FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Czary_Mary w Kwiecień 23, 2015, 12:01:22 pm
-
Witajcie,
Planuję zakup felg na lato do S-Type 2007. Jak to zawsze w takich sytuacjach chciałbym może troche większe felgi z mniejszym ET. Ale z Drugiej strony nie che przesadzić. Teraz do rzeczy.
Oryginalne felgi maja zwykle ET60 zatem jak kupie ET40 to moge przy szerokiej gumie mieć problem z ocieraniem koła o błotnik a tego chcę uniknąć. Znalzałem jedną przymierzalnie i okazuje się, że dla S-Type prawie wszstkie nieoryginalne felgi o ET<50 wymagaja zagięcia rantu nadkola, przynajmniej z przodu:
"zagiąć rant nadkola na przedniej osi"
tu link:
http://www.alcar.pl/AlcarKonfigurator/index.php?lcs=rpkjdhla2a (http://www.alcar.pl/AlcarKonfigurator/index.php?lcs=rpkjdhla2a)
Z drugiej storny na forum widziałem wpisy, że nawet 18 cali o szerokości 9 wejdzie z oponą 245. Jaka jest prawda. A może flegi od XF wejdą (tam 8,5-9 cali i ET49). Co mogę założyć bez modyfikacji i oceirania pod obciążniem?
Czy 18 cali x 9cali ET40 na pewno bedzie OK - czy koło zmiieści sie w obrysie auta i nie bedzie ocierać przy oponie 245/45/18? W sumie taka zmiana ET to koło idzie na zewnątrz az 2 cm....
I jeszce jedna ciekawostka. Czy po lifice w 2006 roku zmianiły sie paramtetry ET dla S-Type?
Dla samochodów do 2006 roku znalazłem ET60, jak wyżej:
http://www.wheelfitment.eu/car/Jaguar/S-Type%20(1999%20-%202006).html (http://www.wheelfitment.eu/car/Jaguar/S-Type%20(1999%20-%202006).html)
a od 2006 roku ET50. Czy faktycznie zmieniono cos w budowie nadkoli i błotników. Może w takim razie wepchnę to ET40?
Dzieki z góry.
-
Jeżeli to coś pomoże to u siebie mam 8x18 Et35 z oponą 245/40 zawieszenie trochę niżej jak seria i nic nie ociera
-
SUPER! Pomogło - czyli powinny wejść. Czy napiszesz jaki masz mode tzn wersja 2006 i nowszy czy starszy. W moim przypadku wygląda na to, że musi być OK, bo mam 2007 niemniej dobrze wiedzieć. Może te opisy dotyczą modelu sprzed liftu i faktycznie coś się zmieniono. A czy pod max obciążeniem też na 10% masz zapas czy może nigdy nie zadołowałeś samochodu do granic przed wakacjami? Wracając do wspomnianych konfiguratorów w przypadku Volvo V70 sprawdziły się idealnie. Tzn podały idealnie granicę bez ocierania i modyfikacji...
-
Mam dokładnie taki sam zestaw ET35 felga 8.5 cala i średnica 18. Oponki 245/40 i nic nie trze.
-
Nie rozumiem jakie mogą być przesłanki, poza wizualnymi, zakładania takich kół?
-
Nie rozumiem jakie mogą być przesłanki, poza wizualnymi, zakładania takich kół?
245/40/18 to przecież OEM. Wiadomo, że chodzi o wygląd itd ale przy tej szerokości taki profil daje około 10 cm wysokości opony zatem nie jest to profil z 2 czy 3 cm kapciem i ogromną felgą tylko standard. Poza tym, co lubię na wszelkich forach, zbaczamy z tematu :) .... ja rozważałem jeszcze 19 cali ale trochę boję się profilu 30 z tylu - 275/30/19.
-
Nie rozumiem jakie mogą być przesłanki, poza wizualnymi, zakładania takich kół?
Właśnie chodzi o te wizualne, reszta to same minusy przy takim aucie....
-
Poza wizualnym efektem, co nie wszstkim musi sie podbać, jakies plusuy jeszcze są. Ja przy prawie 600NM miałem w V70 problemy z trakcją przy wąskiej gumie. Ale to nie jest argument bo szeroka guma z wysokim profilem też jest przeciez możliwa...
-
A czy wiecie, czy R-ka jest inna konstrukcyjnie jesli chodzi o ET od pozostałych S-Type? Koła wychodziły tam w 2 opcjach:18 lub 19 cali ale parametry ET były pwenie podobne. Dla 18 cali mamy przód 8,5J X 18CH X 49.0 i tył 9,5J X 18CH X 31.0. Szczególnie tył jest ciekawy z ET31 bardzo odbiegającycm od ET60 dla sandardu w zwykłym S-type. Czy zatem koła od R-ki można bez problemyu zamowntowac np w dieslu 2,7D?