FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => E-PACE (2017 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: brawet w Luty 01, 2020, 21:03:19 pm
		
			
			- 
				Cześć, jakie macie przebiegi w swoich E pace? 
 Czy zdarzyło się komuś mieć problem z DPF bądź wyświetlił się komunikat o przedwczesnej zmianie oleju ?
 Zadaje to pytanie ponieważ czytając forum UK natrafiłem na taki wątek, jest to też popularny wątek w Disco Sport.
 
 https://www.epaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=816
 https://www.epaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=785
 https://www.discosportforums.co.uk/viewtopic.php?t=6132&start=50
- 
				Z tego co widzę na szczęście nikt nie ma u nas tego problemu. Ja mam już 15 tysięcy przebiegu i wszystko jest ok. 2.0 180 km. 
			
- 
				Ja mam 17 tys. i też nie mam takiego problemu - 2.0 180KM.
 Generalnie autem jeżdżę tylko w trasy, jazda na krótkich odcinkach w mieście jest znikoma.
 Ale...
 Często w innych autach problem rozcieńczenia oleju wynika z przerwania wypalania filtra DPF.
 Ja miałem tak w Mitsubishi ASX.
 To niby inne filtry DPF, bo tam suchy, a tu mokry.
 Czujnik właściwości oleju stwierdza jego zużycie i wyświetla komunikat o konieczności wymiany oleju.
 Może tu jest podobnie?
 W Opel Vectra miałem przeglądy co 50 tys. i też czujnik jakości oleju.
 Skracał on czas wymiany w zależności od stanu oleju.
- 
				W E pace mamy mokry czy suchy DPF? 
			
- 
				W oplu nie masz czujnika jakości oleju tylko algorytm który wylicza zużycie biorąc pod uwagę charakter jazdy, przebieg, czas, wypalenia dpf itd itp.
 PRzypuszczam że w Jagu jest tak samo.
- 
				W E pace mamy mokry czy suchy DPF?
 
 
 Mamy mokry (FAP), bo do wypalania zalewamy JAG'a płynem DEF, powszechnie znany jako AdBlue®, AUS 32 oraz ARLA 32.
- 
				W oplu nie masz czujnika jakości oleju tylko algorytm który wylicza zużycie biorąc pod uwagę charakter jazdy, przebieg, czas, wypalenia dpf itd itp.
 PRzypuszczam że w Jagu jest tak samo.
 
 
 W Oplu może tak być jak piszesz, ale technologia poszła do przodu i teraz jest kontrola "lepkości oleju".
 Nie wiem tylko czy robi to czujnik oleju czy też algorytm badający jakość oleju na podstawie innych parametrów.
 Właśnie coś takiego jest np. w Mitsubishi ASX.
- 
				Tu filmik z działania mokrego filtra cząstek stałych w Jaguar:
 https://www.jaguar.pl/owners-def-adblue
- 
				to nie jest mokry filtr czastek stalych DPF/ FAP - to jest SCR.
 
 
- 
				Właśnie chyba mamy suchy filtr. 
			
- 
				AdBlue / DEF to zupelnie cos innegeo niz DPF. My mamy niestety suchy, mokry miałem np. w Citroenie C5, gdzie dolewało się bardzo rzadko specjalny płyn, który był wstrzykiwany przy wypalaniu DPF aby zmniejszyć temperaturę wypalania. Myślę, że mokry DPF by rozwiązał wszystkie problemy w Jagu z jego eksploatacją.
 
 PS. Mam 2.0d 150 KM manual, aktualnie 34k przebiegu, zero problemów.
- 
				A jakie dystanse robisz? Raczej sama trasa czy też miasto ? 
 Zmieniałeś już olej? Jak tak to przy jakim przebiegu ?