razem z wyważeniem, więc mniemam że tak. Sprawdzić wiualnie raczej się tego nie da.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 23, 2018, 14:50:41 pm
U mnie drgania po wymianie reduktora i półosi wynikają z tego, że wymienione elementy także mają luzy. Lata bardzo półoś na prawym przegubie wewnętrznym z tym, że po oględzinach wynika to, że wcale niekoniecznie może to być wina przegubu tylko samego reduktora, bo lata cały wałek wchodzący do niego a półoś wstępnie wygląda ok. Czy faktycznie tak może być ?

Jutro będziemy rozkładać reduktor, żeby zobaczyć co w trawie piszczy, a w piątek wymienimy profilaktycznie dyfer, który chyba jest odpowiedzialny za wycie, bo udało mi się kupić dyfer o niewielkim przebiegu.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Maj 23, 2018, 16:12:30 pm
wałek przechodzący przez reduktor jest zakończony frezem chyba na 35 zębów i umieszczony w kielichu, czyli prawym przegubie wewnętrznym. Ja myślałem o pospawaniu tego na stałe tylko troszkę sie cykam i wolałbym żeby ktoś przetarł szlaki w tym kierunku ;)
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 23, 2018, 20:59:50 pm
Czekaj bo nie wiem czy dobrze rozumiem. Co chciałbyś z czym pospawać ?

A ten latający wałek w reduktorze to wina wyrobionych łożysk ?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Maj 23, 2018, 22:38:58 pm
Jakby ci sie łożyska aż tak rozleciały to raczej byś wyrwał wałek z reduktora i ciekło by z niego. Chodzi mi o pospawanie półosi. O ten długi wałek półosi, który tylko jest wsunięty w kielich przegubu wewnętrznego i zabezpieczony od środka najpewniej takim drucikiem rozprężnym. To jest tak rozwiązane bo w mondziakach z tym silnikiem wałek jest właśnie podparty przy kielichu łożyskiem.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 24, 2018, 06:32:13 am
Więc skoro nie łożyska to co? Wałek w reduktorze tak lata normalnie? I winny jest przegub? Bo nie wygląda mi to na "normę".
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Maj 24, 2018, 09:22:32 am
Nie rozumiesz o co mi chodzi. Półoś to nie tylko 2 przeguby i pręt je łączący. Ona składa sie z przegubu zewnętrznego, rury, przegubu wewnętrznego z kamieniami i długiego pręta przechodzącego przez kątówke. Ten pręt nie jest w żaden sposób zespawany z kielichem, ani nawet z nim wytoczony, one łączą sie poprzez wieloklin i głupiutki drucik w środku żeby nie wypadły. To jest ta sama półoś co w mondeo, z tym że jest przetoczona pod kątówke. Jest tak zbudowana bo w mondeo zaraz przy kielichu masz łożysko podporowe i w żaden inny sposób nie był byś w stanie go wymienić
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 24, 2018, 10:52:30 am
No niestety tak średnio to rozumiem, aż tak biegły w tym nie jestem, nie miałem wcześniej auta z 4x4 i nie do końca wiem gdzie szukać problemu - w półosi czy w reduktorze. A konstrukcja przeniesienia napędu w X-Type to totalna porażka.

Miałem tą półoś w ręku i ją oglądałem, ale jak to jest realizowane w reduktorze, to będę dopiero analizował dziś lub jutro, jak go rozłożę. Na tę chwilę dalej nie wiem czy sam pręt przechodzący przez reduktor zakończony kielichem półosi i przegubem wewnętrznym powinien tak latać w reduktorze, choć jak dla mnie nie, bo na dłuższą metę poleciałyby w moment simmeringi na reduktorze.

Mam dwa zestawy "reduktor plus półośki" - jeden na aucie a drugi "na stole", który planuję z pomocą osób znających się na tym zregenerować, bo sam to bym do tego dochodził 2 lata. Jeżeli jakimś cudem uda mi się to ogarnąć to potem zrobię to samo z tym drugim zestawem i zostawię go sobie na czarną godzinę. Bo jak sami wiemy nie jest to tania sprawa, a stan używek, mimo że wcale nie tanich bywa wątpliwy.

No cóż, cały czas się uczę tego auta i pozostało mi jeszcze spooro wiedzy do przyswojenia.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Maj 24, 2018, 11:18:29 am
o chorobach tego auta można by encyklopedie napisać :-tylko
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 24, 2018, 12:44:51 pm
Nie mogli jak w normalnym aucie wsadzić podpory półosi? Półoś prawie, że z Mondeo ale już podporę musieli wywalić... Durne angole. Myślę, że rozwiązałoby to część problemów ze zuzywaniem przegubów i luzami na łożyskach.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Czerwiec 05, 2018, 18:25:27 pm
Czy przekładnia kątowa w automacie i manualu jest taka sama?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Czerwiec 06, 2018, 07:16:49 am
Z tego co wiem wszystkie przekładnie są plug n play, niezależnie od silnika, rocznika i skrzyni.
Chyba ktoś na anglińskim forum tak pisał.
Co nie znaczy, że są takie same, po prostu pasują. Na pewno półosie przednie są takie same, bo sprawdzałem na sobie.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Czerwiec 13, 2018, 23:16:13 pm
Swoją drogą - ile mogę cenić kompleksowo zregenerowany reduktor ? Kupiłem używkę, która też wyje i jak regeneracja jednej sztuki mi wyjdzie to to samo planuję zrobić z drugą. Zęby bez żadnych uszkodzeń - regeneracja zawierałaby płukanie po syfie, wymianę wszystkich 9 łożysk plus nowe uszczelniacze półosi. Oczywiście razem z papierem z firmy, która to regenerowała. 1600-1700 zł to chyba lekko biorąc pod uwagę ceny używek w stanie nieznanym? Tylko kto to kupi za tyle kasy  :-hehe
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Czerwiec 13, 2018, 23:39:56 pm
sama kwota łożysk, uszczelniaczy, oleju do tego to już około 900zł
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Czerwiec 14, 2018, 00:32:27 am
Koszta znam bo wszystko już pozamawiałem. Dlatego zastanawiam się nad opłacalnością robienia drugiej sztuki.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Czerwiec 14, 2018, 03:39:08 am
to jak z regenerowanymi skrzyniami. Drogie ale kupiec sie znajdzie
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Czerwiec 22, 2018, 21:25:14 pm
Miałem tu pisać ostatnio z zapytaniem czy aby na pewno do tylnego dyfra powinno sie zalewać 75w140 skoro nie ma żadnych mechanizmów ciernych, odpowiedziałem sobie sam dzisiaj na to pytanie. Albo to wina łożyska że nagle sie poddało chociaż wymienione było na jesień, albo włąśnie tego dodatku LS bo od 3 dni wyje mi dyfer aż z ciekawości odkręciłem korek bo myślałem że wyleciało wszystko i moim oczom ukazały sie eleganckie błyszczące opiłki. Nie chce mi sie robić już tego trupa tylko napiszcie jaki olej lać jak kupie drugi dyfer bo ręce już opadają :-cry
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Czerwiec 22, 2018, 21:33:47 pm
Tak na marginesie obserwując Twoje problemy z tym autem, gdzie ty go kupiłeś? Ile to ma nalatane?
Bez urazy, ale patrząc na problemy, musi być to niezła padaka...
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Czerwiec 22, 2018, 22:15:14 pm
Teraz ma to niby 188tysi. w moich rękach już od jakichś 15tysięcy może troszke więcej. Wersja Amerykancka. Nigdy w swoim całym życiu, chociaż jest krótkie, nie naprawiałem tak często jednego samochodu. Może i mam ciężką noge ale ten samochód nie jest przecież z papieru bo waż ponad 1600kilo i jest wykonany z gównolitu. Już sie nawet nie będe przy nim starał tylko leciał na używkach i najtańszych zamiennikach z chin bo wiem że nie warto. Powiedzcie tylko jakiego oleju szukać bo jak nie to jakiegoś hipola rolniczego zaleje
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Czerwiec 22, 2018, 22:22:45 pm
Powiem wam, mam dwóch klientów z Xem 2.5 i 3.0 (jeden sprzedał) i z oboma jest cały czas coś. Oba przedlifty i może tu jest cały pies pogrzebany
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Czerwiec 22, 2018, 22:27:03 pm
Miałem tu pisać ostatnio z zapytaniem czy aby na pewno do tylnego dyfra powinno sie zalewać 75w140 skoro nie ma żadnych mechanizmów ciernych, odpowiedziałem sobie sam dzisiaj na to pytanie. Albo to wina łożyska że nagle sie poddało chociaż wymienione było na jesień, albo włąśnie tego dodatku LS bo od 3 dni wyje mi dyfer aż z ciekawości odkręciłem korek bo myślałem że wyleciało wszystko i moim oczom ukazały sie eleganckie błyszczące opiłki. Nie chce mi sie robić już tego trupa tylko napiszcie jaki olej lać jak kupie drugi dyfer bo ręce już opadają :-cry

Mnie też bardzo mocno zastanawia zasadność lania 75W140 LS. Skoro tak Ci pada to może spróbuj zalać 75W90 albo po prostu inny 75W140 bez LS bo takie też są :p

Millers ma olej bez modyfikatorów tarcia - CRX 75W140 NT+.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Czerwiec 22, 2018, 22:39:18 pm
Jak wklepuje w gogole 75w140 to wyskakują generalnie same LS i ten olej jest wykonywany chyba w takiej technologii. Podejrzewam że leją taki olej bo musi wytrzymywać ostre nagrzewanie sie dyfra i na takiej 90 zaraz by sie poddał po dłuższej trasie
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Czerwiec 22, 2018, 22:41:51 pm
Voilà :)

Millers CRX 75W140 NT+

STOSOWANIE:

Do użytku w wyczynowych skrzyniach biegów, które są mocno obciążone, lub pracują w trudnych warunkach, jak np. wyścigi długodystansowe w samochodach o dużej mocy i momencie obrotowym. Skrzynie manualne, zsynchronizowane, kłowe sekwencyjne, skrzynie reduktorowe, dyferencjały hipoidalne bez szper, które wymagają oleju API GL4 lub GL5.

Polecany do nowoczesnych przekładni wymagających w pełni syntetycznego oleju , zwłaszcza podczas intensywnego użytkowania na drogach i torach. Znakomity do przekładni takich jak: Hewland, Xtrac, Glebe Transmissions, ZF, Tran X, Elite Transmissions.

Uwaga: Nie zawiera modyfikatorów tarcia. Do szper płytkowych należy stosować CRX LS 75w140 NT+
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Czerwiec 22, 2018, 23:01:09 pm
mnie kusi ten
ELF TRANSELF SYN FE 75W140 1L
tańszy to raz, drugie primo spełnia normy dla ciężarówek a one lekkiego życia nie mają, i tri nic nie pisze o dodatkach zwiększających tarcie a jedynie o tym że jest gl5. Ale to wszystko sie okaże jak zrzucę dyfer i ocenie szkody. Może po prostu łożysko zjadło, choć wątpie :( Jest jeszcze opcja że to opiłki spod podkładek dystansujących wałek ataku, ale kurcze te wycie nie daje mi spokoju, zupełnie jak łożysko
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Czerwiec 22, 2018, 23:14:36 pm
Ja do swojego zakupiłem castrol 75w140 i w sumie nic się nie dzieje. Generalnie powiem wam, że na swoje dwa x-typy nie narzekam, jedynie 2.1 odwalał jakieś numery z katami, ale wymieniłem i lata jak nowy... Dlatego jestem trochę w szoku z tymi waszymi przygodami. W moim 3.0 kompletnie nie słychać szumów itd cisza i spokój.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Czerwiec 22, 2018, 23:28:10 pm
Ale chyba 2.1 nie ma napędu 4x4 a z moich obserwacji 50% problemów z X-Typem to beznadziejne przeniesienie napędu na 4 koła i wszysko z nim związane, czyli łożyska kół, półosie, wał, podpora, dyfrer, skrzynia kątowa - wersje z napędem na przód albo tego nie mają, albo mają inne 2 razy tańsze części, chciażby łożyska kół tylnich czy półosie ... W moim kocie rzekłbym, że 4x4 to zdecydowanie ponad 50% wszystkich k*rw i ch**ów jakie się posypały na to auto :P


BTW: Pólosie są chyba z Mondeo, tyle, że przefrezowane, to skoro już brali od nich półośki to po cholerę wywalali podpory półosi ? Myślę, że ułatwiłoby to Nam życie. Trwalsze przeguby wewnętrzne -> trwalsze półosie -> całe uszczelnicze przy reduktorze -> mniej problemów z reduktorem :) No i nie czuć by było aż tak tych zasranych drgań na kierownicy przy lekkich luzach.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Czerwiec 22, 2018, 23:40:29 pm
Nie będę dyskutował ja żadnych takich cyrków ze swoimi jaguarami nie mam. Tak jak wspomniałem wyżej zalałem do x'a 3.0 4x4 z 2008 roku olej castrol 75w140 i problemów żadnych nie ma. Cisza i spokój.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Czerwiec 22, 2018, 23:51:14 pm
No napęd to zrobili beznadziejny. Teraz jak tylko zwale dyferek to odrazu robie przednie półosie, amorki bo sie wysypały od jesieni, tarcze bo znowu sie pogieły, o a dzisiaj mi zbiorniczek pękł od płynu i lampy coś sie opuściły na początku miesiąca, więc fajnie  :-yipee
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: greenhunter911 w Styczeń 09, 2019, 10:26:29 am
Podpinam się do tematu. Również zabieram się za regenerację skrzynki rozdzielczej. Poza tym w terenie ten napęd wcale nie jest zły. Wczoraj w gęstym śniegu w okolicach Nowego Targu musiałem wyjechać pod górę po nie odśnieżonym asfalcie. Samochód sprawił się świetnie. Gdyby ten napęd był kiepski już dawno dałbym sobie spokój z tym.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Styczeń 09, 2019, 10:59:40 am
Napęd jest bardzo fajny ale niestety dość awaryjny.
W czasie produkcji auta był wielokrotnie ulepszany, wersję sprzed liftu są bardziej awaryjne, wersje po mniej (za to teoretycznie są gorsze, bo mają otwarty dyfer w skrzyni rozdzielczej).

Ja i sztandi mamy wersję z 2001r i co prawda w śniegu rewelacja, ale ja mam już wymieniowe trzy półosie (dwie fabrycznie nowe), trzy piasty, trzeci wał i wciąż nie jest dobrze (ma wibracje).
Niedługo czeka mnie wyważanie wału i wymiana podpory ale cudów się nie spodziewam.

Te auta miały jeszcze na gwarancji wały wymieniane wielokrotnie. Nowy wał przewyższa obecnie wartość auta.

Najciekawsze jest to, że np u mnie wszystko było bezobjawowe i autko śmigało super. Do czasu aż zechciałem wymienić podporę wału bo piszczała na mrozie. I wtedy sie zaczeło ... :-tylko
Wał był tak zjechany, że nie mogli go wyważyć. Zużyte przeguby wewnętrzne na półosiach, itd.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Styczeń 09, 2019, 12:13:14 pm
U mnie z 2008 roku czasami przy zmianie biegów, czuć było stuknięcie, a przy gwałtownym przyśpieszeniu delikatne wibracje. Wszystkie objawy ustąpiły po wymianie podpory wału.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Styczeń 09, 2019, 13:43:00 pm
Podejrzewam, że auta z końcowych lat mają już te wszystkie problemy rozwiązane.
Niestety bardzo trudno jest dostać używane części z takich aut. Gdy kupowałem swojego X-Type zadbane egzemplarze z tego rocznika (ostatni lift) chodziły jeszcze po 60-80tys.
Większość jeszcze pewnie nie wybiera sie na szrot.

Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Styczeń 09, 2019, 13:57:01 pm
U mnie z 2008 roku czasami przy zmianie biegów, czuć było stuknięcie, a przy gwałtownym przyśpieszeniu delikatne wibracje. Wszystkie objawy ustąpiły po wymianie podpory wału.

Czasami to też wina luzów na homokinetykach.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: milun w Marzec 11, 2019, 18:06:53 pm
Witam, Znowu mam problem ze skrzynią kątową.
Posypało się te łożysko od strony półosi, te co sie wkłada półoś.
Znacie numery tego łożyska. Wyglada one jakby bylo z smeringiem.
HELP....
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Marzec 11, 2019, 19:18:06 pm
To będzie albo NTN 32911 albo NTN 32912XA ale ręki sobie uciąć nie dam bo są największe
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: aksel w Marzec 11, 2019, 22:44:58 pm
Nie narzekajcie na markę Jaguar, pól roku temu kupiłem x typa, zrobiłem nim ponad 25tys km. i jest ok. Problemem są mechanicy, za wyminę świec zapłaciłem 1000zł. Teraz mam pierwszą awarię, do wymiany wysprzęglik bo cieknie z niego płyn, pewnie wymienię razem z całym sprzęgłem, aby mieć spokój. Próbujecie wszystko robić tanim kosztem i temu macie problemy!!!!
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Marzec 11, 2019, 23:46:20 pm
Nie obraź sie ale nikt nie kupuje do xksa hamulców za przysłowiową stówkę bo sie gną i jest tu mnóstwo tematów na ten temat, a kwestia to ile co kosztuje to nie jest jakiś wyznacznik jakości bo płacąc tysiaka za wymianę świec dałeś sie po prostu naciągnąć. Każdy jeździ po swojemu i akurat xkstype sie nie nadaje do mocniejszego pociśnięcia, ani na słabsze drogi. Z porównania xksa do mondeo mogę powiedzieć tylko że jakość ta sama na niekorzyść cięższego jaguara któremu to akurat wyszło bokiem
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: milun w Marzec 12, 2019, 11:37:54 am
Ale tu chodzi o rozmiar łożyska...
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Marzec 12, 2019, 11:47:14 am
jak masz rozebraną to podałem ci dwie nazwy łożysk. wpisujesz je w google i widzisz rozmiar, albo idziesz do sklepu i ci dają zamiennik
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: milun w Marzec 12, 2019, 15:14:48 pm
ona jest na aucie jeszcze... Chce wymienić bez wyciagania skrzynki.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Marzec 12, 2019, 15:33:22 pm
Powodzenia :) To tak jakbyś chciał wymienić tarcze i klocki bez odkręcania koła :)

Pełna lista łożysk skrzyni kątowej, każde charakteryzuje się swoimi unikatowymi wymiarami, więc jak już wyjmiesz uszkodzone, to bez problemu dopasujesz sobie numer:
NTN 32204
NTN HK4516
NTN HK3516C
NTN AXK1109
NTN 32911
NTN 32912XA
NTN HM88542 + HM88510
NTN HM88547 + HM88510
NTN CR-0499

Łożyska do kupienia m.in w Albecco. Szkoda byłoby nie wymienić chociażby uszczelniaczy. Olej Castrol 75W140 około 0,65l
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: milun w Marzec 12, 2019, 17:51:07 pm
Kurde...
Czyli szukać sprawnej używanej....
https://allegro.pl/oferta/reduktor-1x4w-7l486-df-2-1-2-5-3-0-jaguar-x-type-7697297636
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Marzec 12, 2019, 18:50:39 pm
Biorąc pod uwagę że używane części z X z tamtych lat są masakrycznie zjeżdżone ja bym wolał zrobić swoją na nowych łożyskach.
Z tego co czytałem na zagramanicznym forum część łożysk jest "zewnętrzna" i to te najczęściej padają. I są łatwiejsze do wymiany.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: ziutek567 w Marzec 12, 2019, 21:16:48 pm
mnie dziwi czemu ktoś nie wyjął półosi ze skrzyni tylko wyjmował reduktor razem z półosią ??????
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Marzec 12, 2019, 22:00:17 pm
Pełna regeneracja skrzyni kątowej powinna Cię wynieść w granicach 1200-1500zł w zależności jakich masz mechaników. Czy warto kupować używkę za 1000zł ? Biorąc pod uwagę to, że nieszczelności, wycia, luzy i inne problemy z kątówkami w tych autach zdarzały się naprawdę często, to odpowiedz sobie sam jaką masz szansę na trafienie skrzyni w bardzo dobrym stanie. Oprócz łożysk wymienia się jeszcze uszczelniacz półosi, uszczelniacz wału i chyba 2 lub 3 małe uszczelniacze wewnętrzne, potem ładnie się to składa/skleja, zalewa nowy olej i problem znika na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: milun w Marzec 13, 2019, 18:38:20 pm
Masz jakiś namiar gdzie mozna ja wysłać na regeneracje??
Bo u mnie to lipa, mam pod Bialymstokiem ale dopiero zobaczyc moga w polowie kwietnia.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: milun w Marzec 14, 2019, 16:59:07 pm
???
Ktoś zna jakiś namiary na zakład w którym to regenerował i jest ok.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Marzec 27, 2019, 15:55:43 pm
Panowie, rozbierał ktoś lub był przy rozbieraniu tzw. reduktora? Cieknie mi z miejsca gdzie złączone są dwie części obudow. Chce kupic kpl. uszczelnień i zlecić wymianę, tylko przed tym wolę wiedzieć jak to jest zbudowane. Ten reduktor jest sklejony jakimś specjalny klejem i skręcony, czy na łączeniu jest uszczelka?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Marzec 27, 2019, 16:55:28 pm
Uszczelnienie jest na klej.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: greenhunter911 w Marzec 30, 2019, 16:25:42 pm
Koledzy, skrzynka rozebrana. Możecie mi krótko powiedzieć, które jej elementy należy wymienić aby przestała "stukać" przy puszczeniu sprzęgła? Głównie po to ją rozebrałem... Rzeczywiście wymiana łożysk oraz uszczelniaczy zdziała cuda przy tym "stukaniu"? Co w tej skrzynce pada po 250tys km, że słuchać głuche uderzenie przy każdym puszczeniu sprzęgła, szczególnie przy ruszaniu na pierwszym biegu oraz już mniej na drugim?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Marzec 30, 2019, 16:41:55 pm
Bardziej bym homokinetyki na wale obstawiał a nie kątówkę.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: greenhunter911 w Marzec 30, 2019, 18:22:33 pm
Bardziej bym homokinetyki na wale obstawiał a nie kątówkę.

Czyli, rozwiń jeśli możesz. Wał do wymiany?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Marzec 30, 2019, 21:01:37 pm
Jak masz manuala, to takie stukania może powodować koło dwumasowe.
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: greenhunter911 w Marzec 31, 2019, 08:19:26 am
Wymienione na nowe, cały komplet. Gdy ruszam wałem pod autem ewidentnie luz jest na skrzynce rozdzielczej. Czy skrzynka rozdzielcza z rocznika 2006 bedzie pasowała do rocznika 2001?
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Marzec 31, 2019, 20:39:52 pm
Prędzeniej luz będziesz miał na przegubie wału oraz kielichu prawej przedniej półosi
Tytuł: Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
Wiadomość wysłana przez: milun w Czerwiec 30, 2020, 10:43:02 am
Witam czy przy wymianie uszczelniacza półosi prawej w skrzyni kątowej, trzeba zmieniac olej czy w ogóle bedzie leciał.
Olej mam swieży.