Autor Wątek: 3.0 v6 - LPG  (Przeczytany 24197 razy)

hubertus

  • Gość
3.0 v6 - LPG
« dnia: Styczeń 03, 2011, 11:31:02 am »
witajcie, jestem szczęśliwym posiadaczem x-type 3.0 v6 z 2003 roku. Jak dodąt wszystkie moje porzednie samochody ( innie niż jag) miały LPG, wiem że silniki forda a taki ma ten jag nie lubią gazu , w chili obecnej przeszukuje internet z tym hasłem . Znalazłem człeka pod Łomżą ktory montował w tych autach gaz ale jedno żródło to za mało, proszę o wnoszenie do tematu swojich uwag, z góry dziękuje.
hubertus

dedel

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2011, 12:00:59 pm »
Nie ma silników które nie lubią gazu, ale z pewnością nie lubią pseudo fachowców  :)
Temat zgłębiłem dość dokładnie i jak dotychczas znalazłem jednego godnego polecenia.
Więcej mogę podać na PW

hubertus

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2011, 12:36:56 pm »
wyszukałem instalkie D.T.-GAS gastech 700 na wtryskach bluetech 2ohm.
- dobry parownik
-wymiana swiec na platynium NGK ( przy okazi rozbierania)
- wymiana łańcucha rozrzadu przebieg auta około 130 tysi km
   ( przy okazi rozbierania)
- wymienie zarówki na osram night breaker
- olej na 5 w 30
powinno działać

dedel

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2011, 14:36:51 pm »
Nie wiem jak szukałeś, ale dokopałeś się do wynalazku, którego popularność jest śladowa.
Polecam lpg-forum.
Myślę, że najlepszy stosunek cena/jakość zapewni zestaw:
- wtryski Hana H2000 zielone
- Reduktor Magic 3
- elektronika STAG 300-6 + lub Premium

PS
Wymiana świec na NGK plat. to bardzo dobry pomysł.
Łańcuch bym zostawił w spokoju.
Żarówki - osobiście wolę PHILIPS Diamond Vision
Olej rzecz gustu  :)

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2011, 15:22:44 pm »
hubertus, witam na forum.

jeśli dotychczas jesteś szczęśliwym posiadaczem x-type to po zagazowaniu te szczęście może minąć (czego oczywiście nie życzę).
mam takie zdanie bo często słyszałem, że ten kto ma x-type, lub s-type z gazem ma problemy z instalacją.
ale uważam także, gdy odpowiednio zamontuje się instalację i nie będzie to jakaś kicha za 2000zł to wszystko powinno działać bez problemu. ale to tylko teoria.

jeżeli chcesz wymienić łańcuch rozrządu to radzę Tobie poczekaj do WOŚP i dej te pieniądze na coś pożytecznego :-super, bo to lekko mówiąc słaby pomysł.
Spokojnie, jeszcze na wydatki przyjdzie czas...
ale świece to podstawa po 100 tys km przebiegu.

KratekPL

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 03, 2011, 15:31:52 pm »
bardzo ważną rzeczą jest dobre wyregulowanie, trzeba idealnie wstrzelić sie z mapą gazu bo jak nie to p0171 i p0174 i cruise not available :) + oczywiście dobra instalacja ale to oczywiste.

zadek07

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 03, 2011, 16:27:32 pm »
Witam

Dzisiaj odebralem swoje auto od gazownika Jaguar X-type 3.0 V6 230km instalacje jaka mi zalozyli to :
1.reduktor- zavoli
2. zawor- valtec
3. zbiornik-bormech
4. wielozawor-tomaseto
5. obudowa wielozaworu- bormech
6. zawor tankowania - tomaseto
7. Ecu - nie wiem co tu pisze HSML?
8. Wtryski - Valtec
9. Przelacznik B/G - HSMl?

Ogolnie problem jest taki ze auto przerywa na gazie, i nierowno pracuje na benzynie i bardzo kopci. Przed montazem instalacji auto dobrze chodzilo na benzynie. Warsztat wykryl ze problem tkwi w swiecach gdyz byly cale zalane w oleju od gory gdzie naklada sie koncowke przewodu. No i swiece tez juz maja ponad 100ty km nabite i watpie ze ktos je kiedykolwiek wymienial. Ogolnie zabralem samochod od gazownikow gdyz mam swojego mechanika i chcialbym zeby on wymienil uszczelki pod deklami i swiece. Swiece zamowilem NGK Platynowe. Czy swiece i olej na swiecach moze powodowac takie objawy ? Czy raczej panowie gazownicy cos mogli zepsuc?

KratekPL

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 03, 2011, 16:52:32 pm »
jesli był olej w świecach to takie obiawy jak napisaleś mogą być od tego... wymien swiece oraz uszczelke i nie martw sie na zapas :)

zadek07

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 03, 2011, 17:04:20 pm »
Z tym ze tak na chlopski rozum olej nie przewodzi pradu, wiec o zadnym przebiciu nie ma mowy. No chyba ze cos zle styka. Czy wy wiece jakie to sa zlodzieje w tym Jaguarze? Za zewnetrzna uszczelke pod dekiel (ta ktora jest duza naokolo) chca 45zl a za ta mala co jest wokol swiec chca 150zl. Jak dla mnie to jest kradziez w bialy dzien. No co jak co ale nie dam za taka mala gowniana uszczelke 150zl teraz razy dwa bo pod dwa dekle to 300zl !!! Toz to chore, nie dam tyle za dwie male uszczelki, poloze to na silikon mysle ze tez bedzie dobrze

hubertus

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 03, 2011, 17:34:25 pm »
jestem coraz bliżej

Myślę, że najlepszy stosunek cena/jakość zapewni zestaw:
- wtryski Hana H2000 zielone
- Reduktor Magic 3
- elektronika STAG 300-6 + lub Premium

bardzo porównywalne, to drugie tańsze. nie oszczędzaj by poprzestać na stagu plus bo oszczędność 300-400zł a auto na nim pali nawet 20% wiecej niż na Premium czy Sequelu i do tego muszisz regulować z laptopem taką instalację przy każdej wymienie filtrów a przy Sequelu lub Premium nie  

jeszcze emulator :-V


dzięki koledzy (rozsądna cena zamknie się w przedziałe 4200- 4600 złociszy

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 03, 2011, 20:21:13 pm »
Z tym ze tak na chlopski rozum olej nie przewodzi pradu, wiec o zadnym przebiciu nie ma mowy. No chyba ze cos zle styka. Czy wy wiece jakie to sa zlodzieje w tym Jaguarze? Za zewnetrzna uszczelke pod dekiel (ta ktora jest duza naokolo) chca 45zl a za ta mala co jest wokol swiec chca 150zl. Jak dla mnie to jest kradziez w bialy dzien. No co jak co ale nie dam za taka mala gowniana uszczelke 150zl teraz razy dwa bo pod dwa dekle to 300zl !!! Toz to chore, nie dam tyle za dwie male uszczelki, poloze to na silikon mysle ze tez bedzie dobrze

szukaj w fordzie! powinni coś dopasować. w ST220 jest przecież ten sam silnik.

zadek07

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 03, 2011, 23:23:51 pm »
jest inna sprawdzalem

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 04, 2011, 00:10:41 am »
Witam

Dzisiaj odebralem swoje auto od gazownika Jaguar X-type 3.0 V6 230km instalacje jaka mi zalozyli to :
1.reduktor- zavoli
2. zawor- valtec
3. zbiornik-bormech
4. wielozawor-tomaseto
5. obudowa wielozaworu- bormech
6. zawor tankowania - tomaseto
7. Ecu - nie wiem co tu pisze HSML?
8. Wtryski - Valtec
9. Przelacznik B/G - HSMl?

Ogolnie problem jest taki ze auto przerywa na gazie, i nierowno pracuje na benzynie i bardzo kopci. Przed montazem instalacji auto dobrze chodzilo na benzynie. Warsztat wykryl ze problem tkwi w swiecach gdyz byly cale zalane w oleju od gory gdzie naklada sie koncowke przewodu. No i swiece tez juz maja ponad 100ty km nabite i watpie ze ktos je kiedykolwiek wymienial. Ogolnie zabralem samochod od gazownikow gdyz mam swojego mechanika i chcialbym zeby on wymienil uszczelki pod deklami i swiece. Swiece zamowilem NGK Platynowe. Czy swiece i olej na swiecach moze powodowac takie objawy ? Czy raczej panowie gazownicy cos mogli zepsuc?


Kolego współczuje ci bardzo

Reduktor za mały o 50% zavoli max do 170km robi
"wtryskiwacze" valtec tylko jaki tym 30 czy 34 jeśli 30 to gorzej nie mogłeś trafić.
Zrób fotkę elektronice jak  i całej instalacji po kolei i daj na forum.

Są takie mały myki które trzeba zrobić przy tych motorach ciekawe czy twoi magicy to wiedzą.

Ja osobiście mam v6 3.0l w s-typie i musiałem wszystko poprawiać po "gazownikach" a teraz dla sportu (bo instalacja dział idealnie) zmieniam elektronikę na innego producenta.

Żadnych instalacji dt-gas to jest syf bluetechy 2ohm klepią jak kowalskie moty często nie trzymają gazu i są dość wolne.

Jakiej średnicy dali ci miedź 6mm czy 8mm bo do tego motoru musisz miec 8mm ze względu na zapotrzebowanie silnika.

Dokładne dane musisz mieć w świadectwie homologacji jak tam jest elektronika.

partaczom mówimy nie 
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 04, 2011, 00:14:01 am »
jestem coraz bliżej

Myślę, że najlepszy stosunek cena/jakość zapewni zestaw:
- wtryski Hana H2000 zielone
- Reduktor Magic 3
- elektronika STAG 300-6 + lub Premium

bardzo porównywalne, to drugie tańsze. nie oszczędzaj by poprzestać na stagu plus bo oszczędność 300-400zł a auto na nim pali nawet 20% wiecej niż na Premium czy Sequelu i do tego muszisz regulować z laptopem taką instalację przy każdej wymienie filtrów a przy Sequelu lub Premium nie  

jeszcze emulator :-V


dzięki koledzy (rozsądna cena zamknie się w przedziałe 4200- 4600 złociszy


Kolego pamiętaj jakie są ostatnio przygody z magicem m3 rozszczelnia się i wali gaz do układu chłodzenia  sopko jak pójdzie tylko waz lub zbiorniczek wyrównawczy (lecz tani nie jest) gorzej jak motor to pociągnie i korba ci bokiem wyjdzie a były już takie przypadki.

pozdrawiam
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

dedel

  • Gość
Odp: 3.0 v6 - LPG
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 04, 2011, 00:56:24 am »
Informacja o puszczaniu gazu nie do końca jest aktualna. Od czasu wymiany przez producenta oringów uszczelniających na vitonowe problem nie pojawił się. Tak na marginesie dodam, że takich przypadków było b. mało, a w udokumentowanych - opisanych (na forach LPG) zdecydowana większość wynikała ze złego montażu - były montowane powyżej zbiorniczka wyrównawczego.

PS
Tak na marginesie chętnie bym dowiedział się czegoś więcej o tym przypadku z "korbą wychodzącą bokiem".
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2011, 01:00:18 am wysłana przez dedel »