FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: KrzysiekEg w Październik 14, 2011, 13:25:34 pm

Tytuł: X 300 4.0 l Wymiana paska napędu klimatyzacji.
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Październik 14, 2011, 13:25:34 pm
Pasek do wymiany to Gates 4 PK 1022 SF. Nie potrzebny jest kanał ale ułatwia sprawe. Potrzebny klucz 10 i 7.
Tytuł: Odp: X 300 4.0 l Wymiana paska napędu klimatyzacji.
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Październik 14, 2011, 13:27:51 pm
Tutaj widać śrube do poluzowania na rolce, klucz 10, odkręcamy. I ten kwadratowy trzpień na śrubie, klucz oczko 7 pasuje, do opuszczenia rolki.
Tytuł: Odp: X 300 4.0 l Wymiana paska napędu klimatyzacji.
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Październik 14, 2011, 13:29:16 pm
Prosta robota, opuszczamy, wymieniamy pasek, i w odwrotniej kolejności podciagamy napinacz i na koniec dokręcamy śrube rolki. Czas pracy z kanałem 10 minut.
Tytuł: Odp: X 300 4.0 l Wymiana paska napędu klimatyzacji.
Wiadomość wysłana przez: Lexmar14731 w Sierpień 31, 2015, 11:37:56 am
bez kanału 40 minut klucz 6 a nie 7 i dwie śruby mocujące klucz 10 rolkę trzeba najpierw odkręcić nie ma co jej luzować potem opuścić rolkę na regulacji na sam dól założyć na nowy pasek i napiąć od dołu kluczem 6 bo 7  się da ale jest luz za duży i można zepsuć
Tytuł: Odp: X 300 4.0 l Wymiana paska napędu klimatyzacji.
Wiadomość wysłana przez: Boberro w Grudzień 02, 2015, 23:03:36 pm
czy do 3.2 będzie taki sam pasek ?
Tytuł: Odp: X 300 4.0 l Wymiana paska napędu klimatyzacji.
Wiadomość wysłana przez: KrzysiekEg w Grudzień 03, 2015, 17:09:05 pm
Tak. Poza pojemnością te silniki niczym się nie różnią.
Tytuł: Odp: X 300 4.0 l Wymiana paska napędu klimatyzacji.
Wiadomość wysłana przez: Six w Luty 22, 2017, 22:17:13 pm
To ja dorzucę od siebie ciekawostkę: jak sprawdzić, czy pasek jest odpowiednio naciągnięty?
Otóż będzie nam potrzebne coś, co pozwala mierzyć częstotliwość dźwięków, najlepiej jakaś aplikacja na smartfona, np. do strojenia gitar. Ważne, żebyśmy znali dokładną częstotliwość.
Zbliżamy mikrofon i energicznie szarpiemy pasek (tak, jakbyśmy "brzdąkali" w strunę gitarową) w połowie odległości między kołami pasowymi na wale i kompresorze. Następnie sprawdzamy na ekranie z jaką częstotliwością "gra" ta nasza ekskluzywna basówka. ;)
Zgodnie z serwisówką Jaguara nowy pasek powinien generować dźwięk o częstotliwości 167-173Hz. Jeśli jest inaczej, to trzeba go odpowiednio napiąć/poluzować.
Z kolei jeśli pasek już swoje lata ma i nie jesteśmy pewni co do jego naciągu, postępujemy jak powyżej. Jeśli dźwięk ma ponad 85Hz, to możemy nic nie ruszać. Jeśli poniżej, to naciągamy pasek do 127-133Hz.
Ot i cała filozofia. ;D
Tytuł: Odp: X 300 4.0 l Wymiana paska napędu klimatyzacji.
Wiadomość wysłana przez: katar83 w Luty 24, 2017, 22:58:44 pm
A ja od siebie proponuje tez zaspawac nakretke na ten kwadratowy trzpień na śrubie przy okazji jak sie ma calosc zdjete. Juz nie jedna ukrecilem, i generalnie jest to fatalnie zrobione. Wieksza nakretka na przyszlosc zdecydowanie pomaga przy ponownym odkreceniu.
Tytuł: Odp: X 300 4.0 l Wymiana paska napędu klimatyzacji.
Wiadomość wysłana przez: JPTJAG w Czerwiec 20, 2018, 07:22:51 am
podoba mi się ta opcja że sprawdzeniem napięcia paska pomiarem częstotliwości drgań :) już widzę te zdziwione twarze jak podchodzimy do Kota z miernikiem (nawet smartfonem), brzdękamy paskiem i z fachową miną oceniamy przebieg drgań na koniec stwierdzając że jest ok albo ze trzeba trochę podciągnąć. Znajomi z garaży będą się kłaniać w pas, legandy o Jaguarach rosnąć w siłę z każdym dniem;)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Tytuł: Odp: X 300 4.0 l Wymiana paska napędu klimatyzacji.
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Czerwiec 20, 2018, 11:13:29 am
Sprawdzanie naciągu paska po jego częstotliwości drgań , jest dobrym sposobem , ale nie ma nic wspólnego z dźwiękiem . Napięcie paska sprawdza się specjalnym urządzenie , które musi być umieszczone na jego środku i to w odpowiedniej odległości . Sam używałem tego typu mierników jak robiłem regulacje pasów napędowych pras w fabryce .