FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Bedek w Lipiec 01, 2012, 14:36:49 pm
-
Witam!
Od jakiegoś czasu w mim X-e ( 2,5, 03) zaświeca się kontrolka ładowania ale zawsze po kilku minutach jazdy, wyłączenie i włączenie silnika nie zawsze pomaga ale wyłączenie i odblokowanie zamka pilotem i ponowne uruchomienie już gasi kontrolkę ( jaja jakieś) czasem na kilka dni czasem na kilka minut. Najśmieszniejsze jest to że jak świeci się kontrolka to ładowanie jest i to takie samo jak podczas zgaszonej. Posprawdzałem wszystko i jest OK, Błędów w komputerze nie ma wszystko pięknie a kontrolka się zapala. Może ktoś już z tym walczył - każda podpowiedź mile widziana.
-
Ja miałem sytuację taką z zapalaniem się kontrolki ładowania , mianowicie u mnie odpowiedzialna za to była sprężarka klimatyzacji ,po wymianie ikonka się już nie pojawiała ;)
-
Witam,
Mam ten sam problem, z tym ze ja mam stwierdzone ze jest cos nie tak z klima (raz rozsadzilo mi chlodnice a na nowej cisnienie skacze do 25 bar).
Black V6 - ile trzeba liczyc za taka sprezarke ?
Pozdro
-
Nowa 3,1 tys zl :-hehe :-hehe
150 zł za nią mnie policzyli sprawdzona używka montowana na dzień przed wożeniem pary młodej :)
-
Sprężarka powiadasz ??? Hmmmm dziwne przecież tam jest tylko zwykły elektromagnes i nic więcej. A zapalała się jak klima była włączona czy nie miało to znaczenia ?? . Bo ja zauważyłem że zapala się częściej jak jest bardzo ciepło.
Gdzieś tam w czeluściach dokumentacji jednego z warsztatów doczytałem że alternator sterowany jest trzema plusami i jak na jednym z nich brakuje napięcia, jest za niskie lub przerywane to zapala się kontrolka ale ładowanie jest tyle że nieznacznie obniżone voltowo. Powodem tego może być regulator napięcia lub poprostu przerwa w obwodzie.
Ale najpierw obmierzę sprężarkę.
-
jak jeździłem bez klimy wszystko było ok jak załączyłem klimę po ok. 5 min kontrolka ładowania
-
U mnie nie ma reguly, wczoraj (36 st na zewnatrz-wiec wiadomo klima chodzila) zrobilem ok 50 km - nic. Dzis jak jechalem do pracy przejechalem 2 skrzyzowania i na 3 swiatlach sie zapalila. Zgasilem silnik, odczekalem 10 s odpalilem i juz sie nie pokazala przez nast 12 km - a tez caly czas na klimie.
oszaleje z tym kotem :)
-
jak jeździłem bez klimy wszystko było ok jak załączyłem klimę po ok. 5 min kontrolka ładowania
Muszę sprawdzić ?? temat wart sprawdzenia. Obmierzę wszystko, sprawdzę zależność i dam znać.
A na razie wielkie dzięki :-thank za zainteresowanie tematem.
-
Bedek
Czy masz jakies wiesci w tym temacie ? Nie ukrywam ze chyba tez mnie czeka wymiana sprezarki i chcialem zasiegnac wiedzy.
Daj znac jak cos wiesz wiecej
Pzdr
-
Obmierzyłem sprężarkę - wszystko OK, odłączyłem ją całkiem i kontrolka się dalej zapala. Czuła jest tylko na temperaturę pod maską - dopóki silnik zimny jest OK jak się nagrzeje to się zapala. Ja stawiam na regulator napięcia. Bez względu na wszystko w sobotę go zmieniam, ba cała reszta obmierzona i jest OK
-
No to ja juz nic nie rozumiem, u mnie czasami sie zapala jak jade na klimie, bez klimy nie ma problemow z kontrolka. W momencie gdy silnik jest cieply, stane na swiatlach (lub inaczej doprowadze do jalowych obrotow silnik) kontrolka zapali sie (czasami pol miasta przejade bez kontrolki a czasami na 1 swiatlach sie do dzieje). Przejade kawalek, zgasze, odczekam, odpalam i raz sie swieci dalej, raz gasnie. Gdy nie kontrolka nie znikinie od razu za 2-gim razem zawsze jak zgasze, odczekam i odpale silnik to kontrolka znika.
Bez klimy nie zanotowalem podobnej przypadlosci.
Poza tym na serwisie klimy zmierzyli mi cisnienia i wysokie dochodzilo nawet do 30 bar ! (zawor bezpieczenstwa wylaczal sprezarke) Wiec ja bym stawial ze to moze jednak cos ze sprezarka, tylko jak sprezarka klimy wplywa na ladowanie aku ?
BLACKV6 - chyba mam podobna przypadlosc do Twojej.
Pozdrawiam
-
Własnie widze ,mam moją przypadłość tak samo jak wyłączyłem samochód i załączyłem kotrolka ładowania zawsze znikała :)
-
Bedek,
Jakies postępy w temacie ? Zrobiłeś ten regulator ?
U mnie wogole od napisania ostatniego posta temat zniknął - juz prawie 2 tyg. A na klimie ciągle jeżdżę.
Wydaje mi się przyczyna lezy w sprężarce klimy - od 2 tyg nie ma opałów to i nie jest ona tak mocno obciążana, wiec kontrolka się nie pojawia. Niedługo ma byc znowu 30+ wiec napisze jak coś się zmieni.
Aczkolwiek dalej nurtuje mnie pytanie co ma sprężarka klimy do lądowania aku....
Pzdr
-
2.5 v6
u mnie tez sie zapaliła(ładowanie było ok), komputer pokazał chwilowy spadek napiecia i zaswiecił sie check, było gorąco ale to nie była wina sprezarki, prze klemach akumulatora sa dodatkowe cienkie kabelki izolowane czymś jak teromkurczka(od wysokiej temp robi sie bardzo wiodka), od wibracji silnika kabelki sie przerwały po jednej stronie ale tego nie było widać kiedy nimi poruszałem zauwazylem ze coś sa za luzne, od kiedy je połączyłem solidnie kontrolka sie nie zapaliła ani raz wiec uznalem ze luzny kabelek był problemem z ładowaniem. 2 min roboty 0 kosztów. jeśli sa zerwane i od wibracji chwilowo sie nie stykaja, a jak włacza sie sprezarka silnik jest bardziej obciazany a na małych obrotach moga powstać wieksze wibracje ktore chwilowo rozłaczą obwód( termokurczka jak kondom bo gorąco i pozwala na to). w moim kocie tak to wygladało i mam nadzieje ze sie nie powtórzy ale pierwsze co sprawdze jesli problem wroci to właśnie te przewody. napiszczie czy u was to załatwiło problem
-
wymieniałem tą wiązkę w całości wraz z wszystkimi masami
-
i dalej sie zapalała?
-
nie zapala się od momentu wymiany sprężarki,po wymianie tych wiązek dalej się pojawiał , jak na razie auto 100% więc luzik ,doinwestowany w pierwszym roku po zakupie załatwiło wiele problemów
-
Chyba znalazłem przyczynę. Od miesiąca już nie zapala się kontrolka ładowania a przestała po tym jak odkręciłem kable które idą od akumulatora do masy - jeden do silnika drugi do nadwozia. Odkręciłem wyczyściłem "do gołego" dałem nowe śruby posmarowałem pastą miedzianą i na razie mam spokój.