Autor Wątek: Tarcze i klocki Ziemmermann  (Przeczytany 5933 razy)

jaro987

  • Gość
Tarcze i klocki Ziemmermann
« dnia: Luty 02, 2017, 09:13:18 am »
Macie jakieś doświadczenie z tarczami i klockami Ziemmermann w XF'e?
Czy Waszym zdaniem warto zmienić  standardowe tarcze na  nawiercane?

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2017, 11:04:06 am wysłana przez MicGin »

Offline matlow

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 02, 2017, 18:08:39 pm »
Ja u siebie obecnie mam i odnośnie klocków to polecam bo nic nadzwyczajnego się z nimi nie dzieje natomiast tarcze ODRADZAM!! Wystarczyło 2k km i każda z nich pokrzywiona w zakresie 0.08 mm do 0.12 mm przez co drgania na kierownicy i całym nadwoziu jak się nagrzeją są nie do zniesienia. Tarcze niestety są bolączką w XF-ach i cały czas szukam, które wytrzymałyby chociaż z 10k km.
XF 2009 3.0D S 275 KM

bartekxf

  • Gość
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 03, 2017, 08:51:35 am »
Ostatnio założyłem ATE - na początku elegancko ale po 2-3 tysiącach normalnej jazdu znowu drgania....a poprzednie moje były bardzo dobre tylko wymieniałem ze względu na drgania. Luzów w zawieszeniu niby nie ma...ciekawe dlaczego one tak się krzywią

Offline Adt81

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 272
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 03, 2017, 12:01:32 pm »
ATE niestety kiepskie się zrobiły - też kupiłem w ubiegłym roku i niestety ale zaczęli produkować tarcze z plasteliny. W poprzednim aucie miałem i były ok ale niestety jakość ostatnio mocno spadła.
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2017, 16:59:40 pm wysłana przez MicGin »
Porsche Cayenne Turbo 4.8 V8 >:D >:D
Był Jaguar S-Type R
Był S-Type 3.0 2001

jaro987

  • Gość
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2017, 18:36:03 pm »
Na wielu forach czytam o problemach z tarczami/klockami w XF'ie - szczególnie jeśli chodzi o przód.
U mnie do tej pory nie było żadnego kłopotu (drgania, bicie), ale mam pierwsze oryginały.
Teraz jestem na etapie wymiany przodu, tył zmieniłem kilka miesięcy temu na oryginał i jest OK.
Czytając o różnych problemach chciałem wymienić na coś sprawdzonego i skutecznego, ale z tego co piszecie to chyba najlepszym rozwiązaniem jest ori, a i to nie gwarantuje 100%.
Może pójdę w stronę pozostania z oryginalnymi tarczami i zmianą klocków na EBC yellowstuff - oczywiście nowy zestaw.
Kuszą mnie też nawiercane Zimmermanny - co o tym myślicie, jakieś rady?
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2017, 18:58:57 pm wysłana przez jaro987 »

Offline matlow

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 03, 2017, 19:33:43 pm »
Nawiercane Zimmermanny? Nie dość, że jeszcze szybciej Ci się pokrzywią to w dodatku popękają. Był temat omawiany na forum odnośnie nawiercanych Zimmach. Ja chyba za jakiś czas założę ori bo szkoda pieniędzy,czasu i nerwów na zamienniki zwłaszcza, że w jagu są takie problemy z tarczami :/
XF 2009 3.0D S 275 KM

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 03, 2017, 20:34:18 pm »
Ja już zamontowalem dziesiatki kompletów Textara i nigdy nie było reklamacji. Nie do XF co prawda ale do fur o podobnych gabarytach
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

jaro987

  • Gość
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 04, 2017, 14:24:07 pm »
Gabaryty fur???
To chyba nie jest najistotniejszy punkt odniesienia i  slaba rekomendacja.
Masa, moc,rodzaj napędu, styl jazdy wg mnie to ważniejsze niż gabaryty, chyba że się mylę .

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.457
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 04, 2017, 16:52:15 pm »
Hamulce maja zatrzymać. Wiec rodzaj napędu nie ma nic do tego. Głównie chodzi o styl jazdy i masę auta. Jeśli ktoś hamuje systemem 0-1 to zjedzie każda tarczę.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline QUD

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 04, 2017, 18:54:23 pm »
jaro987, mam podobne spostrzeżenia do Ate Power Disc, mam je założone w drugim samochodzie razem z EBC Red Stuff od może 5kkm i raz je już toczyłem. Teraz mam znowu drgania...  >:(
Miałem Green Stuff na samochodzie 1400kg, bawiłem się w przekładanie próbne na 3 rodzajach tarcz i nie byłem zadowolony  :-thumpdown
Red Stuff miałem na 2 samochodach (1400kg i  1600kg) i sprawowały się świetnie z tarczami litymi.
Uważam je za optymalne, hamują od zimnego i znacznie później pojawia się fading w porównaniu do zwykłych klocków. MAŁO PYLĄ.
Odnośnie Yellow stuff koledzy, którzy spróbowali narzekali na słabe hamulce w stanie zimnym, czyli do jazdy miejskiej powiedzmy średnio się nadają.

Ogólnie mam takie zdanie, że klocek musi "pasować" do tarczy. Np. teraz mam Red Stuff na moim drugim samochodzie (1800kg) z tarczami właśnie Ate PD i ten zestaw nie hamuje rewelacyjnie, co najwyżej poprawnie.
 
Jaguar X-type Estate Executive 2005
3.0 AWD
https://zdrowersi.pl

bartekxf

  • Gość
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 06, 2017, 22:43:41 pm »
ATE niestety kiepskie się zrobiły - też kupiłem w ubiegłym roku i niestety ale zaczęli produkować tarcze z plasteliny. W poprzednim aucie miałem i były ok ale niestety jakość ostatnio mocno spadła.

Zakładałem do Q7 rok temu i sprawują się bardzo dobrze, wielu znajomych jezdzi i tez sobie chwali. ...

Jak dla mnie w 2.7D gdzie tarcza ma 320mm te klocki są za małe i coś tam się przegrzewa. Może to wina klocków w tym wypadku akurat Ferodo. Zobaczymy jak z reklamacją na razie zakładam stare i później kupie Textary - sprawdzimy.

jaro987

  • Gość
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 07, 2017, 10:04:16 am »
jaro987, mam podobne spostrzeżenia do Ate Power Disc, mam je założone w drugim samochodzie razem z EBC Red Stuff od może 5kkm i raz je już toczyłem. Teraz mam znowu drgania...  >:(
Miałem Green Stuff na samochodzie 1400kg, bawiłem się w przekładanie próbne na 3 rodzajach tarcz i nie byłem zadowolony  :-thumpdown
Red Stuff miałem na 2 samochodach (1400kg i  1600kg) i sprawowały się świetnie z tarczami litymi.
Uważam je za optymalne, hamują od zimnego i znacznie później pojawia się fading w porównaniu do zwykłych klocków. MAŁO PYLĄ.
Odnośnie Yellow stuff koledzy, którzy spróbowali narzekali na słabe hamulce w stanie zimnym, czyli do jazdy miejskiej powiedzmy średnio się nadają.

Ogólnie mam takie zdanie, że klocek musi "pasować" do tarczy. Np. teraz mam Red Stuff na moim drugim samochodzie (1800kg) z tarczami właśnie Ate PD i ten zestaw nie hamuje rewelacyjnie, co najwyżej poprawnie.
 

Dziękuję za cenne info, właściwe dobranie tarcz i klocków szczególnie jeśli chodzi o XFa to nie jest proste zadanie :(

Póki co nie znalazłem jednoznacznej rekomendacji.

Offline matlow

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 07, 2017, 19:08:23 pm »
Kilka dni temu znalazłem temat na anglojęzycznej stronie odnośnie problemu z wyginającymi się tarczami w naszych xf-ach. Recepta na to jest taka, że trzeba znaleźć dobrego mechanika albo samemu tarcze wymienić. Chodzi tylko i wyłącznie o powierzchnię na piaście. Musi być wyczyszczona w ten sposób, żeby można było się w niej przejrzeć. Po wyczyszczeniu robimy pomiar przyrządem do mierzenia bicia tarcz ( czujnik ze statywem na alledrogo ok.80 zł ), jeżeli będzie wszystko OK ( czyli bicie piasty max. to 0.02 mm ) to dopiero wtedy zakładamy tarcze i również robimy pomiar ( max. bicie dla tarczy to 0.05mm 1cm od zewnętrznej krawędzi ) Jeżeli będzie tylko dmuchnięte kompresorem, a nie daj boże ktoś położy smar między tarcze a piastę ( żeby to niby w przyszłości lepiej się tarcze zdejmowało... ) to już mamy 100 % pewności, że nie pojeździmy długo...
Ja swoje tarcze oddaje w tym miesiącu do toczenia i mam nadzieje, że będzie już wszystko ok. Pozdr.   
XF 2009 3.0D S 275 KM

jaro987

  • Gość
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 09, 2017, 16:46:26 pm »
WIELKIE dzięki za info.
Wymianę będę robił w ASO, mam nadzieję, że  robią to w sposób opisany przez Ciebie no i że mają przyrząd - zwrócę na to uwagę i dopytam.

Ciekawostka: W kilku sklepach poprosiłem o wycenę oryginalnych tarcz (355mm) i czujnika, i ku mojemu zaskoczeniu - gdzie je można kupić najtaniej ? w ASO  :o

« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2017, 15:19:26 pm wysłana przez MicGin »

Offline matlow

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: Tarcze i klocki Ziemmermann
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 09, 2017, 18:48:42 pm »
Rok temu robiłem rozeznanie odnośnie kosztów tarcz hamulcowych i oryginał wynosił ok. 1500 zł ( w kilku serwisach różnice na granicy +/- 50 zł ) na przód a zamiennik ( z Angli z Hotbray za 320zł szt. ) bardzo polecany przez GTS serwis z Krakowa, tak więc niestety najtaniej nie jest jeżeli chodzi o made in Jag :). Chyba, że ktoś lubi ryzyko i oryginał używka :)
XF 2009 3.0D S 275 KM