FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: e_gregor w Maj 18, 2011, 00:37:27 am

Tytuł: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Maj 18, 2011, 00:37:27 am
Hej

Mam problem z hamulcami. Sovereign 4.0 '92. Hample mam jakieś przysłabawe. Przednie opony szybko piszczą przy niezadowalającej skuteczności spowalniania. Sugerowałoby to mniejszą siłę hamowania z tyłu. Przy hamowaniu zapalają się kontrolki ABS i hamulców - po odpuszczeniu obie gasną.

Obstawiam dwie rzeczy: akumulator ciśnienia lub uszkodzony zawór we wspomaganiu który nie dawkuje właściwie ciśnienia do tylnej sekcji.

Pytanko - czy przy każdym naduszeniu hamulca załącza się Wam pompka od układu wspomagania hamulców? U mnie tak, co sugerowałoby niesprawny akumulator ciśnienia

... z drugiej strony przy odpowietrzaniu płyn z tylnych zacisków tylko się sączy przy naduszonym pedale. Pompka załącza się tylko co jakiś czas jeśli pedał jest wduszony a odpowietrznik poluzowany. To by sugerowało zawór w układzie wspomagania.

Dzięki i pozdrawiam
Grzesiek
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Maj 18, 2011, 00:40:32 am
Hej, czy pedal hamulec zachowuje sie normalnie czy zrobil sie "twardy" ?
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Maj 18, 2011, 09:03:10 am
Trudno mi powiedzieć. Auto kupiłem z tą usterką. Do pewnego momentu idzie bardzo lekko a dalej stawia duży opór.
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: B E N 8 5 w Maj 20, 2011, 22:02:04 pm
ale pompa nie jest elektryczna, tylko hydrauliczna  :-W
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: e_gregor w Maj 21, 2011, 10:09:46 am
Możesz rozwinąć? Dla mnie elektryczna bo do pompowania używa energii mechanicznej dostarczonej przez silniczek elektryczny.
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: pabllo30dfx w Styczeń 14, 2016, 08:57:07 am
mam ten sam problem
świeci ANTI LOCK
kiepskie hamowanie i pedał raz twardy raz miękki, kompresor elektryczny raz śpiewa raz nie, sprawdzałem go poza samochodem i działa, sterownik ABS sprawny, czujniki ABS sprawne

pomocy nie wiem gdzie szukać
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: MrDaimler w Styczeń 14, 2016, 17:00:00 pm
sugerowałbym akumulator cisnienia. miałem kiedys podobny problem. po wymianie problem ustąpił.
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: Jaguar XJ6 w Styczeń 14, 2016, 18:27:29 pm
Przekręć kluczyk w pozycje zapłon ( najlepiej z otwarta maską , żebyś słyszał prace pompki dobijającej ) . Zaczekaj aż pompa dobijająca napełni akumulator ciśnienia ( taka czarna gruszka jak w cytrynach ) . Gdy buczenie ustanie naciśnij parę razy pedał hamulca do końca , jeśli od razu po pierwszym wciśnięciu załączy się pompa i zacznie dobijać ciśnienie , to  na 99%  akumulator do wymiany . Sprawny akumulator powinien do 3-4 pełnych naciśnięć spokojnie wytrzymać zanim zacznie go pompa dobijać . Ten 1 % , to prawdopodobieństwo wycieku płynu hamulcowego np. z uszczelnień w zacisku ( co tez skutkuje spadkami ciśnienia i kontrolką ANTI LOCK  .
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: Demo w Marzec 05, 2020, 13:59:57 pm
Teraz i mi sie zaczelo dziac to samo, za kazdym razem jak wciskam hamulec to pojawia sie czerwona kontrolka z wykrzyknikiem, jak odejme noge z hamulca to znika. Na zaplonie po kazdorazowym drugim nacisnieciu hamulca akumulator cisnienia zaczyna sie ladowac, po odpaleniu znow wciskam ile razy chce hamulec i trzyma cisnienie jak trzeba. Wychodziloby ze akumulator cisnienia do wymiany. Czytalem o tym jak niektorzy koledzy regenerowali ten akumulator lub kupywali inna kule i nabijali na nowo. Regeneracja wchodzilaby w gre tylko pytanie czy kazdy akumulator sie do tego nadaje. Kolejna rzecz, mam mozliwosc podmianki akumulatora cisnienia od XJ40 znajomego, wtedy mialbym pewnosc tylko pytanie czy wystarczy zwyczajnie odkrecic ten akumulator czy trzeba zastosowac jakas procedure co by sobie i autu krzywdy nie zrobic ?
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: wtom w Marzec 05, 2020, 16:11:00 pm
przechodziłem to niedawno  ;D. akumulator masz do wymiany. nie musisz kupować oryginału za 1200zł lub regenerować (nikt nie chce tego robić, za duże ryzyko bo konstrukcja gruchy nie przewiduje zaworu, a wszelka rzeźba przy 200bar to  :-nuts). pasuje 1do 1 akumluator od Range Rovera P38  :P. nowy kosztuje 500zł, ma nieco większą pojemność ->0,3l, jaguara 0,25l, parametry te same, mieści się bez problemu, jedyne co to trzeba nałożyć kawałek obciętego gumowego wężyka na śrubę mocującą pompę, bo przy dużych drganiach mógłby obijać się. rachunek jest prosty 500zł za nowy a nie 1200  :-clap. teraz pompa załącza się po 7 naciśnięciu hamulca a wykrzynik dopiero gdzieś po 25 naciśnięciach szybkich hamulca.
procedura:
szmata wokół gruchy, na wył. zapłonie depczesz ze 30 razy hamulcem aby zrzucić ciśnienie w układzie. odkręcasz gruchę trzymając francuzem pompę (inaczej wyrwiesz poduchy mocowania a grucha i tak nie puści  ;D). zakładasz nowy i odpowietrzasz układ zgodnie z procedurą odpowietrzania. generalnie dużo powietrza się nie dostaje ale jednak...
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: Demo w Kwiecień 18, 2020, 23:44:27 pm
Wlasnie jestem po wymianie gruchy wraz z odpowietrzeniem wszystkich kol, wykrzyknik w czerwonym polu dalej sie zapala po kazdorazowym nacisnieciu hamulca i komunikat PAO dalej pokazuje w VCM. Mysle czy by nie oczyscic czujnikow w kolach bo wszystkie klocki mam dobre wiec chyba zaczne od tego.
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: Demo w Kwiecień 19, 2020, 11:23:02 am
Już sprawa rozwiązana, zdjalem dziś przednie lewe koło i sprawdziłem podpięcie czujnika, okazało się że nie był do końca wsunięty. Wypiałem, oczyściłem styki, spialem i działa, żadna kontrolka się już nie pali, vcm też czysty. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: Gonzalles w Maj 13, 2020, 22:08:31 pm
Czyli kłania się stara zasada: sprawdź najpierw rzeczy , które mają wpływ na usterkę, ale najmniej ważą/ w portfelu i robociźnie/.
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: wtom w Maj 14, 2020, 07:54:23 am
tylko, że ta druga sprawa nie miała związku z niskim ciśnieniem z gruchy. więc koszt i tak był nieunikniony.
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: Demo w Maj 14, 2020, 14:17:38 pm
Dokladnie, i tak i tak mialem gruche do wymiany bo nabijala sie juz po 1 nacisnieciu hamulca takze nie patrzylem juz na kontrolke ze sie pali (choc i tak z poczatku myslalem ze pali sie od zuzytej gruchy). Gdyby normalnie mi nabijala po 5 czy 6 nacisnieciu hamulca to naturalnie szukal bym usterki w klockach lub kablach.
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: wtom w Maj 14, 2020, 16:23:47 pm
Kontrolka inaczej sygnalizuje przy klockach, inaczej przy ciśnieniu. Przy klockach od razu, z ciśnieniem nawet przy słabej gruszce od razu przy naciśnięciu nie zaświeci. Są trzy progi ciśnienia, poziom świecenia kontrolki "!" jest niższy niż próg załączenia pompy.
p.s.
jaką gruchę mu zapodałeś?
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: Demo w Maj 15, 2020, 12:08:30 pm
Grucha z range rovera p38 za 700zl, pasuje idealnie bez przerobek. Tak dla porownania oryginalna grucha do XJ40 kosztuje 1200zl.
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: wtom w Maj 15, 2020, 16:04:08 pm
czyli tak jak Ci pisałem  :-clap
Tytuł: Odp: problem z hamulcami - czy elektr. pompka działa przy każdym naciśnięciu pedału?
Wiadomość wysłana przez: Demo w Maj 15, 2020, 19:42:03 pm
Dokładnie, dzięki :-super