Autor Wątek: Oleje i filtry  (Przeczytany 5658 razy)

Offline Amper

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Lubię samochody
Oleje i filtry
« dnia: Marzec 15, 2020, 22:24:45 pm »
Nadszedł czas wymiany oleju w silniku i filtrów w moim 5,0l. Chcę kupić olej 5W-20 zgodny ze specyfikacją jakiej wymaga Jaguar, czyli WSS-M2C925-A, a filtry Manna lub Knechta.
Gdzie kupujecie oleje i filtry? Możecie polecić jakiś sklep?

Offline jakubbanan

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Kocham to forum
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 24, 2020, 12:09:47 pm »
5W20 ? Do 5.0L ? Omg :D Ja tam bym lał co najmniej 5W40 albo 5W50, jak lubisz deptać. Przecież 5W20 przy wysokiej temperaturze to będzie woda, która zniszczy ten silnik.

Offline zbychuro

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 24, 2020, 23:34:29 pm »
Nie słuchaj, ten silnik ma tak długą magistralę, że to co podaje fabryka jest słuszne, powinien być 0 W 20 np. Millers xf LONGLIFE 14 FE spełnia on wymagania specyfikacji jaguara do tego silnika. Millers to prawdopodobnie najlepsze oleje.

Offline Amper

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Lubię samochody
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 24, 2020, 23:41:22 pm »
5W20 ? Do 5.0L ? Omg :D Ja tam bym lał co najmniej 5W40 albo 5W50, jak lubisz deptać. Przecież 5W20 przy wysokiej temperaturze to będzie woda, która zniszczy ten silnik.

Skąd u Ciebie pewność, że zniszczy? :) Osobiście w doborze oleju kieruję się zaleceniami inżynierów producenta. W instrukcjach po polsku i w angielskiej znalazłem informację, że Jaguar zaleca olej 5w20 o specyfikacji WSSM2C925-A do 5,0l również do tych najmocniejszych z kompresorem (ja mam wersję wolnossącą, więc mniej obciążoną). To samo powiedzieli mi w serwisie Jaguara. Do 5,0l zalecany jest taki właśnie olej. Jaguar akurat leje Castrola. A ponieważ z tego co przeczytałem z rozlewaniem Castrola w Polsce nie jest zbyt pewnie, zamierzam kupić Liqui Moly 5w20 o dedykowanej specyfikacji. Chciałem jeszcze lepszego Millersa, ale ten nie produkuje oleju o specyfikacji WSSM2C925-A.

5w20 zalecany jest również do silników 5,7l Hemi i to właśnie taki olej sprawdza się najlepiej. Tutaj jest sporo o tym i testach różnych marek oleju 5w20 http://jeepnieci.pl/wk_mds_olej.html

Myślę, że prawdopodobnie może chodzić o przelotowość kanałów olejowych i tzw.ciasne spasowanie silnika, a w związku z tym konieczności dotarcia rzadszym olejem. Przyjmuję, że konstruktorzy wiedzą co skonstruowali i nie chcę "poprawiać" fabryki :)

Offline jakubbanan

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Kocham to forum
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 25, 2020, 20:42:04 pm »
Inżynierowie na bank maja wiedze i to co robia, aczkolwiek co do olejów jakos nie mam przekonania :) znając kilka przyjladow (jeden orzywolam na koncu filmiku) oraz okresowosc wymiana olejów zalecanych przez producentow na poziomie 30.tyś.km to do konca nie ma co w to wierzyć. Przeciez 5w30 ( nie mowiax o 5w20 ) przy mocnym obciążeniu czytaj wysokiej temperaturze robi sie woda ( a jest zalecany przez większość producentow, czy to wysilone, czy to najmocniejsze odmiany) nie wiem jak z chłodzeniem oleju w tym silniku ale sam fakt, tego co dzieje sie z olejami podobnej lepkosci wprawia mnie w osłupienie, ze cos takiego nie rozpie...la motoru.

Apropo producentow ASO itp. Inzynierow. Ogladnijcie ten filmik pierwsze 4 minuty. Gosc robi tylko z nissanami, glownie 350/370z

https://youtu.be/8h9pNzbdgFg
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2020, 20:59:41 pm wysłana przez jakubbanan »

Offline cyberda

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 123
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 25, 2020, 21:30:47 pm »
Co do okresów wymian olejów to masz na 110% racje. Miałem kiedyś DODGE Gran Carawan sprowadzony z USA ale w zasadzie niczym się nie różnił od Chryslera sprzedawanego w Europie z tym samym małym silnikiem 3,3 V6. W USA serwis wymieniał olej zgodnie z zaleceniami producenta co 5 tys mil czyli co jakieś 8 000 km, w Europie ASO wymieniało co ... oczywiście magiczne 30 000 km twierdząc że takie są zalecenia w zasadzie tego samego producenta, a potem były opinie że te samochody się psują i to są amerykańskie złomy. Te 30 000 to jest niestety wymuszone przez przyzwyczajenie rynku - nabywców w Europie, nikt nie kupi auta którym w okresie gwarancji będzie musiał jeździć co 10 000 km na obowiązkowy i drogi przegląd. Zasada jest bardzo prosta - im częściej tym lepiej ...

Poprzedni właściciel mojego Jag'a wymieniał olej co 10 000 mil czyli co 16 000 km bo tyle robił rocznie i ja też wymieniłem wcześniej przy 12 000 km przebiegu. następnym razem wymienię przy 10 000 km
Jest: Jaguar XF /2013/ 2.2 d 200KM 
Były: Vauxhall Insignia 2.0 2009
Toyota Avensis 1.8 2007
Jaguar X-type 2.1 2003
Renault Laguna II 1.8 2001, Laguna I 3.0 1998
DODGE GrandCaravan 3.3 2001
Hyundai Elantra 2.0 2001
Citroen Picasso 1.8 2001
Hyundai Accent 2000

Offline Amper

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Lubię samochody
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 26, 2020, 22:00:27 pm »
[Inżynierowie na bank maja wiedze i to...]

W zupełności się z Tobą zgadzam, że sugerowane wymiany oleju na poziomie 30 tys.km to absurd. Sam filtr oleju może być już tak zasyfiony, że nie spełnia swojej roli, nie mówiąc o oleju i nie trzymaniu parametrów. Ekologia, wygodnictwo klientów, którzy chcą lepiej, dłużej, wygodniej oraz przede wszystkim celowe postarzanie produktu ma wpływ, że teraz przy nowych samochodach mówi się klientowi o tak długich interwałach wymian. Oczywiście trzeba brać te różne zalecenia pod uwagę z użyciem własnego rozumu, zwłaszcza teraz przy polityce producentów "celowego postarzania produktu. Jednak to jest tak obliczone, aby zepsuło się, zużyło po np. 150 czy 200 tys. km, czyli po gwarancji producenta.
W podanym przykładzie Nissana 350Z chodziło przede wszystkim o fatalne uszczelki z "papieru" (cytuję "zwykły chamski taki papier") magistrali olejowej, które z czasem nie trzymały ciśnienia i olej leżał w misce, zamiast pracować po silniku. Brzmi jak wada fabryczna tych wersji silnikowych Nissana, bo silnik umarł przy 46 tys.km! :o Może gdyby miał lepsze uszczelki od początku, nie doszłoby do tego nawet przy 5w30, który tam został zalany przed awarią?
Tak czy inaczej filmik daje do myślenia, pobudza wyobraźnię.

Jeśli chodzi o rodzaj oleju zwłaszcza z dodatkowo konkretną specyfikacją, która mówi o dodatkach w oleju, to trudno polemizować z konstruktorami silnika, ponieważ wchodzimy w aspekty techniczne, lepkościowe danego oleju. Być może wymagane przy takiej, a nie innej konstrukcji silnika?

Tak dobre i obciążane silniki Hemi 5,7l stosowane w Dodge, Chrysler i Jeep powinny padać jak muchy po stosowaniu 5w20, a taki olej jest tam sugerowany.

Nie słuchaj, ten silnik ma tak długą magistralę, że to co podaje fabryka jest słuszne, powinien być 0 W 20 np. Millers xf LONGLIFE 14 FE spełnia on wymagania specyfikacji jaguara do tego silnika. Millers to prawdopodobnie najlepsze oleje.

Z tego co wiem uznany warsztat ECS z Wrocławia leje do Jaguarów Millersa i podobno nic się nie dzieje z silnikami. Nie wiem tylko jaki dokładnie leją olej.

Millers produkuje bardzo dobre oleje, m.in. wspomniany tutaj przez Ciebie 0W20 np. Millers xf LONGLIFE 14 FE.
Zapewne to świetny olej, ale osobiście mam wątpliwości, czy na pewno nadaje się do 5,0l, silnika konstrukcyjnie sprzed 10 lat. Przy oleju tym Millers zaznacza, że to olej do najnowszych silników i podkreśla cyt.: "XF LONGLIFE 14 FE+ 0w20 nie jest kompatybilny wstecz – nie wolno go stosować starszych silnikach". Źródło: https://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/millers-oils-xf-longlife-14-fe-0w20/

Olej ten ma specyfikację STJLR 51.5122, a potrzebny jest ze specyfikacją WSSM2C925-A. Z tego co dowiedziałem się od fachowca Liqui Moly to olej starej generacji, kiedy ekologia nie miała aż takiego znaczenia jak teraz. Olej z tą specyfikacją zawiera więcej składników dyspergujących (wymywających) i więcej popiołów, czyli składnika przeciwzużyciowego. Widać, że konstruktorzy Jaguara zalecali olej, który przedłuży trwałość silnika poprzez zmniejszanie tworzenia nagarów i ochronę zużywania elementów.
Jakubbanan czy jednocześnie podrzuciliby "kukułcze jajo" sugerując zbyt niską lepkość?

Według API (Amerykańskiego Instytutu Naftowego) 75% zużycia elementów silnika następuje podczas rozruchu oraz w chwilach zanim silnik osiągnie optymalną temperaturę pracy. Olej o niskiej lepkości dotrze szybciej gdzie trzeba. Olej o wyższej lepkości zrobi to później, a praca na "sucho" szybciej zużyje silnik. Może V8 o takie konstrukcji Jaga wymaga właśnie rzadszego oleju? To takie moje dywagacje po lekturze tego i owego. Z pewnością przyjrzę się tematowi. Poczytam angielskie fora. Tam więcej ludzi jeździ 5,0l. W Polsce to stosunkowo rzadki silnik. A może ktoś tu czytuje regularnie jakieś ang. forum?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2020, 22:06:30 pm wysłana przez Amper »

Offline jakubbanan

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Kocham to forum
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 26, 2020, 23:13:44 pm »
Uwielbiam takie konwersacje, bo daja poglad i opinie innych ludzi. Co do podanego przykładu z Nissanem tak to fakt tam uszczelka to wada, ale przyczyna jak to powiedziała glowna osoba w tym filmiku to olej. Mniejsza o to gosc przywołany z tego filmiku ma niesamowitą wiedzę i warto pooglądać jesli ktos chce sie czegos dowiedziec.

Co do lepkosci, tak jak piszesz przy 5w20 czy 5w30 szybciej olej rozprowadza sie przy zimnej jednostce, ale juz przy wysokiej temperaturze nie jest tak wesolo. Znowu 5w50 pasuje mu dac chwile przed jazda, bo palowanie na zimnym z tego typu olejem to zabójstwo, lecz znowu przy wysokich temperaturach rzeczywiscie zabezpiecza tak jak powinien.

To bardzo ciekawe ze 5.7 hemi na takiej lepkosci lata. Moze temperatura oleju w silnikach hemi jak i jaguara jest bardzo dobrze rozwiązana i po prostu nie dochodzi do wartości ze przy tej lepkosci nie chroni nic nie mowiac o tak fajnym silniczku :) ja tez chętnie zaglebie sie w fora angielskojezyczne, bo nie powiem bardzo mnie to zaciekawiło.

Od siebie dodam, iz po prostu jednostki z wyzsza mogą powinny byc odpowiednio smarowane.

A moze ktos tutaj miał 5.0 który padł ? Jakie przebiegi robia te motory ?


Offline bananix

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 104
  • XF 3.0 S/C
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 27, 2020, 09:45:31 am »
Też miałem podobny dylemat przed tegoroczną wymianą oleju. Doszedłem do wniosków że skoro 5W20 przy rozruchu zapewnia najlepsze parametry nawet zimą to wystarczy uważać żeby go nie przegrzać.

Problem z tym jest taki, że komputer pokładowy nie pokazuje temperatury płynów pomimo że samochód jest wyposażony w ów czujnik i parametry te mogą zostać wczytane z poziomu portu OBD. Polecam przeczytać poniższy wątek https://www.jaguarforums.com/forum/general-tech-help-7/custom-pids-torque-app-oil-temp-oil-level-trans-temp-more-213503/ Kody działają jednak nie udało mi się przeprowadzić do tej pory rzetelnego testu. Jestem ciekaw jak bardzo sprawna jest chłodnica oleju czyli jak długo jest w stanie utrzymywać temperaturę oleju nawet przy większym obciążeniu. Jeżeli trochę szaleństwa nie podnosi temperatury ponad optimum to nie lał bym na siłę oleju o większej lepkości (chyba że ktoś jeździ na tor).

W zasadzie automat w XF ma tak długie przełożenia i dużo momentu od spodu że nie trzeba długo i wysoko kręcić tego silnika żeby sprawnie przyspieszać i utrzymywać wysoką prędkość.

Offline jakubbanan

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Kocham to forum
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 27, 2020, 12:12:24 pm »
A jesteś w stanie podpiąć jakieś OBD sparowane z telefonem i pojeździć dłużej na wyższych obrotach, pomęczyć go i sprawdzić w jakich temperaturach średnio pracuje i ile maksymalnie osiągnie ? Czy jest to zbyt problematyczne ?

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2020, 16:00:38 pm wysłana przez MicGin »

Offline bananix

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 104
  • XF 3.0 S/C
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 27, 2020, 12:19:30 pm »
Mam pełen setup: Olej 5W20 + apke + interfejs elm, tylko nie mam czasu :D Ostatnio też przy okazji wyjazdu (których teraz również mam jak na lekarstwo) miałem problemy z interfejsem więc nie wiem kiedy uda mi się coś takiego zorganizować. Każdy może to zrobić, nie kosztuje to dużo.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2020, 16:00:49 pm wysłana przez MicGin »

Offline Amper

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Lubię samochody
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 27, 2020, 15:50:18 pm »
Uwielbiam takie konwersacje, bo daja poglad i opinie innych ludzi. Co do podanego przykładu z Nissanem tak to fakt tam uszczelka to wada, ale przyczyna jak to powiedziała glowna osoba w tym filmiku to olej. Mniejsza o to gosc przywołany z tego filmiku ma niesamowitą wiedzę i warto pooglądać jesli ktos chce sie czegos dowiedziec. [...]A moze ktos tutaj miał 5.0 który padł ? Jakie przebiegi robia te motory ?

Też lubię takie dyskusje, zwłaszcza jeżeli prezentują wysoki poziom i kulturę :) Także idzie nam dobrze ;) Cieszę się, że temat Cię zainteresował. Również i mnie zaintrygowałeś do zgłębienia tematu jeszcze bardziej. Co do tego Nissana, to mam jedną uwagę do gościa. Od razu stwierdził, że to wina oleju, choć za chwilę powiedział o uszczelce z papieru. Opinii o oleju niczym nie poparł, obejrzałem film do końca. O tak stwierdził i już. Coś takiego mnie nie przekonuje.

Jeśli chodzi o Twoje pytanie o 5,0l to napiszę co usłyszałem od gościa od Jaguarów z ECS (oni głównie naprawiają Jagi). Powiedział mi, że 5,0l wolnossący to najlepszy silnik w XF. Nic się z nim nie dzieje. Bywa tam co prawda problem ze ślizgami łańcucha (trzeba to wymienić, kiedy zacznie być słychać łańcuch), ale poza tym silnik nie ma bolączek. Zanim kupiłem XF 5,0l dużo czytałem o tym aucie z tym silnikiem. Nigdzie nie natrafiłem na opis o problemach z olejem.

Offline Amper

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Lubię samochody
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 27, 2020, 15:53:47 pm »
Też miałem podobny dylemat przed tegoroczną wymianą oleju. Doszedłem do wniosków że skoro 5W20 przy rozruchu zapewnia najlepsze parametry nawet zimą to wystarczy uważać żeby go nie przegrzać.
Problem z tym jest taki, że komputer pokładowy nie pokazuje temperatury płynów pomimo że samochód jest wyposażony w ów czujnik i parametry te mogą zostać wczytane z poziomu portu OBD. Polecam przeczytać poniższy wątek https://www.jaguarforums.com/forum/general-tech-help-7/custom-pids-torque-app-oil-temp-oil-level-trans-temp-more-213503/ Kody działają jednak nie udało mi się przeprowadzić do tej pory rzetelnego testu. Jestem ciekaw jak bardzo sprawna jest chłodnica oleju czyli jak długo jest w stanie utrzymywać temperaturę oleju nawet przy większym obciążeniu. Jeżeli trochę szaleństwa nie podnosi temperatury ponad optimum to nie lał bym na siłę oleju o większej lepkości (chyba że ktoś jeździ na tor).
W zasadzie automat w XF ma tak długie przełożenia i dużo momentu od spodu że nie trzeba długo i wysoko kręcić tego silnika żeby sprawnie przyspieszać i utrzymywać wysoką prędkość.

Poruszyłeś jeszcze jedną ważną kwestię, a mianowicie to jak kto jeździ. Osobiście lubię depnąć autu, ale robię to sporadycznie na danej trasie, czy w mieście na światłach ;) Ale robię to relatywnie rzadko, a na tor się nie wybieram póki co :D Nie sądzę, aby takie okazjonalne butowanie "zagotowało" olej. Ponadto tak jak napisałeś nie trzeba XF wysoko kręcić. Ty jeździsz 3,0 i to widzisz. U mnie w 5,0l ta charakterystyka jest jeszcze widoczniejsza. Co do aplikacji i podpięcia się przez OBD jakimś ELM znam temat. Noszę się z zamiarem zakupu od paru miesięcy. Jest tego masa na Allegro i najpierw nie mogłem się zdecydować, nie wiedząc czy one różnią się jakością, a potem w końcu zapomniałem o tym. Fajna rzecz, bo skandalem jest, że nie widać w aucie temperatury silnika! Który model kupiłeś?

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 435
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 27, 2020, 17:25:17 pm »
Spokojna głowa co do 5.0 mogę zapewnić, że przy 5w20 nic się nie dzieje. Mam xjr i 600koni czasami na autobahnie daje mu po garach i wszystko jjest ok. Byłem u jednego specjalisty tutaj w de i powiedział 5w20 lać tylko max co 8 tkm zmieniać. Na nurburgring też miałem okazję parę razy nim jeździć i jest ok.

Offline jakubbanan

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Kocham to forum
Odp: Oleje i filtry
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 28, 2020, 09:39:17 am »
Uwielbiam takie konwersacje, bo daja poglad i opinie innych ludzi. Co do podanego przykładu z Nissanem tak to fakt tam uszczelka to wada, ale przyczyna jak to powiedziała glowna osoba w tym filmiku to olej. Mniejsza o to gosc przywołany z tego filmiku ma niesamowitą wiedzę i warto pooglądać jesli ktos chce sie czegos dowiedziec. [...]A moze ktos tutaj miał 5.0 który padł ? Jakie przebiegi robia te motory ?

Też lubię takie dyskusje, zwłaszcza jeżeli prezentują wysoki poziom i kulturę :) Także idzie nam dobrze ;) Cieszę się, że temat Cię zainteresował. Również i mnie zaintrygowałeś do zgłębienia tematu jeszcze bardziej. Co do tego Nissana, to mam jedną uwagę do gościa. Od razu stwierdził, że to wina oleju, choć za chwilę powiedział o uszczelce z papieru. Opinii o oleju niczym nie poparł, obejrzałem film do końca. O tak stwierdził i już. Coś takiego mnie nie przekonuje.

Nie słuchałeś uważnie, ten Nissan (ten motor) miał już poprawioną uszczelkę, a i tak motor padł. Pokazał w dalszej części co olej (jego niska lepkość, a co za tym idzie przy wysokiej temperaturze brak odpowiedniego smarowania) zrobił z panewką :) Przytoczyłem tylko ten przykład, bo oglądam z nim mnóstwo filmików i było kilka przykładów jednakowych gdzie lany był 5w30 i jeden za drugim padają te motory, właśnie przez olej (gdzie producent zaleca 5w30 !!)

Jaka jest rola producenta w takim procederze ? Albo zmiana oleju co 30tys.km ? Przecież to zabójstwo. Chyba chodzi tylko i wyłącznie o manię i nacisk ze społeczności, że jeśli konkurencyjny producent posiada wymianę co 30tyś to inny nie może być gorszy, bo ludzie stwierdzą, że konkurencja ma teoretycznie tańszą eksploatację. Rynek nigdy nie przestanie mnie zaskakiwać - gdzie sam konsument sobie kręci na siebie bata. Bardzo mi to przypomina górną granicę sprzedawanego samochodu w Polsce i magicznym przebiegiem maksymalnym 200tyś.km. Powyżej tego ludzie odchodzą i szukają dalej samochodu z "niższym" przebiegiem :) :)

Wracając do tematu!

Jeśli chodzi o Twoje pytanie o 5,0l to napiszę co usłyszałem od gościa od Jaguarów z ECS (oni głównie naprawiają Jagi). Powiedział mi, że 5,0l wolnossący to najlepszy silnik w XF. Nic się z nim nie dzieje. Bywa tam co prawda problem ze ślizgami łańcucha (trzeba to wymienić, kiedy zacznie być słychać łańcuch), ale poza tym silnik nie ma bolączek. Zanim kupiłem XF 5,0l dużo czytałem o tym aucie z tym silnikiem. Nigdzie nie natrafiłem na opis o problemach z olejem.

Jeśli jest tak jak piszesz to jeszcze bardziej zaciekawiła mnie temperatura oleju w tych silnikach pod obciążeniem. Bo jeśli jest wszystko okey nawet przy "pałowaniu" tego motoru to szapo ba dla inżynierów Jaguara, że przy takiej niskiej lepkości nic się nie dzieje. Wiadomo, że przy tych motorach 8tyś.km lub 10tyś.km to górna granica przelotu na jednym oleju.

Podam przykład właściwości oleju 5w20:

Właściwości oleju silnikowego 5W20 wg. SAE (SAE J300 2015)
Maksymalna lepkość dynamiczna 6600 cP w temp. -30 st.C
Maksymalna temperatura pompowalności 60000 w temp. -35 st.C
Lepkość kinematyczna  w temperaturze 100 st.C min. 3,8 mm2/s do 6,9 - 9,3 max. mm2/s
Lepkość HTHS w 150 st.C min. 2,6 cP
Dane wg. SAE J300 z 2015r.

Oraz dla przykładu 5w50:

Właściwości oleju silnikowego 5W50 wg. SAE (SAE J300 2015)
Maksymalna lepkość dynamiczna 6600 cP w temp. -30 st.C
Maksymalna temperatura pompowalności 60000 w temp. -35 st.C
Lepkość kinematyczna  w temperaturze 100 st.C min. 3,8 mm2/s do 16,3 - 21,9 max. mm2/s
Lepkość HTHS w 150 st.C min. 3,7 cP
Dane wg. SAE J300 z 2015r.

Jak widać z tych danych, różnica lepkości kinematycznej (łatwość płynięcia oleju w rozgrzanym silniku) przy 100 stopniach jest kolosalna.

Silnik 5.0 musi być pasowany bardzo ciasno z tego wychodzi i komponenty rzeczywiście dają radę, choć na anglojęzycznych forach dużo jest pytań o olej do niego, bo wiele osób boi się, że olej tak niskiej lepkości nie chroni odpowiednio.

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że 5w20 jest oceniany przez producentów oleju jako produkt zimowy. Gdzie silnik potrzebuje szybkiego rozlania przy niskiej temperaturze. W takim wypadku oczywiście 5w20 sprawdzi się dużo bardziej aniżeli 5w50.