Autor Wątek: pompa wspomagania + maglownica  (Przeczytany 12354 razy)

azshubert

  • Gość
pompa wspomagania + maglownica
« dnia: Kwiecień 04, 2012, 21:21:55 pm »
Witam

Przydarzyła mi się dziś następująca historia : od kilku dni w moim kocie coś skrzypiało, burczało ( dźwięk wzmagał się przy skręcaniu, ustawał natomiast gdy kierownica była maksymalnie skręcona w jedną lub w drugą stronę). Przedwczoraj zupełnie straciłem wspomaganie. Diagnoza poszła, że to pompa wspomagania. Kupiłem nową pompę, mechanik wymienił ją, nalaliśmy nowego oleju, po czym po odpaleniu i skręceniu kierownicą olej wystrzelił z maglownicy . Czy ktoś słyszał o podobnej historii ?

ciamajda

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 05, 2012, 11:12:09 am »
a jaki olej wlałeś???

azshubert

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 05, 2012, 12:43:18 pm »
ATF Dexron III (tak jak wcześniej ktoś pisał ma forum ) firmy Repsol

powiedziano mi, że takie rzeczy się zdarzają, ponieważ nowa pompa podała olej z większym ciśnieniem, a maglownica była już przez pewien okres (140000 km) eksploatowana i nie wytrzymała większego ciśnienia.
Co wy na taką teorię ? Czy to możliwe ?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2012, 04:48:22 am wysłana przez Choina »

BlackV6

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 05, 2012, 16:44:24 pm »
hm tani wykręt ze złej diagnozy  ;)

ciamajda

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 05, 2012, 17:19:38 pm »
możliwe, lecz w praktyce rzadko spotykane
chyba że założyłeś uszkodzoną pompę-podaje większe ciśnienie oleju

azshubert

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 05, 2012, 22:54:08 pm »
pompę kupiłem od firmy tomag, która zajmuje się profesjonalną regeneracją

eMWuGSM

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 07, 2012, 18:01:26 pm »
Nie chce zakładać nowego tematu.
Dziś zrobiłem trase ok 200km, w pewnym momencie zauwazyłem ze przy skrecaniu "coś" miałczy. Dojechałem do celu zobaczyłem co jest i przy skręcie zaczyna miałczeć i przy max skręconych miałczy najbardziej. Przy jeździe na wprost i wolnych obrotach jest OK.

Zastanawiam się, czy poszła pompa, czy maglownica. Raczej obstawiam na maglownicę (rozdzielacz), ale aż dziwne, bo po odkręceniu zbiorniczka od wspomy olej był spieniony i 'suchy' jak ręce po płynie hamulcowym.

Zastanawiam sie jeszcze jak bedzie na zimnym układzie, bo moze byc kwestia zważenia oleju (np. przytkana chłodniczka, taki powód miałem raz u klienta w Audi A6).

I dwa pytania:
Czy pompa wspomagania X-Type 2.0 TDCI jest zamienna z Mondeo 2.0TDCi?
Czy maglownica X-TYpe jest zamienna z Mondeo?

jarkrzy1

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 07, 2012, 18:47:14 pm »
Pytanie pierwsze-tak taka jak w 2.0 130 TDCI Mondeo.
Maglownica nie pasuje. Nowa koszmar cenowy.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 07, 2012, 19:50:49 pm »
Nowa maglownica to juz przesada. Jednak wole zregenerowac (niejednokrotnie brałem zestawy do regeneracji, zarówno listwy jak i uszczelnienia, rozdzielacze TRW/Lauber). Ciekawi mnie kto to robił na pierwszy montaż?

Stawiam na ZF.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 12, 2012, 19:19:08 pm »
Dobra umyłem całą komorę silnika (baaaaardzo dokładnie) i mnie trafiło.

Maglownica jest OK, jest suchutka, leje się z pompy, ale ta pompa jest inna niż w Mondeo 2.0 TDCi. Pompę z Mondeo miałem w łapkach i zupełnie nie przypomina tej co jest w Jagim.

Moja pompa ma oznaczenia:
4X4Q-3A674-B. (napis jakby ucięty na etykiecie moze być 4X4Q-3A674-BA)

22 09 03
HA (pisane markerem ręcznie) DANA
HE1205095/23

*523009178*

Może jest różnica w Jaguarach przed MY2005 (mam kombi 2005r styczeń)?

eMWuGSM

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 13, 2012, 00:09:12 am »
Kody OE (tak dla potomności):

4X4Q-3A674-BA   JAGUAR
HE 1205095/23   HOBOURN AUTOMOTIVE
SP3815                   LENCO

W Oryginale szły HA (HOBOURN AUTOMOTIVE), mam IDENTYCZNĄ z Mondeo 2.0TDCI
XS71-3A674-BE       FORD
HE 1205082/65       HOBOURN AUTOMOTIVE

Pompa jest rozbieralna i regenerowalna (poza gniazdem wałka napędzającego pompę wody, jak gniazdo jest wytarte, to już nie da się nic zrobić). Są dwie możliwości usterki, albo membrana (w sumie folia, którą można zastąpić byle laminowanego kartonu lub arkusza uszczelkowego) albo simmering otaczający gniazdo wałka napędu pompy wody (UWAGA !!! LEWOSKRĘTNY !!!).

Jeśli byście byli zainteresowani to może i bym się podjał zrobienia foto-relacji z regeneracji.

Offline koczis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 13, 2012, 12:12:28 pm »
Co to za pytanie?:) oczywiście że jesteśmy zainteresowani!:) Chyba że ktoś myśli inaczej to przepraszam. JCP to świetne źródło wymiany informacji, każdy coś wie, a więc "pomożecie?":) :-za

eMWuGSM

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 13, 2012, 22:45:45 pm »
Póki co rozebrałem pompę z Mondeo 2.0TDCi 96KW.

Moje zdumienie "materiałami uszczelniającymi" użytymi wewnątrz pompy skwitowałem tylko stwierdzeniem "o ja ........". Uszczelka pomiędzy obudowami pompy jest wykonana z materiału do złudzenia przypominającego plastikowy woreczek foliowy (grip) lub reklamówkę z cieniutkim (może z 0,3mm) paseczkiem sylikonu? po obwodzie. Czyli w skrócie masakra. To "uszczelnienie" jest piętą achillesową pomp HOBOURN'a.

Filozofii żadnej wyższej w niej nie ma.

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 16, 2012, 21:16:09 pm »
No jakieś fatum z tymi pompami.. W pt jeździłem i ideał wsiadłem w niedzielę i coś wyje.. dziś jeżdżę i wyje patrze pod maskę i coś co jest po prawej stronie silnika obok akumulatora.. Wnioskuję iż to pompa wspomagania bo przy kręceniu kierownicą słychać bardziej. Nie znam budowy tej pompy ale czy nie da się jej zregenerować samemu? Skoro wyje to jest szansa, że jest to łożysko pompy, bo poza wyciem pompa działa. Zestaw naprawczy można zakupić gdzieś? Czy jak pompa klęknie to stracę tylko wspomaganie kierownicy czy coś jeszcze? Chwilowo muszę jeździć kotem do pracy i mimo że to tylko 4km to nie chciałbym kombinować w razie czego. Ale żeby tak z dnia na dzień szlag ją trafił... Tak więc kolego eMWuGSM przyłączam się do oczekujących na fotorelację. :-V
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

eMWuGSM

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 20, 2012, 21:12:48 pm »
Da się zregenerować samemu.
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pompy-wspomagania-ford-tdci-tddi-i2282113280.html

Tu masz zestaw. Najczęściej psuje się ta duża uszczelka. Mam porobione zdjęcia w warunkach polowych. Swojej pompy jeszcze nie miałem czasu zrobić, wolę dolewać ATF'a.