FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Mati.Jn.K w Marzec 18, 2016, 10:38:28 am
-
Podobnie jak "delson" do tej pory jeździłem tylko markami japońskimi : Mitsubishi Lancer, Toyota Corolla, Toyota Avensis 1.8 benzyna i Toyota Avensis 2,2 DCat.
Od listopada posiadam Jaguara XE 2,0T benzyna 200KM automat - zakup z salonu.
Niestety mam problem, gdyż po przejechaniu 5000 km pojawiło się tzw "buczenie" gdzieś pod maską silnika w zakresie obrotów silnika pomiędzy 1200 a 1500 rpm. Nasila się kiedy automat zrzuca biegi przy zwalnianiu, po puszczeniu pedału przyspieszenia.
Może ktoś miał lub ma podobny problem w XE, a może zdarzyło się komuś coś takiego w XF.
W serwisie nie bardzo wiedzą co to jest i mówią - proszę jeździć.
Pozdrawiam serdecznie
-
Witaj :)...po 5000 km i już problemy :-zly...brak słówjak ta motoryzacja z chodzi na psy
-
Dziękuję za współczucie, ale nawet nie wiem jak "zmusić" serwis do naprawy gwarancyjnej. Dlatego też napisałem na forum. Może gdy ja będę miał większą wiedzę, to łatwiej będzie mi rozmawiać w serwisie.
Pozdrawiam
-
Witaj u nas
ps.
po prostu musisz być upierdliwy , stanowczy za tyle kasy i już po 5 tys. coś nie tak
domyślam się że jak byś chciał żeby ci coś buczało to byś sobie coś tańszego kupił np. francuskiego
jak niewiedzą to niech szukają do skutku
-
Witam
Niestety dalej moje auto "buczy", a w serwisie jedynie zdiagnozowano, że dźwięki te wydobywają się po stronie ssawnej powietrza (okolice filtra powietrza - po otwarciu obudowy filtra samochód jest cichy). Co naprawić nie wiedzą.
Czy jest może ktoś na forum posiadający takiego jaguara jak ja?
Proszę o ewentualny kontakt
Pozdrawiam
-
Zrób tak: zadzwoń w odległości 1 km od serwisu na asistance Jaguar i zgłoś problem że samochód przechodzi w tryb awaryjny, że kontrolki głupieją itp... i że z pod maski wydobywa się nienaturalny dźwięk...w serwisie przekaż że nie możesz czekać, niech diagnozują a ty chcesz samochód zastępczy...
-
Do moderatora : Nie ma niestety działu technicznego do XE, możliwe jest jego założenie?
-
Witaj,
Jaguar Wrocław ma dobry sposób. W tamtym roku miałem problem techniczny z inną marką. Samochód na gwarancji. Podjechałem pod najbliższy serwis, zgłosiłem problem na infolinii producenta, samochód koniecznie musiał trafić na lawetę, chociaż mogłem spokojnie samemu podjechać te kilkaset metrów, dostałem samochód zastępczy na tydzień i po tygodniu awaria została usunięta, mimo że wcześniej też otrzymywałem odpowiedź - "proszę jeździć, obserwować". Wydanie klientowi samochodu zastępczego i ponoszenie z tego tytułu kosztów (ja miałem z wypożyczalni) czyni cuda.
-
Dziękuję za pomoc.
Oczywiście, że po 5 wizytach w serwisie zadzwoniłem do Jaguar Assistance, przyjechała laweta, dostałem samochód zastępczy z wypożyczalni, dziś mija 5 dzień (samochód zastępczy muszę zwrócić) a mój dalej z usterką i nikt nie wie co jest uszkodzone. Tak na marginesie: spalanie ok, moc ok, tylko to "buczenie"...
Pozdrawiam wszystkich
-
niech Ci wymienią cały dolot powietrza do turbo bo coś tam nieszczelne jest może puszka filtra
-
Nikt o tym nie mówi ale przeważnie jak wychodzi jakiś nowy model, to posiada tzw "choroby wieku dziecięcego samochody". Po kliku miesiącach od wypuszczenia modelu na rynek zgłaszają się użytkownicy z problemami do serwisu. Najgorsze, że ciężko zdiagnozować te usterki i je wyeliminować ponieważ nikt nie ma wiedzy praktyczne co może być przyczyną usterki / awarii. Dopiero po jakimś czasie mechanicy zdobywają potrzebą widzę do rozwiązywania problemów...Oczywiście jak problem się powtarza w dużej ilości przypadków, to są wprowadzane akcję serwisowe. Dobrze, że nowe Jagi mają 5 lat gwarancji :)
-
Albo masz coś źle zmontowane w układzie dolotowym i obudowa filtra wpada w rezonans albo któreś z mocowań układu dolotowego jest urwane. Nie spotkałem się w tej wersji z taką usterką.
-
Po trzech miesiącach udało się zdiagnozować usterkę i mam naprawione auto. Drgania kanału dolotowego powietrza przenosiły się na aluminiowy szkielet samochodu. Poprawiono zamocowania i jest o.k.
Pozdrawiam
-
Cześć, chciałem odkopać ten temat, czy możesz podąc który konketnie element powoduje wibracje? Chyba mam podobny objaw. Mam auto od nowości, rocznik 2017, 2.0T i przebieg 92tys.
-
Odpowiedzi już raczej nie doczekasz bo gościa na forum nie ma.
-
Jeśli jest mowa o elemencie karoserii który styka się w układem dolotu ,to nie potrzeba dużej wiedzy aby samemu to namierzyć. Kwestia dokładnych oględzin mocowania obudowy filtra ,prowadzenia przewodów przed oraz po filtrze itp.
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
-
Fizyczny kontakt z "rama" auta jest tylko w punktach oznaczonych na niebiesko - pierwszy z prawej to jedyna sruba w systemie - dwa obok to plastik umieszczony w gumowych stozkach - tam szukalbym przyczyny.
Oznaczone na czerwono - tylko plastikowe pushpiny.
Na zolto - miejsca laczenia poszczegolnych elementow systemu.
-
Cześć, serdeczne dzieki za łopatologiczny opis. ASO powiedziało że oni nic nie slyszą niepokojącego "komputer" nic nie pokazuje i co Pan nam zrobisz. Ide poszukać czy coś tam nie lata albo drga.
-
Wydaje mi sie ze byla akcja servisowa na to - wiele osob mialo z tym poblemy
-
dzięki za info, gdzie moge sprawdzić czy moje auto miało tą akcję? Tylko w ASO?
-
mozna po VIN
-
SAJAB4BG8HA953546
Sprawdzilem mocowanie filtra, mocno przykrecony i nie pekniete mocowania, jedyny mozliwy problem to poloczenia poszczegolnych sekcji (to na zolto) ale moge to jedynie trytytkami wzmocnić.
-
Issue:
Excessive vibration of vehicle and exhaust system when stationary at idle.
Cause:
Engine mount not switching into idle condition
Action:
Step 1) Inspect all vacuum lines for correct connections and for damage. If fault found connect/replace hose and check if vehicle issue is
resolved. Raise EPQR
Step 2) Disconnect vacuum hose connection directly at the engine mounts and vacuum test the engine mount. The engine mount should
switch before 0.4 bar of vacuum is pulled and then be able to hold the vacuum for 1 minute. There is an audible ‘pop’ as the mount
switches. If the mount doesn’t hold a vacuum replace that mount. Check if vehicle issue is resolved. Raise EPQR
Step3) Disconnect the vacuum hose at the solenoid and vacuum test the system, if it is unable to hold a vacuum systematically check
each hose until the faulty hose is found. Raise EPQR
Technicians - Please rate this SSM and provide comments so that future communications can be improved.
1 = Poor – Basic information provided – The SSM does not help me resolve the customer concern.
3 = Average – Adequate information provided – The SSM partially helps me resolve the customer concern.
5 = Excellent – All required information provided to resolve the customer concern.
W takim razie jest jeszcze problem z aktywnymi lapami silnika - masz takie?
-
to model podstawowy Pure wiec nie sądze żeby takowy były. Po VIN można to sprawdzić?
-
poziom wyposażenia nie ma nic do rzeczy, mocowanie silnika jest identyczne w Pure jak w każdym innym z Portfolio włącznie
masz aktywne poduszki silnika w 2.0T
sprawdzenie poduszek - uruchom auto, usiądź i zamknij drzwi, zostaw auto na luzie, nie dotykaj pedału gazu, oprzyj głowę o słupek B, jesli poczujesz wibracje o wiele mocniejsze niż podczas jazdy
- poduszki silnika lewa i prawa na 99% do wymiany
w teorii do sprawdzenia węże podciśnienia poduszek ale zwykle nie one są przyczyną
-
przeprowadziłem ten eksperyment ale żadnych wibracji nie wyczuwam, cisza. Ten wdzięk (buczenie) występuje tylko w zakresie obrotów od ok 1400 w dół do ok 1100 i tylko w czasie jazdy i kiedy zwalniam czy silnikiem czy przy hamowaniu. Dźwięk dochodzi z lewej strony jakby z okolic filtra powietrza (tak mi się wydaje) bo w czasie jazdy. Powyżej tych obrotów hamowanie i zwalnianie dźwięk nie występuje.